Corolla 1.6 SOL Wagon -06

ZZCC

Kaipaisin kokemuksia & kommentteja ko. autosta, kiitos! (Myös mahd. vm. 2005)

Olen vaihtamassa nykyisen -04 Octavian uuteen Corolla farkkuun.

44

5572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vm05

      Tyypillinen Toyota.Ei vikoja, ajettavuus keskitasoa.Varma ostos.

    • silmäterästä

      Tilaa sopivasti, sopivan kokoinen perheauto, luotettava, pitää hintansa hyvin, pirteä 1.6 moottori. Tosin rengasmeluakin on riittävästi, mutta taitaa olla tämän hintaluokan autojen vakio-ominaisuus...

    • Kombi

      Tilat samaa luokkaa kuin Golf Variantissa eli pienemmät kuin Octaviassasi. Kuljettajan työympäristön ergonomia ei lähellekään Octavian veroinen, esim. ohjauspyörän säädöt loppuvat siihen mistä niiden pitäisi alkaa.
      Kuvittelen sinun haluavan kuljettaa myös tavaraa, koska farkkua halajat. Totuus Corollan kuljetuskyvystä on todettu kaikissa vertailuissa mihin se on osallistunut: Pieni tavaratila ja olematon kuorman sieto (kantavuus). Kaupan päällisiksi saat jarruttoman perävaunun maksimipainoksi vain 450kg.

    • valinta.

      Ei huolettomampaa autoa markkinoilla ole, siitä usean Corolla Farkun kokemus. Muut ominaisuudet täysin siedettävät.

      • tetra

        on ajo-ominaiksuusiltaan parempi,koko ja laatu/kestävyys samaa luokkaa.


      • Skoda
        tetra kirjoitti:

        on ajo-ominaiksuusiltaan parempi,koko ja laatu/kestävyys samaa luokkaa.

        Keskinkertainen auto keskinkertaiselle ostajalle. Toyota on premium laatutietoiselle.


      • jonkun verran
        Skoda kirjoitti:

        Keskinkertainen auto keskinkertaiselle ostajalle. Toyota on premium laatutietoiselle.

        kokemusta Skodasta että Corollasta. Perheessämme oli uuden nihkeä Corolla ja Octavia rinnakkain tänä keväänä parisen kuukautta, joten oli hyvä vertailla. Kyllä Skoda oli se jolla itse ajoin, vaimolle jäi Corolla. Skoda on jämäkkä, laadukas, tilava ja ajotuntuma on hyvä. Corolla oli toimintavarma (kilometrejä tuli vajaa kolmekymmentätuhatta), mitä nyt penkkien materiaalinen kanssa oli ongelmia. Corolla häviää myös hallintalaitteiden toiminnassa, sillä kytkin on ainakin turhan äkäinen. Tosin Octaviassa se on volkkareiden tapaan liian pitkäliikkeinen, mutta toimii kyllä pehmeästi ja miellyttävästi. Vaihteisto on myös Octaviassa napakka ja selkeän jämäkkä. Tosin ei se ollut huono Corollassakaan. Valitettavasti Toyota ei tarjonnut minkäänlaista ajofiilistä, vaikka veikin luotettavasti paikasta toiseen. Lähes kahden vuoden Toyotalla ajelun jälkeen, en jaksanut ymmärtää mikä siitä autosta tekee niin helkkarin suositun. Ymmärtäisin kyllä, että sen myynti on kärkipäässä, mutta ylivoimaa en. Itse veikkaisin lähinnä luotettavuutta ja hyvää asiakaspalvelua.


      • HTL
        jonkun verran kirjoitti:

        kokemusta Skodasta että Corollasta. Perheessämme oli uuden nihkeä Corolla ja Octavia rinnakkain tänä keväänä parisen kuukautta, joten oli hyvä vertailla. Kyllä Skoda oli se jolla itse ajoin, vaimolle jäi Corolla. Skoda on jämäkkä, laadukas, tilava ja ajotuntuma on hyvä. Corolla oli toimintavarma (kilometrejä tuli vajaa kolmekymmentätuhatta), mitä nyt penkkien materiaalinen kanssa oli ongelmia. Corolla häviää myös hallintalaitteiden toiminnassa, sillä kytkin on ainakin turhan äkäinen. Tosin Octaviassa se on volkkareiden tapaan liian pitkäliikkeinen, mutta toimii kyllä pehmeästi ja miellyttävästi. Vaihteisto on myös Octaviassa napakka ja selkeän jämäkkä. Tosin ei se ollut huono Corollassakaan. Valitettavasti Toyota ei tarjonnut minkäänlaista ajofiilistä, vaikka veikin luotettavasti paikasta toiseen. Lähes kahden vuoden Toyotalla ajelun jälkeen, en jaksanut ymmärtää mikä siitä autosta tekee niin helkkarin suositun. Ymmärtäisin kyllä, että sen myynti on kärkipäässä, mutta ylivoimaa en. Itse veikkaisin lähinnä luotettavuutta ja hyvää asiakaspalvelua.

        "Itsellä resonoi joskus, kun koneen kierrokset ovat olleet tyhjäkäynnillä 800rpm.

        Viattomuudesta:
        -Takajarrut jumitti, levyt ja palat takaa vaihtoon.
        -Rekisterikilven valot simahti, hapettuminen liittimissä.
        -Katto maalattu uudestaan.
        -Jarruvalojen kytkimen kanssa jatkuvaa säätöä
        -Ohjauskulmat uutena pielessä -säädetty. Silti takana hieman auraskulmissa vikaa jota ei voi säätää?
        -Oven sovitus pielessä uutena -säädetty
        -Kojelauta kitisee, huolloissa on suurin osa saatu kuntoon."

        Meillä oli loppusuoralla valintatilanteessa Ocu I ja Corolla. Meni lopulta käytännössä kolikon heitoksi. Ocu oli parempi ajettava ja se ruuma, sitä olen jo joskus haikaillut. Ohjaamo miellytti enemmän Corollassa. Ocussa olisi ollut cruise, corollassa miellyttävämpi moottori.
        Uuden Octavia kombin kanssa ei tulisi vaikeutta valita Corollan väliltä. Saa nähdä tuleeko uudesta Corollasta farkkua ja jos tulee, niin pärjääkö ominaisuuksissa uusille kilpailijoilleen?

        Ajelin pari viikkoa sitten Ocu II farkulla ja oli se Corollaa paljon etevämpi. Yksilö oli tosin 2.0 FSI 4x4, mikä on aika kaukana ajettavuudelta pesusmallista, mutta perusasiat siitäkin näki hyvin.

        Ja alla siis 1.6 Sol wagon.


      • seerumi
        HTL kirjoitti:

        "Itsellä resonoi joskus, kun koneen kierrokset ovat olleet tyhjäkäynnillä 800rpm.

        Viattomuudesta:
        -Takajarrut jumitti, levyt ja palat takaa vaihtoon.
        -Rekisterikilven valot simahti, hapettuminen liittimissä.
        -Katto maalattu uudestaan.
        -Jarruvalojen kytkimen kanssa jatkuvaa säätöä
        -Ohjauskulmat uutena pielessä -säädetty. Silti takana hieman auraskulmissa vikaa jota ei voi säätää?
        -Oven sovitus pielessä uutena -säädetty
        -Kojelauta kitisee, huolloissa on suurin osa saatu kuntoon."

        Meillä oli loppusuoralla valintatilanteessa Ocu I ja Corolla. Meni lopulta käytännössä kolikon heitoksi. Ocu oli parempi ajettava ja se ruuma, sitä olen jo joskus haikaillut. Ohjaamo miellytti enemmän Corollassa. Ocussa olisi ollut cruise, corollassa miellyttävämpi moottori.
        Uuden Octavia kombin kanssa ei tulisi vaikeutta valita Corollan väliltä. Saa nähdä tuleeko uudesta Corollasta farkkua ja jos tulee, niin pärjääkö ominaisuuksissa uusille kilpailijoilleen?

        Ajelin pari viikkoa sitten Ocu II farkulla ja oli se Corollaa paljon etevämpi. Yksilö oli tosin 2.0 FSI 4x4, mikä on aika kaukana ajettavuudelta pesusmallista, mutta perusasiat siitäkin näki hyvin.

        Ja alla siis 1.6 Sol wagon.

        pitemmille matkoille ottaisin skodan,varsinkin talvella.Corolla olisi kaupunki ajossa miellyttävämpi lähinnä moottorin ominaisuuksiltaan.Nopeassa ajossa skodan jämäkkyys ja ohjaus olisi kyllä sitten parempi.


      • tuo
        seerumi kirjoitti:

        pitemmille matkoille ottaisin skodan,varsinkin talvella.Corolla olisi kaupunki ajossa miellyttävämpi lähinnä moottorin ominaisuuksiltaan.Nopeassa ajossa skodan jämäkkyys ja ohjaus olisi kyllä sitten parempi.

        Corolla on mukava pyöritellä lähiajossa. Moottori on ominaisuuksiltaan miellyttävä, mitä nyt kylmänä on meno hieman epätasaista. Ainakin Ocun kone vetää tasaisemmin kylmänä ja pudottaa heti käynnistyksen jälkeen kierroksen alle tuhannen. Ainakin meillä ollut Corolla piti ne jonkin aikaa 2000 kierroksen nurkilla. Mutta kun tuo Skodan penkki istui omaan selkääni paljon paremmin. Jämäkkä ja hyvin muotoiltu istuin, jossa on säädettävä ristiseläntuki.


      • mainostaminen
        tuo kirjoitti:

        Corolla on mukava pyöritellä lähiajossa. Moottori on ominaisuuksiltaan miellyttävä, mitä nyt kylmänä on meno hieman epätasaista. Ainakin Ocun kone vetää tasaisemmin kylmänä ja pudottaa heti käynnistyksen jälkeen kierroksen alle tuhannen. Ainakin meillä ollut Corolla piti ne jonkin aikaa 2000 kierroksen nurkilla. Mutta kun tuo Skodan penkki istui omaan selkääni paljon paremmin. Jämäkkä ja hyvin muotoiltu istuin, jossa on säädettävä ristiseläntuki.

        Turhaa työtä mainostaa Skodaa täällä. Kannattaa yrittää jonkun heikompilaatuisen merkin palstalla. Täältä tuskin löytyy potentiaalisia ostajia. Huonompaan vaihtaminen on yleensäkin epätodennäköistä. Mieluummin kaikki vaihtavat parempaan jos vaihtavat.


      • mainostusta?
        mainostaminen kirjoitti:

        Turhaa työtä mainostaa Skodaa täällä. Kannattaa yrittää jonkun heikompilaatuisen merkin palstalla. Täältä tuskin löytyy potentiaalisia ostajia. Huonompaan vaihtaminen on yleensäkin epätodennäköistä. Mieluummin kaikki vaihtavat parempaan jos vaihtavat.

        Mielestäni nuo olivat kokemuksia ja mielipiteitä.
        Katsos, kun Toyota ei ole ainoa auto maailmassa. Tämän varmasti myös moni Toyotan omistava tiedostaa, mukaanlukien itseni.
        Ostohetkelläni Toyota vei pisimmän korren, hiuksenhienosti. Nyt olisi tilanne toinen.


      • sipulisti
        mainostusta? kirjoitti:

        Mielestäni nuo olivat kokemuksia ja mielipiteitä.
        Katsos, kun Toyota ei ole ainoa auto maailmassa. Tämän varmasti myös moni Toyotan omistava tiedostaa, mukaanlukien itseni.
        Ostohetkelläni Toyota vei pisimmän korren, hiuksenhienosti. Nyt olisi tilanne toinen.

        erimerkkisten autojen vertailu, toyota palstalla kielletty????


      • on lähemmäs
        mainostaminen kirjoitti:

        Turhaa työtä mainostaa Skodaa täällä. Kannattaa yrittää jonkun heikompilaatuisen merkin palstalla. Täältä tuskin löytyy potentiaalisia ostajia. Huonompaan vaihtaminen on yleensäkin epätodennäköistä. Mieluummin kaikki vaihtavat parempaan jos vaihtavat.

        40 vuoden kokemus eri automerkeistä ja päälle vielä autonasentajan koulutus. Vaihdoin tänä kevään vajaa pari vuotta ajetun Corollan uuteen Ocu II:een ja en erikoisemmin kaipaile vanhaa kulkuneuvoani, vaikka sillä omat hyvät puolensa olikin. Tämä ei ole mainosta, vain oma vajavainen mielipiteeni. Oli vain aikaa vertailla näitä kahta, kun olivat perheessä rinnakkain parisen kuukautta. Ei vaikka miten asiaa vääntäisi, niin Ocu II tuntuu jämäkältä, laadukkaalta, tilavalta ja ajettavuudeltaan kelpo kärryltä. Olen taas löytänyt jopa sen kadottamani ajofiiliksen. Toyota oli ihan kiva pyöritellä lähiajossa ja siihen tarkoituksseen ihan asiallinen peli. Eli tarkoitukseni ei ollut mollata Toyotaa, kertoa vain tuntemukseni molemmista kulkuneuvoista. Voihan tuon Corollan taas joskus ostaa, kun parantavat ajotuntumaa, lisäävät jalkatilaa taakse ja laittavat penkit uusiksi. Vanhan ristiselkä ei niistä oikein pitänyt kun matkaa oli pidemmälti.

        En ole mennyt minkään automerkin kanssa elinikäiseen avioliittoon, joten yritän lähestyä niitä mahdollisimman objektiivisesti ilman suurempia intohimoja. Koskaan ei ole perheessä edes ollut samaa merkkiä kahta kertaa peräkkäin.


      • myös
        on lähemmäs kirjoitti:

        40 vuoden kokemus eri automerkeistä ja päälle vielä autonasentajan koulutus. Vaihdoin tänä kevään vajaa pari vuotta ajetun Corollan uuteen Ocu II:een ja en erikoisemmin kaipaile vanhaa kulkuneuvoani, vaikka sillä omat hyvät puolensa olikin. Tämä ei ole mainosta, vain oma vajavainen mielipiteeni. Oli vain aikaa vertailla näitä kahta, kun olivat perheessä rinnakkain parisen kuukautta. Ei vaikka miten asiaa vääntäisi, niin Ocu II tuntuu jämäkältä, laadukkaalta, tilavalta ja ajettavuudeltaan kelpo kärryltä. Olen taas löytänyt jopa sen kadottamani ajofiiliksen. Toyota oli ihan kiva pyöritellä lähiajossa ja siihen tarkoituksseen ihan asiallinen peli. Eli tarkoitukseni ei ollut mollata Toyotaa, kertoa vain tuntemukseni molemmista kulkuneuvoista. Voihan tuon Corollan taas joskus ostaa, kun parantavat ajotuntumaa, lisäävät jalkatilaa taakse ja laittavat penkit uusiksi. Vanhan ristiselkä ei niistä oikein pitänyt kun matkaa oli pidemmälti.

        En ole mennyt minkään automerkin kanssa elinikäiseen avioliittoon, joten yritän lähestyä niitä mahdollisimman objektiivisesti ilman suurempia intohimoja. Koskaan ei ole perheessä edes ollut samaa merkkiä kahta kertaa peräkkäin.

        Koeajoin myös uuden Ocun. Mitään ajofiilistä tai muutakaan laatua en autosta löytänyt. Lisäksi naapurit katsoivat vähän kieroon kun ajoin sen omaan pihaani vaimolle näyttääkseni. Ei ollut minun autoni eikä Skodaa myöskään kaivattu meidän asuinalueellemme. Ehkä se sopii paremmin kaupungin vuokratalojen parkkipaikalle.


      • näyttää
        myös kirjoitti:

        Koeajoin myös uuden Ocun. Mitään ajofiilistä tai muutakaan laatua en autosta löytänyt. Lisäksi naapurit katsoivat vähän kieroon kun ajoin sen omaan pihaani vaimolle näyttääkseni. Ei ollut minun autoni eikä Skodaa myöskään kaivattu meidän asuinalueellemme. Ehkä se sopii paremmin kaupungin vuokratalojen parkkipaikalle.

        siltä että auton lisäksi naapureistasikin on tulossa ongelma. Jos ei Skoda kelvannut, ihmettelen miten Corolla täyttäisi arvostustarpeet.


      • että taloyhtiöissä
        myös kirjoitti:

        Koeajoin myös uuden Ocun. Mitään ajofiilistä tai muutakaan laatua en autosta löytänyt. Lisäksi naapurit katsoivat vähän kieroon kun ajoin sen omaan pihaani vaimolle näyttääkseni. Ei ollut minun autoni eikä Skodaa myöskään kaivattu meidän asuinalueellemme. Ehkä se sopii paremmin kaupungin vuokratalojen parkkipaikalle.

        on eroja. Meillä ei katsottu kieroon, vaan ovat jopa pyytäneet koeajolle. Ja palautteet ovat olleet kauttaaltaan positiivisia. Tosin voihan siinä olla vain kysymys siitä, että ei haluta loukata naapuria? Voi olla olla teillä on fiksumpia asukkaita taloyhtiössä tai sitten he vain ajelevat vanhoilla mielikuvilla. Ja sehän ei tunnetusti ole kovin älykästä.
        Ja mitä tulee Ocun viimeistelyyn, niin en minä siinä mitään konkreettista erottanut vieressä seisovaan kakkosautoon Corollaan verrattuna. Penkkien materiaaleissa ainakin Corolla jäi kirkkaasti kakkoseksi. Eipä tarvitse enää pestä katolta tippuvien vesipisaroiden niiden reunoille jättämiä ikäviä vaaleita läiskiä.

        Mutta näinhän se on, että myöskin kemiat täytyy toimia aviopuolisoa, niin kuin autoakin valittaessa. Enpä vain tullut sinuiksi Corollan kanssa vajaan parin vuoden aikana. Auto tuntui ainakin minun käsissäni jollain lailla levottomalta je hermostuttavalta ajaa. Siitä puuttui jotain, mikä toisi mukaan sen haluamani ajofiiliksen. Se oli kuin murrosikäinen tyttö, joka ei oikein tiedä mitä elämältä haluaa. Octaviassa on taas vanhan miehen arvokkuutta ja jykevyyttä ja se näyttää puhuttelevan ainakin minua paremmin. Eli Octavia tuntuu kaiken kaikkiaan vastaavan paremmin meidän perheemme vaatimuksia. Pelkkä tavaratila jo saa hymyn huulille. Puhumattakaan kassikoukuista (pieni juttu laittaa tehtaalla), mutta oikein toimiva ratkaisu. Samoin kun vetää oven perässään kiinni, niin on siinä ainakin massaa takana. Corollan ovet toimivat hienosti ja äänettömästi, mutta olivat Ocun oviin verrattuna aika "ohuita" ja "vanerisia". Sen huomasi jo siitä, että niiden läpi tuli auton sivulta tulevat äänet helposti sisään .

        Mutta olen pahoillani, jos olen loukannut jotain näillä teksteilläni. En tiennyt tänne palstalle kirjoittaessani, että tämä on varattu vain Corollan hyvien puolien esiintuomiseen. Eli asiallinen vertailu muihin automerkkeihin näyttää olevan kielletty. Tulee mieleen näin jo pappaikää lähestyttäessä, että tämähän on kuin pikkupoikien hiekkalaatikko, jonka leikkeihin ei kelpaa mukaan muut kuin siniset kuormurit. Joten jatkan etsimistä, ehkä täältä netin syövereistä löytyy vielä aikuisillekin suunnattu keskustelupalsta, jossa voi vaihtaa kiihkottomasti ajatuksia eri automerkeistä: niiden hyvistä ja huonoista puolista.


      • ero!
        että taloyhtiöissä kirjoitti:

        on eroja. Meillä ei katsottu kieroon, vaan ovat jopa pyytäneet koeajolle. Ja palautteet ovat olleet kauttaaltaan positiivisia. Tosin voihan siinä olla vain kysymys siitä, että ei haluta loukata naapuria? Voi olla olla teillä on fiksumpia asukkaita taloyhtiössä tai sitten he vain ajelevat vanhoilla mielikuvilla. Ja sehän ei tunnetusti ole kovin älykästä.
        Ja mitä tulee Ocun viimeistelyyn, niin en minä siinä mitään konkreettista erottanut vieressä seisovaan kakkosautoon Corollaan verrattuna. Penkkien materiaaleissa ainakin Corolla jäi kirkkaasti kakkoseksi. Eipä tarvitse enää pestä katolta tippuvien vesipisaroiden niiden reunoille jättämiä ikäviä vaaleita läiskiä.

        Mutta näinhän se on, että myöskin kemiat täytyy toimia aviopuolisoa, niin kuin autoakin valittaessa. Enpä vain tullut sinuiksi Corollan kanssa vajaan parin vuoden aikana. Auto tuntui ainakin minun käsissäni jollain lailla levottomalta je hermostuttavalta ajaa. Siitä puuttui jotain, mikä toisi mukaan sen haluamani ajofiiliksen. Se oli kuin murrosikäinen tyttö, joka ei oikein tiedä mitä elämältä haluaa. Octaviassa on taas vanhan miehen arvokkuutta ja jykevyyttä ja se näyttää puhuttelevan ainakin minua paremmin. Eli Octavia tuntuu kaiken kaikkiaan vastaavan paremmin meidän perheemme vaatimuksia. Pelkkä tavaratila jo saa hymyn huulille. Puhumattakaan kassikoukuista (pieni juttu laittaa tehtaalla), mutta oikein toimiva ratkaisu. Samoin kun vetää oven perässään kiinni, niin on siinä ainakin massaa takana. Corollan ovet toimivat hienosti ja äänettömästi, mutta olivat Ocun oviin verrattuna aika "ohuita" ja "vanerisia". Sen huomasi jo siitä, että niiden läpi tuli auton sivulta tulevat äänet helposti sisään .

        Mutta olen pahoillani, jos olen loukannut jotain näillä teksteilläni. En tiennyt tänne palstalle kirjoittaessani, että tämä on varattu vain Corollan hyvien puolien esiintuomiseen. Eli asiallinen vertailu muihin automerkkeihin näyttää olevan kielletty. Tulee mieleen näin jo pappaikää lähestyttäessä, että tämähän on kuin pikkupoikien hiekkalaatikko, jonka leikkeihin ei kelpaa mukaan muut kuin siniset kuormurit. Joten jatkan etsimistä, ehkä täältä netin syövereistä löytyy vielä aikuisillekin suunnattu keskustelupalsta, jossa voi vaihtaa kiihkottomasti ajatuksia eri automerkeistä: niiden hyvistä ja huonoista puolista.

        Minä kun asustelen uudella omakotitaloalueella. Skodan imago ei vielä ehkä ole noussut ihan alueelle kelvolliseksi. Autona Skoda ei ollut mitenkään erityisen huono. Etenkään jos vertailukohdaksi ottaa muut konsernin tuotteet. En pidä mitenkään mahdottomana ettenkö sellaista joskus vielä voisi harkita.
        Varsinainen hiekkalaatikko tämä Suomi24 todella on minunkin mielestäni.


      • tietysti
        näyttää kirjoitti:

        siltä että auton lisäksi naapureistasikin on tulossa ongelma. Jos ei Skoda kelvannut, ihmettelen miten Corolla täyttäisi arvostustarpeet.

        Eihän Skodasta voi puhua samana päivänäkään kuin premium-merkeistä. Arvostuksessa Skoda on noussut jo ohi Ladan mutta matkaa esim. korealaisiin halpisautoihin on valovuosi.


      • se näin
        ero! kirjoitti:

        Minä kun asustelen uudella omakotitaloalueella. Skodan imago ei vielä ehkä ole noussut ihan alueelle kelvolliseksi. Autona Skoda ei ollut mitenkään erityisen huono. Etenkään jos vertailukohdaksi ottaa muut konsernin tuotteet. En pidä mitenkään mahdottomana ettenkö sellaista joskus vielä voisi harkita.
        Varsinainen hiekkalaatikko tämä Suomi24 todella on minunkin mielestäni.

        valitettavasti on, että hiekkalaatikolla peuhataan. Näiltä palstoilta tuskin kannattaa hakea faktatietoa auton valintaa ajatellen. Luultavasti kirjoittajien keski-ikä on reilusti alle kaksikymmnetä vuotta ja elämänkokemusta kovin, kovin vähän. Mielipiteet on jämäköitä, tosin niistä vain puuttuu se olennaisin: asiallinen perustelu.


      • asun
        ero! kirjoitti:

        Minä kun asustelen uudella omakotitaloalueella. Skodan imago ei vielä ehkä ole noussut ihan alueelle kelvolliseksi. Autona Skoda ei ollut mitenkään erityisen huono. Etenkään jos vertailukohdaksi ottaa muut konsernin tuotteet. En pidä mitenkään mahdottomana ettenkö sellaista joskus vielä voisi harkita.
        Varsinainen hiekkalaatikko tämä Suomi24 todella on minunkin mielestäni.

        Uudehkolla omakotiasuinalueella asutaan täälläkin (Espoossa).
        Alla Ocu II combi ja eipä ole kukaan katsonut kieroon.
        Voi olla että jossain on (vanhempaa) väestöä, joilla kellot tikittävät aikaa vielä reilusti viime vuosituhannen puolella. Mutta who cares?
        Enemmän kyllä tuntuu, että kieroon katsotaan enään näissä nettikeskusteluissa ;)

        Mutta täällä uudella "hyvällä" alueella on suht paljon nuorempaa sakkia (30-40v) ja on vastaan tullut muitakin Ocuja.
        Itsetunto-ongelmat ovat tietysti jokaisen oma riippa.
        Ehkä se on tätä meidän suomaliaisten perisyntiä, tiedä sitten?
        Corolla on tietysti varmasti ketään härnäämätön auto. Itsekkin ajelin sellaisella vielä äsken (vm 2002) ja vaihdon koittaessa Ocun uusi combi oli ominaisuuksiltaan sukupolven Corolla farkkua edellä.
        Hyvät muistot jäi corollan farkustakin. Mutta aika on ajamassa pikkihiljaa ohitse. Niinkuin aina ja kaikkien autojen kanssa.
        Ei se siitä ole huonontunut, vaan muilta on tullut vaan uudempaa ja tilavampaa kauppoihin. Ja hyvinhän on corolla pärjännyt näidenkin seassa, vieläkin.


    • verrattuna

      ahdas varmaan octavian jälkeen, mutta jos pikkuiset tilat riittää niin mikä jottei

      mutta jos meinaat pitää kauemmin niin kannattanee suojata (ainakin pohjan massaus on tehtaan jäljiltä kevyenlainen)

      kaupunkikäytössä lämmityslaite on vähän puhditon

      kevyt käsitellä jne. mutta maantiellä vähän rauhattoman oloinen

      • provoja

        -Tilan voi jokainen arvioida ihan itse. Corollan tavaratilassa pyöräkotelot vievät hieman liikaa tilaa mutta muuten mitoiltaan se ei juuri poikkea muista.
        -Ruostesuojaus kannattaa aina mutta Corolla on kuitenkin parhaiden joukossa ilman sitäkin:
        http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
        -Lämmityslaitteestaan Corolla sai TM:n talvitestissä parhaan arvosanan.
        -Ajettavuudestaan Corolla on aiheestakin saanut hyvät arviot:
        "Tässä muutaman testin arvosanat ajettavuudesta:
        Farkkuvertailu TM 12/05. Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet.
        Corolla 8/9
        Megane 6/8
        307 9/9
        Astra 7/9
        Focus 9/9
        Tässä pisteet TM:än numerosta 9/04
        Corolla 9/9
        Golf 9/8
        Megane 8/6
        Astra 7/9
        Mazda3 8/9
        Civic 7/8
        Tuossa on parin testin arvostelut ajettavuudesta. Niin kuin näkyy, Corolla on ajettavuudessa luokkansa kärkeä.
        Tuohon viimeiseen voisi lisätä vaikka Corollan ääritilanteista saadun ysin."


      • vertailussa sitten
        provoja kirjoitti:

        -Tilan voi jokainen arvioida ihan itse. Corollan tavaratilassa pyöräkotelot vievät hieman liikaa tilaa mutta muuten mitoiltaan se ei juuri poikkea muista.
        -Ruostesuojaus kannattaa aina mutta Corolla on kuitenkin parhaiden joukossa ilman sitäkin:
        http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
        -Lämmityslaitteestaan Corolla sai TM:n talvitestissä parhaan arvosanan.
        -Ajettavuudestaan Corolla on aiheestakin saanut hyvät arviot:
        "Tässä muutaman testin arvosanat ajettavuudesta:
        Farkkuvertailu TM 12/05. Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet.
        Corolla 8/9
        Megane 6/8
        307 9/9
        Astra 7/9
        Focus 9/9
        Tässä pisteet TM:än numerosta 9/04
        Corolla 9/9
        Golf 9/8
        Megane 8/6
        Astra 7/9
        Mazda3 8/9
        Civic 7/8
        Tuossa on parin testin arvostelut ajettavuudesta. Niin kuin näkyy, Corolla on ajettavuudessa luokkansa kärkeä.
        Tuohon viimeiseen voisi lisätä vaikka Corollan ääritilanteista saadun ysin."

        tuossa vertailussa ei sitten octaviaa ollutkaan kun se on kokoluokkaa isompi

        ei se toyotan levoton eteenpäinmeno ja huono alusta mitään salaisuuksia ole

        se mikä on totta niin kevyt käsitellä kaupungissa mutta talvipakkasilla on turha odotella että sisätilat kaupuinkikäytössä lämpiäisivät

        toinen totuus kyllä myös on että ahdashan se on ... ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka katsoisi asiaa puolueellisesti


      • jatkoi
        vertailussa sitten kirjoitti:

        tuossa vertailussa ei sitten octaviaa ollutkaan kun se on kokoluokkaa isompi

        ei se toyotan levoton eteenpäinmeno ja huono alusta mitään salaisuuksia ole

        se mikä on totta niin kevyt käsitellä kaupungissa mutta talvipakkasilla on turha odotella että sisätilat kaupuinkikäytössä lämpiäisivät

        toinen totuus kyllä myös on että ahdashan se on ... ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka katsoisi asiaa puolueellisesti

        Jokainen voi noista em. lähteistä lukea faktat tai uskoa provopelleä. Valinta on vapaa.


      • ...kerrasta toiseen
        provoja kirjoitti:

        -Tilan voi jokainen arvioida ihan itse. Corollan tavaratilassa pyöräkotelot vievät hieman liikaa tilaa mutta muuten mitoiltaan se ei juuri poikkea muista.
        -Ruostesuojaus kannattaa aina mutta Corolla on kuitenkin parhaiden joukossa ilman sitäkin:
        http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
        -Lämmityslaitteestaan Corolla sai TM:n talvitestissä parhaan arvosanan.
        -Ajettavuudestaan Corolla on aiheestakin saanut hyvät arviot:
        "Tässä muutaman testin arvosanat ajettavuudesta:
        Farkkuvertailu TM 12/05. Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet.
        Corolla 8/9
        Megane 6/8
        307 9/9
        Astra 7/9
        Focus 9/9
        Tässä pisteet TM:än numerosta 9/04
        Corolla 9/9
        Golf 9/8
        Megane 8/6
        Astra 7/9
        Mazda3 8/9
        Civic 7/8
        Tuossa on parin testin arvostelut ajettavuudesta. Niin kuin näkyy, Corolla on ajettavuudessa luokkansa kärkeä.
        Tuohon viimeiseen voisi lisätä vaikka Corollan ääritilanteista saadun ysin."

        "Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet. Golf 9/8"

        Oikeasti Golfin pisteet olivat kaupungissa 8, maantiellä 9. Kaupunkipisteitä pudotti se iänikuinen pitkä kytkinpolkimen liike, joka tosiasiassa ei ole koskaan ollut ongelma Golfin omistajalle, siihen tottuu tunnissa.


      • make
        ...kerrasta toiseen kirjoitti:

        "Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet. Golf 9/8"

        Oikeasti Golfin pisteet olivat kaupungissa 8, maantiellä 9. Kaupunkipisteitä pudotti se iänikuinen pitkä kytkinpolkimen liike, joka tosiasiassa ei ole koskaan ollut ongelma Golfin omistajalle, siihen tottuu tunnissa.

        toyotan kevyeen ohjaukseen ei saa/voi sitten tottua?!
        JA MIKSI tämä on aina kaikkien ylimielisten euro-autofanien valituksen


      • mainontaa
        provoja kirjoitti:

        -Tilan voi jokainen arvioida ihan itse. Corollan tavaratilassa pyöräkotelot vievät hieman liikaa tilaa mutta muuten mitoiltaan se ei juuri poikkea muista.
        -Ruostesuojaus kannattaa aina mutta Corolla on kuitenkin parhaiden joukossa ilman sitäkin:
        http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
        -Lämmityslaitteestaan Corolla sai TM:n talvitestissä parhaan arvosanan.
        -Ajettavuudestaan Corolla on aiheestakin saanut hyvät arviot:
        "Tässä muutaman testin arvosanat ajettavuudesta:
        Farkkuvertailu TM 12/05. Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet.
        Corolla 8/9
        Megane 6/8
        307 9/9
        Astra 7/9
        Focus 9/9
        Tässä pisteet TM:än numerosta 9/04
        Corolla 9/9
        Golf 9/8
        Megane 8/6
        Astra 7/9
        Mazda3 8/9
        Civic 7/8
        Tuossa on parin testin arvostelut ajettavuudesta. Niin kuin näkyy, Corolla on ajettavuudessa luokkansa kärkeä.
        Tuohon viimeiseen voisi lisätä vaikka Corollan ääritilanteista saadun ysin."

        kaivaa pelkkiä kesätestien tuloksia. Jokainen talvella noita autoja vertaillut tietää, että Corollan ajettavuus jollei nyt aivan romahda, ainakin putoaa luokkansa vaatimatomimpiin. Tämän tiedän sekä kokemuksesta että autolehtien testien perusteella.


      • A-luokkaa
        mainontaa kirjoitti:

        kaivaa pelkkiä kesätestien tuloksia. Jokainen talvella noita autoja vertaillut tietää, että Corollan ajettavuus jollei nyt aivan romahda, ainakin putoaa luokkansa vaatimatomimpiin. Tämän tiedän sekä kokemuksesta että autolehtien testien perusteella.

        Sinua se sitten harmittaa tämäkin asia todella paljon. Mutta totta se vaan on että Corolla on joka vuodenaika paras luokassaan myös ajettavuudeltaan kuten testitkin kertovat.


      • näköjään
        A-luokkaa kirjoitti:

        Sinua se sitten harmittaa tämäkin asia todella paljon. Mutta totta se vaan on että Corolla on joka vuodenaika paras luokassaan myös ajettavuudeltaan kuten testitkin kertovat.

        se ero, että minä ajan uudehkolla Corollalla suht. säännöllisesti. Auto on firman ajokki, ja koska se ei ole talon ainut auto, valitsen talviajoon mieluusti jonkun muun. Esimerkiksi Golfin jälkeen Corolla tuntuu kinneriltä. Talvitestit ovat sitten jääneet sinulta lukematta.


      • HTL
        A-luokkaa kirjoitti:

        Sinua se sitten harmittaa tämäkin asia todella paljon. Mutta totta se vaan on että Corolla on joka vuodenaika paras luokassaan myös ajettavuudeltaan kuten testitkin kertovat.

        Itsellänikin on Corolla, mutta se ei ole paras luokassaan ajaa. Se ei ole huono, mutta parempiakin on.
        Ajamistani maantieajossa Octavia I ja II on vielä vakaampi. Myös Focus on maantiellä vaivaton kumppani. Myös Corolla, mutta varauksin. Ensinnäkin sivutuuliherkkyys on hieman keskimääräistä suurempi. Toiseksi, ajettavuus paranee oleellisesti maantiellä jos rengaspaineet nostaa päälle 2,5 barin. Näin ainakin vakiokumeilla (Bridgestone B391).
        Talviajo-ominaisuuksista isoin miinus tulee kevyestä etupäästä, vetopito ei ole etupäässä luokkansa kärkeä. Käsittäkseni painavammassa dieselkoneessa se ei ole niin iso haitta?
        Luistonesto on varmasti tervetullut vakiovaruste vuosimalliin 2006. Hinta oli vielä 2004 liian suolainen.

        Ocuun verrattuna corolla jää tavaratilassa reilusti. Muihin ei niin paljoa, mutta uudemmat kilpailijat ovat kasvaneet. Ocu I ja II combi taitavat olla ainoat, johon menee lastenvaunut purkamatta ruumaan, niin että suojaverhokin menee vielä kiinni vaivatta. Ja Ocusta löytyy edellämainitut kassinpidikkeet ja mm. virtapistoke tavaratilasta.

        Minulla ratkaisi vuonna 2004 pelin Corolla farkun hyväksi kokonaisuus. Hyvä varustelu (sol), jälleenmyyntiarvo, huoltopalvelut, takuut, ja ihan kelpo ajettavuus, vaikkei paras ollutkaan mielestäni. Erot ovat lopulta kuitenkin pieniä.
        Corolla teki tällä mallillaan ison hypyn edelliseen verrattuna ns. eurooppalaistyyppiseen suuntaan. Ajettavuudeltaan ja muutenkin auto jämäköityi oikealla tavalla. Ennen corolla olisi jäänyt autamatta kauppaan.
        Toivottavasti hyppäys ei ollut ainutkertainen, vaan auto pysyy myös muiden harppauksissa jatkossakin. Tilojen ja ominaisuuksien osalta.

        Jos ei, niin merkin vaihtaminen ei ole tulevaisuudessa vaikeaa. Etenkään kun oma yksilöni (eka Toyotani) ei ole vakuuttanut sillä kuuluisalla laadullaan, mistä saa aina kuulla täälläkin. Ehkä "japanin" aikaan laatuerot olivatt pienemmät, mene ja tiedä? Omani on Turkista.


      • sotke
        HTL kirjoitti:

        Itsellänikin on Corolla, mutta se ei ole paras luokassaan ajaa. Se ei ole huono, mutta parempiakin on.
        Ajamistani maantieajossa Octavia I ja II on vielä vakaampi. Myös Focus on maantiellä vaivaton kumppani. Myös Corolla, mutta varauksin. Ensinnäkin sivutuuliherkkyys on hieman keskimääräistä suurempi. Toiseksi, ajettavuus paranee oleellisesti maantiellä jos rengaspaineet nostaa päälle 2,5 barin. Näin ainakin vakiokumeilla (Bridgestone B391).
        Talviajo-ominaisuuksista isoin miinus tulee kevyestä etupäästä, vetopito ei ole etupäässä luokkansa kärkeä. Käsittäkseni painavammassa dieselkoneessa se ei ole niin iso haitta?
        Luistonesto on varmasti tervetullut vakiovaruste vuosimalliin 2006. Hinta oli vielä 2004 liian suolainen.

        Ocuun verrattuna corolla jää tavaratilassa reilusti. Muihin ei niin paljoa, mutta uudemmat kilpailijat ovat kasvaneet. Ocu I ja II combi taitavat olla ainoat, johon menee lastenvaunut purkamatta ruumaan, niin että suojaverhokin menee vielä kiinni vaivatta. Ja Ocusta löytyy edellämainitut kassinpidikkeet ja mm. virtapistoke tavaratilasta.

        Minulla ratkaisi vuonna 2004 pelin Corolla farkun hyväksi kokonaisuus. Hyvä varustelu (sol), jälleenmyyntiarvo, huoltopalvelut, takuut, ja ihan kelpo ajettavuus, vaikkei paras ollutkaan mielestäni. Erot ovat lopulta kuitenkin pieniä.
        Corolla teki tällä mallillaan ison hypyn edelliseen verrattuna ns. eurooppalaistyyppiseen suuntaan. Ajettavuudeltaan ja muutenkin auto jämäköityi oikealla tavalla. Ennen corolla olisi jäänyt autamatta kauppaan.
        Toivottavasti hyppäys ei ollut ainutkertainen, vaan auto pysyy myös muiden harppauksissa jatkossakin. Tilojen ja ominaisuuksien osalta.

        Jos ei, niin merkin vaihtaminen ei ole tulevaisuudessa vaikeaa. Etenkään kun oma yksilöni (eka Toyotani) ei ole vakuuttanut sillä kuuluisalla laadullaan, mistä saa aina kuulla täälläkin. Ehkä "japanin" aikaan laatuerot olivatt pienemmät, mene ja tiedä? Omani on Turkista.

        Faceliftissä on parannettu myös alustaa ensimmäiseen versioon verrattuna. Kun verrataan Ocu 2:een pitää Corollastakin ottaa uusin versio. Se on niin hyvä kuin testit kertovat ellei vielä parempi. Varmasti e lähde reissuun Focuksella jos Corolla on vapaana.


      • HTL
        sotke kirjoitti:

        Faceliftissä on parannettu myös alustaa ensimmäiseen versioon verrattuna. Kun verrataan Ocu 2:een pitää Corollastakin ottaa uusin versio. Se on niin hyvä kuin testit kertovat ellei vielä parempi. Varmasti e lähde reissuun Focuksella jos Corolla on vapaana.

        Toki on mukava nähdä miten uusi Corolla pärjää, kun se tulee. Mutta kyllä vertailut tehdään aina sen mukaan, mitä on kaupassa tarjolla. En minä osta mielikuvia vaan auton, jota voi vertailla muihin. Uudesta rollasta ei ole vielä mitään ajotuntumia tarjolla.
        Eri merkeillä on niin eri kierto malleissa, että menee vain jossitteluksi muuten.

        Uudelta Corollalta odotetaan paljon. Ja niin odotan myös minä. Vielä uusi Golf farkku, 307 ja Megane niin oman ostohetken farkkuvaihtoehdot ovat laitettu uusiksi ja on mukava nähdä miltä pöytä sitten näyttää, seuraavalla kierroksella...


      • ...
        ...kerrasta toiseen kirjoitti:

        "Ensimmäinen on kaupunkiajon pisteet ja toinen on maantieajon pisteet. Golf 9/8"

        Oikeasti Golfin pisteet olivat kaupungissa 8, maantiellä 9. Kaupunkipisteitä pudotti se iänikuinen pitkä kytkinpolkimen liike, joka tosiasiassa ei ole koskaan ollut ongelma Golfin omistajalle, siihen tottuu tunnissa.

        En ole Golfilla ajanut, mutta jos kytkinpoljin on samanlainen kuin Vectra A:ssa, ei pitkään liikkeeseen totu koskaan. Vectralla ajaminen oli tuskaa reilun vuoden kun sellaisen aikanaan omistin. Varsinkin kaupunkiryömityksessä on karmea kokemus nostaa jatkuvasti kytkinjalkaa lattiasta polvet suuhun, noin kuvaannollisesti. En ymmärrä miksi kytkinpoljin voi olla suunniteltu niin. Mahtaako toimia isoilla teutoneilla jotenkin sellainen ergonomia, ken tietää. Ei minulle kiitos.


      • muissakin
        ... kirjoitti:

        En ole Golfilla ajanut, mutta jos kytkinpoljin on samanlainen kuin Vectra A:ssa, ei pitkään liikkeeseen totu koskaan. Vectralla ajaminen oli tuskaa reilun vuoden kun sellaisen aikanaan omistin. Varsinkin kaupunkiryömityksessä on karmea kokemus nostaa jatkuvasti kytkinjalkaa lattiasta polvet suuhun, noin kuvaannollisesti. En ymmärrä miksi kytkinpoljin voi olla suunniteltu niin. Mahtaako toimia isoilla teutoneilla jotenkin sellainen ergonomia, ken tietää. Ei minulle kiitos.

        Opelista ja Bemarista on jäänyt mieleen sama kytkimen suunnitteluvirhe. Opelista piti vetää penkki lähelle rattia jotta kytkimen sai pohjaan ja siinä meni koko ajoasento suoraan sanottuna aivan vituiksi. Ehkä saksalaisilla on 10 senttiä pidemmät jalat kuin muilla ihmisillä?


      • ohjaus
        make kirjoitti:

        toyotan kevyeen ohjaukseen ei saa/voi sitten tottua?!
        JA MIKSI tämä on aina kaikkien ylimielisten euro-autofanien valituksen

        Corollan ja monen muunkin auton ohjauksen ikävät ominaisuudet eivät ole tottumiskysymys kuten kytkinpoljin. Tunnottomaan ohjaukseen ei tule tuntoa tottumalla.
        Jos ohjaus on ylitehostettu ja ohjausvaste epälooginen, ei kuljettajalla ole hajuakaan pyörän ja tien välisestä kitkasta ja pyörän asennosta suhteessa kulkusuuntaa = ajaminen on epävarmaa ja yllätyksiä täynnä, koska kuljettaja pysyy onnellisen tietämättömänä tapahtuneista muutoksista erityisesti liukkailla keleillä ja vaihtelevalla tien pinnalla.


      • kuin edellinen
        make kirjoitti:

        toyotan kevyeen ohjaukseen ei saa/voi sitten tottua?!
        JA MIKSI tämä on aina kaikkien ylimielisten euro-autofanien valituksen

        Mitä tulee ylimielisyyteen, tuo on pelkkää projisointia. Pahinpaan ylimielisyyteen törmää nimenomaan tämän palstan merkin kiivaimpien kannattajien piirissä.


      • Pekka.
        ... kirjoitti:

        En ole Golfilla ajanut, mutta jos kytkinpoljin on samanlainen kuin Vectra A:ssa, ei pitkään liikkeeseen totu koskaan. Vectralla ajaminen oli tuskaa reilun vuoden kun sellaisen aikanaan omistin. Varsinkin kaupunkiryömityksessä on karmea kokemus nostaa jatkuvasti kytkinjalkaa lattiasta polvet suuhun, noin kuvaannollisesti. En ymmärrä miksi kytkinpoljin voi olla suunniteltu niin. Mahtaako toimia isoilla teutoneilla jotenkin sellainen ergonomia, ken tietää. Ei minulle kiitos.

        Lähes miljoona kilometriä VW-konsernin autoja ajaneena voin vakuuttaa ettei koko kytkinpolkimen liikevaraa tarvita. Parin - kolmen sentin painallus irrottaa kytkimen. Kytkinpolkimen alle voisi laitta vaikka kakkosnelosen pätkän ja silti liikevara riittäisi.
        Se miksi liikevara on tehty pitkäksi, ei minulle ole selvinnyt, mutta ei siitä haittaakaan ole kun sitä ei tarvitse käyttää.


      • ei mun mielestä
        make kirjoitti:

        toyotan kevyeen ohjaukseen ei saa/voi sitten tottua?!
        JA MIKSI tämä on aina kaikkien ylimielisten euro-autofanien valituksen

        koeajoin kuukausi sitten moniakin autoja ennen kuin ostin Corolla farkun ja kyllä mun mielestäni siinä oli ehdottomasti paras ohjaustuntuma.
        Koeajetut oli megane,Note,Focus.307 sw ja Corolla.
        Missään niissä ei ollut erityisen huono ohjaus ja taitaa enemmänkin olla arvostelijoilla mutu tuntumaa asiaan kuin faktoja.


      • lähteä
        ei mun mielestä kirjoitti:

        koeajoin kuukausi sitten moniakin autoja ennen kuin ostin Corolla farkun ja kyllä mun mielestäni siinä oli ehdottomasti paras ohjaustuntuma.
        Koeajetut oli megane,Note,Focus.307 sw ja Corolla.
        Missään niissä ei ollut erityisen huono ohjaus ja taitaa enemmänkin olla arvostelijoilla mutu tuntumaa asiaan kuin faktoja.

        noiden amispelleitten juttuihin mukaan. Ei ne ole koskaan uusia ajaneet edes.


      • Pena2
        lähteä kirjoitti:

        noiden amispelleitten juttuihin mukaan. Ei ne ole koskaan uusia ajaneet edes.

        Moinen heitto kertoo kirjoittajansa armotomasta typeryydestä...


    • Corolla-02

      Corolla pitää hintansa vain Toyota-liikkeissä. Muualla tulee kylmää suihkua ihan kuin Skodankin kanssa.

    • Anonyymi

      Skoda on hyvä terv. Raivo Roosnakka

    • Anonyymi

      Mistä tuo SOL on tullut tyohon tyyppiin? Onko se joku erikoismalli pelkästään siivousfirmoja varten?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe