Valuutta

jepsu75

Olisko jollakulla ihan oikeasti tietoa siitä, kannattaako eurot vaihtaa dollareiksi jo Suomessa vai vasta Jenkeissä?

17

1669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuijia taas liikkeelä!tätä asiaa käsitelty monta kertaa,etkö osaa hakea artikkeleita?

      • taas erittäin

        asiallinen vastaus.


    • hansukka

      kannattaa vaihtaa suomessa forexilla. vaihtaminen ei maksa mitään ja forex vaihtaa rahat takaisin euroiksi.

    • kun omistaa

      kun on Visa. valuutan vaihto ei maksa mitään ja saa mistä vaan tarvittaessa. On vanhanaikaista kuljettaa rahaa ja ainakin jenkeissä missä käteinen ei edes kelpaa monessakaan paikassa.

      • suomessa

        jenkeissä on aina huonommat vaihtokurssit kuin suomessa eli häviää paljon rahaa kurssierossa, jos aikoo nostaa vasta siellä. kannattaa siis vaihtaa jo suomessa, paras vaihtokurssi on tavexilla.

        ja missäköhän paikoissa käteinen ei kelpaisi jenkeissä??? eipä ole ainakaan itselleni tullut vielä sellaista paikkaa vastaan viimeisen 20 vuoden aikana...


      • sirkma

        käteinen jenkeissä. Täällä aina silloin tällöin hoetaan että käteisen kanssa on hankala toimia Usassa. Kaikissa tavallisissa kaupoissa,kioskeissa motelleissa ym. kelpaa aivan maniosti käteinen. Turhaa hehkuttamista. Auton tankkauskin onnistuu kunhan heittää noin 50 dollaria tiskiin ennen tankkauksen aloittamista ja hakee ylimevät pois tankkauksen jälkeen jos summa jää tuon alle. Muussa tapauksessa kassalle jätetään luottokortti ennen tankkausta vakuudeksi. Autonvuokraus taisi olla ainoa paikka missä kuukauden oleskelun aikana tarvitsin välttämättä luottokorttia.


      • et se siitä
        sirkma kirjoitti:

        käteinen jenkeissä. Täällä aina silloin tällöin hoetaan että käteisen kanssa on hankala toimia Usassa. Kaikissa tavallisissa kaupoissa,kioskeissa motelleissa ym. kelpaa aivan maniosti käteinen. Turhaa hehkuttamista. Auton tankkauskin onnistuu kunhan heittää noin 50 dollaria tiskiin ennen tankkauksen aloittamista ja hakee ylimevät pois tankkauksen jälkeen jos summa jää tuon alle. Muussa tapauksessa kassalle jätetään luottokortti ennen tankkausta vakuudeksi. Autonvuokraus taisi olla ainoa paikka missä kuukauden oleskelun aikana tarvitsin välttämättä luottokorttia.

        hotellin maksaminen tai varaaminen ilman luottokorttia on jenkeissä mahdoton homma, puhu mitä puhut ja alkaa olla myös sama suomessakin .


      • kävin tammikuussa floridassa ja käteinen kävi joka paikasa.aina kysyttiin käteisellä vai luotolla.onko tyyli muuttunut?kerro!


      • et se siitä kirjoitti:

        hotellin maksaminen tai varaaminen ilman luottokorttia on jenkeissä mahdoton homma, puhu mitä puhut ja alkaa olla myös sama suomessakin .

        kokemuksista muillekin!


      • eri asia
        et se siitä kirjoitti:

        hotellin maksaminen tai varaaminen ilman luottokorttia on jenkeissä mahdoton homma, puhu mitä puhut ja alkaa olla myös sama suomessakin .

        kyse ei varmaankaan ollut hotellin tai auton varaamisesta tai maksusta vaan pelkästä käyttörahasta ja sen vaihtamisesta. tuskin kukaan lähtee matkaan ilman nickeliäkään taskussa ja juuri tuon käteisvaran vaihtaminen on edullisempaa suomessa kuin jenkeissä, jossa vaihtokurssi on huonompi.

        itse olen ainakin voinut maksaa motellin käteisellä (matkashekeillä), joten siihenkään ei ole tarvinnut luottokorttia. puhu mitä puhut.


      • Sam
        arvo-poika kirjoitti:

        kävin tammikuussa floridassa ja käteinen kävi joka paikasa.aina kysyttiin käteisellä vai luotolla.onko tyyli muuttunut?kerro!

        hankalaa shoppailla monessakin paikassa ja toisissa paikoissa on kyltit että $20 ja sen alle olevat setelit kelpaavat ainoastaan.


      • Sam kirjoitti:

        hankalaa shoppailla monessakin paikassa ja toisissa paikoissa on kyltit että $20 ja sen alle olevat setelit kelpaavat ainoastaan.

        oli n.3200$ käteistä mukana,100,50,20 taalan seteleitä.ei kertaakaan sanottu että ei oteta vastaan.


    • jepsu75

      siis siitä tiedosta, että kannatta vaihtaa rahat Suomessa, ei Jenkeissä! Muuta tietoa en kaivannutkaan. Jenkeissä olen käynyt useamman kerran (viimeisestä reissusta vaan jo 7 vuotta) ja käyttänyt aina pääasiassa käteistä, mutta nytkin mukaan lähtee lisäksi 2 luottokorttia.

      • Jenkit?

        En loyda kartalta.


      • on..
        Jenkit? kirjoitti:

        En loyda kartalta.

        arkikielessä yleisesti käytetty nimitys Yhdysvalloista/yhdysvaltalaisista. Se ei siis ole maa, vaan maanosa. Mutta senhän varmaan tiesitkin, halusit olla vaan smartass...

        Löytyykös muuten kartaltasi Nykki, Losi tai Frisco? Teidät kuitenkin missä ne ovat eikö?


      • huviksesi
        on.. kirjoitti:

        arkikielessä yleisesti käytetty nimitys Yhdysvalloista/yhdysvaltalaisista. Se ei siis ole maa, vaan maanosa. Mutta senhän varmaan tiesitkin, halusit olla vaan smartass...

        Löytyykös muuten kartaltasi Nykki, Losi tai Frisco? Teidät kuitenkin missä ne ovat eikö?

        Jossain syvässä etelässä, Georgiassa, Alabamassa, Mississipissä tai vaikka Texasissa kutsua paikallista punaniskaa jenkiksi. Saat muuten turpiisi, että taju lähtee. Se siitä jenkkilästä.


      • kokeilinkin
        huviksesi kirjoitti:

        Jossain syvässä etelässä, Georgiassa, Alabamassa, Mississipissä tai vaikka Texasissa kutsua paikallista punaniskaa jenkiksi. Saat muuten turpiisi, että taju lähtee. Se siitä jenkkilästä.

        kysyin kerran: what's up jenkit, mutta kukaan ei ymmärtänyt...

        jenkit ja yankees ovat siis eri kieltä ja kaksi täysin eri asiaa tarkoittavaa sanaa. jenkit on suomen arkikielessä vakiintunut sana, jolla tarkoitetaan yhdysvaltoja/yhdysvaltalaisia yleisesti.

        yankees on taas halventava nimitys amerikan pohjoisvaltioiden asukkaista. sana ei esiinny suomen kielessä, koska se on englantia.

        on siis hyvä erottaa nämä kaksi sanaa ja kieltä toisistaan. suomessa puhutaan suomea ja yhdysvalloissa pääosin englannin kieltä. comprendo?

        ps. jos kutsut suomessa romaaneja manneiksi, niin saatat saada kättä pidempää niin että lähtee jokin muu kuin taju...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe