Valuutta&hintataso

Tsan

Hei!
Kaikkialla lukee, että Montenegron virallinen valuutta euro...siis onko näin? Ihmettelen vaan, kun eihän se kuulu EU:n. Eli Budvaan matkavaluutaksi euroja siis? Onko sieltä helppoa löytää pankkiautiomaatteja, joista saa Visa Electronilla nostettua rahaa(euroja?)? Ja millainen on hintataso? Aurinkomatkojen nettisivuilla lukee, että "hieman Suomea edullisempi", mutta mitä tarkoittaa käytännössä eli paljonko maksaa viinilasi, olut, lounas, illallinen, kahvikuppi? Vila Nikolic-hotellista mielipiteitä?

3

2193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja

tultiin kotiin Budvasta. Joo, euro on valuuttana, ja automaatteja näkyi, mutta niiden toimivuudesta ei kokemusta. Hinta taso on edullisempi kuin Suomessa ( niinkuin Aurinkomatkat kertoo). Ruokailu kahdelta oli n. 8-15 €, eli esim. lihavarras sekä paistettua maksaa sekä 2 isoa olutta maksoi n. 13€. Tietenkin riippuu paikasta ja mitä syö. Paikka on rauhallinen, kesällä varmaan menoa ja turisteja enemmän kuin viikko sitten. Muuten tosi upeat maisemat, ja vanha kaupunki aivan upea!! Itse pidin maasta tosi paljon, vaikka siellä on vielä paljon kehittämistäkin.
      Englannilla ja saksalla pärjää, tosin niitäkään ei kaikkialla puhuta, mutta onneks elekieli auttaa. Jossakin ravintoloissa oli suomenkielinenkin ruokalista, joten hyvää matkaa Sinulle!

• jkajak

Montenegron virallinen valuutta on tosiaankin euro. Ovat aikanaan ottaneet käyttöön Saksan markan talouden vakauttamiseksi. Euron tultua Saksankin valuutaksi, siirtyi Montenegrokin euroon.
      Visa Electronilla Budvasta saa helposti nostettua rahaa. Hintataso on tosiaan Suomea hieman edullisempi. Lasi viiniä maksoi noin 2-3 euroa, pitsa viitisen euroa, illallinen ravintolassa korkeintaan reilun kympin. Paljon riippuu tietysti, missä asioit. Esimerkiksi puolen litran vesipullosta sai rantabulevardilla pulittaa euron, mutta muutaman sadan metrin päässä marketissa maksaa vain 30 senttiä.
      Vila Nikolicista ei mulla ole kokemusta, itse yövyimme Aquariuksessa ja tykkäsimme kovasti.
      Montenegro on hurmaava maa. Kannattaa retkeillä Budvankin ulkopuolella.
      Aurinkoista reissua!

• Juhannuksena

Kerrotko lisää Aquariuksesta. Kaikki mahdollinen kiinnostaisi, koska olen menossa sinne parin viikon päästä. Suositelvia ruokapaikkoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1281
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1097
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      967
    4. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      180
      761
    5. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      756
    6. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      752
    7. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      741
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      729
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      718
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      665
    Aihe