Tiesittekö että puk koodi on.....

Koodi

kortin sarjanumeron 8 ensimmäistä numeroa?
Ei näy kortissa,mutta sopimuksessa näkyy.

19

27954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko

      tuohon, liekö vain sattumaa että noin on ollut.

      • Koodi

        kato itse kortissa ei näy kortin sarjanumeron 8 ekaa numeroa,tarkistappa omastasi,jos tiedät puk koodin.


      • no
        Koodi kirjoitti:

        kato itse kortissa ei näy kortin sarjanumeron 8 ekaa numeroa,tarkistappa omastasi,jos tiedät puk koodin.

        mut mulla ei oo Soneran liittymää, enää, tosin voisin katsoo jostain vanhasta sopimuksesta.


      • Koodi
        no kirjoitti:

        mut mulla ei oo Soneran liittymää, enää, tosin voisin katsoo jostain vanhasta sopimuksesta.

        ja ilmoita,olisikohan tää näin yksinkertainen juttu.


      • niin
        Koodi kirjoitti:

        ja ilmoita,olisikohan tää näin yksinkertainen juttu.

        tsekkasin ja siitä kortista puuttui 7 (ei siis 8) ensimmäistä numeroa mitkä löytyi sopimuksesta, sopimuksessa siis sarjanumero kokonaisuudessaan 19 numeroa pitkä. Sopimuksesta en silti löytänyt mitään PUK-koodia. Sorry


      • fakta
        niin kirjoitti:

        tsekkasin ja siitä kortista puuttui 7 (ei siis 8) ensimmäistä numeroa mitkä löytyi sopimuksesta, sopimuksessa siis sarjanumero kokonaisuudessaan 19 numeroa pitkä. Sopimuksesta en silti löytänyt mitään PUK-koodia. Sorry

        Voi hyvänen aika taas näitä juttuja. puk ei todellakaan ole kaikilla sama kuin kortin numerosarja. Mikäli sulla näin on niin se on vain yhteensattuma, vaikkakin aika harvinainen. Senhän tarkoitus on nimenomaan estää sim-kortin käyttö, mikäli pin koodi ei tiedossa. sehän ei oikein toimisi jos pukin voisi suoraan tarkastaa siitä simmistä, vai kuinka?


      • mutta
        fakta kirjoitti:

        Voi hyvänen aika taas näitä juttuja. puk ei todellakaan ole kaikilla sama kuin kortin numerosarja. Mikäli sulla näin on niin se on vain yhteensattuma, vaikkakin aika harvinainen. Senhän tarkoitus on nimenomaan estää sim-kortin käyttö, mikäli pin koodi ei tiedossa. sehän ei oikein toimisi jos pukin voisi suoraan tarkastaa siitä simmistä, vai kuinka?

        eikös tuossa ollut juuri toisinpäin? siis että siinä kortissa olevasta numerosarjasta puuttuis 7 tai 8 numeroa jotka löytyy liittymäsopimuksesta.
        sitä hän tarkoitti että olis ne kortista puuttuvat numerot se puk-koodi. tosin, epäilen minäkin sitä.


      • Koodi
        mutta kirjoitti:

        eikös tuossa ollut juuri toisinpäin? siis että siinä kortissa olevasta numerosarjasta puuttuis 7 tai 8 numeroa jotka löytyy liittymäsopimuksesta.
        sitä hän tarkoitti että olis ne kortista puuttuvat numerot se puk-koodi. tosin, epäilen minäkin sitä.

        olen kuullut että puk koodi on kaikilla sama,ei taida olla totta?


      • ole sama
        Koodi kirjoitti:

        olen kuullut että puk koodi on kaikilla sama,ei taida olla totta?

        Siinähän menis sitten idea koko puk-koodista, ja siks sitä yleensä kysytään asiakaspalvelusta, paitsi Soneran Easy-liittymässä jonka puk-koodi on starttipakkauksen mukana. Mutta se onkin etukäteen maksettava liittymä, eli anonyymiliittymä, josta ei tehdä liittymäsopimusta lainkaan.


      • panpeter
        Koodi kirjoitti:

        kato itse kortissa ei näy kortin sarjanumeron 8 ekaa numeroa,tarkistappa omastasi,jos tiedät puk koodin.

        Kysyin PUK-koodin n. kk sitten ja löysin vielä lapun johon sen kirjoitin. Ei kortissa olleista 3 x 4 numeron sarjoista saanut millään muodostettua PUKkia. Mahtaako korteissa olla paljonkin eroja? Omani on vanha Telen kortti. Liittymän ohjeissa neuvotaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun näissä asioissa.


    • csmith

      en kyllä usko tuota. sopimukseen merkitään tuo nrosarja mikä kortissa on ( mitenkäs muuten osattaisiin laskuttaa operaattorilla oikeaa liittymää? ) ja tuo merkintätapakin taitaa vaihdella operaattorista toiseen. esim. telian vanhassa kortissani ( dual-liittymä ) on merkintä tdxx, soneran kortissa suoraan 010411xxxxxx ja radiolinjan kortistani löytyy merkintä fi22 xxx ( x=numerosarja jatkuu.. ) , telian citykortissa taitaa muuten olla merkintä 89358 alussa, tuo 358 on ainakin maansuunta ja kuka arvaa mitä ne 6 seuraavaa numeroa tarkoittaa? :) testatkaapa tuo väite, ryssikää simminne pin-koodi ja yrittäkää väitettyä puk-koodia, voisin lyödä vetoa ettei toimi ;))

      • mä en

        viittis lähtee edes yrittään tuota temppua:)


      • kauppias
        mä en kirjoitti:

        viittis lähtee edes yrittään tuota temppua:)

        Hei

        ne liittymäsopparissa olevat alkunumerot ovat kyseisen operaattorin kansainvälinen tunnusosa...
        sitten kortissa näkyvät numerot kertovat milloin tehty ja mitä numerosarjaa varten... kahdeksan viimeistä varsinaisia sarjanumeroita..

        jussi


      • csmith
        mä en kirjoitti:

        viittis lähtee edes yrittään tuota temppua:)

        saahan sen oikean puk-koodin sitten operaattorinsa asiakaspalvelusta.. jos jaksaa jonottaa jonkin aikaa ;))


      • niin
        csmith kirjoitti:

        saahan sen oikean puk-koodin sitten operaattorinsa asiakaspalvelusta.. jos jaksaa jonottaa jonkin aikaa ;))

        mutta toivottavasti ei joudu koskaan sellaseen tilanteeseen että koko koodia tarvis


      • mikäv****n puk
        csmith kirjoitti:

        saahan sen oikean puk-koodin sitten operaattorinsa asiakaspalvelusta.. jos jaksaa jonottaa jonkin aikaa ;))

        Aika vaikeeta soittaa jos ei ole puhelinta toiminnassa =)


      • Juuuuppssss
        mikäv****n puk kirjoitti:

        Aika vaikeeta soittaa jos ei ole puhelinta toiminnassa =)

        Soita vaikka jonkun muun kännykästä aika harvinaista ettet tuntis ketään jolla on kännykkä. (ainakin suomessa)


      • mummo hillopurkissa
        mikäv****n puk kirjoitti:

        Aika vaikeeta soittaa jos ei ole puhelinta toiminnassa =)

        sitten on asiakaspalvelussa määrätty ajankohta, jolloin voi soittaa. Harmittaa tämä pompottelu ja tyhjänsoittaminen. Apua kun ei saa.


    • aapo0766

      Onko se kallista? Hei mä oon täs nyt tunin tuskaillu ton jutunkaa, ja haluaisin nyt vastausta!! -.-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe