Floora

Saila:s

Flooralle toista nimeä,miettikää,kertokaa.

22

2079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toka

Eleonora
      Marjaana
      Filonilla

• Emma

Fauna :)

• Liisa-Maria

Parempi nimiyhdistelmä taitaisi kuitenkin olla lyhyin vokaalein kirjoitettuna Flora Vernarosa. Muita ehdotuksia Floora Kanerva, Flora Rosalia, Flora Erika, Flora Veronika, Flora Linnea, Flora Viola, Flora Primavera, Flora Salvia.

• Täti

Floora Kastehelmi, Floora Karoliina, Floora Amanda, Floora Jolanda, Floora Orvokki,Floora Helmiina...

• Emma

Tiedätkö mitä floora tarkoittaa? Entä bakteerifloora?

• tämän
        Emma kirjoitti:

Floora oli roomalaisten kevään ja kukkien jumalattaren nimi.

Flora (lat.) tarkoittaa kasvistoa, kasvikuntaa.

Bakteerin ilmeisesti ainakin jollakin tasolla tiedät. Jos et, niin katso tarkemmin tietosanakirjasta (en viitsi tähän kirjoittaa, koska sillä ei ole mitään tekemistä aineen "mikä lapselle nimeksi" kanssa).

Ilmeisesti nämä asiat ovat kaikkien muiden täällä keskustelevien tiedossa, mutta kirjoitin tiedoksi "Emmalle".

• Liisa-Maria
        Emma kirjoitti:

mutta käsitteessä flora & fauna, flora tarkoittaa koko kasvikuntaa. Fauna on taas eläinkunta. Minusta Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti. Silloin siitä ei tule mieleen mitään bakteerikasvustoa. Floran päivä 13.5. on Helsingin Yliopiston perinteellinen kevätjuhlapäivä.

• ateisti20
        Liisa-Maria kirjoitti:

mutta käsitteessä flora & fauna, flora tarkoittaa koko kasvikuntaa. Fauna on taas eläinkunta. Minusta Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti. Silloin siitä ei tule mieleen mitään bakteerikasvustoa. Floran päivä 13.5. on Helsingin Yliopiston perinteellinen kevätjuhlapäivä.

on bakteerikasvusto siinä missä floorakin, joten se ei liene peruste kirjoitusasun valinnalle. Itse ainakin suosisin nimissä aina suomalaista kirjoitusasua.

• Liisa-Maria
        ateisti20 kirjoitti:

on bakteerikasvusto siinä missä floorakin, joten se ei liene peruste kirjoitusasun valinnalle. Itse ainakin suosisin nimissä aina suomalaista kirjoitusasua.

niin panee tyttärensä nimeksi Kukka eikä Floraa.

• ateisti20
        Liisa-Maria kirjoitti:

niin panee tyttärensä nimeksi Kukka eikä Floraa.

on suomalaisessa kalenterissa oleva suomenkielinen nimi. Ei tosin Kukassakaan mitään vikaa ole...

• Inka
        Liisa-Maria kirjoitti:

Floran päivä on perua yliopiston ruotsinkieliseltä ajalta. Nykyään käytetään yhä yleisemmin nimitystä Kukan päivä.

Olkaamme suomalaisia, käyttäkäämme suomalaisia nimiä!

• Liisa-Maria
        Inka kirjoitti:

Floran päivä on perua yliopiston ruotsinkieliseltä ajalta. Nykyään käytetään yhä yleisemmin nimitystä Kukan päivä.

Olkaamme suomalaisia, käyttäkäämme suomalaisia nimiä!

että alkuperäinen panisi lapsensa nimeksi Kukka eikä Floora?

• Meiksi =)
        ateisti20 kirjoitti:

Siis juurihan tuolla sanottiin että floora tarkoittaa kukkaa tai kasvustoa:)
        Eli pelkkä floora ei ole bakteerikasvusto...
        Bkateerifloora voi siten olla bakteerikasvusto... Kattokaa sanakirjasta.

Kumma kun kysellään nimiä niin joku saa bakteerit mieleensä. Hassua...

FLOORA WILHELMIINA :D

• Emma
        Liisa-Maria kirjoitti:

että alkuperäinen panisi lapsensa nimeksi Kukka eikä Floora?

Minulle on aivan yhdentekevää, minkä nimen alkuperäinen lapselleen antaa. Ihmettelen vaan, miksi lapsille pitää antaa niin kummallisia, keksityn makuisia nimiä. Vernaroosaa, Rosaliaa ja Primaveraa sinä tuolla ehdottelit.

Jos minä lapselleni jomman kumman noista joutuisin antamaan, kyllä Kukan valitsisin, sen verran kauniimmalta se kuulostaa.

• asiassa
        Emma kirjoitti:

Minulle on aivan yhdentekevää, minkä nimen alkuperäinen lapselleen antaa. Ihmettelen vaan, miksi lapsille pitää antaa niin kummallisia, keksityn makuisia nimiä. Vernaroosaa, Rosaliaa ja Primaveraa sinä tuolla ehdottelit.

Jos minä lapselleni jomman kumman noista joutuisin antamaan, kyllä Kukan valitsisin, sen verran kauniimmalta se kuulostaa.

Eikös tässä nyt kuitenkin kyselty Flooralle toista nimeä? Nimen tiedustelija on siis mieltynyt Floora nimeen, eikä Kukkaan ja miksi se pitäisikään muuttaa.
        Flooralle toiseksi nimeksi käy vaikka Serafiina, Vilhelmiina, Päivikki.

• kissus
        Liisa-Maria kirjoitti:

Latinaa en sen kummemmin osaa, mutta sanakirjaa jotenkin lukea.

Sanan "flora" kohdalla sanotaan sen tarkoittavan kasvistoa, kasvikuntaa.

Katsoessani sanaa "kukka", väittää minun sanakirjani, että se olisi latinaksi "flos, floris". "Flos" tarkoittaa kukan lisäksi kukintaa, kukoistusta, kaunistusta.

Bakteeriflooraa tämä sanakirja ei tunne (pitäisi kai olla sitten lääketieteen sanakirja sitä varten).

Kysessä siis wsoy:n suomi-latina-suomi sanakirja.

Minun almanakkani taas väittää, että 13.05. on Flooran ja Kukan nimipäivä. Floraa tämä suomenkielinen almanakkani ei tunne. Ruotsalaisessa almanakassa 13.05. on Floran päivä.

Minustakin Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti, jos ollaan ruotsinkielisiä. Me äidinkielenämme suomea puhuvat kirjoitamme Floora (samoin lausumme sen).

Toiseksi nimeksi Flooralle sopisi mielestäni "vanhahtavat" nimet kuten Eleonoora, Vilhelmiina, Matilda jne.

• ateisti20
        kissus kirjoitti:

Latinaa en sen kummemmin osaa, mutta sanakirjaa jotenkin lukea.

Sanan "flora" kohdalla sanotaan sen tarkoittavan kasvistoa, kasvikuntaa.

Katsoessani sanaa "kukka", väittää minun sanakirjani, että se olisi latinaksi "flos, floris". "Flos" tarkoittaa kukan lisäksi kukintaa, kukoistusta, kaunistusta.

Bakteeriflooraa tämä sanakirja ei tunne (pitäisi kai olla sitten lääketieteen sanakirja sitä varten).

Kysessä siis wsoy:n suomi-latina-suomi sanakirja.

Minun almanakkani taas väittää, että 13.05. on Flooran ja Kukan nimipäivä. Floraa tämä suomenkielinen almanakkani ei tunne. Ruotsalaisessa almanakassa 13.05. on Floran päivä.

Minustakin Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti, jos ollaan ruotsinkielisiä. Me äidinkielenämme suomea puhuvat kirjoitamme Floora (samoin lausumme sen).

Toiseksi nimeksi Flooralle sopisi mielestäni "vanhahtavat" nimet kuten Eleonoora, Vilhelmiina, Matilda jne.

Lääketieteen termit -kirja sanoo floora-sanasta seuraavaa:

"2. pieneliöstö, mikrobikasvusto, mikrofloora; tietyllä alueella kasvavien mikrobien kokonaisuus"

Latinaksi kukka on "flos", kun taas "Flora" on kukkien jumalatar.

• Kissus
        ateisti20 kirjoitti:

Lääketieteen termit -kirja sanoo floora-sanasta seuraavaa:

"2. pieneliöstö, mikrobikasvusto, mikrofloora; tietyllä alueella kasvavien mikrobien kokonaisuus"

Latinaksi kukka on "flos", kun taas "Flora" on kukkien jumalatar.

Joka kodin suuri nimikirja kertoo, että Floora (siis kaksi o-kirjainta) oli roomalaisten kevään ja kukkien jumalattaren nimi.

Suuri tarukirja taas mainitsee, että Flora (yksi o) oli antiikin italialainen kukoistuksen jumalatar.

Flora tai Floora, tuskin (muille kuin lääketiedettä ymmärtäville?) nimestä tulee ihka ensimmäisenä mieleen bakteerit, mikrobikasvustot...

Eli mielestäni kauniita ja käyttökelpoisia nimiä. Kunhan muistamme, että suomenkieltä lausutaan kuten kirjoitetaan.

• ateisti20
        Meiksi =) kirjoitti:

Siis juurihan tuolla sanottiin että floora tarkoittaa kukkaa tai kasvustoa:)
        Eli pelkkä floora ei ole bakteerikasvusto...
        Bkateerifloora voi siten olla bakteerikasvusto... Kattokaa sanakirjasta.

Kumma kun kysellään nimiä niin joku saa bakteerit mieleensä. Hassua...

FLOORA WILHELMIINA :D

on katsottu. Floora on lääketieteen terminä bakteerikasvusto ;)

• vaikka

keiju? tai levi? ehkä becel?

• sisiliskosisko

Tynnen yhden vastasyntyneen, joka saa nimen Flora Josefina. Sitten tiedän leikki-ikäisen Flora Sofiellan.
      Floran kanssa sopii joku "prinsessanimi"

• Mina

Floora Verona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      139
      1911
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      301
      1641
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      88
      1524
    5. 80
      1499
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1186
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      72
      1081
    9. Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä

Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity
      Kaste
      288
      1050
    10. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    Aihe