Flooralle toista nimeä,miettikää,kertokaa.
Floora
22
2079
Vastaukset
- toka
Eleonora
Marjaana
Filonilla - Emma
Fauna :)
- Liisa-Maria
Parempi nimiyhdistelmä taitaisi kuitenkin olla lyhyin vokaalein kirjoitettuna Flora Vernarosa. Muita ehdotuksia Floora Kanerva, Flora Rosalia, Flora Erika, Flora Veronika, Flora Linnea, Flora Viola, Flora Primavera, Flora Salvia.
- Täti
Floora Kastehelmi, Floora Karoliina, Floora Amanda, Floora Jolanda, Floora Orvokki,Floora Helmiina...
- Emma
Tiedätkö mitä floora tarkoittaa? Entä bakteerifloora?
- tämän
Emma kirjoitti:
Floora oli roomalaisten kevään ja kukkien jumalattaren nimi.
Flora (lat.) tarkoittaa kasvistoa, kasvikuntaa.
Bakteerin ilmeisesti ainakin jollakin tasolla tiedät. Jos et, niin katso tarkemmin tietosanakirjasta (en viitsi tähän kirjoittaa, koska sillä ei ole mitään tekemistä aineen "mikä lapselle nimeksi" kanssa).
Ilmeisesti nämä asiat ovat kaikkien muiden täällä keskustelevien tiedossa, mutta kirjoitin tiedoksi "Emmalle". - Liisa-Maria
Emma kirjoitti:
mutta käsitteessä flora & fauna, flora tarkoittaa koko kasvikuntaa. Fauna on taas eläinkunta. Minusta Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti. Silloin siitä ei tule mieleen mitään bakteerikasvustoa. Floran päivä 13.5. on Helsingin Yliopiston perinteellinen kevätjuhlapäivä.
- ateisti20
Liisa-Maria kirjoitti:
mutta käsitteessä flora & fauna, flora tarkoittaa koko kasvikuntaa. Fauna on taas eläinkunta. Minusta Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti. Silloin siitä ei tule mieleen mitään bakteerikasvustoa. Floran päivä 13.5. on Helsingin Yliopiston perinteellinen kevätjuhlapäivä.
on bakteerikasvusto siinä missä floorakin, joten se ei liene peruste kirjoitusasun valinnalle. Itse ainakin suosisin nimissä aina suomalaista kirjoitusasua.
- Liisa-Maria
ateisti20 kirjoitti:
on bakteerikasvusto siinä missä floorakin, joten se ei liene peruste kirjoitusasun valinnalle. Itse ainakin suosisin nimissä aina suomalaista kirjoitusasua.
niin panee tyttärensä nimeksi Kukka eikä Floraa.
- ateisti20
Liisa-Maria kirjoitti:
niin panee tyttärensä nimeksi Kukka eikä Floraa.
on suomalaisessa kalenterissa oleva suomenkielinen nimi. Ei tosin Kukassakaan mitään vikaa ole...
- Inka
Liisa-Maria kirjoitti:
Floran päivä on perua yliopiston ruotsinkieliseltä ajalta. Nykyään käytetään yhä yleisemmin nimitystä Kukan päivä.
Olkaamme suomalaisia, käyttäkäämme suomalaisia nimiä! - Liisa-Maria
Inka kirjoitti:
Floran päivä on perua yliopiston ruotsinkieliseltä ajalta. Nykyään käytetään yhä yleisemmin nimitystä Kukan päivä.
Olkaamme suomalaisia, käyttäkäämme suomalaisia nimiä!että alkuperäinen panisi lapsensa nimeksi Kukka eikä Floora?
- Meiksi =)
ateisti20 kirjoitti:
Siis juurihan tuolla sanottiin että floora tarkoittaa kukkaa tai kasvustoa:)
Eli pelkkä floora ei ole bakteerikasvusto...
Bkateerifloora voi siten olla bakteerikasvusto... Kattokaa sanakirjasta.
Kumma kun kysellään nimiä niin joku saa bakteerit mieleensä. Hassua...
FLOORA WILHELMIINA :D - Emma
Liisa-Maria kirjoitti:
että alkuperäinen panisi lapsensa nimeksi Kukka eikä Floora?
Minulle on aivan yhdentekevää, minkä nimen alkuperäinen lapselleen antaa. Ihmettelen vaan, miksi lapsille pitää antaa niin kummallisia, keksityn makuisia nimiä. Vernaroosaa, Rosaliaa ja Primaveraa sinä tuolla ehdottelit.
Jos minä lapselleni jomman kumman noista joutuisin antamaan, kyllä Kukan valitsisin, sen verran kauniimmalta se kuulostaa. - asiassa
Emma kirjoitti:
Minulle on aivan yhdentekevää, minkä nimen alkuperäinen lapselleen antaa. Ihmettelen vaan, miksi lapsille pitää antaa niin kummallisia, keksityn makuisia nimiä. Vernaroosaa, Rosaliaa ja Primaveraa sinä tuolla ehdottelit.
Jos minä lapselleni jomman kumman noista joutuisin antamaan, kyllä Kukan valitsisin, sen verran kauniimmalta se kuulostaa.Eikös tässä nyt kuitenkin kyselty Flooralle toista nimeä? Nimen tiedustelija on siis mieltynyt Floora nimeen, eikä Kukkaan ja miksi se pitäisikään muuttaa.
Flooralle toiseksi nimeksi käy vaikka Serafiina, Vilhelmiina, Päivikki. - kissus
Liisa-Maria kirjoitti:
Latinaa en sen kummemmin osaa, mutta sanakirjaa jotenkin lukea.
Sanan "flora" kohdalla sanotaan sen tarkoittavan kasvistoa, kasvikuntaa.
Katsoessani sanaa "kukka", väittää minun sanakirjani, että se olisi latinaksi "flos, floris". "Flos" tarkoittaa kukan lisäksi kukintaa, kukoistusta, kaunistusta.
Bakteeriflooraa tämä sanakirja ei tunne (pitäisi kai olla sitten lääketieteen sanakirja sitä varten).
Kysessä siis wsoy:n suomi-latina-suomi sanakirja.
Minun almanakkani taas väittää, että 13.05. on Flooran ja Kukan nimipäivä. Floraa tämä suomenkielinen almanakkani ei tunne. Ruotsalaisessa almanakassa 13.05. on Floran päivä.
Minustakin Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti, jos ollaan ruotsinkielisiä. Me äidinkielenämme suomea puhuvat kirjoitamme Floora (samoin lausumme sen).
Toiseksi nimeksi Flooralle sopisi mielestäni "vanhahtavat" nimet kuten Eleonoora, Vilhelmiina, Matilda jne. - ateisti20
kissus kirjoitti:
Latinaa en sen kummemmin osaa, mutta sanakirjaa jotenkin lukea.
Sanan "flora" kohdalla sanotaan sen tarkoittavan kasvistoa, kasvikuntaa.
Katsoessani sanaa "kukka", väittää minun sanakirjani, että se olisi latinaksi "flos, floris". "Flos" tarkoittaa kukan lisäksi kukintaa, kukoistusta, kaunistusta.
Bakteeriflooraa tämä sanakirja ei tunne (pitäisi kai olla sitten lääketieteen sanakirja sitä varten).
Kysessä siis wsoy:n suomi-latina-suomi sanakirja.
Minun almanakkani taas väittää, että 13.05. on Flooran ja Kukan nimipäivä. Floraa tämä suomenkielinen almanakkani ei tunne. Ruotsalaisessa almanakassa 13.05. on Floran päivä.
Minustakin Flora pitää kirjoittaa lyhytvokaalisesti, jos ollaan ruotsinkielisiä. Me äidinkielenämme suomea puhuvat kirjoitamme Floora (samoin lausumme sen).
Toiseksi nimeksi Flooralle sopisi mielestäni "vanhahtavat" nimet kuten Eleonoora, Vilhelmiina, Matilda jne.Lääketieteen termit -kirja sanoo floora-sanasta seuraavaa:
"2. pieneliöstö, mikrobikasvusto, mikrofloora; tietyllä alueella kasvavien mikrobien kokonaisuus"
Latinaksi kukka on "flos", kun taas "Flora" on kukkien jumalatar. - Kissus
ateisti20 kirjoitti:
Lääketieteen termit -kirja sanoo floora-sanasta seuraavaa:
"2. pieneliöstö, mikrobikasvusto, mikrofloora; tietyllä alueella kasvavien mikrobien kokonaisuus"
Latinaksi kukka on "flos", kun taas "Flora" on kukkien jumalatar.Joka kodin suuri nimikirja kertoo, että Floora (siis kaksi o-kirjainta) oli roomalaisten kevään ja kukkien jumalattaren nimi.
Suuri tarukirja taas mainitsee, että Flora (yksi o) oli antiikin italialainen kukoistuksen jumalatar.
Flora tai Floora, tuskin (muille kuin lääketiedettä ymmärtäville?) nimestä tulee ihka ensimmäisenä mieleen bakteerit, mikrobikasvustot...
Eli mielestäni kauniita ja käyttökelpoisia nimiä. Kunhan muistamme, että suomenkieltä lausutaan kuten kirjoitetaan. - ateisti20
Meiksi =) kirjoitti:
Siis juurihan tuolla sanottiin että floora tarkoittaa kukkaa tai kasvustoa:)
Eli pelkkä floora ei ole bakteerikasvusto...
Bkateerifloora voi siten olla bakteerikasvusto... Kattokaa sanakirjasta.
Kumma kun kysellään nimiä niin joku saa bakteerit mieleensä. Hassua...
FLOORA WILHELMIINA :Don katsottu. Floora on lääketieteen terminä bakteerikasvusto ;)
- vaikka
keiju? tai levi? ehkä becel?
- sisiliskosisko
Tynnen yhden vastasyntyneen, joka saa nimen Flora Josefina. Sitten tiedän leikki-ikäisen Flora Sofiellan.
Floran kanssa sopii joku "prinsessanimi" - Mina
Floora Verona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031