Säästäväisyys

tanttura85

Minulla on tosi huono tapa saada rahat palamaan samantien. En ole tällä hetkellä muulla kuin työttömyystuella joka ei hääppöinen ole. Luulisi että sekin jo sanoisi opetella rahankäyttöä mutta ei. Vuokran jälkeen mulle ei jää kun n. 220e joka hujahtaa- mihin? Kun en aina itsekään tiedä. Onko olemassa jotain ammattiauttajaa tällaiseen ongelmaan joka opettaisi rahankäytön? Olen elänyt näin jo neljättä vuotta ja rupeaa tympimään!

6

2230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos osaisin

Sama täällä.Kauhea tunne kun rahat ovat haihtuneet.Usein päätän sitkeästi olla säästäväinen ja jaan rahat ruokaan,laskuihin,hömpämpömppään,ja känny,laajakaistaan.
      Ei onnistu.
      Miten se paperi saa kaiken näyttämään siltä että säästöönkin jää.Taskulaskimessa on varmaan vika.

Hiipii ajatus että omassa päässä se vika taitaakin olla.

Eräs ystäväni tuskaili tämän kanssa, ja sopi pankin kanssa että joka tilistä otetaan 50 euroa säästöön,jota hän ei voi nostaa kuin kahden vuoden päästä.
      Tämäkin summa on kyllä suuri työttömälle.
      Mene nyt pankkiin ja sano että voisinko saada 20 euroa tänne toiselle tilille,kun itse en saa sitä pidettyä hanskoissa. Nehän katsois ehkä pitkään ja säälivästi.

Tässä nyt on kyse henkien taistosta,pitäisi olla vaan sitkeä ja ajatella aikuisesti.

Ei kai tästäkään mitään apua ole,itse olen samanlainen............odottelen myös ohjeita.

• tuolla..

pärjäilet,niin olet säästäväinen.Itse ansaisen n 2000-2300 euroa käteen kuussa,eikä säästöjä jää,sentähden tätä palstaa tutkinkin..

• saita-iita

Mulla on KAIKKI laskut pankissa suoravelotuksella,puhelimesta lähtien. Sähkölaskukin menee joka kk. (suosittelen, ei nyhtäse koko tiliä tyhjäksi kun menee noin)Loput voin käyttää. Kalenteriin ylös punakynällä eräpäivät, että muistaa olla tyhjentämättä tiliä. Tällä konstilla on joskus jopa rahaakin tilillä. Suosittelen.

• TYÖLLÄ

Minulla ei ole ollenkaan samaa ongelmaa. Mieluiten ongelma on siinä, että en oikein tiedä mitä rahoilla tekisin. Olen kyllä vähän työhullu ja ajoittain otan normaalityön lisäksi rahakkaita lisähommia vastaa. Lisäksi sijoittelen kasaantuneita tuloja järkevästi ja tuloksellisesti niin että sijoitustulot ovat olleet noin kolmannes kaikista vuotuisista tuloistani kolmena viime vuotena.

Kehoittaisin sinuakin lisäämään tulotasoasi noista päivärahoista ylöspäin. Nyt kun työtä suorastaan tyrkytetään ei ole vaikeaa päästä sinun ongelmastasi eroon. Jos vaikka vähän hiostaisit itseäsi!

• kirjatili

Samaa ongelmaa mullakin ettei rahat riitä oon nyt koittanut semmosen jutun kun rahaa tulee siirrän kirjatilille rahoja.Sun tilanteessa se tarkoittas että nostat esim.maanantaina 50 eur kirjatililtä ja kitkutat sillä viikon etkä tee sitten niin että meet ja nostat 100eur ja pistät haiseen minäkin paras neuvoon kun mulla itsellä joskus tapahtuu niin että rahat menee sen siliän tien ja sitten lainaan rahoja velipojalta olen elänyt kierteessä jo pitkän aikaa mutta kirjatilille kannattaa siirtää rahoja maanantaina tulee rahaa ja teen niin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe