Suomenajokoira

haukku24

on Suomen yleisin koirarotu. Vaan eipä näy paljoa näitä kaduilla kulkevan! Miksiköhän. Luulevatko omistajat että koira saa kesällä esim. Tarhassa liikuntaa riittävästi? pah..

Tietysti huono on sanoa kun ei asu maalla. Oletteko nähneet paljon maalla lenkitettävän suomenajokoiria?

7

821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • love

no. en oo paljoo nähny ku ei tääl meil päin oo paljoo suomenajokoirii. jtn 3. kaks niistä on koko ajan häkis, en ainakaa oo nähny et niitä lenkitettäis. :< eikä sitä toista viedä ees mettälle..voi koira raukkaa. :`< ja se kolmas on meitin. :D se käy mettällä. ja myöskin säännöllisesti lenkitetään (pitkiä lenkkejä!)suomenajokoirat on parhaita ^^

• haukku24

Kyllä on surullista kuulla että ihmiset ei hoida koiraansa oikein.

Mulla ei oo koiria, hoidan vaan naapurin kahta suomenajokoiraa.. :D

• love
        haukku24 kirjoitti:

Kyllä on surullista kuulla että ihmiset ei hoida koiraansa oikein.

Mulla ei oo koiria, hoidan vaan naapurin kahta suomenajokoiraa.. :D

no onnhan se. :`< ja sen toisen häkkiki on niin pieni, ettei sillä oo ees sielä paljoa tilaa liikkua...

• tiia*

meillä on kolme suomenajuria joista jokaista liikutetaan käyttötarkoituksen mukaisesti, kantavana olevaa narttua huomattavasti vähemmän, kuin kilpailukunnossa pidettävää narttua, kolmas, jo eläkkeellä oleva saa liikettä hieman vähemmän kuin tämä kilpaileva yksilö. Polkupyörä on kesällä ajurin paras kaveri.

• korpien.kulkija

Pakko kyllä myöntää että' harvoin näkee ihmisiä ajokoiran kanssa kävelemässä. Tuntuu itsestäänkin siltä että paljon on katsojia kun pennun kanssa on kävelyllä. Ne jotka koiriaan käyttävät käyttävät kyllä säännöllisesti ja kunnolla toisen ääripään edustajia tiedän myös. Ikävää että toisten koirat joutuvat olemaan tarhassa. Olen itse ollu sitä vastaan että tarha rakennetaan koska pelkään ajatusta että kohta koira on siellä 24/7.Nimittäin en talvis aikaan voi olla koirani luona aina opiskelujeni takia. Jos olisin siellä aina tietäisin että koira ei joutuisi tarhaan, mutta täytyy toivoa, että muutkin sen ymmärtävät. Jos tarhaa ei ole vaikeaa se koiran tarhan nurkkaan jääminen on.

• Koiramus_

Itse ulkoilutan suomeajokoiraa päivittäin keskustan alueella :) Muutamia suomenajokoiria tulee vastaan silloin tällöin. Monet kasvattajat ovat sellaisia että eivät myy koiraa esim. keskustan alueille vaan haluaa että koira asuisi hieman sivummassa. Tarhaan yleensä metsämiehet koiransa jättää joka ei ole oikein :(

• mur

niinpä.on todella surullista kun erittäin moni ottaa ajokin vaan metsälle kaveriks.Koira saa liikuntaa vain metsästysaikana,muutoin istua kököttää häkissä 24/7.Sieltä se sitten otetaan monen kuukauden liikuntalakon jälkeen metsään juoksemaan moneksi tunniksi. >:(
        Itse asun maalla ja omistan 2 ajokkia.kumpaakin juoksutan/kävelytän päivittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      119
      2572
    2. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2414
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2003
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1833
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      339
      1399
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1093
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259