Taas heikko suoritus Avensikselta

Ave maria

Uusimmassa TM:ssä oli testi jossa testattiin autojen sisätiloja. Kukapa se siellä keikkui listan viimeisenä ellei Avensis.

21

1543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et, ei ollu ainoa!

Eihän Ave ollut sillä jumbo paikalla ainoa, sillä myös vectra ja c-mallin mersu jäivät ilman tähtiä, mutta kun se T on vain aakkosissa O:ta ja M:ää jäljempänä, eli samoilla pisteilla viimeiseksi tulivat kaikki kolme!!!

Ja saihan Passat/Mondeo VAIN yhden tähden, joten eipä silläkään tuloksella paljon juhlita, eli jos haluan sen yhden tähden enemmän, niin joutuisin maksamaan 30 tmk:aa enemmän, eli ei maksa vaivaa!!! Ja aika outoa, että ko. testiin ei otettu ns. pienempiä perheautoja, kuten Focusta, Boraa, Astraa, yms, jotka ovta Suomessa yleisimpiä PERHEAUTOJA, eli tuon testin perusteella ko. pienempiin autoihin ei mahdu edes kuski sisään, kuin kilon palasina!
      Ja tuskimpa noita Avensikseja olisi takseissa noin paljoa, jos se nyt olisi ihan pikkunen käkkyrä sisätiloiltaan, ja itse en huomannut 189 senttisenä polvieni kiilautumista tms. kun ajoin Avensiksella, ja kun kuskin jakkara oli taka-asennossa ajoni jälkeen, niin mahduin helposti taka-penkille, mikä ei ole LÄHESKÄÄN yhtä helppoa omassani 98 Mondeossani, jossa on vieläkin ahtaammat takatilat. Ja mm. borassa, astrassa, corollassa, golfissa, focuksessa minulla on SUURIA ongelmia mahtua taakse "siro" 44 jalkojeni kanssa, eli polvet meinaavat tunkeutua etupenkin selkänojasta läpi ;-)

JA outoa, kun Volvo sai myös onnettomat perheauto tähdet, sillä siinä autossa itsekkin mahdun TODELLA hyvin taka-penkille, ja silti vain pari tähteä?!! Jotenkin hiukan tökki tuo arvostelu, sillä mukana olisi pitänyt myös sitten olla niitä eniten myytyjä autoja, koska Suomessa nuo vectra/avensis/mondeo/passat kokoluokkien autot ovat jo isohkoja perheautoja, tai ainakin Suomen hintatason mukaan, mutta jostain typerästä syystä Suomalaiset ovat typeriä perheen omistajia, kun ostavat VIELÄKIN PIENEMPIÄ autoja perhettä varten.... en tajua!
      Ja voin vaikka lyödä vetoa, että uudessa c-mallin marsussa on HIUKAN mukavampi perheenkin matkustaa kuin jossain koppimopo-berlingossa... tai sitten ei, ainakin TM:n mukaan!

• Rudolf

Testattiin viime vuonna TM:ssä. Sen parhaaksi arvioittin farkku Focus, joka olisi tässä isompien joukossa ollut parempi kuin tähdettämät autot (C-Mersu, Avensis, Vectra). Vähintään yksi tähti. Muut pienemmät autot (Golf, Astra, Octavia, jne.) olisivat olleet ahtaampia kuin nuo isojen tähdettömät.

Focus onkin ainoa alemman keskiluokan autoista, jonne minäkin normaalimittaisena (183 cm) mahdun taakse mukavasti. Uusi Civic voi olla yhtä hyvä.

• Mondeo
        Rudolf kirjoitti:

Testattiin viime vuonna TM:ssä. Sen parhaaksi arvioittin farkku Focus, joka olisi tässä isompien joukossa ollut parempi kuin tähdettämät autot (C-Mersu, Avensis, Vectra). Vähintään yksi tähti. Muut pienemmät autot (Golf, Astra, Octavia, jne.) olisivat olleet ahtaampia kuin nuo isojen tähdettömät.

Focus onkin ainoa alemman keskiluokan autoista, jonne minäkin normaalimittaisena (183 cm) mahdun taakse mukavasti. Uusi Civic voi olla yhtä hyvä.

Onko focus takatiloiltaan isompi kuin esim vectra ja avensis? Ja kuinka voi verrata farkkua sedaniin, koska tottakai farkussa ei pitäisi päätilan loppua kesken takapenkillä. Jos focus on suunnilleen samankokoinen takatiloiltaan kuin vanha Mondeo, niin silloin se EI ole ainakaan minun mittaiselle miehelle 189 cm suurempi kuin esim Avensiksen. Mondeoon en meinaa mahtua millään takapenkille, mutta Avensikseen mehdun selkeesti helpommin, ja tuotakin asiaa olen testannut ajamalla oman Mondeoni Aven rinnalle, ja sitten istunut molemissa. Vai onko focus suurempi takatiloiltaan kuin vanha mondeo?

• Rudolf
        Mondeo kirjoitti:

Onko focus takatiloiltaan isompi kuin esim vectra ja avensis? Ja kuinka voi verrata farkkua sedaniin, koska tottakai farkussa ei pitäisi päätilan loppua kesken takapenkillä. Jos focus on suunnilleen samankokoinen takatiloiltaan kuin vanha Mondeo, niin silloin se EI ole ainakaan minun mittaiselle miehelle 189 cm suurempi kuin esim Avensiksen. Mondeoon en meinaa mahtua millään takapenkille, mutta Avensikseen mehdun selkeesti helpommin, ja tuotakin asiaa olen testannut ajamalla oman Mondeoni Aven rinnalle, ja sitten istunut molemissa. Vai onko focus suurempi takatiloiltaan kuin vanha mondeo?

TM:n jutussa sanottiinkin, että farmarina sedan pärjäisi huomattavasti sedania paremmin kyseisessä testissä. Nyky sedaneissa tuppaa kaikissa loppumaan päätila takana.

• korsto
        Rudolf kirjoitti:

TM:n jutussa sanottiinkin, että farmarina sedan pärjäisi huomattavasti sedania paremmin kyseisessä testissä. Nyky sedaneissa tuppaa kaikissa loppumaan päätila takana.

Itse olen yli 190cm, eikä ole vielä tähän mennessä päätila loppunut yhdestäkään autosta. Millähän tavalla TM:n mittamiehet oikein istuvat näissä testeissään? Focusta ei kannata Avensiksen tiloihin paljon vertailla, oli farmari tai ei. Focuksessa polvet painuvat selkänojista läpi ja hartiatilaa on paljon vähemmän.

• Yaris for ever
        Rudolf kirjoitti:

siihenkin mahtuu mainiosti takapenkille.

• Jaska
        korsto kirjoitti:

Itse olen yli 190cm, eikä ole vielä tähän mennessä päätila loppunut yhdestäkään autosta. Millähän tavalla TM:n mittamiehet oikein istuvat näissä testeissään? Focusta ei kannata Avensiksen tiloihin paljon vertailla, oli farmari tai ei. Focuksessa polvet painuvat selkänojista läpi ja hartiatilaa on paljon vähemmän.

Mutta se ei olekaan perheauto.

• pitkä?
        korsto kirjoitti:

Itse olen 190 cm ja minulla ainakin on monessa autossa pää katossa. Riippuu varmaan ajoasennosta. Jos autoa ajaessa makaa, niin mahtuu varmaan pitempikin mies mihin autoon tahansa.

• Mondeo
        Yaris for ever kirjoitti:

Siihen TODELLAKIN mahtuu, ja vielä kun ottaa ne taka-penkkien luukut pois taka-jalkatiloista, niin mahtuu 220 centtinenkin ukko kyytiin ilman, että jalat on kaksinkerroin! Itselläni oli jopa hiukan hankala istua, kun jalat eivät meinanneet yltää kunnolla lattiaan saakka, kun otin sen luukun pois! Ja päätilaakin on riittävästi! Eli perheautotestin mukaan Versokin olisi ollut 100 kertaa parempi perheauto, kuin esim uusi Mondeo, tai S70 Volvo.... niinkuin Berlingo olikin!

• pitkä-jussi
        Mondeo kirjoitti:

Olen pitkäjalkainen 193cm pitkä ja mahdun hyvin vanha koppaseen Mondeoon ja vaimo 181 cm mahtuu hyvin taakseni. Avensikseen ei todellakaan mahdu, asento takana todella huono ja edessä jalat jäävät ratin kojetaulun väliin jumiin, todella vaarallista. En omista kumpaakaan, vaan vuokraan auton aina tarpeen mukaan, joten kokemusta saan useista merkeistä ja malleista.

• Justus
        korsto kirjoitti:

Niin liekö sitten parempi istua Avensiksessa, kun perä viistää asfalttia ja polvet on suussa?

• Galaxy
        Yaris for ever kirjoitti:

Kuka sellaisen jääkaappi pakastimen ostaa......

• Vaihtoa suunnitellut
        Mondeo kirjoitti:

Siihen TODELLAKIN mahtuu, ja vielä kun ottaa ne taka-penkkien luukut pois taka-jalkatiloista, niin mahtuu 220 centtinenkin ukko kyytiin ilman, että jalat on kaksinkerroin! Itselläni oli jopa hiukan hankala istua, kun jalat eivät meinanneet yltää kunnolla lattiaan saakka, kun otin sen luukun pois! Ja päätilaakin on riittävästi! Eli perheautotestin mukaan Versokin olisi ollut 100 kertaa parempi perheauto, kuin esim uusi Mondeo, tai S70 Volvo.... niinkuin Berlingo olikin!

Yritäpä ahtaa kolme henkilöä verson takapenkille, keskimmäinen penkki on todella SURKEA, kolme 9-15 vuotiasta ei mahtunut kunnolla istumaan, testattu on!

• Golf var.

Nyt olivat kyllä TM:n pojuilta menneet pasmat aivan sekaisin. Avensiksessa on kyllä riittävät tilat perheautoiluunkin, kunhan perhe ei ole sirkuksen "maailman pisin perhe" -friikkishowsta kotoisin. Volvo V70:kin oli saanut vain kaksi pinnaa. Olen itse 187 cm pitkä ja minulla ainakaan ei ole mitään vaikeuksia mahtua Volvoon tai Avensikseen.

Ymmärtäisin jo nuo arvosanat olisi annettu Corsa, Polo -kokoluokan autoille.

• testaaja

Minulla (190 cm) on Avensiksen puikoissa ahdistava olo ja polvet kiinni virtalukossa kuten TM:n testissä. Takapenkki sitävastoin ei mielestäni ole lainkaan hullumpi.

• Jorma

En ole itse vielä ehtinyt lukea uusinta numeroa. Olisi mukava tietää, mikä auto on TM:n mukaan tilavampi kuin Avensis, Mondeo tai Passat.

• Ei voi kuin hämmästellä

TM mittasi perheelle sopivimmat autot, ja testin mukaan ainoita autoja perheille on maasturit, citroen berlingo -tila-auto, ja muut tila-autot. Mm juuri 70 sarjan volso ei sovi juuri ollenkaan perhe-käyttöön, ja uusi Mondeo ja Passat sai yhden tähden eli eivät sovellu ollenkaan perhekäyttöön, ja vectra, Avensis, ja c-mallin mersu pitäisi kieltää perhekäytöstä, eli rekisteröidä ainoastaan max kahdelle hengelle. Näin pääpiirteittäin meni lopputulos. Vielä kun miettii Suomen takseja, niin kaikki muut paitsi minu-bussit pitää kieltää, sillä juuri takseissa yleisimmät (e -mersua lukuunottamatta) eivät sovellu ollenkaan ihmisten kuljettamiseen, eli onpas tyhmiä nuo taksisuharit, ja maastureita peliin ;-)

• Nykyinen mazdamies
        Ei voi kuin hämmästellä kirjoitti:

TM mittasi perheelle sopivimmat autot, ja testin mukaan ainoita autoja perheille on maasturit, citroen berlingo -tila-auto, ja muut tila-autot. Mm juuri 70 sarjan volso ei sovi juuri ollenkaan perhe-käyttöön, ja uusi Mondeo ja Passat sai yhden tähden eli eivät sovellu ollenkaan perhekäyttöön, ja vectra, Avensis, ja c-mallin mersu pitäisi kieltää perhekäytöstä, eli rekisteröidä ainoastaan max kahdelle hengelle. Näin pääpiirteittäin meni lopputulos. Vielä kun miettii Suomen takseja, niin kaikki muut paitsi minu-bussit pitää kieltää, sillä juuri takseissa yleisimmät (e -mersua lukuunottamatta) eivät sovellu ollenkaan ihmisten kuljettamiseen, eli onpas tyhmiä nuo taksisuharit, ja maastureita peliin ;-)

Olisi varmaankin kannattanut lukea se testi kokonaan ja etenkin testin tarkoitusta olisi kannattanut tavata moneen kertaan niin ei tarvitsisi ihmetellä miksi mikäkin auto sai mitä sai tähtiä.
        Itse ainakin ymmärsin ko. testin niin että siinä testattiin fyysisiltä mitoiltaan ISOKOKOISEN perheen eri autovaihtoehtoja.
        Onko se nyt kauhean kumma jos joku normaali isohko perheauto ei saakkaan 5 tähteä kun mukana on pienen kuorma-auton kokoisia maastureita!

• octavia

jotain merkitystä? eikös jokainen saa ajaa sillä autolla mikä sattuu miellyttämään itseä.joka vempeleessä on omat hyvät ja huonot puolensa

• aina_jumbo

Toyota itsessään on heikko suoritus

• mistäpälöysit

Viisitoista vuotta vanha ketju..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      419
      2302
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2129
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1435
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1099
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      58
      1015
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      403
      983
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      878
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      875
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      839
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      815
    Aihe