Välivuoden ansiosta olen todella

ONNELLINEN :)

Haluan vain kertoa Teille, jotka pohditte pitäisittekö välivuoden vai ette.

Itse pidin yläasteen jälkeen välivuoden. Koulussa opettajat, varsinkin OPO kauhisteli asiaa kauheasti ja selitteli että "Huono vaihtoehto! Ei ei! Johonkon täytyy hakea"

Pidin kuitenkin välivuoden!

Vuoden aikana minulle selvisi, mitä alaa OIKEASTI haluan opiskella. En vielä tänä vuonna valmistu alaltani, mutta tiedän, että tämä on juuri sitä, mitä haluan opiskella!

Ilman välivuotta luultavasti nyhjäisin lukiossa ja itkisin kurjuuttani tai olisin amiksessa linjalla, jonka olisin jättänyt luultavasti kesken

6

2809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä opiskelet

      Kerro nyt ihmeessä muillekin, mikä on tuo onnellisuutesi aihe !

      • ONNELLINEN :)

        Kerron mielelläni :)

        Siis olen niin onnellinen, kun todella tiedän mitä elämältäni haluan! Siinä vuoden aikana kaikki "aukesi" ja tajusin mistä haluan :D


    • Opina

      Mihin siis päädyit välivuoden jälkeen kouluttautumaan? Miten vietit aikaasi vuoden aikana?

      • ONNELLINEN :)

        Välivuoden mietin asioita, kohotin kuntoani, hoidin lemmikeitämme, laittelin ruokaa ja siivosin, tapasin ystäviäni ja mietin, mitä tältä elämältäni oikeasti haluan :)

        Tsemppiä Teille kaikille jotka päädytte pitämään välivuoden :)!


    • MSc

      Itse pidin myös muutaman välivuoden ja etsiskelin itseäni (monesta eri paikasta).... Nyt sitten kuitenkin on 27-vuotiaana KTM:n paperit kädessä ja työpaikka suomen suurimmassa asiantuntijaorganisaatiossa. Voin sanoa, että ilman sitä omaa aikaani en olisi tässä.... Kaikki eivät oikein hyvällä sitä aikaa katsoneet, mutta pääasia on, että asiat on nyt kunnossa.

      • llehik

        Kauppakorkeessa on kaksi aihetta joita opiskellaan, leikki ja laulu, niin naurettava tutkinto KTM on. Käsittämttömän helppo ja yhtä diipa daapaa... Ihmettelen, että sitä arvostetaan edes niin paljon kuin nyt työmarkkinoilla. No mutta se ei ole opiskelijan vika...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe