Onko Powermac hiljainen?

aika kuluu

Kuulemma iMac ja MacMini ovat käyttöääneltään hiljaisia. Onko sitten Powermackin hiljainen? Olen pc-käyttäjä ja kyllästynyt koneeni meteliin...

7

3501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j-b

      Se on lähes äänetön. Ei kaupungissa edes kuule, tai jos sulla on joku soundproof-huone tai asut keskellä ei mitään.

      Hiljasuus perustuu hyvin rakennettuihin tuuletuskanaviin ja piuhotuksiin. Koneen humiseva ääni syntyy pyörteistä koneen sisällä, eikä Power Macissä ole tällaisia kuultavissa.

      • Muuten jees

        Moi

        en tiedä onko normaalia mutta mun kovalevy tässä 17" Mac Prossa rutisee ihan helkkaristi ja koko ajan. Tai rupes oikeestaan rutiseen 4 päivän jälkeen. Pitäsköhän viedä huoltoon??Harmittaahan tuo, muuten todella hiljainen kohtuu rasituksella.


      • masakasa123
        Muuten jees kirjoitti:

        Moi

        en tiedä onko normaalia mutta mun kovalevy tässä 17" Mac Prossa rutisee ihan helkkaristi ja koko ajan. Tai rupes oikeestaan rutiseen 4 päivän jälkeen. Pitäsköhän viedä huoltoon??Harmittaahan tuo, muuten todella hiljainen kohtuu rasituksella.

        Jos kovalevy rutisee niin se voi olla hälyttävä merkki siitä että on hajoamassa. Ei kannata ihmetellä jos posahtaa. Tavara talteen vielä kun pystyt ja kone huoltoon. Ei välttämättä mitään vakavaa, mutta parempi ottaa varman päälle.


      • rutinaa
        Muuten jees kirjoitti:

        Moi

        en tiedä onko normaalia mutta mun kovalevy tässä 17" Mac Prossa rutisee ihan helkkaristi ja koko ajan. Tai rupes oikeestaan rutiseen 4 päivän jälkeen. Pitäsköhän viedä huoltoon??Harmittaahan tuo, muuten todella hiljainen kohtuu rasituksella.

        Kannettavien kiintolevyjen kanssa on vähän niin, että toinen yksilö samalta valmistajalta käyttäytyy vähän erilailla kuin toinen vastaava. Toki tähän tulee sellaiset ilmiselvät muuttujat kuin että miten konetta on käytetty. Onko liikuteltu kovin rajusti laitteen ollessa päällä yms.


    • AM_Tiainen

      No tuo vanhempi järeä Dual 2.7GHz malli humisee ihan yhtä lailla kuin perus PC. Tosin olen kokeillut kyseistä yksikköä niin että se oli asetettu työpöydälle eikä lattialle missä niitä yleensä pidetään.

      Vaikka äänen huomasi selvästi niin ääni oli kyllä sellaista matalaa huminaa (koneessa on neljä reilun kokoista tuuletinta prosessoreille). On todella vaikeaa verrata PC tietokonetta Power Mac tietokoneeseen koska PC koneita löytyy laidasta laitaan. Jotku PC koneet voivat hurista älyttömästi, kun taas jotku voivat olla hiirenhiljaisia.

      Huminasta sen verran että Dual 2.7Ghz G5 malli oli muutenkin sellainen malli josta yritettiin puristaa kaikki mahdollinen teho irti... yrittivät varmaan saada sitä maagista 3Ghz nopeutta mitä IBM/Apple lupaili aikanaan. Nykyiset mallit (Dual 2.0GHz, Dual 2.3GHz ja Quad 2.5GHz) voivat käydä hieman kylmempinä kuin tuo Dual 2.7GHz malli.

      iMac ja Mac mini ovat kyllä hiljaisia koneita perus PC koneisiin nähden.

      Voit kysellä hopeinenomena.net foorumista lisää kun siellä on varmaan enemmän Power Mac G5 käyttäjiä. Tosin kannattaisi odottaa kesällä/alkusyksyllä tulevia Intel pohjaisia koneita jos olet aikeissa ostaa Power Mac konetta. Inteliltä kun on tulossa 64-bittinen Intel Core Duo 2 –prosessori kohta puolin joka tulee löytymään todennäköisesti Power Mac G5:n seuraajasta.

      Muutenkin Applen koneissa ei ole enää PowerPC prosessoreita kuin Power Mac pöytäkoneissa ja XServe palvelimissa. On hyvin todennäköistä että Intelin prosessorit ole tulossa myös noihin Pro malleihin muutaman kuukauden sisällä. Steve Jobs (Apple pomo) lupaili viime vuoden WWDC messuilla että seuraavan kerran kun WWDC messuilla tavataan, niin silloin vaihto Intel prosessoreihin on läpikäyty koko malliston osalta. Seuraavat WWDC messut pidetään Elokuun 12 päivä.

      http://developer.apple.com/wwdc/
      http://intel.com/products/processor/core2/index.htm

      • tajaon

        Saako laittaa asiallisen selostuksesi Hopeiseen omenaan kyseisen keskustelun lähtökohtana?


      • blaah
        tajaon kirjoitti:

        Saako laittaa asiallisen selostuksesi Hopeiseen omenaan kyseisen keskustelun lähtökohtana?

        En tiiä sit mut mun PowerMac G4 huutaa kun syötävä kun sen laittaa päälle. Oon ostamas uutta, varmaan MacBuukkia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe