Hei!
Kaikkialla lukee, että Montenegron virallinen valuutta euro...siis onko näin? Ihmettelen vaan, kun eihän se kuulu EU:n. Eli Budvaan matkavaluutaksi euroja siis? Onko sieltä helppoa löytää pankkiautiomaatteja, joista saa Visa Electronilla nostettua rahaa(euroja?)? Ja millainen on hintataso? Aurinkomatkojen nettisivuilla lukee, että "hieman Suomea edullisempi", mutta mitä tarkoittaa käytännössä eli paljonko maksaa viinilasi, olut, lounas, illallinen, kahvikuppi? Vila Nikolic-hotellista mielipiteitä?
Valuutta&hintataso
3
2240
Vastaukset
- matkustaja
tultiin kotiin Budvasta. Joo, euro on valuuttana, ja automaatteja näkyi, mutta niiden toimivuudesta ei kokemusta. Hinta taso on edullisempi kuin Suomessa ( niinkuin Aurinkomatkat kertoo). Ruokailu kahdelta oli n. 8-15 €, eli esim. lihavarras sekä paistettua maksaa sekä 2 isoa olutta maksoi n. 13€. Tietenkin riippuu paikasta ja mitä syö. Paikka on rauhallinen, kesällä varmaan menoa ja turisteja enemmän kuin viikko sitten. Muuten tosi upeat maisemat, ja vanha kaupunki aivan upea!! Itse pidin maasta tosi paljon, vaikka siellä on vielä paljon kehittämistäkin.
Englannilla ja saksalla pärjää, tosin niitäkään ei kaikkialla puhuta, mutta onneks elekieli auttaa. Jossakin ravintoloissa oli suomenkielinenkin ruokalista, joten hyvää matkaa Sinulle! - jkajak
Montenegron virallinen valuutta on tosiaankin euro. Ovat aikanaan ottaneet käyttöön Saksan markan talouden vakauttamiseksi. Euron tultua Saksankin valuutaksi, siirtyi Montenegrokin euroon.
Visa Electronilla Budvasta saa helposti nostettua rahaa. Hintataso on tosiaan Suomea hieman edullisempi. Lasi viiniä maksoi noin 2-3 euroa, pitsa viitisen euroa, illallinen ravintolassa korkeintaan reilun kympin. Paljon riippuu tietysti, missä asioit. Esimerkiksi puolen litran vesipullosta sai rantabulevardilla pulittaa euron, mutta muutaman sadan metrin päässä marketissa maksaa vain 30 senttiä.
Vila Nikolicista ei mulla ole kokemusta, itse yövyimme Aquariuksessa ja tykkäsimme kovasti.
Montenegro on hurmaava maa. Kannattaa retkeillä Budvankin ulkopuolella.
Aurinkoista reissua!- Juhannuksena
Kerrotko lisää Aquariuksesta. Kaikki mahdollinen kiinnostaisi, koska olen menossa sinne parin viikon päästä. Suositelvia ruokapaikkoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412470Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864