Suomenajokoira

haukku24

on Suomen yleisin koirarotu. Vaan eipä näy paljoa näitä kaduilla kulkevan! Miksiköhän. Luulevatko omistajat että koira saa kesällä esim. Tarhassa liikuntaa riittävästi? pah..

Tietysti huono on sanoa kun ei asu maalla. Oletteko nähneet paljon maalla lenkitettävän suomenajokoiria?

7

860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • love

no. en oo paljoo nähny ku ei tääl meil päin oo paljoo suomenajokoirii. jtn 3. kaks niistä on koko ajan häkis, en ainakaa oo nähny et niitä lenkitettäis. :< eikä sitä toista viedä ees mettälle..voi koira raukkaa. :`< ja se kolmas on meitin. :D se käy mettällä. ja myöskin säännöllisesti lenkitetään (pitkiä lenkkejä!)suomenajokoirat on parhaita ^^

• haukku24

Kyllä on surullista kuulla että ihmiset ei hoida koiraansa oikein.

Mulla ei oo koiria, hoidan vaan naapurin kahta suomenajokoiraa.. :D

• love
        haukku24 kirjoitti:

Kyllä on surullista kuulla että ihmiset ei hoida koiraansa oikein.

Mulla ei oo koiria, hoidan vaan naapurin kahta suomenajokoiraa.. :D

no onnhan se. :`< ja sen toisen häkkiki on niin pieni, ettei sillä oo ees sielä paljoa tilaa liikkua...

• tiia*

meillä on kolme suomenajuria joista jokaista liikutetaan käyttötarkoituksen mukaisesti, kantavana olevaa narttua huomattavasti vähemmän, kuin kilpailukunnossa pidettävää narttua, kolmas, jo eläkkeellä oleva saa liikettä hieman vähemmän kuin tämä kilpaileva yksilö. Polkupyörä on kesällä ajurin paras kaveri.

• korpien.kulkija

Pakko kyllä myöntää että' harvoin näkee ihmisiä ajokoiran kanssa kävelemässä. Tuntuu itsestäänkin siltä että paljon on katsojia kun pennun kanssa on kävelyllä. Ne jotka koiriaan käyttävät käyttävät kyllä säännöllisesti ja kunnolla toisen ääripään edustajia tiedän myös. Ikävää että toisten koirat joutuvat olemaan tarhassa. Olen itse ollu sitä vastaan että tarha rakennetaan koska pelkään ajatusta että kohta koira on siellä 24/7.Nimittäin en talvis aikaan voi olla koirani luona aina opiskelujeni takia. Jos olisin siellä aina tietäisin että koira ei joutuisi tarhaan, mutta täytyy toivoa, että muutkin sen ymmärtävät. Jos tarhaa ei ole vaikeaa se koiran tarhan nurkkaan jääminen on.

• Koiramus_

Itse ulkoilutan suomeajokoiraa päivittäin keskustan alueella :) Muutamia suomenajokoiria tulee vastaan silloin tällöin. Monet kasvattajat ovat sellaisia että eivät myy koiraa esim. keskustan alueille vaan haluaa että koira asuisi hieman sivummassa. Tarhaan yleensä metsämiehet koiransa jättää joka ei ole oikein :(

• mur

niinpä.on todella surullista kun erittäin moni ottaa ajokin vaan metsälle kaveriks.Koira saa liikuntaa vain metsästysaikana,muutoin istua kököttää häkissä 24/7.Sieltä se sitten otetaan monen kuukauden liikuntalakon jälkeen metsään juoksemaan moneksi tunniksi. >:(
        Itse asun maalla ja omistan 2 ajokkia.kumpaakin juoksutan/kävelytän päivittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      231
      3011
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      197
      2646
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      112
      1253
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      141
      1208
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      1119
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1108
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      372
      1091
    8. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1065
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      1005
    10. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      8
      833
    Aihe