Herätin tuossa viikonloppuna uskollisen palvelijani Fordson Super Dextan talviunilta.
Laitoin 115ah akun paikoilleen ja starttasin,
jolloin maa navasta lensi kipinöitä vaikka koneeseen asentamani päävirtakytkin oli "off"-asennossa. Miten on mahdollista moinen kipinöinti
päävirtakytkimen kanssa, onko toi kytkín mahdollisesti viallinen?
Akun kipinöinti
5
885
Vastaukset
- MaailmanNapa
Kytketty vääriin napohin?
Täällä on jonkun kerran taisteltu trabilistien kesken näistä nuffien ja majureiden kytkennnöistä.
Joku fiksumpi varmaan osaa antaa lisävalaistusta? - keväällä
Pari vaihtoehtoa.
1-Kaapelit ovat rikki, jolloin virta "karkaa" ennen pääkytkintä.
2- Johonkin laitteeseen on otettu virtaa ennen pääkytkintä.
3. Startin solenoidi on viallinen, tai siitä lähtee kohdassa 2- mainittuja jutttuja..?- Vanha Voortimiäs
Kaapelin kuorittu pää koskettaa päävirtakytkimen peltirunkoon?
maadotusjohdossa!! niin kuin se oikeaoppisesti kuuluu olla, silloin se rikki ja akunkenkä löytsällä ja starttivirta on sen verran suuri että
saa sen navan kipinöimään.- M.ökkiläinen
Kyllä se on kytketty maajohtoon. Lisäksi navat on puhdistettu ja rasvattu. Starttimoottori huollettu viimekesänä. Toisaalta kun päävirtakykin on päällä starttimoottori ei toimi, eikä valot pala joten kai se toimii. Voisiko olla mahdollista että päävirta kytkin on liian pieni? En nyt muista mitä siinä lukee, mutta fyysisesti se on aika pienikokoinen, verrattuna muihin näkemiini ko laitteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244