Keuliminen

Nimetön

Miten te saatta keulittua semmosia yli 5m pätkiä? Kun näyttää että muilla se menisi kuin itsestään. Mulla ei meinaa tasapaino pysyä millään, aina se kallistuu jommallekummalle puolelle ja töppää siihen. Olen harjoitellut tiiviisti 3pvä putkeen eikä onnistu. Pyörä on 110cc minicrossi ja sillähän luulisi olevan helppo keulia. Eli miten saan pysymään tasapainossa ja miten sitä voisi reenata?

19

3677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi_82

      Itse keulin niin että nostan keulan tarpeeksi ylös heti alussa, sitten löysään ja lisään kaasua tarpeen mukaan niin että kulma pysyy kokoajan oikeana. Nelarilla on aika helppo keulia koska vääntöalue on aika tasainen ja moottorijarrulla saa eturenkaan alas jos meinaa mennä yli. Minicrossilla voipi olla aika hankala keulia koska se on niin "herkkä" lyhyen akselivälin takia. Mutta kyllä se pyörä pystyssä pysyy jos vauhtia on tarpeeksi.

      • miks pitäs keulia?

        Mitä hyötyä siitä keulimisesta on käytännössä? Onko siitä mitään hyötyä muutakuin näyttää coolilta?


      • miks pitäs keulia? kirjoitti:

        Mitä hyötyä siitä keulimisesta on käytännössä? Onko siitä mitään hyötyä muutakuin näyttää coolilta?

        se on kivaa !!!!!


    • Nötemin

      Ellet opi keulimalla keulimaan,hanki kypärä ja yksipyöräinen sirkuspyörä jolla varmasti tasapaino kehittyy,kun vaan jaksaa treenata.

    • oppii

      keulimalla.

      eli tekemään oppii tekemällä, ei esim. videolta mallia katsomalla.

    • juttunen

      Ei sen kyllä sivusuuntaan pitäisi sen helpommin kallistua yhdellä kuin kahdella pyörälläkään. Onko siinä jotkut minipyörät niin ettei ole hyrrävoimia?

      • Nimetön

        on 10/10" pyörät, eli pienet. Mulla kallistuu sivulle millä tahansa keuliesssa.


      • juttunen
        Nimetön kirjoitti:

        on 10/10" pyörät, eli pienet. Mulla kallistuu sivulle millä tahansa keuliesssa.

        Ehkä sulla sitten on liian hiljainen vauhti?


      • kerosin
        juttunen kirjoitti:

        Ehkä sulla sitten on liian hiljainen vauhti?

        Tasapainosta se on kiinni. Hyrrävoimien takia on tietysti helpompaa keulia kovemmassa vaudissa. Tosi pro vetää 2T crossilla kävelyvauhtia nokka kohti taivasta.

        Kyllä se mopo siitä ahkeralla reenillä alkaa pysymään suorassa, eikä toi yksipyöräinen fillarikaan oo yhtään huono idea.


      • juttunen
        kerosin kirjoitti:

        Tasapainosta se on kiinni. Hyrrävoimien takia on tietysti helpompaa keulia kovemmassa vaudissa. Tosi pro vetää 2T crossilla kävelyvauhtia nokka kohti taivasta.

        Kyllä se mopo siitä ahkeralla reenillä alkaa pysymään suorassa, eikä toi yksipyöräinen fillarikaan oo yhtään huono idea.

        Ajattelin van että kovemmassa vauhdissa se pysyisi sivusuunnassa suorassa itsestäänkin.
        Jos vaan hiljaisessa vauhdissa keuliessa istut siinä jäykkänä niin kyllähän se kaatuu eli vartaloa liikutellaan ja pyörää kallistellaan tarpeen mukaan.


    • minicrossari

      itellä on samanlainen härpätin ja ihan ensiksi tärkein on et pysyy tasapainossa ihan hitaassa vauhdissa ilman että vatkaa tankoa puolelta toiselle. Ite harjottelin ensin ajamaan hitaasti hakien tasapainoo ja sen jälkeen vasta lähdin nostamaan keulaa. Keuliessa sitä tasapainoo voi sit hakee kallistelemalla ittee puolelta toiselle. Nyt menee kevyitä 30-40 metrin siivuja ku jarrua vasten keulii kakkosella. Kannattaa muuten harjotella toi jarruttaminen keuliessa nii saa vedettyä tasapainopisteessä tasasella kaasulla pitkään.

    • hejpodig

      en itekkää osaa viel keulii nii hyvin:(:(:(:(:(::(:(:(:(

    • 2tahtien tuntija

      huutaako tommonen 110cc crossi jos siihen laittaa välit 14,54 ja keulisko se silloin . tietääks kukaan minkä kokonen kaasari on vakiona 110cc fude crossissa ja minkä kokonen kanttis laittaa jotta saavuttais enenmmän tehoa tohon lussuun ''crossiin''.saako nuita mitenkään keulimaan joka vaihteel kaasust.ja saako nuita kulkeen uli satasta ko tuo on niin laiska.

      • honda cr125 2stroke

        Ei jestas sentäänsä. Osta poika vaikka honda cr 125 nii alkaa jo keulimaan joka vaihteella....
        Et saa ikinä kiinapommillas keulittua muutenku laittamalla takarenkaan päällä olevaan ns. apurunkoon 25kg painot roikkumaan...


      • 2 stroke honda force

        Laita pienempi eturatas nii alkaa vääntö paranemaan...


    • dfhfghh

      Kaasupojaan, pieni ylämäki, hyvä tasapaino, ja se on siinä! :)

    • mopotyttoih

      Oisko teillä vinkkejä miten aprilia rx 50 sais keulii paremmi? Oon tässä parin viikon joka päivä harjotellu pariki tuntia putkeen ja keula nousee joo, mutta ei lähe minnekään suuntaan, ja keula tippuu samantien. Kilvelle helppo saada pelkällä vetäsemällä, mutta ei lähde minnekkään ja tippuu samantien.

    • 27435768

      MIten harjoitella keulimaan jarruakäyttäen?

      • professionalnigga69

        miten harjoitella keulimaan kaasuakäyttäen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe