Nummelan ponitalli-kirjasarjan tyylistä teosta? en tarkoita, että edes juoni kulkisi saman kaavan mukaan, vaan ainoa yhteinen tekijä olisi hevoset. Henkilöt olisivat vanhempia kuin Nummelassa, eivätkä niin siveellisiä. Huimien seikkailujen sijaan olisi arkipäiväisiä ja nykyaikaisia ongelmia, joskin voisi olla jokin suurempikin mysteeri joka aikanaan ratkeasi. Olisiko aivan turhaa luettavaa?
kiinnostaisiko
8
397
Vastaukset
- minä vaan
Miksei kiinnostaisi..
Meinaatko itse alkaa kirjoittaan vai suositella jotain??- tsäp
niin olen oikeastaan jo kirjoittanut.. jos mokomat tekstit painettais kirjoiksi niin niitä olisi nyt kaksi kappaletta.. tosin sitä ns. ekaa osiota joudun muuttelemaan järkevämmäksi.. nyt tuli vain mieleen kiinnostaisiko ketään lukea vai olenko sitten vain kirjoittanut omaksi huviksi :)
- entinen n.p.talli-fani
laita tänne kirjoituksiasi! mua kiinnostais lukee,vaikka oon jo 16..hehehah.pienempänä luin noita kirjoja ja sillon vitutti kun ne oli niin tylsän ihmissuhde-puutteisia.siis eipä paljoo ollu rakkautta tms.
- tsäp
laitahan vaikka mailiini viestiä niin voin tässä laittaa mailiisi tekstiä kunhan saan korjattua sen loppuun, parissa viikossa pitäisi olla jo valmista :)
- tsäp
pienenä esittelynä päähenkilöinä ovat Belinda, 18-vuotias nuori nainen jolla on oma rakas (ja erittäin hankala) hevonen. Kaiken kaikkiaan voisi luulla että Belillä on kaikkea mitä saattaa haluta, kaunis ulkonäkö, hyvä kilpahevonen, iso talo, perhe.. Noh, Belinda joutuu muuttamaan Helsingin vilkkaasta elämästä keskelle maaseutua kun hänen äitinsä on perinyt mukavan kokoisen talon. Isä puolestaan jatkaa töitänsä Hesassa ja käy silloin tällöin komentelemassa uudessa kodissa. Belinda ei tunne ketään uudelta paikkakunnalta (jossain Turun lähellä), mutta hänen ilokseen heille muuttaa tytön serkku Hanna, joka on saman ikäinen ja "joutunut" Belin luo aiheutettuaan tarpeeksi hankaluuksia entisessä koulussaan. Tallilla jonne Beli sijoittaa hevosensa, on kireä ilmapiiri ja muutamat tietyt tytöt jotka eivät helpota Belindan ja Hannan sopeutumista uudenlaiseen elämään. Tyttöjen pelastukseksi osoittautuu tallilla työskentelevä Niko, joka ulkonäkönsä jälkeen onnistuu hurmaamaan lähes kenet tahansa hevostytön ratsastustaidoillaan, eikä Nikon pikkuveljessäkään ole valittamista. Näistä pojista ja monista muistakin saattaa syntyä kilpailua itse kunkin taholla ja myöhemmin romanttisia hetkiä... ;) Juuri kun Belinda alkaa sopeutua pieneen paikkakuntaan, hänen omasta kodistansa alkaa paljastua ikävämpiä asioita pitkän historiansa varrelta ja tytön vanhemmat ilmoittavat eroavansa ja samassa rytäkässä kertovat jo pidemmän aikaa pitäneensä yllä uutta suhdetta kumpikin omilla tahoillaan. Myöhemmin lisäpotkuna Belin äiti kertoo uuden miehensä muuttavan saman katon alle kahden tyttärensä kanssa, ja siitä voi kai päätellä että ainoana lapsena kasvaneella Belindalla ei tule olemaan helppoa kun kaksi murkkuikäistä kitisevää teiniä valtaa talon ja tallin..
Olen pyrkinyt tuomaan tunnepuolta mahdollisimman paljon esille ja kohtauksiakin on joita en suosittelisi alle 15-vuotiaalle.. Tällä hetkellä "punainen lanka" tarinassa on mennyt poikki ja yritän parhaani mukaan saada tarinan kasaan jottei olisi ristiriitoja jo kerrotun ja tulevan jutun kesken.. - mailiosote
tsäp kirjoitti:
pienenä esittelynä päähenkilöinä ovat Belinda, 18-vuotias nuori nainen jolla on oma rakas (ja erittäin hankala) hevonen. Kaiken kaikkiaan voisi luulla että Belillä on kaikkea mitä saattaa haluta, kaunis ulkonäkö, hyvä kilpahevonen, iso talo, perhe.. Noh, Belinda joutuu muuttamaan Helsingin vilkkaasta elämästä keskelle maaseutua kun hänen äitinsä on perinyt mukavan kokoisen talon. Isä puolestaan jatkaa töitänsä Hesassa ja käy silloin tällöin komentelemassa uudessa kodissa. Belinda ei tunne ketään uudelta paikkakunnalta (jossain Turun lähellä), mutta hänen ilokseen heille muuttaa tytön serkku Hanna, joka on saman ikäinen ja "joutunut" Belin luo aiheutettuaan tarpeeksi hankaluuksia entisessä koulussaan. Tallilla jonne Beli sijoittaa hevosensa, on kireä ilmapiiri ja muutamat tietyt tytöt jotka eivät helpota Belindan ja Hannan sopeutumista uudenlaiseen elämään. Tyttöjen pelastukseksi osoittautuu tallilla työskentelevä Niko, joka ulkonäkönsä jälkeen onnistuu hurmaamaan lähes kenet tahansa hevostytön ratsastustaidoillaan, eikä Nikon pikkuveljessäkään ole valittamista. Näistä pojista ja monista muistakin saattaa syntyä kilpailua itse kunkin taholla ja myöhemmin romanttisia hetkiä... ;) Juuri kun Belinda alkaa sopeutua pieneen paikkakuntaan, hänen omasta kodistansa alkaa paljastua ikävämpiä asioita pitkän historiansa varrelta ja tytön vanhemmat ilmoittavat eroavansa ja samassa rytäkässä kertovat jo pidemmän aikaa pitäneensä yllä uutta suhdetta kumpikin omilla tahoillaan. Myöhemmin lisäpotkuna Belin äiti kertoo uuden miehensä muuttavan saman katon alle kahden tyttärensä kanssa, ja siitä voi kai päätellä että ainoana lapsena kasvaneella Belindalla ei tule olemaan helppoa kun kaksi murkkuikäistä kitisevää teiniä valtaa talon ja tallin..
Olen pyrkinyt tuomaan tunnepuolta mahdollisimman paljon esille ja kohtauksiakin on joita en suosittelisi alle 15-vuotiaalle.. Tällä hetkellä "punainen lanka" tarinassa on mennyt poikki ja yritän parhaani mukaan saada tarinan kasaan jottei olisi ristiriitoja jo kerrotun ja tulevan jutun kesken..[email protected]
minkä ikänen muuten itse oot,siis sinä joka kirjoittelet? - tsäp
mailiosote kirjoitti:
[email protected]
minkä ikänen muuten itse oot,siis sinä joka kirjoittelet?Olen 18, joskus hamaan puolen vuoden päästä 19.. :) Kuinkas niin? Voin laittaa sulle jo osan tekstistä vaikka en ole vielä korjannut sen kirjoitusasua oikeaksi.. kun alkuun kirjoitin minä-muodossa ja vaihdoin kesken kaiken hän-muotoon.. :)
- palstalle
tsäp kirjoitti:
Olen 18, joskus hamaan puolen vuoden päästä 19.. :) Kuinkas niin? Voin laittaa sulle jo osan tekstistä vaikka en ole vielä korjannut sen kirjoitusasua oikeaksi.. kun alkuun kirjoitin minä-muodossa ja vaihdoin kesken kaiken hän-muotoon.. :)
Siellä saat jopa ilmaisen arvostelun tekstillesi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=610&subcat=236
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851548Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745