Valuutta&hintataso

Tsan

Hei!
Kaikkialla lukee, että Montenegron virallinen valuutta euro...siis onko näin? Ihmettelen vaan, kun eihän se kuulu EU:n. Eli Budvaan matkavaluutaksi euroja siis? Onko sieltä helppoa löytää pankkiautiomaatteja, joista saa Visa Electronilla nostettua rahaa(euroja?)? Ja millainen on hintataso? Aurinkomatkojen nettisivuilla lukee, että "hieman Suomea edullisempi", mutta mitä tarkoittaa käytännössä eli paljonko maksaa viinilasi, olut, lounas, illallinen, kahvikuppi? Vila Nikolic-hotellista mielipiteitä?

3

2226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja

tultiin kotiin Budvasta. Joo, euro on valuuttana, ja automaatteja näkyi, mutta niiden toimivuudesta ei kokemusta. Hinta taso on edullisempi kuin Suomessa ( niinkuin Aurinkomatkat kertoo). Ruokailu kahdelta oli n. 8-15 €, eli esim. lihavarras sekä paistettua maksaa sekä 2 isoa olutta maksoi n. 13€. Tietenkin riippuu paikasta ja mitä syö. Paikka on rauhallinen, kesällä varmaan menoa ja turisteja enemmän kuin viikko sitten. Muuten tosi upeat maisemat, ja vanha kaupunki aivan upea!! Itse pidin maasta tosi paljon, vaikka siellä on vielä paljon kehittämistäkin.
      Englannilla ja saksalla pärjää, tosin niitäkään ei kaikkialla puhuta, mutta onneks elekieli auttaa. Jossakin ravintoloissa oli suomenkielinenkin ruokalista, joten hyvää matkaa Sinulle!

• jkajak

Montenegron virallinen valuutta on tosiaankin euro. Ovat aikanaan ottaneet käyttöön Saksan markan talouden vakauttamiseksi. Euron tultua Saksankin valuutaksi, siirtyi Montenegrokin euroon.
      Visa Electronilla Budvasta saa helposti nostettua rahaa. Hintataso on tosiaan Suomea hieman edullisempi. Lasi viiniä maksoi noin 2-3 euroa, pitsa viitisen euroa, illallinen ravintolassa korkeintaan reilun kympin. Paljon riippuu tietysti, missä asioit. Esimerkiksi puolen litran vesipullosta sai rantabulevardilla pulittaa euron, mutta muutaman sadan metrin päässä marketissa maksaa vain 30 senttiä.
      Vila Nikolicista ei mulla ole kokemusta, itse yövyimme Aquariuksessa ja tykkäsimme kovasti.
      Montenegro on hurmaava maa. Kannattaa retkeillä Budvankin ulkopuolella.
      Aurinkoista reissua!

• Juhannuksena

Kerrotko lisää Aquariuksesta. Kaikki mahdollinen kiinnostaisi, koska olen menossa sinne parin viikon päästä. Suositelvia ruokapaikkoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5597
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1707
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe