Tunisian hintataso

...

Minkälainen on Tunisian (Soussen) hintataso? Kertokaa myös muita plussia ja miinuksia.

30

16370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunisiassa o ll ut

      Viina kallista, olut pubissa samaa hintatasoa kun suomessa. Ruoka suht edullista. Nahkatuotteet edullisia ja kengät. Taksi ei maksa oikeastaan mitään.

      • juuri palannut

        paikallinen celtia-olut maksoi 2.300 dinaaria pullo eli n.1.4 euroa
        bonabarte-ravintolassa alkuruoka, pääruoka, olut ja vesipll maksoi 2:lta n.40-50 dinaaria, eli 24-30 euroa. tämä oli varmaan sellainen keskihintainen paikka.
        paljon feikkikamaa, halvempia täällä kuin esim. turkissa.
        kivoja halpoja kenkiä.
        halpoja ja hyviä mausteita, esim. pinjansiemenet 1/2 suomen hinnasta. ostin mausteet basaarista, löysin paikan missä jauhemausteet oli lasipurkissa eikä tiskillä avoimessa säkissä kaikkien ostajien ulottuvilla.
        paljon plussaa, miinusta passintarkastus mennessä...inhottavaa seistä tunti jonossa keskellä yötä kuumuudessa, kun poliisit tekevät turhia kysymyksiä juuri täytetystä maahantulokortista.


      • Soussessa asuva
        juuri palannut kirjoitti:

        paikallinen celtia-olut maksoi 2.300 dinaaria pullo eli n.1.4 euroa
        bonabarte-ravintolassa alkuruoka, pääruoka, olut ja vesipll maksoi 2:lta n.40-50 dinaaria, eli 24-30 euroa. tämä oli varmaan sellainen keskihintainen paikka.
        paljon feikkikamaa, halvempia täällä kuin esim. turkissa.
        kivoja halpoja kenkiä.
        halpoja ja hyviä mausteita, esim. pinjansiemenet 1/2 suomen hinnasta. ostin mausteet basaarista, löysin paikan missä jauhemausteet oli lasipurkissa eikä tiskillä avoimessa säkissä kaikkien ostajien ulottuvilla.
        paljon plussaa, miinusta passintarkastus mennessä...inhottavaa seistä tunti jonossa keskellä yötä kuumuudessa, kun poliisit tekevät turhia kysymyksiä juuri täytetystä maahantulokortista.

        """miinusta passintarkastus mennessä...inhottavaa seistä tunti jonossa keskellä yötä kuumuudessa, kun poliisit tekevät turhia kysymyksiä juuri täytetystä maahantulokortista"""

        Tuo on niin totta, jos lentää Deturilla ja maahan saavutaan perjantai yönä. Turistit vielä pääsevät helpommalla. Mutta tunisialaiset (ja me heidän perheensä) joutuvat tehosyyniin. Tulliin joka kerta ja kaikki kamat käännetään ympäri. Tosi tylsää seistä siellä laukut levällään parikin tuntia väsyneiden lasten kanssa erittäin kuumalla ja tunkkaisella lentoasemalla. Lentoasema on muuten hiostavan kuuma läpi vuoden, ei vain kesäaikaan.


      • apua
        juuri palannut kirjoitti:

        paikallinen celtia-olut maksoi 2.300 dinaaria pullo eli n.1.4 euroa
        bonabarte-ravintolassa alkuruoka, pääruoka, olut ja vesipll maksoi 2:lta n.40-50 dinaaria, eli 24-30 euroa. tämä oli varmaan sellainen keskihintainen paikka.
        paljon feikkikamaa, halvempia täällä kuin esim. turkissa.
        kivoja halpoja kenkiä.
        halpoja ja hyviä mausteita, esim. pinjansiemenet 1/2 suomen hinnasta. ostin mausteet basaarista, löysin paikan missä jauhemausteet oli lasipurkissa eikä tiskillä avoimessa säkissä kaikkien ostajien ulottuvilla.
        paljon plussaa, miinusta passintarkastus mennessä...inhottavaa seistä tunti jonossa keskellä yötä kuumuudessa, kun poliisit tekevät turhia kysymyksiä juuri täytetystä maahantulokortista.

        Englantini ei ole kovin hyvä, että osaisin tuntia vastailla joihinkin kysymyksiin ja lisäksi mulla on paniikkihäiriö.
        Voinkohan nyt lähteä ollenkaan?: (


      • pihipaavo

        taksi halvempi kuin suomessa. muun saa samantasoisena suomestakin samaan hintaan.tyyliin 1e tpaita saiturista,,,


      • hitaasti hyvä tulee
        pihipaavo kirjoitti:

        taksi halvempi kuin suomessa. muun saa samantasoisena suomestakin samaan hintaan.tyyliin 1e tpaita saiturista,,,

        oli se hyvä kun vastasit, ehdittiinkin vasta 4 vuotta odotella viisauksiasi.


      • prpffa
        hitaasti hyvä tulee kirjoitti:

        oli se hyvä kun vastasit, ehdittiinkin vasta 4 vuotta odotella viisauksiasi.

        jotkut kehtaa vielä väittää , että odottavan aika on pitkä !!! =)


    • stb

      reilu viikko sitten (en ollut Soussessa, mutta sillä ei varmaan niin väliä) :) Hintataso on edullinen Suomeen verrattuna. Baareissa en käy, mutta sen verran tuli pistäydyttyä kuin piti ostaa pullotettua vettä, maksoi siellä paljon enemmän kuin muualla. Eli baarihinnat on mitä ilmeisemmin samaa luokkaa kuin täällä. Ruoka on aika yksipuolista. Tai ainakin tällaiselle joka on kasvissyöjä. Söin suurinpiirtein pelkkää riisiä ja perunaa (etenkin retkillä). Onneksi olin huoneistohotellissa missä saa itse valmistaa ruokaa. Sieltä tuli ostettua nahkakengät (edullisia), sekä feikki merkkilaukku :) Ja paljonhan siellä on kaikennäköistä krääsää.Kauniita maisemia, ärsyttäviä paikallisia (miehiä) kun tuppautuvat seuraan yms. Parasta oli koko reissussa Etelä-Tunisian retki (sen tarjoaa käsittääkseni vain Aurinko matkat). Ilman sitä reissu olisi jäänyt aika köyhäksi. Lennot kestää 4 tuntia ja lentokentilläkään ei ole mitään valittamista. Ainoa asia mikä kestää, on kun siellä pitää vaihtaa rahaa. Siihen on aika jonot. Jos et vielä tiennyt, sinne ei saa viedä ulkomailta paikallista rahaa, eikä sieltä saa tuoda ulkomaille rahaa. Kaikki rahanvaihto tapahtuu siellä lentokentällä mentäessä ja tultaessa.

      • Suhina67

        Kyllä kaikki suomalaiset matkatoimistot järjestävät Etelän kierron ja rahaa voi vaihtaa euroista dinaareiksi hotelleissa, pankeissa ja rahanvaihtopisteissä samaan kurssiin ja ilman välityspalkkioita. Takaisin vaihtaminen sitten hoituu lentokentällä pois lähtiessä.


      • kalena

        Olin Soussessa viime toukokuussa. Olimme hotellissa merenrannalla, hintaan kuuluivat ruoat ja juomat, myös viinit ja oluet. Tarjolla oli myös paljon kasvisruokaa, ruoka seisovista pöydistä, sitä oli paljon. Juomat sai hakea baarista. Alussa ruoka maistui hyvin, mutta loppua kohden alkoi jo kyllästyttämään.

        Käytiin myös syömässä paikallisessa ravintola/baarissa - tosi halpaa, mutta viiniä ei tarjoiltu.

        Rahaa sai vaihtaa hotellilla. Taksit käsittämättömän halpoja, pakko oli antaa kunnolla tippejä, kun hävetti niin halvat hinnat. Hotellin rantatuolit ilmaisia, meri upea! kaupustelijat eivät saaneet tulla häiritsemään hotellivieraita. Hotelliin ei päästetty paikallisia, siellä oli aidat ja vartijat. Henkilökunta hotellissa hieno kokemus. Koko matka hyvä kokemus.


      • Tunisian kävijä!

        Kasvisruoka on yksipuolista. Oma vikasi!
        Tunisiassa todella hyvää ja edullista ruokaa ravintoloissa. Katuruoka aivan ilmaista ja maukasta herkkua!


      • Tunisiaan ihastunut

        Huh huh! Siellähän on ihania erilaisia kasvisruokia. Missä olet syönyt? Nahkatavara kuten kengät ovat käsittämättömän halpoja, hyvälaatuisia ja muodikkaampia kuin suomessa. Myös miesten kengät ovat hienoja ja muodikkaita. MALLIT TULEVAT KAI ITALIAN MUOTIMAAILMASTA.
        HYVIÄ RUOKAPAIKKOJA ON KAUPUNKI PULLOLLAAN. NIISSÄ IHANIA RUOKIA HALVALLA. PAIKALLINEN CELTIA OLUT ON HYVÄÄ JA HALPAA, SAMOIN PAIKALLISET VIINIT.
        Ihmiset ovat ystävällisiä. Kauppiaat tungettelevia. Tinkaaminen on vaan siellä osa seurustelua. Baarihinnat eivät ole Suomen hintatasoa vaan puolet halvempaa. Ehkä drinkit tuontiviinoista ovat kalliita.


      • jeppe jee55
        Tunisian kävijä! kirjoitti:

        Kasvisruoka on yksipuolista. Oma vikasi!
        Tunisiassa todella hyvää ja edullista ruokaa ravintoloissa. Katuruoka aivan ilmaista ja maukasta herkkua!

        Myös kasvisruoka on Tunisiassa mielettömän hyvää, maukasta ja halpaa! Paras ruoka, paras mieli!


      • Yhtä juhlaa
        kalena kirjoitti:

        Olin Soussessa viime toukokuussa. Olimme hotellissa merenrannalla, hintaan kuuluivat ruoat ja juomat, myös viinit ja oluet. Tarjolla oli myös paljon kasvisruokaa, ruoka seisovista pöydistä, sitä oli paljon. Juomat sai hakea baarista. Alussa ruoka maistui hyvin, mutta loppua kohden alkoi jo kyllästyttämään.

        Käytiin myös syömässä paikallisessa ravintola/baarissa - tosi halpaa, mutta viiniä ei tarjoiltu.

        Rahaa sai vaihtaa hotellilla. Taksit käsittämättömän halpoja, pakko oli antaa kunnolla tippejä, kun hävetti niin halvat hinnat. Hotellin rantatuolit ilmaisia, meri upea! kaupustelijat eivät saaneet tulla häiritsemään hotellivieraita. Hotelliin ei päästetty paikallisia, siellä oli aidat ja vartijat. Henkilökunta hotellissa hieno kokemus. Koko matka hyvä kokemus.

        Melkein kaikissa oikeissa ravintoloissa Soussessa on viiniä, olutta ja viinaa tarjolla. Ei Suomessakaan kebabruokaloissa tai pizzerioissa kovin hyvää viinivalikoimaa ole.
        Suosittelen: La Fiesta, Bonabarte, LÉsqargot, Three Dolphins, Farmers ja katukeittiössä ihan ilmaista herkkua!


    • Tunisian Tauno

      Turkin ja Egyptin ohella Tunisiassa on ehkä maailman parasta ruokaa. Ainakin mitä itse olen syönyt.

    • KokenutmatkailijaHki

      Jo on heikosti jos tunisian ruoka on parasta,itse en 2 viikon matkalla saanut yhtään hyvää ruokaa,testattu hotelli,parhaat ruokapaikat,hiukan halvemmat aina samaa sontaa eurokin on sonnasta liikaa

      • SONTAKUSKIKO OLET

        KokenutmatkailijaHki! Sonta tuskin on hyvää Suomessakaan. EN TIENNT, ETTÄ SOUSSESSA MYYDÄÄN SONTAA. TUSKIN SITÄ ON AINAKAAN SYÖTÄVÄKSI TARKOITETTU. EHKÄ LANNOITTEEKSI. Itse en tilaisi missään päin maailmaa sontaa!
        Tunisiassa oli todella maukasta ruokaa ravintoloissa ja katukeittiössä. Ei meille myyty sontaa, tosin emme menneet lantakauppaan syömään vaan ravintolaan.


    • elviira50

      Kokenut matkailija taitaa olla ulkomailla käynyt kerran tai pari ja ihminen jolle vain äidin lihapullat maistuu. Tunisiassa saa todella halpaa ja HYVÄÄ ruokaa. Olen viimeisen 30-vuoden aikana matkustanut 27 maassa joten vertailukohtia löytyy ja ammatiltani olen kokki, enkä ole työskennellyt missään halpispaikoissa vaan Helsingin parhaimmissa ravintoloissa.

    • KokenutmatkailijaHki

      Elviira olen käynyt yli 100 maassa,joten kokemusta on lihapullatkin teen paremmin kuin peruskokki,helsingin parhaat ravintolat? känpissä esim ruoka lähes syömäkelvotonta oliko sinun tekemää? niin olen itseoppinut ja ruokani on aina kaikille maisunut, kertauksena tunisia ei ole kuuluisa ruuistaan tilasin mm chatobriaanin ei ollut kyllä sitä nähnytkään,,,

      • Sousse on MY MIND

        LA FIESTASSA SYÖTIIN CHATEAUBRIANIA JA OLI TODELLA MAUKASTA JA HALPAA VIINEINEEN. Mekään emme tilanneet missään sontaa. EI olla ennen kuultu, että joku haluaisi ja söisi sontaa.
        Varmasti Soussessa olet kuuluisa, kaikki muistanevat henkilön joka söi paskaa! Toivoyttavasti eivät luule suomalaisten yleisesti syövän sontaa.
        KokenutmatkailijaHki, söitkö koiran, ihmisen, hevosen, kissan vai ehkä kamelin ulostetta?
        Taidat syödä samaa mitä kirjoitat.


    • elviira50

      Itseoppinut taidat olla kirjoittamisesikin suhteen. Isot kirjaimet on keksitty. Tuskin sulle maisuu (lainattu sinun sanaasi) muu kuin itsetekemäsi pöperö.
      Kämpissä en ole töissä, ei kuulu Helsingin parhaisiin ravintoloihin. Vastaisuuden varalle jos et ravintolassa saa mitä tilaat lähetät sen takaisin (ei mielestäsi hyvää) ja perustelet syyn ruuan laadusta.
      Tunisialainen keittiö tuottaa erittäin maukkaita ruokia, se on tunnustettu tosiasia. Soussen alueelta löytyy myös todella laadukkaita kansainvälisen keittiön ravintoloita. Toki myös, kuten missä tahansa muualla, myös ei niin hyviä.

    • LadyWonDewil

      eliviira50 no ymmäränhän minä sekoittaa pään kun saa mustaa kikkeliä,vielä nuorilta pojilta Tunisialainen keittiö,on sammlainen vitsi kun suomalainen potkupallo paljon porua vähän karvoja,muutenkin tuo sousse ei ole sitten 70 luvun juurikaan kohteena kehittynyt,ei mitään nähtävää eikä koettavaa,ai niin joku pitänee kokemuksena että 95% saa mahataudin,siitä hyvästä ruuasta,itse sijottaisin saman summan vaikka kaupunkilomaan,silloin voi nähdäkkin jotain jos haluaa vain aurinkoa,bulgarian halpis kohteet ajaa saman,siellä ruokakin parenpaa.

    • Mummotkinkelpaa

      Tunisia,egypti,gambia,turkki Mikä yhdistää näitä ? 99,9% kannatajista ovat naisia,jotka ei saa suomessa kikulia edes valomerkin jälkeen,mot jos olet naimisissa ja mies älä päästä naistasi kyseisiin paikkoihin !!

      • Mies1957

        Trollipellet ei ole koskaan poistuneet vanhan kipeän äitinsä peräkamarista. Eikä syöneet muuta kuin äitinsä laittamaa pöperöä. Kannattaisi joskus lähteä maailmalle. Voisi hieman avartaa maailmankuvaa. Kokenutmatkailija ei ole tainnut kiertää muuta kuin tahkoa, eikä kokenut muuta kuin naapurin rysää. LadyWonDewil taas lienee joku pervo provoilijapelle!
        TUNISIASSA JA EGYPTISSÄ JA TURKISSA PARASTA RUOKAA MITÄ OLEN SYÖNYT!!!!


      • so so persu!

        Taitaa olla parempi, että pysyt vaan siellä vanhan kippeen äitisi peräkammarissa runkkaamassa ja ryyppäämässä sossun ja äitimuorin eläkerahoja. Voisit silti edes peseytyä, edes kerran vuodessa.


      • karju

        Thaimaa,Viro,Venäjä,Gambia. Mikä näitä yhdistää?100% äijiä,jotka ei saa
        naista, ei edes mummoja suomessa. Ei pilkkua ennen eikä jälkeen! Roudataan vielä kyseiset "daamit" vaimoiksi...epätoivoista!


    • didi

      mitä arvelette paljon ssiel tarttee viikos käyttörahaa jjos ei vileniks rupee ja minkähintaista ruoka on ravintolossa kahdelle en oo käyny ennen soussessa muualla kyllä oois kiva tietää hiukka hintatasoo

      • Sofia

        Just eilen palasin Soussesta. Ruokapaikkoja on niin monenlaisia ja -hintaisia, että paras vain on lukea hinnat ravintolan ulkopuolelta. Rahaa saa kulumaan, jos haluaa, tai voi elää hyvinkin halvalla ja silti syödä hyvin. Iltaisin söimme pienissä ravintoloissa. Alkupalat, ruoka ja kaksi pulloa viiniä kahdelle hengelle kustansi noin 50 euroa.

        Kannattaa valita edullinen hotelli läheltä keskustaa ja rantaa. Itse asuin Kaiserissa ja olin ihan tyytyväinen olooni, vaikka hotelli onkin vanha. Henkilökunnan ystävällisyys korvaa puutteet. Aamupalalla pärjäsi hyvin muutaman tunnin.

        Ei kannata tuhlata rahaa kaupungilla heräteostoksiin. Hae mieluummin elämyksiä ja nauti auringosta.


      • Talveksi Tunisiaan
        Sofia kirjoitti:

        Just eilen palasin Soussesta. Ruokapaikkoja on niin monenlaisia ja -hintaisia, että paras vain on lukea hinnat ravintolan ulkopuolelta. Rahaa saa kulumaan, jos haluaa, tai voi elää hyvinkin halvalla ja silti syödä hyvin. Iltaisin söimme pienissä ravintoloissa. Alkupalat, ruoka ja kaksi pulloa viiniä kahdelle hengelle kustansi noin 50 euroa.

        Kannattaa valita edullinen hotelli läheltä keskustaa ja rantaa. Itse asuin Kaiserissa ja olin ihan tyytyväinen olooni, vaikka hotelli onkin vanha. Henkilökunnan ystävällisyys korvaa puutteet. Aamupalalla pärjäsi hyvin muutaman tunnin.

        Ei kannata tuhlata rahaa kaupungilla heräteostoksiin. Hae mieluummin elämyksiä ja nauti auringosta.

        Voisitko kertoa joitakin ravintoloita keskustassa, joissa söitte ja mitä maksoi ?
        Olen lähdössä tammikuussa kuudeksi viikoksi hotelli Marhaba Clubiin, joka on keskustan tuntumassa. Vaikka hotellissa on puolihoito, niin välillä haluaa syödä
        muuallakin. Olisin tiedoista kiitollinen :)


    • Kokenut matkailija ois voinu viettää aikaa myös koulun penkillä. Siellä opetetaan mm. ISOT kirjaimet tekstissä. Ilmeisesti olet itseoppinut myös kirjoittamaan. Tunisiassa TOSI hyvät safkat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe