JATKAKAA

titzu

Heli keijun elämää
Luku 1
Heli keiju istui sammalmättään päällä mietitimässä.
Helin siniset silmät olivat täynä hämmästystä.
Hänen rusekehtavat,heinänkorrella sidotut hiukset olivat likaiset ja tuhruiset mutakisasta.
Helin silmät punertuivat, koska ne olivat täynnä vettä, itkua.
Heli nosti katseenasa koska näki kuinka kaikki jatkoivat leikkiä.
Helin vaatteissa oli mutaa.
Hänellä oli päällä keltainen ruusunlehdistä,kudottu mekko ja päässä oli punaisestaruususta tehty hattu.
Heli hyppäsi pystyyn ja suhahti lentoon.
Heli ei oikein osannut lentää vielä koska oli todella nuori.
Hän oli vasta 10 vuotias, ihmisten iässä vasta syntynyt.
Heli tipahti lennosta suoraa lammenrannalle.
Heli säntäsi kotiinsa juosten,mutta matka oli pitkä pienelle keijulle.
Kun hän saapui kukkaniitylle, Heli lensi kotiinsa koska oli niin väsynyt juoksemisesta.
Helin äiti Meri istui keittiössä kutomassa jotain työtä.
Meri istui pehmustetunpenkin päällä. Penkki oli tehty puusta.
Heli syöksähti keittiiöön ja nappasi yhden äidin tekemän voileivän ja otti myös omenamehua, jota he tekivät paljon syksyisin, mutta nyt oli kesä.
"Kultaseni, miksi olet noin äreä?" Meri sanoi hiljaa ja lempeästi.
"Kävelin huuhtolammelta asti! Olen ihan poikki"Heli sanoi nopeasti suu täynnä ruokaa.
Meri katsoi hiaman oudoksuen lastaan mutta vastasi tokaisten,
"Voi kulta ei sinun tarvitse kävellä tai juosta, sinulla on siivet ja sinun täytyy käyttää niitä,vaikka se on vaikeaa"
Heli oli aivan hiljaa ja halasi äitiään.
"Äiti minä ymmärrän sinua mutta..." Heli vaimeni .
"Niin kulta?" Meri sanoi hiljaa perään.
"Ei mitään" Heli sanoi peittäen sen että oli vastaamassa ettei osaa lentää.
"Hyvä on kultaseni, mutta lupaathan sen että kerrot kaiken, mikä sinun päätäsi painaa." Meri katsoi lempeästi ja hyväilevästi Heliä ja päästi tämän lähtemään.


Heli kipusi portaat ylös ylimpään kerrokseen.
Hän saapui isoon omaan huoneeseensa.
Heli käpertyi heti sänkyynsä.
Peitto oli kudottu sammaleesta,se oli lämmin ja ihana.
Patja oli päällystetty lehdillä ja sen alla oli iso sammal mätäs pala.
Heli otti mekon pois ja vaihtoi yövaatteet, jotka olivat vitivalkoiset.
Heli kapusi sänkyynsä ja veti peiton niin ylös että vain silmät näkyivät.
"Mitäköhän minun huoneessa on" Heli mumisi hiljaa ja katsoi kattoa ja siinä olevaa mini reikää.
Reikä oli tullut siitä kun he olivat leikkineet katolla hippaa.
Heli kurkitsi uudestaan ja huomasi, mustan möykyn ikkunan takana.
"Nyt siellä on hirviö!" Helin silmissä sumeni ja hän kiljaisi..........

JATKAKAA

1

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackmagicwoman

      Heli kiskaisi peiton päänsä yli, luoden näin lapsellisen turvallisuuden iluusion. Hänen sydämensä hakkasi ja mieli raksutti kuumeisesti, mitä tehdä. Katossa oli reikä! Otus saattaisi hyökätä siitä kautta sisälle...

      Tap tap, kuului ikkunasta. Tap tap, lempeä koputus toistui. Nyt Heli rohkaistui ja päätti katsoa mitä ikkunan takana oli. Sehän oli aivan tavallinen lepakko! Keiju avasi ikkunan ja pieni pörröinen musta otus lennähti sisälle. Lepakko ei oikeastaan ollut kovinkaan pieni vaan melkein saman kokoinen kuin keiju, joka itse oli lapsi.

      Heliä alkoi jälleen itkettää. Taas yksi, joka osasi lentää, tuosta vain, niin helpon näköisesti. Lepakko puhui keijulle: "Minä näin sinut tänään iltahämärässä Huuhtolammella." Hienoa, ajatteli Heli. Kaikki näkivät miten minä putosin ja nolasin itseni. Lepakko jatkoi: "Ei lentäminen ole niin vaikeaa. Minä voin auttaa sinua."

      Lepakko nousi kynsiensä varaan ikkunalaudalle ja ojensi toisen siipensä kohti keijua. Heli tuijotti eläintä hölmistyneenä ja tarttui siipeen. "Ei lentäminen ole vaikeaa. Sinun pitää vain väistää maata ja katsoa taivasta", sanoi lepakko. Sitten se hyppäsi.

      Keiju takertui siipeen kuin kuoleva viimeiseen oljenkorteen ja puristi silmiään kiinni. Sitten hän tajusi lepakon ohjeet: väistä maata ja katso taivasta. Hänen jalkansa jo hipoivat ruusupensaan piikkejä, kun hänen omat siipensä alkoivat totella. Keiju pyrähti iloisesti korkeammalle ja teki pari piruettia, melkein pudottaen itsensä innosta.

      "Tule jo", huusi lepakko. "Huuhtolammella on Keskiyön kokous. Lennetään sinne!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe