Pari sytytyspuolaa on jo Biliassa vaihdettu ja vaihtaisin miellään itse loput ennen kesälomamatkaa koska ennenpitkään ne laukeaa kuitenkin.
Vaihto ei kuulemma pitäisi olla iso homma, mutta osaako joku antaa neuvoja?
Sytytyspuolan vaihto
15
18947
Vastaukset
- teeseitse
ja kyseessä oli siis Senic 1 1.6v 2001 malli
- Köpi69
Ei se ole sen mikään ihmeellinen työ. eli otat moottorin suojamuovin pois. Irroita puolan liitin ja puolan kiinnityspultti. 10mm hylsy ja jatkovarsi/räikkä riittää. Joissan on myös kyseinen pultti torx kannalla mutta näin uudessa se on jo muistaakseni tavallisella kannalla.
- mulla
Köpi69 kirjoitti:
Ei se ole sen mikään ihmeellinen työ. eli otat moottorin suojamuovin pois. Irroita puolan liitin ja puolan kiinnityspultti. 10mm hylsy ja jatkovarsi/räikkä riittää. Joissan on myös kyseinen pultti torx kannalla mutta näin uudessa se on jo muistaakseni tavallisella kannalla.
1.6 16v -01 meganessa torxilla koko30
- teeseitse
mulla kirjoitti:
1.6 16v -01 meganessa torxilla koko30
Missä järjestyksesä pytyt menee edestä katsottuna vasemmalta oikealle. Onkohan ne järjestyksessä 1-2-3-4?
- mja
teeseitse kirjoitti:
Missä järjestyksesä pytyt menee edestä katsottuna vasemmalta oikealle. Onkohan ne järjestyksessä 1-2-3-4?
Ainakin ennen vanhaan sylinterien numerointi alkoi kytkintä lähinnä olevasta, joka on no.1
- Vsku
mja kirjoitti:
Ainakin ennen vanhaan sylinterien numerointi alkoi kytkintä lähinnä olevasta, joka on no.1
Pääsääntöisesti numerointi alkaa juuri päinvastoin, eli voimansiirtoa vastakkaisesta päästä.
Eli 1-sylinteri on jakopään puolella.
Näin ennenvanhaan ja nykyisin.
Taisi tulla ajatuskatko vai mitä ? - Köpi69
Vsku kirjoitti:
Pääsääntöisesti numerointi alkaa juuri päinvastoin, eli voimansiirtoa vastakkaisesta päästä.
Eli 1-sylinteri on jakopään puolella.
Näin ennenvanhaan ja nykyisin.
Taisi tulla ajatuskatko vai mitä ?Eli Renaulteissa ykkös sylinteri on vauhtipyörän puoleinen. Näin on ollut iät ja ajat. Jos tietokone ilmoittaa esim. että 4 sylinterin sytytyspuola on viallinen niin se tarkoittaa silloin jakopään puoleista. Näin on muissakin ranskalaisissa käsittääkseni. Mutta Renaultista olen ainakin varma.
- Vsku
Köpi69 kirjoitti:
Eli Renaulteissa ykkös sylinteri on vauhtipyörän puoleinen. Näin on ollut iät ja ajat. Jos tietokone ilmoittaa esim. että 4 sylinterin sytytyspuola on viallinen niin se tarkoittaa silloin jakopään puoleista. Näin on muissakin ranskalaisissa käsittääkseni. Mutta Renaultista olen ainakin varma.
No minulle on opetettu koulussa aikoinaan että 1-sylinteri on yleensä jakopään puoleisessa päädyssä.
Mitä Ranskalaisiin tulee, vaihdoin tänään jakopäänhihnan Peugeot Boxeriin 1.9 TD.
Siinä ohjekirjaa plärätessäni sattumalta lukaisin ja näin se menee sanasta sanaan :
" Sylinterin numerointi aloitetaan moottorin etupäästä eli hammashihnan puoleisesta päästä "
Tämä kyseinen kone on käytössä Peugeot J5 ja Citroen C25 autoissa. Eli ei ole Fiat:in käytössä tämä kone.
Näin yleensä mutta Relluista en ole 100 varma. - mja
Vsku kirjoitti:
No minulle on opetettu koulussa aikoinaan että 1-sylinteri on yleensä jakopään puoleisessa päädyssä.
Mitä Ranskalaisiin tulee, vaihdoin tänään jakopäänhihnan Peugeot Boxeriin 1.9 TD.
Siinä ohjekirjaa plärätessäni sattumalta lukaisin ja näin se menee sanasta sanaan :
" Sylinterin numerointi aloitetaan moottorin etupäästä eli hammashihnan puoleisesta päästä "
Tämä kyseinen kone on käytössä Peugeot J5 ja Citroen C25 autoissa. Eli ei ole Fiat:in käytössä tämä kone.
Näin yleensä mutta Relluista en ole 100 varma.Ainakin silloin kun minä vietin vapaa-aikani lähinnä Rellun alla, sylinteri no 1 oli kytkimen puoleinen:
"..Note that the cylinder and main bearing nearest the flywheel is counted as number 1.."
(Kenneth Ball: Workshop Manual for Renault R8, 8S, 10. Autopress ltd 1972. luku 1: The Engine) - Vsku
mja kirjoitti:
Ainakin silloin kun minä vietin vapaa-aikani lähinnä Rellun alla, sylinteri no 1 oli kytkimen puoleinen:
"..Note that the cylinder and main bearing nearest the flywheel is counted as number 1.."
(Kenneth Ball: Workshop Manual for Renault R8, 8S, 10. Autopress ltd 1972. luku 1: The Engine)Huoltopäälikkö vastasi kysymykseen GS-2.0 koneesta 1-slinterin olevan jakopään puoleisessa päässä.
Samalla tiedustelin muiden koneiden käytäntöä ja sain vastauksen " kyllä Relluissa on 1:nen aina jakopään puoleisessa päässä."
Joten näin !! - Köpi69
Vsku kirjoitti:
Huoltopäälikkö vastasi kysymykseen GS-2.0 koneesta 1-slinterin olevan jakopään puoleisessa päässä.
Samalla tiedustelin muiden koneiden käytäntöä ja sain vastauksen " kyllä Relluissa on 1:nen aina jakopään puoleisessa päässä."
Joten näin !!Renaulteissa 1 sylinteri on vauhtipyörän puoleinen. Kyseinen huoltopäällikkö ei taida olla ajan tasalla Renaulteista. Esimerkiksi jos Renaultin tietokone antaa vikakoodin 1 sylinterin puolasta niin silloin se on vauhtipyörän puoleinen. Mistä mahdoit tietosi varmistaa? Soitappa jonnekkin muualle ja kysy samaa asiaa.
- Vsku
Köpi69 kirjoitti:
Renaulteissa 1 sylinteri on vauhtipyörän puoleinen. Kyseinen huoltopäällikkö ei taida olla ajan tasalla Renaulteista. Esimerkiksi jos Renaultin tietokone antaa vikakoodin 1 sylinterin puolasta niin silloin se on vauhtipyörän puoleinen. Mistä mahdoit tietosi varmistaa? Soitappa jonnekkin muualle ja kysy samaa asiaa.
Soitin ensin Kajaanin Wetteriin ja siellä se 1 oli jakopään puoleisessa päässä.
No kyselimpä Joensuun Avain Vaunu Oy:stä ja siellä huollosta sanottiin 1 sijaitsevan normaalisti jakopään puoleisessa päässä mutta hän pyyteli odottamaan hetken kysyäkseen asiaa vielä asentajilta. Vastaukseksi sain että Relluissa 1-sylinteri sijaitsee tosiaan vauhtipyörän puoleisessa päädyssä. - teeseitse
Vsku kirjoitti:
Soitin ensin Kajaanin Wetteriin ja siellä se 1 oli jakopään puoleisessa päässä.
No kyselimpä Joensuun Avain Vaunu Oy:stä ja siellä huollosta sanottiin 1 sijaitsevan normaalisti jakopään puoleisessa päässä mutta hän pyyteli odottamaan hetken kysyäkseen asiaa vielä asentajilta. Vastaukseksi sain että Relluissa 1-sylinteri sijaitsee tosiaan vauhtipyörän puoleisessa päädyssä.eli kuskin vaiko hanttiehen puollella 1 sylinteri?
- Vsku
teeseitse kirjoitti:
eli kuskin vaiko hanttiehen puollella 1 sylinteri?
Eli 1-sylinteri sijaitsee kuskinpuolella.
Ja ne etenevät normaalisti järjestyksessä 1,2,3 ja 4.
Sytytys järjestys ei ole kuitenkaan sama mutta en rupea arvailemaan Relluun sitä, enkä liioin kerro käsitystä yleisimmästä järjestyksestä.
Mutta voihan joku senkin valaista Rellun osalta.
- rellumies
vaihdoin juuri laguna 2 vm.2002 3 syl.puolan.joka sijaitsee lähempänä kuskin puolta.edestä kts.1 vänkärin puolella ,4 kuskin puolella ja loput siinä välissä.kääntäinen järjestys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087