Uvula turvoksissa

jupsula

Tänään olin nielurisaleikkauksessa ja mulla on aivan älyttömän turvoksissa toi uvula, se on tällä hetkellä ainakin 3-4 kertaa isompi, kun normaalisti.. onko normaalia?? Muutenkin limaa on kurkussa ja välillä tuntuu, että ei saa ees nieltyy. Tää on ihan mielettömän karseeta ja vain kauhulla odotan mitä tulee olemaan vielä edessäpäin! :( Kertokaa kokemuksia tän asian suhteen, jos haluutte/jaksatte, kiitos!

9

5853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäätelön

      ym. kylmän syönti auttaa.

    • lääke

      Muistathan sitten, että vain otettu lääke auttaa. Eli särkylääke on paranemisen kaiken A ja O.

      Särkylääke vie säryn pois ja sen avulla pystyt myös syömään. Jos et ota särkylääkettä ei syöminenkään luonnistu ja särky on kovaa.

      Eli muista ottaa määrätyt lääkkeet. Tänä päivänä ei särystä onneksi tarvitse kauheasti kärsiä.

    • jjjjjjjjjjjj

      Itse paastosin viikon. Pelkkä juominenkin oli yhtä kidutusta. Tsemppiä sulle!

    • eräs n-83

      Uvulan turpoaminen on ihan normaalia. Minulta leikattiin nielurisat 3 viikkoa sitten ja vieläkin uvula on vähän turvoksissa.

      Lääkkeet ovat tosiaan paras apu kipuun ja ne pitää ottaa jo ennen kun kipu on infernaalista: ne auttavat paremmin ehkäisevästi. Minulla paras apu niiden lisäksi oli jätskin syönti ja erityisesti jääpalojen imeskeleminen, joka turruttaa kivun pois pitkäksi aikaa. Jääpalapussia pidin myös leuoilla ja korvilla.

      Minulla tuo ensimmäinen viikko meni kivasti, kipein vaihe (3-4 pvää) oli viikon kuluttua leikkauksesta, mutta ihan kestettävää se kipu oli. Sitten kun suurin osa peitteistä on irronnut alkaa helpottaa tosi nopeasti. Suussa on tosi isot aukot, mutta nekin umpeutuvat lähes täysin jo viikossa (ainakin minulla).

      Limaisuutta ja pahaa makua helpottamaan kannattaa pestä jollain miedolla hammastahnalla hampaita usein ja huuhdella varovaisesti suuta ja juoda paljon.

      Tsemppiä!

      • Jonet

        Mulla leikattiin nielurisat 2,5 viikkoa sitten ja vieläkin on uvula turvoksissa. Muuten on ihan ok olo, mutta nielussa tuntuu tän turvotuksen vuoksi jotenkin ahtaalta. Lisäksi kaikki maistuu edelleen todella pahalta. Kauankohan toi turvotus mahtaa kestää?


    • jupsula

      kiitos kaikille vastauksista! :) nyt on menny tasan viikko leikkauksesta ja peitteet irtoilee. oon kyllä joutunu ottamaan enemmän lääkkeitä, kun mitä annostelussa, mut muuten kivut ois aika pahat. yön jälkeen koskee aivan hirvittävästi, korvia myös, sekä veteen liuotettu panacod kirvelee kurkkua.. loppujen lopuks tää toipilasaika on ollut ihmeen helppo! nyt mulla on uvulakin jo lähes normaalin kokoinen, mutta ääni ei oo vielä ihan "oma". voi kun pääsis jo juoksemaan, mut vielä pitää malttaa mielensä :)

    • PASKA MAAILMA

      älkää vittu jaksako märistä PASKAA MULLA ON VAA HUONO PÄIVÄ:
      AKKA LÄHTI ASUNTO SAMALLA JA AUTOSTA KATKES JAKOPÄÄ HIHNA

      EN VITTU EES TIIÄ MIKS KIRJOTIN TÄNNE IHAN VITUN SAMA

      • sokka.irti

        Aina parempi raivokohtaus ku sydänkohtaus


    • MaJuKi

      Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja esim. HUS:n lääkärit eivät löytäneet pojaltani ylipitkää pikkukieltä vaan epäilivät vian olevan psyykkisellä puolella. Ammattilainen
      TERVEYSTALOSTA löysi vian kahdessa minuutissa. Nyt mietimme missä pikkukielen
      uskaltaisi lyhentää, koska ainakin HUS:ssa on
      niin kansainvälistä porukkaa, että he eivät
      eroita pikkukieltä ja oikeaa kieltä toisistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe