Palstalla on puhuttu siitä, onko oikein antaa listaa toivomistaan lahjoista tai perustaa matkatiliä ja toivoa ahneena vain rahaa.
Tuttavani menevät nyt piakkoin häihin, jossa pari on yli 30v ja asuneet jo kauan yhdessä omakotitalossa. Heillä ei ole listaa eikä tiliä ja voitte vain kuvitella mikä ongelma se nyt monelle kuuluu olevan! Tuttavani pähkäilevät hulluna mitä viedä. Tässä siis konkreettisesti tuli esiin se ongelma, kun parilla on jo kaikkea. Perustakaa siis vain listoja ja tilejä, helpotatte kummasti vieraidenne oloa!
Lista/rahaa-loisto idea
10
2959
Vastaukset
- totta...
Puhuit vähän, mutta asiaa :)
- Ei kiitos.
Mitä viedä???
Viekää elämyksiä, lahjakortteja, konsertti- tai teatterilippuja, tai muuta AINEETONTA, joka ei täytä pariskunnan kaapistoja turhalla ja tarpeettomalla rojulla.
Käyttäkää luovaa mielikuvitusta ja luopukaa perinteisestä ajattelumallista, että häälahjan tulisi olla jotain tuikitarpeellista nuoren parin kotiin. Kaikilla on jo mikroaaltouuni ja Aalto-maljakko.
Ja ellei kerta kaikkiaan muuta keksi niin rahalahja on mielestäni AINA parempi vaihtoehto kuin muka tarkasti lahjansaajan mieltymyksiä miettien hankittu TAVARA. Sitä on kaikilla katosta lattiaan varmasti aivan tarpeeksi. - mielikuvituksetonta sakkia
Minulla ei olisi mitään vaikeuksia.
tässä vaihtoehtoja, osa on jo esitetty:
-Kerätään yhdessä matkalahjakortti, jos suku on hyvähenkistä.
-lahjakortti heidän harrastuksiaan vastaavaan liikkeeseen/laitokseen
-jos ovat puutarhaihmisiä, niin lahjakortti johonkin sen alan liikkeeseen
tai tavaraa:
-kassillinen ihan käyttötavaraa, selvitymispaketti: hehkulamppuja, pari wc-paperirullaa, nenäliinoja yms. kuluvaa tavaraa
tai vaihtoehtoisesti elintarvikkeita, kahvia, teetä, suklaata, karpalohilloa yms. vähän "hienompaa" säilyvää tavaraa ja vaikka lautasliinoja
-elokuvaliput kera ravintolalahjakortin- kutsun saanut
Itse en kylläkään kannata wc-paperi- ja lautasliinalahjoja. Sinulle saattaisin niitä lahjaksi antaa jos olisit tuttuni.
- Ei kiitos.
kutsun saanut kirjoitti:
Itse en kylläkään kannata wc-paperi- ja lautasliinalahjoja. Sinulle saattaisin niitä lahjaksi antaa jos olisit tuttuni.
Aalto-maljakon kannattaja näemmä.
Mielestäni edellä mainitut suurimmalta osin aineettomat lahjavaihtoehdot olivat loistavia. Ja oli kyse selviytymispakkauksesta, johon kirjoittaja mainitsi vain ESIMERKKEINÄ WC-paperin sekä lautasliinat. - kaikille tietty
kutsun saanut kirjoitti:
Tuollaiset selviytymispaketit eivät tietenkään sovi huumorintajuttomille nirppiksille, mutta itsestäni olisi hauskaa saada vaikkapa jättipaketti pelkkää wc-paperia/talouspaperia tms. Mikseipä vaikka siivousvälineitä, mutta tämä ei tietenkään sovi hienohelmoille.
- HUUMORIA KYLLÄ
OLEN EHDOTTOMASTI SITÄ MIELTÄ ETTÄ KUN OLLAAN NIINKIN PITKÄLLÄ PARISUHTEESSA ETTÄ,HÄÄT ON TULOSSA NIIN VIIMEISTÄÄN TÄSSÄ VAIHESSA PITÄISI OLLA SELVÄÄ SE ETTEI ILMAN HUUMORIA SELVIÄ AVIOLIITOSSAKAAN.SIIS LAHJAT VOISI OLLA TOSI HAUSKOJA,EI PERINTEISIÄ.
- ärsyyntynyt
HUUMORIA KYLLÄ kirjoitti:
OLEN EHDOTTOMASTI SITÄ MIELTÄ ETTÄ KUN OLLAAN NIINKIN PITKÄLLÄ PARISUHTEESSA ETTÄ,HÄÄT ON TULOSSA NIIN VIIMEISTÄÄN TÄSSÄ VAIHESSA PITÄISI OLLA SELVÄÄ SE ETTEI ILMAN HUUMORIA SELVIÄ AVIOLIITOSSAKAAN.SIIS LAHJAT VOISI OLLA TOSI HAUSKOJA,EI PERINTEISIÄ.
Elä huua.
- niin helppo
Jos tällaisella kauan yhdessä olleella pariskunnalla on lapsia, niin yksi parhaita häälahjoja voisi olla sellainen ravintolalahjakortti, mihin sisältyy lapsenvahtipalvelu illan ajaksi. Myös pelkkä lupaus hoitaa lasta/lapsia esim. yhden illan tai jopa viikonlopun ajan voisi olla erittäin tervetullut. Esim. itse lapseton vähävarainen voisi hyvin antaa tällaisen lahjan ja olisi varmasti mieluinen.
- sinivilkku
vaihtoehtoja.
Kun on jo niin pitkä taival takana, niin on aika uusiakin jotakin.
- silkki- tai satiinilakanoita
- laadukkaita pyyheliinoja (esim. Marimekko)
- hellittelykori, jossa vaikkapa aromaattisia öljyjä, hyvää viiniä, kynttilöitä....
- kaunis valokuva-albumi, johon voi "laittaa häät kansiin". Albumin voi vaikka päällystää itse, siten siitä tulee vielä arvokkaampi.
Sitten tietty ne "aineettomat" lahjat, ne ovat todella hyvä vaihtoehto :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2102793
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252659En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.771743Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2331305Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631288- 471098
- 991001
- 108841
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6823- 46823