Niin saan tuon Windows Vistan uuden Betan perjantaina ja ajattelin viikonloppuna vähän testailla sekä Vistaa että Novelin XGL työpöytää.
Saapi nähdä miten hyvin kumpainenkin tunnistaa laitteiston ja toimii out-of-the-box.
Testikokoonpanoja on kaksi:
kone1
Amd athlon 65 3200
Asus Nforce3 250G (1Gblan, 8 1ch sound, USB2.0)
1GB DDR
120GB Serial-Ata hdd
120GB IDE hdd
GeForce 7800GS AGP 256MB
LG DVD-RAM/- RW
Ageia Physix kiihotus kortti (Helvetti että näitä on vaikeeta saada!)
ProDige FireWire 3 1 IEEE1394a
Logitech Quickcam messenger
Razer Diamondback mouse
HP LaserJet 1020
Kone kaksi:
Intel celeron 1.8ghz
Asus VIA (100mb lan, 5.1ch sound usb2.0)
80G ide hdd
Samsung dvd-rom
GeForce mx4400 ( Ati radeon 9600, Radeon 8500)
Tällä hetkellä käytän SUSE10.0 ja asennuksen jälkeen kaikki laitteet toimivat tuota webbi-kameraa lukuunottamatta ilman lisäajuria. Näyttiksen 3D vaati ajuripäivityksen ja web-kameran sai nopeasti toimimaan lataamalla ajurin netistä.
Kakkos koneessa onkin jo sen verran "varmaa" rautaa että tiedän SUSEn tai jonkin muun Linuxin siinä toimivan 99% varmuudella ilman mitään lisäajureita. Edelleen 3D vaatii sen ajuripäivityksen.
Mutta katsellaan miten vistan kanssa käy!
Myös toi XGL työpöytä on sen verran hauska että pitää vähän Aeroon vertailla. Tulevat molemmat varmaan samaan aikana markkonoille.
Viikonlopun testit
Vista versus SUSE10.1@XGL
4
414
Vastaukset
- ymmmh
Siis pitiks ton kiinnostaa?
- toimivat
Kirjoittele, miten pelaavat.
Kyllä testitulokset kiinnostavat. Physix on hankala saada, no se on hyvä että sulla on suhteita, koska muulla tavalla ET VOI edes saada sitä vielä...
;-)- näitä saa
Sain ton kortin ihan tuurilla jostain lontoolaisesta putiikista kun tuli sielä päin kävästyä. Eiköhän toi kotosuomen markkinoillkkin tule piankoin. Tosin aika turha härpätin, Ghostrecon sentään tukee sitä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437