Hei!
Kaikkialla lukee, että Montenegron virallinen valuutta euro...siis onko näin? Ihmettelen vaan, kun eihän se kuulu EU:n. Eli Budvaan matkavaluutaksi euroja siis? Onko sieltä helppoa löytää pankkiautiomaatteja, joista saa Visa Electronilla nostettua rahaa(euroja?)? Ja millainen on hintataso? Aurinkomatkojen nettisivuilla lukee, että "hieman Suomea edullisempi", mutta mitä tarkoittaa käytännössä eli paljonko maksaa viinilasi, olut, lounas, illallinen, kahvikuppi? Vila Nikolic-hotellista mielipiteitä?
Valuutta&hintataso
3
2179
Vastaukset
- matkustaja
tultiin kotiin Budvasta. Joo, euro on valuuttana, ja automaatteja näkyi, mutta niiden toimivuudesta ei kokemusta. Hinta taso on edullisempi kuin Suomessa ( niinkuin Aurinkomatkat kertoo). Ruokailu kahdelta oli n. 8-15 €, eli esim. lihavarras sekä paistettua maksaa sekä 2 isoa olutta maksoi n. 13€. Tietenkin riippuu paikasta ja mitä syö. Paikka on rauhallinen, kesällä varmaan menoa ja turisteja enemmän kuin viikko sitten. Muuten tosi upeat maisemat, ja vanha kaupunki aivan upea!! Itse pidin maasta tosi paljon, vaikka siellä on vielä paljon kehittämistäkin.
Englannilla ja saksalla pärjää, tosin niitäkään ei kaikkialla puhuta, mutta onneks elekieli auttaa. Jossakin ravintoloissa oli suomenkielinenkin ruokalista, joten hyvää matkaa Sinulle! - jkajak
Montenegron virallinen valuutta on tosiaankin euro. Ovat aikanaan ottaneet käyttöön Saksan markan talouden vakauttamiseksi. Euron tultua Saksankin valuutaksi, siirtyi Montenegrokin euroon.
Visa Electronilla Budvasta saa helposti nostettua rahaa. Hintataso on tosiaan Suomea hieman edullisempi. Lasi viiniä maksoi noin 2-3 euroa, pitsa viitisen euroa, illallinen ravintolassa korkeintaan reilun kympin. Paljon riippuu tietysti, missä asioit. Esimerkiksi puolen litran vesipullosta sai rantabulevardilla pulittaa euron, mutta muutaman sadan metrin päässä marketissa maksaa vain 30 senttiä.
Vila Nikolicista ei mulla ole kokemusta, itse yövyimme Aquariuksessa ja tykkäsimme kovasti.
Montenegro on hurmaava maa. Kannattaa retkeillä Budvankin ulkopuolella.
Aurinkoista reissua!- Juhannuksena
Kerrotko lisää Aquariuksesta. Kaikki mahdollinen kiinnostaisi, koska olen menossa sinne parin viikon päästä. Suositelvia ruokapaikkoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1703303
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541869Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411520Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581142
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251125