Minulla on erilaisia kurpitsan siemeniä ja miten niitä kasvatetaan ja hoidetaan ?
kurpitsan siemenistä
5
574
Vastaukset
mulla on minikurpitsa,miksiköhän ne keltaset kukat elää vaan pari päivää sitten kuolevat?
ei kestä kauempaa. Joka päivä katso mikä on emikukka mikä hedekukka ja pölytä taimi ottamalla se kukka käteesi jossa ei näy hedelmän alkua ja pölytä se kukka jossa pikkunen kurpitsan alku on. usein on niin että noita pölyttäjäkukkia tulee yksi kerrallaan ja niitä hedelmäkukkia voi olla useampi. Jos hyönteisiä ei ole pitää pölytys tehdä siirtämällä sitä siitepölyä
- vappi
Laitetaan vaan multapurkkiin sentin, parin syvyyteen ja kastellaan sopivasti. Jos kurpitsoita haluat, kannattaa ostaa taimi puutarhalta, eivät muuten ehdi ennen pakkasten tuloa. Omat taimeni laitoin vähän ennen vappua ja huomenna istutan ulos palstalle.
- Pussipuskapiru
kylvää jo noin kuukausi sitten.
Ellei syksy ole oikein pitkä ja lämmin niin epäilen että kurpitsoistasi ei ehdi kunnon isoa satoa tulla.
Tosin ne ovat meko nopeakasvuisia jos vaan ilmat ovat suotuisia.
Kannattaa kokeilla muutamalla siemenellä.
Laita aina pari siementä samaan purkkiin ja kastele ja peitä muovikelmulla ja laita lämpimälle ikkunalle.
Taimet pitäisi tulla esiin alle viikossa. Poista huononpi taimi ja anna vahvemman kasvaa.
Kun taimet ovat tarpeeksi isoja ja tukevia istuta ne lämpimään paikkaan, hyvin lannoitettuun maahan ja kastele niitä säännöllisesti jollei sada, ehkä ehdit saamaan syksyllä satoa.
Jos asut ihan eteläisessä suomessa melko varmasti jonkinkokoisia hedelmiä ehtii ilmestymään kurpitsoihisi.
Onnea yritykselle:) ja paljon lämpöä ja paljon vettä. itse vasta kylvin kesäkurpitsan ja kylvin suoraan ulos. Pussissa sanottiin että voi niin tehdä. Mutta jos kasvatat vielä tänä vuonna monenlaisia talvikurpitsoja niin on jo kiire ja sadon saamiseksi kannattaa käyttää muovitunnelia tahi harsoa jotta lämpöä olisi riittävästi nopeaan kasvuun.Siis ravinteita runsaasti vettä runsaasti ja lämpöä runsaasti. Jo muoviaitaus estää tuulta ja antaa paljon lämpöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592