Polttoaineen hinta

JJJ

Pienet liikennöitsijät ja isommatkin. Minkälaisella tasolla on maksamanne litrahinta dieselistä tällä hetkellä ? En halua tietää alennusprosentteja kuntahinnoista, vain maksamanne verollisen litrahinnan. Itse saisin paljon halvemamalla tankkaamalla omalla kortilla ja käyttämällä s-etukorttia.

19

3615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aarde

      verollinen hinta himpun alle euron/litra taso 2.6.06

      • kenenkään

        maksaa riisseli veroja,meet emme oo niitä enää maksettu.


      • alle juuron

        01.06.2006
        0.955€/litra alv 22%!


      • JJJ
        alle juuron kirjoitti:

        01.06.2006
        0.955€/litra alv 22%!

        Ihan ok hinta. Mitä öljy-yhtiötä käytät ? Minulla on viimeisessä laskussa keskihinta n. 1,01 e. Kovat on alennukset kuntahinnasta (19,5 c), mutta eipä se auta kun kerran pitävät sen niin korkealla. Minulla on useamman öljy-yhtiön kortti, ja kaikissa suurin piirtein sama hinta. Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun lähistöllä olevassa shellin express mittarissa oli viikon verran 0,97 e litra ja kun itse tankkaan samasta mittarista 1,01 e hinnalla.


      • alle juuron kirjoitti:

        01.06.2006
        0.955€/litra alv 22%!

        Jaa että firmakin joutuu ALV:n maksamaan :D


    • Rattimatti

      ABC on kallein, jos tolppahintoja verrataan. Siinä on ns. osuuskaupanlisä päällä. Ei ne pystyisi bonuksia jakamaan, jos hinta putoaisi muiden tasolle tolpassa. Ja vaikka bonusta saisi, niin tokkopa kylmäasemien ja d-mittareiden hinnoille pärjäävät. Mutta eihän osuuskaupan tarvitsekaan kilpailla hinnalla, kun kaikki uskollisimmat tankkaavat kuitenkin sieltä, maksoi mitä maksoi ja kun odottavat vaan sitä bonusrahaa takaisinpäin tulevaksi. Kyllä öljy-yhtiöiden korteilla saa halvinta menovettä, niitä pitää vain kilpailuttaa. Muutenkaan osuuskauppa ei ole millään muotoa kilpailukykyinen (ainakaan polttoainekaupassa) ajatellen yritysten ostoksia.

      • ei halua

        osuuskauppa ei tavoittele yrittäjä asiakkaita, vaan käteisellä tai luottokortilla maksavia kuluttajia "omia omistajiaan", kyllä minullakin öljyyhtiön kortilla diesel on hieman halvempaa, mutta hävyttömän lähellä osuuskaupan hintaa jos laskee 5% alennuksen jonka saa jo 1200 EUR/kk ostoilla. Bensasta OSUUSKAUPAN hinta alennusten jälkeen halvempi kun öljy-yhtiöiden kortilla (5% tekee n. 7 cent).


    • Kaos

      Halpaa on dieseli vielä/edelleen,kun sitä voi tupruttaa savuna ilmaan esim.huoltoasemien pihoilla tyhjäkäynnillä louskuttamalla.Esimerkki parin päivän takaa.Olin ruokataukoa pitämässä erään ison huoltoaseman baarissa.Sisällä pöytätila oli loppu,joten menin ulos terassille syömään.No siinä silmieni edessä oli raskastakalustoa parkissa.Tauon aikana(n.35minuuttia)tuolla parkkipaikalla kävi kaikkiaan 16 kuorma-autoa.Niistä 11 jätti moottorin käymään,kun rahtari itse lyllersi sisälle kuppilaan.Vähintään kymmenen minuuttia jokainen noista käymään jätetyistä autoista tuprutti kitkerää savua baarin pihalle.Pari niistä kävi koko sen ajan,kun itse söin ruokaani.Ymmärrän hyvin,ettei isoa moottori ole hyvä sammuttaa heti pysähdyttyä,eteenkään kun on nk.kuorma päällä,mutta moni noista em.kuorma-autoista oli tyhjänä(teli ylhäällä)ja kolme niistä oli rekanvetäjiä nuppina liikkeellä.Toki siellä myös yksi kylmäkone kävi joukossa mutta sen ymmärtää.Jos "kylmään" koppiin on ikävä mennä ruuan jälkeen,niin miksei niitä Webastoja/taukolämmittimiä voi käyttää,kun ne melkein kaikissa autoissa jo on?Webasto esim.on hiljainen ja varmasti kuluttaa löpöä vähemmän,kuin esim.16-litrainen moottori!Ja kyllä kuumana päivänä varmasti lihavinkin autokuski jaksaa läkähtymättä lähteä liikkeelle,vaikkei se ilmastointi olisikaan jäähdyttänyt sitä peltikoppia lounastauon aikana.
      Yksi tauko ei varmasti nosta polttoainekuluja yhtään,mutta jos tuo typerä tapa on kätössä kokoajan,niin vuodessa se jo tuntuu,eteenkin jos autoja on kuljetusliikkeessä enemmänkin ja kaikki tupruttavat aina,kun pysähtyvän tauoille.Vedän puheeni takaisin,jos joku keksii yhdenkin hyvän syyn,miksi moottoria ei voi pysäyttää minuutin,parin jäähdytyskäytön jälkeen.

      • aarde

        että kuljettajat ovat akt jäseniä eivätkä maksa itse sitä polttoainetta usimmat yrittäjä kuljettajat sammuttavat auton sama juttu satamissa koneet käy koko kahvi/lounastauon ajan ruokalan edessä ja kuljettajan taas se akt:n jäsen


      • Kaos
        aarde kirjoitti:

        että kuljettajat ovat akt jäseniä eivätkä maksa itse sitä polttoainetta usimmat yrittäjä kuljettajat sammuttavat auton sama juttu satamissa koneet käy koko kahvi/lounastauon ajan ruokalan edessä ja kuljettajan taas se akt:n jäsen

        Mikäs pointti akt:n kavereilla olisi tuhlata polttoainetta??Auttaako se ammattiyhdistystoimintaa,jos kuskit koittaa maksimoida työnantajan kuluja löpön tuhlaamismuodossa??Eikös se kulujen vähentäminen ole molempien puolien etu??


      • Rattimatti
        Kaos kirjoitti:

        Mikäs pointti akt:n kavereilla olisi tuhlata polttoainetta??Auttaako se ammattiyhdistystoimintaa,jos kuskit koittaa maksimoida työnantajan kuluja löpön tuhlaamismuodossa??Eikös se kulujen vähentäminen ole molempien puolien etu??

        Vain provoilla. Eikös tuokin asia ole sellainen, että järjen käyttö on sallittua.


      • Kaos
        Rattimatti kirjoitti:

        Vain provoilla. Eikös tuokin asia ole sellainen, että järjen käyttö on sallittua.

        Järjen käyttö on sallittua myös ammattiautoilijoilla.Olet oikeassa.Väitän,että suurinosa TURHASTA tyhjäkäynnistä on vain kaukaa menneisyydestä jäänyt tapa.Kun ennenvanhaan kaverit käytti Vanajoitaa ja Scania Vabiksiaan ettei kansipahvi pala,niin nykyrahtarit käyttää myös,koska niin on tehty ennenkin.
        Yhtään JÄRKEVÄÄ syytä baarien pihoilla tapahtuvalle tyhjäkäyttämiselle ei näköjään löydy.Odotellaan nyt vielä......


      • tuli syy
        Kaos kirjoitti:

        Järjen käyttö on sallittua myös ammattiautoilijoilla.Olet oikeassa.Väitän,että suurinosa TURHASTA tyhjäkäynnistä on vain kaukaa menneisyydestä jäänyt tapa.Kun ennenvanhaan kaverit käytti Vanajoitaa ja Scania Vabiksiaan ettei kansipahvi pala,niin nykyrahtarit käyttää myös,koska niin on tehty ennenkin.
        Yhtään JÄRKEVÄÄ syytä baarien pihoilla tapahtuvalle tyhjäkäyttämiselle ei näköjään löydy.Odotellaan nyt vielä......

        Itselle tuli syy käyttää tyhjäkäyntiä kun erehtyi hankkimaan Scanian n. 20 vuoden tauon jälkeen. Ilma pula. Välillä opin miten paljon turha tyhjäkäynti vie ainetta, mutta ei viitti huudattaa kahta minuuttia tauolta palaamisen jälkeen. Ilmankos merkkii onkin king of the road. Tarkoittaa ettei saa poistua tieltä turhaan lastaan tai tauolle.


      • ilpsa
        tuli syy kirjoitti:

        Itselle tuli syy käyttää tyhjäkäyntiä kun erehtyi hankkimaan Scanian n. 20 vuoden tauon jälkeen. Ilma pula. Välillä opin miten paljon turha tyhjäkäynti vie ainetta, mutta ei viitti huudattaa kahta minuuttia tauolta palaamisen jälkeen. Ilmankos merkkii onkin king of the road. Tarkoittaa ettei saa poistua tieltä turhaan lastaan tai tauolle.

        joo kyllä olen vähän samoilla linjoilla aarde kanssa
        kun tulee käytyä noissa satamissa näyttää vetomestarit ja trukit käydä koko pitkän tauon ajan kuppilan edessä.


      • kanjan
        tuli syy kirjoitti:

        Itselle tuli syy käyttää tyhjäkäyntiä kun erehtyi hankkimaan Scanian n. 20 vuoden tauon jälkeen. Ilma pula. Välillä opin miten paljon turha tyhjäkäynti vie ainetta, mutta ei viitti huudattaa kahta minuuttia tauolta palaamisen jälkeen. Ilmankos merkkii onkin king of the road. Tarkoittaa ettei saa poistua tieltä turhaan lastaan tai tauolle.

        vika jos sun kärrys letkut vuotaa.voi tietysti vuotaa joku veturin venttiili tai letku,mut nii se vois volvossa ja mannissakin vuotaa.eti vuotokohta ja korjaa SE !


      • Vuosi 2006
        aarde kirjoitti:

        että kuljettajat ovat akt jäseniä eivätkä maksa itse sitä polttoainetta usimmat yrittäjä kuljettajat sammuttavat auton sama juttu satamissa koneet käy koko kahvi/lounastauon ajan ruokalan edessä ja kuljettajan taas se akt:n jäsen

        Moni näkemäni AKT:n jäsen on tarkempi ajokistaan kuin tuntemani omistaja kuljettajat!


      • aa-k
        Vuosi 2006 kirjoitti:

        Moni näkemäni AKT:n jäsen on tarkempi ajokistaan kuin tuntemani omistaja kuljettajat!

        jos kuljettaja välittää polttoaineen kulutuksesta niin miksi ne ajavat ylinopeutta ja rajotinta vasten
        luitteko TM ja MATKALEHDEN tutkaukset


      • Säästeliäs
        aa-k kirjoitti:

        jos kuljettaja välittää polttoaineen kulutuksesta niin miksi ne ajavat ylinopeutta ja rajotinta vasten
        luitteko TM ja MATKALEHDEN tutkaukset

        Hampilla siirtyivät tunti palkkaukseen,siellä ainakin suurin osa palkkakuskeista ajaa n.82km/h! Mihinkä sitä nyt kiire ois tuntipalkalla,omaa leipäähän siinä syö? Aikatauluja on jouduttu vähän muutteleen kun ei enään kerkiä esimerkiksi kahden tauon ajosuorituksella tiettyyn paikkaan. Mutta tienaahan siinä isäntäkin pienentyneillä löpö kuluilla? Tuossa kaverini sai tulokseksi -4 litraa /100km,ennen ajoi rajoitinta vasten(on seurannut aina tarkasti ajotietokoneen lukuja) Voi hyvänen aika niitä riittää noita hermostuneita ammattiveljiä perässä,Buahahahaa!)


      • Niinpä niin
        Säästeliäs kirjoitti:

        Hampilla siirtyivät tunti palkkaukseen,siellä ainakin suurin osa palkkakuskeista ajaa n.82km/h! Mihinkä sitä nyt kiire ois tuntipalkalla,omaa leipäähän siinä syö? Aikatauluja on jouduttu vähän muutteleen kun ei enään kerkiä esimerkiksi kahden tauon ajosuorituksella tiettyyn paikkaan. Mutta tienaahan siinä isäntäkin pienentyneillä löpö kuluilla? Tuossa kaverini sai tulokseksi -4 litraa /100km,ennen ajoi rajoitinta vasten(on seurannut aina tarkasti ajotietokoneen lukuja) Voi hyvänen aika niitä riittää noita hermostuneita ammattiveljiä perässä,Buahahahaa!)

        Ymmärtäis jo pikkuhiljaa muutkin ammattiveljet, että rajotinta päin ajamisella ei voiteta yhtään mitään...Päässä täytyy olla vikaa, jos luulee olevansa parempi kuski, ko ajaa täysillä aina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe