Valuutta&hintataso

Tsan

Hei!
Kaikkialla lukee, että Montenegron virallinen valuutta euro...siis onko näin? Ihmettelen vaan, kun eihän se kuulu EU:n. Eli Budvaan matkavaluutaksi euroja siis? Onko sieltä helppoa löytää pankkiautiomaatteja, joista saa Visa Electronilla nostettua rahaa(euroja?)? Ja millainen on hintataso? Aurinkomatkojen nettisivuilla lukee, että "hieman Suomea edullisempi", mutta mitä tarkoittaa käytännössä eli paljonko maksaa viinilasi, olut, lounas, illallinen, kahvikuppi? Vila Nikolic-hotellista mielipiteitä?

3

2245

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja

tultiin kotiin Budvasta. Joo, euro on valuuttana, ja automaatteja näkyi, mutta niiden toimivuudesta ei kokemusta. Hinta taso on edullisempi kuin Suomessa ( niinkuin Aurinkomatkat kertoo). Ruokailu kahdelta oli n. 8-15 €, eli esim. lihavarras sekä paistettua maksaa sekä 2 isoa olutta maksoi n. 13€. Tietenkin riippuu paikasta ja mitä syö. Paikka on rauhallinen, kesällä varmaan menoa ja turisteja enemmän kuin viikko sitten. Muuten tosi upeat maisemat, ja vanha kaupunki aivan upea!! Itse pidin maasta tosi paljon, vaikka siellä on vielä paljon kehittämistäkin.
      Englannilla ja saksalla pärjää, tosin niitäkään ei kaikkialla puhuta, mutta onneks elekieli auttaa. Jossakin ravintoloissa oli suomenkielinenkin ruokalista, joten hyvää matkaa Sinulle!

• jkajak

Montenegron virallinen valuutta on tosiaankin euro. Ovat aikanaan ottaneet käyttöön Saksan markan talouden vakauttamiseksi. Euron tultua Saksankin valuutaksi, siirtyi Montenegrokin euroon.
      Visa Electronilla Budvasta saa helposti nostettua rahaa. Hintataso on tosiaan Suomea hieman edullisempi. Lasi viiniä maksoi noin 2-3 euroa, pitsa viitisen euroa, illallinen ravintolassa korkeintaan reilun kympin. Paljon riippuu tietysti, missä asioit. Esimerkiksi puolen litran vesipullosta sai rantabulevardilla pulittaa euron, mutta muutaman sadan metrin päässä marketissa maksaa vain 30 senttiä.
      Vila Nikolicista ei mulla ole kokemusta, itse yövyimme Aquariuksessa ja tykkäsimme kovasti.
      Montenegro on hurmaava maa. Kannattaa retkeillä Budvankin ulkopuolella.
      Aurinkoista reissua!

• Juhannuksena

Kerrotko lisää Aquariuksesta. Kaikki mahdollinen kiinnostaisi, koska olen menossa sinne parin viikon päästä. Suositelvia ruokapaikkoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      91
      1497
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1032
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      937
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      362
      875
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      874
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      783
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      605
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      63
      586
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      538
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      132
      529
    Aihe