Noita autoja on tullu täsäs kateltua. Corolla heti pois, todella kovan tuntuinen auto ja ei oikein ollut sitä "autoa" ympärillä. Jettaa jo käyty koeajaa ja ihan hyvältä vaikutti mitä nyt ne rengasäänet aika kovat kovissa nopeuksissa. No nyt sitte on menossa Astra vielä koeajoon. Kehukaa nyt Astraa maasta taivaaseen ja kertokaa käytön perusteella hyvät/huonot puolet. Sellaiset mitä ei koeajossa ilmene. Katselun alla oli tuo 30.6 asti olevan kampanjan Astra 5ov Enjoy Special malli. 1.8 koneella 21350€, ei paha hinta verrattuna Jettaan joka on 5000€ kalliimpi ja ei pidä sisällään yhtäläisiä varusteita.
Astra, Jetta, Corolla
20
5015
Vastaukset
- PetelAstrassa Jettaa huonompaa lienee vain tavaratila. Rengasmelua karkealla pinnalla riittää myös Astrassa, sileällä tiellä auto on hyvin hiljainen. Tuossa Special mallissa on myös 1.8 koneen vanhempi 125 heppainen versio, jossa nokkahihnan vaihtoväli on vain 60tkm/4vuotta. Laadultaan Astra on melko varmasti VW:tä parempi, tilat ovat samaa luokkaa. Enjoy version istuimet kannattaa koeistua huolella, ne eivät ole kaikkien takamukselle parhaat mahdolliset. Harkitse lisähintaan saatavia urheiluistuimia. 
 Jos istuimet ovat ok ja tavaratila riittää, suosittelen ehdottomasti Opelia noista kahdesta. Muista pyytää ajotietokoneen aktivointi kaupan päälle.- Siis ajotietokoneen aktivointi? tarkoitatko ajotietokonetta kaupan päälle kun sitä ei näyttänyt vakiona löytyvän. 
- yellowbutt kirjoitti:- Siis ajotietokoneen aktivointi? tarkoitatko ajotietokonetta kaupan päälle kun sitä ei näyttänyt vakiona löytyvän. - Niin ja onko tuo vanhempi 1.8 kone siis kannattavempi? ettei mikään susi homma Special sanan varjossa ;P uusi on tietysti tehokkaampi mutta kalliimpi samalla 
- Petelyellowbutt kirjoitti:Niin ja onko tuo vanhempi 1.8 kone siis kannattavempi? ettei mikään susi homma Special sanan varjossa ;P uusi on tietysti tehokkaampi mutta kalliimpi samalla Jep, ajotietokoneen saa aktivoitua huollossa ja yleensä sen saa kaupan päälle. Napithan ratissa on jo valmiina. 
 Vanhempi kone on ihan ok, vanhempaa koeteltua tekniikkaa. Huonona puolena on tuo lyhyehkö nokkahihnan vaihtoväli. Ko. koneita myydään ilmeisesti nyt halvalla pois uusien tieltä, eli nyt kannattaa Astra valita juuri tuolla koneella.
- jakePetel kirjoitti:Jep, ajotietokoneen saa aktivoitua huollossa ja yleensä sen saa kaupan päälle. Napithan ratissa on jo valmiina. 
 Vanhempi kone on ihan ok, vanhempaa koeteltua tekniikkaa. Huonona puolena on tuo lyhyehkö nokkahihnan vaihtoväli. Ko. koneita myydään ilmeisesti nyt halvalla pois uusien tieltä, eli nyt kannattaa Astra valita juuri tuolla koneella.tuo vanhempi 1,8 kone on ihan miellyttävä käytössä, siitä on kokemusta eli vääntöä löytyy mut ei mikään raketti ole. muistelen että uutta konetta olis haukuttu hankalaksi liikkeellelähdössä, sammuu helposti alaväännön puuttessa, vai olikohan sittenkin 1,6 l uus kone.... siinä astran uudessa 1,4 koneessa on muutes jakopää ketjulla, miksiköhän muihin koneisiin ei ketjua saada, ettei tarvitsisi hihnoja vaihdella ja pelätä katkeamista. 
- jälkiasennuksenayellowbutt kirjoitti:Siis ajotietokoneen aktivointi? tarkoitatko ajotietokonetta kaupan päälle kun sitä ei näyttänyt vakiona löytyvän. Astrassa kannattaa ajotietokone pyytää kaupanpäälle, mutta se on vain se keskinopeuksia jne. näyttävä näyttö. Se on aina vakiona, mutta ei ole kytketty käyttöön ellei itse huomauta. Jos haluaa nesteiden määränvalvonnat jne, pitää tilata ajotietokone tehtaalta. 
 Myös vakinonpeussäädin on vakiona, vain viiksi pitää vaihtaa ja ohjelman pieni muutos. Uuden auton huollossa luokkaa 100-150eur (tai tinkii kaupanpäälle), kun älyää asian sopia ajoissa. Lisävarustelistalta ei sitä kannata kalliilla tehtaalta tilata (autovero menee siitäkin).
 Kuraläpät maksaa muutaman kympin, joten nekin saa kaupanpäälle asennettuna kun vaatii.
- Petel kirjoitti:- Jep, ajotietokoneen saa aktivoitua huollossa ja yleensä sen saa kaupan päälle. Napithan ratissa on jo valmiina. 
 Vanhempi kone on ihan ok, vanhempaa koeteltua tekniikkaa. Huonona puolena on tuo lyhyehkö nokkahihnan vaihtoväli. Ko. koneita myydään ilmeisesti nyt halvalla pois uusien tieltä, eli nyt kannattaa Astra valita juuri tuolla koneella.- eli jos ymmärsin oikein niin ei kannata ottaa siitä lisävaruste luettelosta sitä Ajotietokone jotian 350€? mitäs ominaisuuksia sillä saa lisää kun nestemäärät yms :D onko siinä mikä on aktivoitavissa niin nämä rangemittarit ja tripit yms kulutukset? 
- PeksiAinakin minun -02 1,8 C-malli Vecculissa jakohihnan vaihtovliksi ilmoitettiin huolossa 90tkm/4v. Ilmeisiesti tehty jotain parannuksia viimeisimpiin B-malleihin verrattuna. 
- CosmoCruiserPeksi kirjoitti:Ainakin minun -02 1,8 C-malli Vecculissa jakohihnan vaihtovliksi ilmoitettiin huolossa 90tkm/4v. Ilmeisiesti tehty jotain parannuksia viimeisimpiin B-malleihin verrattuna. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn: 
 Onko Vectrassasi mahdollisesti jokin muu kuin Z18XE -moottori? Ko.tyypin koneessa on vaihtoväli 60.000/4v ainakin silloin, kun se on Astran nokalla. Eikä se ainakaan helpommalla voi Vekkulin nokalla päästä.
 
- mieluummin?Mieluummin Octavia kuin Jetta? Eikö Jetta ole kalliimpi kuin Astra / Corolla. Eli sitten valinnaksi tuleekin jo Octavia, joka on huomattavasti järkevämpi kuin Jetta... Toisaalta sitten Astra on siten taas halvempi... Astran tarjouskone on vanha 1.8 joka poistuu pian valmistuksesta. - ...Octavia on paranneltu versio Golfista tai Jettasta ja samalla hintaa hieman vähemmän. 
 
- ketjukoneEhkä itse tällä hetkellä ottaisin vaihteeksi Corollan mutta jollei se jostain syystä miellytä niin katso ainakin ettet ota jakohihnallista Astraa. 
 Jetta on uskomaton mölytoosa joka on vielä kilpailijoitaan kalliimpi Suomessa.- ainakinAstra on ainakin paljon parempi ajaa, 
 se on todella suuri etu ja ehkä tärkein.
 Corolla esim. myy tehokkaan moottorin vaikutuksesta,
 mutta meillä Corolla myös kuluttaa lähes litran enemmän kuin samanlainen 1,6 litrainen Astra.
 Tulee usein leikiteltyä Corollalla, varsinkin kaupungissa.
 Jos ostat uutta autoa, kaikki on hyviä, entiseen verrattuna, joten Corollan heikkoja ajo-ominaisuuksiakaan ei huomaa heti,
 vaan vasta kun ajaa pidempiä matkoja.
 1L 100km on 100 € 10 000 km,
 sitä aivan ylimääräistä,
 eli ainakin meille merkittävä summa.
 
- Ajettu 30 tkmKeskikulutus 6,63 l/100 km. Mukava ja hyvä ohjaus. Tilaa on riittävästi. Ajelen kitkoilla ympäri vuoden - on paljon hiljaisempi. Otin aikoinaan huoltosopimuksen 3 v:lle, josta maksan 9 eur/kk ja se sisältää myös määräaikaishuollot. Kääntyvät peilit, mäkipidätin, tutka takana on hyviä lisävarusteita. Pohjapanssari suojaa alustaa kun ajelen huonoillakin mökkiteillä. - lisätäMahtaako kitkat lisätä kulutusta, 
 minulle ainakin sanottiin että 2-3 dl tulee lisäkulutusta.
 Samoin, kuluvat kesässä sellaiseksi että syksyllä joutuu aina ostamaan uudet.
 Ihannoin kulutustasikin, jos tuo on todella totta.
 Ohjauksesta olen samaa mieltä,
 ohjaus ja ajo-ominaisuuksien vuoksi kannattaakin unohtaa Corolla.
- enempäälisätä kirjoitti:Mahtaako kitkat lisätä kulutusta, 
 minulle ainakin sanottiin että 2-3 dl tulee lisäkulutusta.
 Samoin, kuluvat kesässä sellaiseksi että syksyllä joutuu aina ostamaan uudet.
 Ihannoin kulutustasikin, jos tuo on todella totta.
 Ohjauksesta olen samaa mieltä,
 ohjaus ja ajo-ominaisuuksien vuoksi kannattaakin unohtaa Corolla.Ei kuluta enempää ja kuluminen talvella ja kesällä on suunnilleen sama kun ajelee etelän paljailla ja suolatuilla teillä. Kitkat kestää todella hyvin kun ottaa vähän nopeamman luokan renkaat kuten monet taksit tekevät. Ja on paljon hiljaisemmat ja mukavammat ajaa. Opelin alusta on kuitenkin aika tiukka, joten pehmeät renkaat ei juurikaan huononna ajo-ominaisuuksia. 
- että.enempää kirjoitti:Ei kuluta enempää ja kuluminen talvella ja kesällä on suunnilleen sama kun ajelee etelän paljailla ja suolatuilla teillä. Kitkat kestää todella hyvin kun ottaa vähän nopeamman luokan renkaat kuten monet taksit tekevät. Ja on paljon hiljaisemmat ja mukavammat ajaa. Opelin alusta on kuitenkin aika tiukka, joten pehmeät renkaat ei juurikaan huononna ajo-ominaisuuksia. Minkä merkkiset kitkat on kyseessä. 
- hengenvaarallisetenempää kirjoitti:Ei kuluta enempää ja kuluminen talvella ja kesällä on suunnilleen sama kun ajelee etelän paljailla ja suolatuilla teillä. Kitkat kestää todella hyvin kun ottaa vähän nopeamman luokan renkaat kuten monet taksit tekevät. Ja on paljon hiljaisemmat ja mukavammat ajaa. Opelin alusta on kuitenkin aika tiukka, joten pehmeät renkaat ei juurikaan huononna ajo-ominaisuuksia. Viime vuonna kesärengasvertailussa oli mukana verkkokkina yhdetkitkat. Kun oikeiden kesärenkaiden arvosana olivat 8-9.5, niin kitkat saivat 4-. Mainita oli, että ne ovat erityisen vaaralliset lämpimällä. Ei minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia ja ei millään perustella hyväksytävällä tasolla. Vain melussa pärjäsivät hyvin, muuten kelvottomat ja vaarallisetkin. Myös vesikelillä heikkoja, joka jokseenkin yllätys. 
- otos liian pienihengenvaaralliset kirjoitti:Viime vuonna kesärengasvertailussa oli mukana verkkokkina yhdetkitkat. Kun oikeiden kesärenkaiden arvosana olivat 8-9.5, niin kitkat saivat 4-. Mainita oli, että ne ovat erityisen vaaralliset lämpimällä. Ei minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia ja ei millään perustella hyväksytävällä tasolla. Vain melussa pärjäsivät hyvin, muuten kelvottomat ja vaarallisetkin. Myös vesikelillä heikkoja, joka jokseenkin yllätys. Renkaita on monenlaisia. Varmaan oli melkoisia eroja kesärenkaissakin taisi joku saada vitosen. Eli hyvät kitkat vastaavat keskitason kesärenkaita kesäkeleillä. Paitsi että ovat paljon hiljaisemmat. 
 Talvellakin sataa ja on lämmintä. Sitäpaitsi eikös tuo testi kesällä Espanjassa - vähän eri olosuhteet kuin Suomessa.
 
- Autoilija AatuMielestäni ainoa vaihtoehto,mikä kilpailee hinnaltaan ja varusteiltaan tuon Astran kanssa On Megene Break 1,6 16 valve. Siihen saa nyt kesän ajan lisäksi vakionopeussäätimen ja automaatti-ilmastoinnin kaupan päälle. Ja Renault on luokassaan ainoa auto, joka on oikeasti hiljainen. Myös tilaa on hyvin ja ajo-ominaisuudetkin ovat nyt paremmat kun uudistuksessa ohjaus laitettiin uusiksi. Nyt se edustaa sähköisten tehostimien huippua. Se on suuntavakaa,mutta silti kevyt ja suht tunnokaskin. 
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8210005
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1287735
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906027
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään554139
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804020
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483995
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503689
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133080
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi593080
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73067