HAALARIPAKKO?!

Erakkoluonne

Terve!

Aloitan syksyllä opiskelut ammattikorkeakoulussa ja jännittää aivan pirusti. Ei itse opiskelu, vaan opiskelijabileet ja muut tapahtumat sekä haalarien vetäminen päälle.

Kiinnostaisi lähinnä vain suorittaa opiskelu kunnialla omana itsenäni läpi, ei riehua bileissä ja muissa riennoissa.

Onko haalarit "pakko" hankkia? Mistä ne hankitaan? Minkälaisissa tilaisuuksissa niitä täytyy pitää? Tiedättekö ketään, joka olisi jättänyt ne hankkimatta? Onko ylipäänsä mahdollista opiskella ilman biletystä?

Kiitos vastauksista!

13

7073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis

ole tosiaankaan haalaria hankkia. Itse opiskelen jo toista kertaa amk:ssa eikä omalla ryhmälläni ole ollut kummallakaan kerralla haalareita. Oma valintahan se on eikä niitä ole pakko pitää missään bileissä yms. Ja pakkohan ei ole bilettääkään, mutta siinäpä sivussa pääsee hajuille millasten ihmisten kanssa on tekemisissä, ei ole yhteisistä tapahtumista kuin hyvää sanomista:)

• Entinen..

Turhaa jännität. Ei niitä oo pakko ostaa eikä käyttää. Etkä jää ulkopuoliseksi jos et käytä niitä. Niitä käytetään yleensä jossain opiskelupippaloissa ja vappuna. Siis varmaan puolet tai ainakin sen verran ei hanki niitä kun ei napostele koko homma. Ne muuten maksaakin kivat n. 50e että sekin on paljon rahaa.

• kenttis

Täällä ne haalarit maksoi 10 euroa. Ei ollut paha hinta, ja saa vähän yhteenkuuluvuuttakin. Suojaavat lisäksi vaatteita erilaisislta roiskeilta hyvin.

• noopp.

Meidän luokalla taitaa olla vaan pari tyyppiä, jotka ovat haalarit hankkineet. Muutenkaan en hirveästi haalari-ihmisiä tiedä. Taitaa ainakin meidän koulussa olla yleisesti valloilla käsitys, että eivät nuo haalarit oikein kuulu AMK:hon, ja mielestäni hyvä niin. Kaiken lisäksi ainakin Turussa taitaa joissan baareissa olla sillai, ettei sisään edes pääse haalarit yllään. Tämän väitteen totuudenmukaisuudesta en ole kuitenkaan varma, koska itse en ole käynyt kertaakaan opiskelijabileissä.
      Hyvin on hauskaa pystynyt pitämään muutenkin, silloin kun on halunnut.

• myös...

... on sellainen juttu, että haalarit ovat moneen baariin ns. "väärä varuste".

Itse olin todistamassa haalarijengin käännytystä sanoin: "tervetuloa toisissa vaatteissa", eli eivät edes örveltäneet.

Se vain tuppaa yleensä olemaan niin, että pohjia nauttineet ja omasta pullosta naukkailevat haalarihemmot karkoittavat baarin maksavat, aikuiset asiakkaat.

• påoiuyio
        myös... kirjoitti:

... on sellainen juttu, että haalarit ovat moneen baariin ns. "väärä varuste".

Itse olin todistamassa haalarijengin käännytystä sanoin: "tervetuloa toisissa vaatteissa", eli eivät edes örveltäneet.

Se vain tuppaa yleensä olemaan niin, että pohjia nauttineet ja omasta pullosta naukkailevat haalarihemmot karkoittavat baarin maksavat, aikuiset asiakkaat.

Tuskin yksikään "hyvämaineinen" baari ottaa sisäänsä haalarivarusteisia opiskelijoita. Joihinkin baareihin ei pääse lenkkarit jalassa sisälle, ihan sama asia.
        Joskus tosin järjestetään opiskelijoille erikseen bileitä, niin niihin haalarihemmotkin ovat tervetulleita.

• noopp.
        påoiuyio kirjoitti:

Tuskin yksikään "hyvämaineinen" baari ottaa sisäänsä haalarivarusteisia opiskelijoita. Joihinkin baareihin ei pääse lenkkarit jalassa sisälle, ihan sama asia.
        Joskus tosin järjestetään opiskelijoille erikseen bileitä, niin niihin haalarihemmotkin ovat tervetulleita.

Minulla pointtina oli se, että täällä ei ole kaikkiin opiskelijabileisiinkään päässyt haalarit päällä sisälle.

• opiskelijaaa

Ihan turhaa jännität :) Olet tainut katsoa vähän liikaa noita amerikkalaisia elokuvia :P Eihän niihin opiskelijabileisiin tarvi mennä, vaikka toisaalta siellä kyllä tutustuisi ehkä paremmin oman koulunsa oppilaisiin(muihinkin kuin omiin luokkalaisiin). Opiskeluaikana kannattaa kasvattaa tuota sosiaalista piiriään ja olla mukana vähän kaikessa. Haalari taitaa olla vain muutamalla tyypillä meidän koulussa, ei ole mikään kauhean suosittu.

• ..................

Älä turhaan jännitä=). Et varmasti ole ainut, joka ei juhlimisestä niin välitä. Luokkalaisiin tutustuu varmasti koulussakin=). Onnea tuleville opinnoillesi!

• Miss_Darkness

Mikään pakko ei meillä ainakaan ollut hankkia haalareita (Lahden amk:ssa). Itse en ottanut, vaikka jotkut luokalta ottivatkin. Opiskelijabileet eivät myöskään ole mikään pakollinen juttu, vaikka kyllähän niissä varmaan uusiin kivoihin ihmisiin tutustuu.

Itse kävin vain fuxiaisissa, mutta muuten olen lähinnä juhlinut omien kavereiden kanssa. Jostain syystä opiskelijabileet eivät vain kiinnosta (no, jotain tekemistä asian kanssa voi olla sillä, että ne ovat aina sellaisessa baarissa, johon en normaalistikaan astuisi edes maksusta :P).

Mutta siis, jokainen tyylillään. Jos biletys ja haalarit eivät kiinnosta, niin jätä ne ihmeessä väliin :)

• narnia*

Ei tietenkään ole pakko hankkia haalareita!? Tiedän myös ihmisiä, jotka eivät ole niitä hankkineet. Ei sitä pidetä mitenkään omituisena, jos ei niitä hanki.

Jos ei aio kulkea opiskelijabileissä niin ei kannata haalareita hankkia turhaan kaappiin pölyttymään. Ideanahan on kuitenkin se, että kerätään niitä merkkejä haalareihin, ja kukaan tuskin haluaa kulkea sellasissa haalareissa, joissa ei ole ainuttakaan merkkiä.

• haalarit on in

Noh, pakko myöntää, ettei niitä nyt mikään pakko oo hankkii, mut suosittelen lämpimästi! Mitä muuten pidät vappuna, pikkujouluissa, ja jos esim. tutoriksi aijot, niin sitten ne on jo aika pakolliset. Haalarithan ovat vähän niinku yo-lakki, ne kertovat, missä ja mitä opiskelet, yhdistää sinut oman koulusi muihin opiskelijoihin ja ennenkaikkea ne on helkkarin mukavat päällä! Ja tuo baari-asiakin on ihan sovittavissa, riippuu ihan niistä soppareista mitä bileiden järjestäjät on tehny.

Itse en voisi kuvitella itseäni opiskelijana ilman haalareita. Ne on bilevermeet nro 1!! :)

Muista, että opiskelu on ihmisen parasta aikaa,
      älä heitä sitä hukkaan...! :)

• haalariton

Itselläni ei haalareita ole, vaikka nyt olen vuoden opiskellut Turun AMK:ssa. Osalla luokkakavereista ne on, mutta ei kaikilla tietenkään. Itse ajattelin hommata haalarit vasta sitten kun pääsen oikeasti haluamaani opiskelupaikkaan yliopistoon, enemmänkin haalarit kuuluvatkin yliopistoväelle. Opiskelijabileissä käy osa, mutta aika vaisusti sellaisia järjestetään AMK-väelle jos yliopistoon vertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe