Olen kesällä sellaisessa tilanteessa, että joudunkin yllättäen turvautumaan paluumatkalla julkisiin kulkuneuvoihin ja edelliset kokemukset eivät lupaa hyvää. Uskon, että tulen myöhästymään lennolta, vaikka aikataulujen mukaan minun pitäisikin ehtiä (ja aikaisemmin en pysty bussiin hyppäämään, suoraan työpaikalta lähden silloinkin).
Joudunko sitten maksamaan itselleni uuden lipun vai auttaako lentoyhtiö jollain tapaa (Finnair)? Vai pitääkö vaatia bussiyhtiöltä jotain?
Mitä tapahtuu, jos myöhästyy lentokoneesta?
16
2993
Vastaukset
- Ei-Ei-mies
Peru lentosi puhelimitse, jos tuntuu ettet ehdi. Perusmiskulut 100%.
Tai käytä taksia.- Sunny
En voi käyttää taksia, kun matkaa on parisataa kilometriä ja köyhällä ei ole varaa :( Lisäksi lippuni taitavat olla sellaiset, että perumisesta ei rahojaan takaisin saa.
- Ronja9
Sunny kirjoitti:
En voi käyttää taksia, kun matkaa on parisataa kilometriä ja köyhällä ei ole varaa :( Lisäksi lippuni taitavat olla sellaiset, että perumisesta ei rahojaan takaisin saa.
Tuossa tapauksessa vastuu on vain ja ainoastaan sinun, eli joudut ostamaan kokonaan uudet liput, jos haluat lähteä matkalle.
- kokemusta on...
Miksi pitää turvautua julkiseen? Ota taksi, niin ei tarvi olla huolissaan!
Finnair ei takuulla sinulle hyvitä yhtään mitään, jos myöhästyt lennolta.
Itse talvella tulin Finnairilla Wienistä Helsinkiin, kone oli n. 3 tuntia myöhässä aikataulustaan ilmeisesti huonon sään takia. En ehtinyt Pohjois-Suomen Finskin jatkolennolle, joten marssin välittömästi Vantaalla heidän tiskille, tiedustellakseni mahdunko iltakoneeseen. Virkailija simputti minua ja kertoi, että he eivät näitä (halpoja = n. 150 euroa) lippuja normaalisti vaihda, ja teki minusta syyllisen siihen, että olin myöhässä. Vastasin, että heidän kone se oli myöhässä, minä Wienissä olin kentällä jo toista tuntia ennen koneen oikeaa lähtöaikaa! Sitten hän lopulta tympeällä naamallaan ilmoitti, että okei... näyttäisi siellä tilaa iltakoneessa vielä olevan. Turha keskustelu, mielen pahoitus, mikä mahtoi olla tarkoitus tällä? Varmaankin firman ohjeet kehoittavat toimimaan näin: ensin muka kaikki on mahdotonta, mutta sitten armeliaasti asiakas päästetäänkin siihen puolityhjään koneeseen ilman lisähintaa. Niin ja Finnairhan se oli myöhässä enkä minä.
Siispä, ota taksi, niin ehdit. Tai osta sellainen lento, johon ehdit vaikka kävellen.- epäystävällisyyskö
no, eikö olisi ollut parempi sitten vaikka lähteä vasta seuraavana päivänä. Jos itse myöhästyt niin se on ihan sinun omaa vikaasi ja miksi yhtiön siitä pitäisi sinulle jotain korvata.
Sinulle kokemusta on...
Myöhäistyin itse finskillä jatkolennolta Pohjoiseen myös sen vuoksi että ensimmäinen kone oli myöhässä. Menin tiskille ja erittäin ystävällinen naisihminen laittoi minut samantien seuraavalle lennolle ja pahoitteli tapahtunutta. Joten tuskin on yhtiön käytäntö että ollaan epäystävällisiä ja teeskennellään että on mahdotonta. - Ronja9
Oliko sulla erilliset liput Helsingin ja Wienin välille sekä kotimaan lennoille?
Jos oli erilliset liput, virkailija teki poikkeuksen sinun hyväksesi, kun päästi lennolle, hänen ei olisi tarvinnut sitä tehdä, sillä: jos liput ovat erilliset, kohdellaan lentoja erillisinä matkoina ja jos myöhästyt lennolta, on se aivan oma syysi, johtui myöhästyminen mistä tahansa.
Jos liput taas olivat yhtenä matkana varattuja, oli virkailija väärässä, silloin lentoyhtiö on velvollinen hoitamaan matkustajan perille saakka. - innokahko
epäystävällisyyskö kirjoitti:
no, eikö olisi ollut parempi sitten vaikka lähteä vasta seuraavana päivänä. Jos itse myöhästyt niin se on ihan sinun omaa vikaasi ja miksi yhtiön siitä pitäisi sinulle jotain korvata.
Sinulle kokemusta on...
Myöhäistyin itse finskillä jatkolennolta Pohjoiseen myös sen vuoksi että ensimmäinen kone oli myöhässä. Menin tiskille ja erittäin ystävällinen naisihminen laittoi minut samantien seuraavalle lennolle ja pahoitteli tapahtunutta. Joten tuskin on yhtiön käytäntö että ollaan epäystävällisiä ja teeskennellään että on mahdotonta.Ei ole hänen oma vikansa jos toinen lento on myöhässä.
- vaatiminen
Miten buyssiyhtiö tähän liittyy jos SINÄ olet myöhässä
ja lisäksi olet ostanut niin halvat liput
ettei niitä voi muuttaa.- Sunny
Ehtisin kyllä lennolle, jos bussit pysyisivät aikataulussaan. Eivät vaan ole koskaan aikaisemminkaan pysyneet ja olen aina puoli tuntia myöhässä. Aikasemmin en pysty lähtemään, koska olen töissä. Alunperin piti olla kyyti, mutta se peruuntui ja joudun turvautumaan hätävararatkaisuun, eli julkisiin - jotka ovat aina kyseisessä maassa epäluotettavia.
- Luistaa
Sunny kirjoitti:
Ehtisin kyllä lennolle, jos bussit pysyisivät aikataulussaan. Eivät vaan ole koskaan aikaisemminkaan pysyneet ja olen aina puoli tuntia myöhässä. Aikasemmin en pysty lähtemään, koska olen töissä. Alunperin piti olla kyyti, mutta se peruuntui ja joudun turvautumaan hätävararatkaisuun, eli julkisiin - jotka ovat aina kyseisessä maassa epäluotettavia.
No lähe töistä vähä aiemmin! Kai ne sen verran joustaa.
- matkaaja 69
Kysyppä asiaa vakuutusyhtiöltä vakuutuksessa kohta jossa mainitaan korvauksesta ja syistä mitkä korvataan, näitä ovat kolarit auton hajoaminen menomatkalla, kysyppä sieltä asiaa joukkoliikenteen osalta.
- riskillä
Miksi lentoyhtiön pitäisi vastata bussiyhtiön tai matkustajan myöhästymisestä? Jos bussiyhtiö takaa tietyn aikataulun - mitä epäilen - ja siitä huolimatta myöhästyy on se tietysti vastuussa, mutta ei varmasti korvaa lentojasi. Eihän lennolla ole mitään tekemistä bussimatkasi kanssa bussiyhtiön kannalta. Jos taas olet myöhässä kentällä, ei lentoyhtiöllä ole mitään velvollisuutta korvata tai muuttaa lippuasi - oma moka, mitäs tulit myöhässä. Eli vastaus kysymykseesi, joudut ostamaan uuden lipun ja ei kannata vaatia bussiyhtiöltä korvauksia. Korkeintaan vakuutusyhtiö saattaa korvata jotain.
- Mikämyöhässä
Miksi vastata melkein 10 v vanhaan poruun?
- Saapi.katsella.perään
Kymmenen vuotta sitten esitettyyn kysymykseen voi vastata koska asia on muuttumaton. Jos myöhästyy koneesta niin jää lentokentälle. Samaan tapaan kuin Esa Pakarinen totesi Lentävässä kalakukossa: "Oliko Mikkelliin mänijöitä, juna män justiisa".
- Anonyymi
No ehtikö🤣
- kokenuuuuutkin
Lentokone lähtee ja sinä jäät lentokentälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057