Onko kokemuksia? Olis tarkotus hankkia, tekeekö mitään, pärjääkö kokeneempikin kuvaaja?
T. Noro
Olympus om101
3
799
Vastaukset
- Jarkka
Olympus OM-101 ja 707 ovat aikoinaan tahrineet huonolla laadullaan Olympuksen nimen, eli ei kannata ostaa kumpaakaan.
Sinuna katsoisin huutonetistä esim OM-10 niitä saa noin 40-100€ hintaan, itse huusin sellaisen Marraskuussa 60€, tiivisteen tosin jouduin vaihdattamaan huollossa 40€.
Joulukuussa olin -25 asteen pakkasessa mukanani Canon EOS 300V ja Olympus OM-10, EOS hyytyi pakkasella 5min kuvauksen jälkeen (uudet patterit!), OM-10 toimi kuin pakkasta ei olisi ollutkaan.
Vaihdoin keväällä EOS 300V:n Tamron 80-210mm OM putkeen jossa macro 210mm päässä eli voin kuvata 210mm 1/2m alkaen.
Myohemmin keväällä huusin itselleni toisen runkon OM-1 joka on sitten kallinpi runko, käytettynä huutonetissä 80-150€, lippulaiva kyseisestä rungosta OM-1md.
Jos hyvän OM:n haluat ostaa katso se kategoriasta OM1 - OM40 - Mooikaa
Pystyykö tolla oottaa vidoeita ?
- Rahaa on
Miksei samantien OM2 jonka automaattinen valotus on harvinaisen hyvintoimiva mutta kaikki manuaalisäädötkin saa jos niin tahtoo. Eikä kulu kone loppuun vaikka polttais pärevasullisen filmiä. Zuikon 100mm2.8 on terävä kuin partaveitsi, et löydä vastaavaa uusista muovileluista. Vain kerran kovalla pakkasella meni moottoridriven takia murtosokka? ruttuun kamerassa kun oli uudet alkaalipatterit lämpimästä taskusta ja virtaa riitti. Senkin pystyi itse korjata kun vaan on pieni ruuvari jolla pohjan saa auki. Ei kaduta 1977 vuoden infestointi vaikka runko maksoikin pappatunturin verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801896- 591758
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3571617Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691443Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101320Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671310Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä691227- 631169
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001077Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141045