Swap:in

mounttaus

Tuli asennettua swap Mepikseen vasta jälkikäteen, nyt on ongelmana sen liittäminen, Mepis kyllä tunnistaa sen aivan kuten muutkin osiot, mount komento ei vaan tunnu toimivan.
En tosin ole huomannut viime vuosina näiden käyttämieni distrojen käyttävän swappia lainkaan, tuo 512 Mt muisti on riittänyt hyvin.

8

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mounttaus

      Tälläista pukkaa:
      Kutsuttiin: mount /dev/hda8
      /dev/hda8 looks like swapspace - not mounted
      mount: I could not determine the filesystem type, and none was specified

      • Koti-Guru

        /etc/fstab on paikka minne swappi merkitään että tulee käyttöön bootissa.


      • mounttaus
        Koti-Guru kirjoitti:

        /etc/fstab on paikka minne swappi merkitään että tulee käyttöön bootissa.

        Miten tämä /etc/fstab pitäisi muuttaa:

        # Pluggable devices are handled by uDev, they are not in fstab
        /dev/hda7 / ext3 defaults,noatime 1 1
        none /proc proc defaults 0 0
        none /proc/bus/usb usbfs devmode=0666 0 0
        none /dev/pts devpts mode=0622 0 0
        none /sys sysfs defaults 0 0
        # Dynamic entries below, identified by 'users' option
        /dev/hda1 /mnt/hda1 ntfs noauto,users,exec,ro,umask=0222 0 0
        /dev/hda5 /mnt/hda5 vfat,ext3,ext2,reiserfs noauto,users,exec 0 0
        /dev/hda6 /mnt/hda6 vfat,ext3,ext2,reiserfs noauto,users,exec 0 0
        /dev/hda8 /mnt/hda8 auto noauto,users,exec 0 0
        /dev/sda1 /mnt/sda1 vfat,ext3,ext2,reiserfs noauto,users,exec 0 0

        Tuo /dev/hda8 on swappi.


      • miksuh.
        mounttaus kirjoitti:

        Miten tämä /etc/fstab pitäisi muuttaa:

        # Pluggable devices are handled by uDev, they are not in fstab
        /dev/hda7 / ext3 defaults,noatime 1 1
        none /proc proc defaults 0 0
        none /proc/bus/usb usbfs devmode=0666 0 0
        none /dev/pts devpts mode=0622 0 0
        none /sys sysfs defaults 0 0
        # Dynamic entries below, identified by 'users' option
        /dev/hda1 /mnt/hda1 ntfs noauto,users,exec,ro,umask=0222 0 0
        /dev/hda5 /mnt/hda5 vfat,ext3,ext2,reiserfs noauto,users,exec 0 0
        /dev/hda6 /mnt/hda6 vfat,ext3,ext2,reiserfs noauto,users,exec 0 0
        /dev/hda8 /mnt/hda8 auto noauto,users,exec 0 0
        /dev/sda1 /mnt/sda1 vfat,ext3,ext2,reiserfs noauto,users,exec 0 0

        Tuo /dev/hda8 on swappi.

        "/dev/hda8 /mnt/hda8 auto noauto,users,exec 0 0 "

        "Tuo /dev/hda8 on swappi."

        Ensinnäkin swappia ei mountata mihinkään tiettyyn mountpointtiin. Toisekseen sun pitää kertoa, että kyseessä on swappipartitio.

        Kirjota fstab:n tämmöstä:

        /dev/hda8 none swap sw 0 0


      • mounttaus
        miksuh. kirjoitti:

        "/dev/hda8 /mnt/hda8 auto noauto,users,exec 0 0 "

        "Tuo /dev/hda8 on swappi."

        Ensinnäkin swappia ei mountata mihinkään tiettyyn mountpointtiin. Toisekseen sun pitää kertoa, että kyseessä on swappipartitio.

        Kirjota fstab:n tämmöstä:

        /dev/hda8 none swap sw 0 0

        Kiitos taas kerran teille molemmille vastaajille asiallisista ohjeista.


      • miksuh.
        miksuh. kirjoitti:

        "/dev/hda8 /mnt/hda8 auto noauto,users,exec 0 0 "

        "Tuo /dev/hda8 on swappi."

        Ensinnäkin swappia ei mountata mihinkään tiettyyn mountpointtiin. Toisekseen sun pitää kertoa, että kyseessä on swappipartitio.

        Kirjota fstab:n tämmöstä:

        /dev/hda8 none swap sw 0 0

        Eli korvaa siis kokonaan toi sun /hda8 rivi tolla minkä annoin. Swappia ei oteta käyttöön noin kun sulla on se fstab:ssa.


      • mouttaus
        miksuh. kirjoitti:

        Eli korvaa siis kokonaan toi sun /hda8 rivi tolla minkä annoin. Swappia ei oteta käyttöön noin kun sulla on se fstab:ssa.

        Poistin tuon /hda8 rivin , siis kaikki toimii hienosti. Kiitos.


    • Jos joskus tulee tarvetta laittaa swaposio pois käytöstä ajon aikana, niin swapoff /dev/swaposio auttaa. Takaisin sen saa taas päälle komennolla swapon /dev/swaposio tai swapon swaptiedosto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe