Stephenie Meyer - Houkutus

Puutarhatonttu.

Lainasin sen eilen kirjastossa, ja tänään luin loppuun. Yritin pitkittää lukemista mahd. kauan, mutten onnistunut tarpeeksi hyvin.
Jotain aivan uskomatonta. Koko päivän oon ollu ihan ekstaasissa sen takia

120

29344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      ...mutta en ole vielä ehtinyt lukemaan! Oli siis hyvä, vai?

      • Puutarhatonttu.

        Hyvä on liian lievä sana 8DD


      • Hämmentynyt

        Kiitos kun joku kerto mitä siinä lopussa tapahtu. senkin tyhmät. olin just lainannu kirjan ja ajattelin etsiä tietoo kirjailijan muista kirjoista. Kannattaako kirjottaa mitä lopussa tapahtuu. Joku hei haluu lukee kirjan ennen kun tietää mitä tapahtuu lopussa. Järkevää, tosi järkevää levittää sitä netissä.. Ajatelkaa vähän ennen kun teette tällästä. Monen ihmisen mieli on maassa tän takii. Ja ei tartte valittaa vastaan. Tiedän varsin hyvin..

        - hämmentynyt -


    • hallie

      Mä luin sen kirjan vähän aikaa sitten. se oli tosi hyvä... se on tällä hetkellä lempikirjani. odotan innolla sen jatko-osaa. se oli niin hyvä että katoin netistä tietoo siitä kirjalijasta niin löysin sen netisivut ja siellä luki että se oli kirjottanut sille jatko-osan ja lisää on tulossa.. tulispa ne pian suomeks

      • Houkutus-Stephenie Meyer

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse


      • nimba
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse

        Onks se toinen osa jo suomennettu?


      • Houkutus-stephenie meyer
        nimba kirjoitti:

        Onks se toinen osa jo suomennettu?

        Ei oo vielä suomeks:(


      • twilight
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse

        oletko sinä jo lukenut sen toisen jatko-osan? englanniksi? millainen se oli? milloin eclipse tulee? entä milloin new moon suomeksi? sekoan ellen saa tietää!!! tuliko bellasta vampyyri? tai no, älä kerro, en halua tietää etukäteen :/ itkin huokutuksen lopussa kun luulin että james tappaa bellan :'(


      • greem

        kiitos päivityksestä sinulle ;D


      • Yakimura
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse

        tuota, jos olet lukenut New Moon:in niin olikos se jossain sivuilla enkuks vai??
        Jos oli niin voisitko kertoo mikä sivu??
        Luin New Moon:in ekan luvun ja se jäi jännään kohtaan niin huvittais tietää miten kirja jatkuu...

        Kiitos jo etukäteen..


      • Houkutus-Stephenie Meyer
        twilight kirjoitti:

        oletko sinä jo lukenut sen toisen jatko-osan? englanniksi? millainen se oli? milloin eclipse tulee? entä milloin new moon suomeksi? sekoan ellen saa tietää!!! tuliko bellasta vampyyri? tai no, älä kerro, en halua tietää etukäteen :/ itkin huokutuksen lopussa kun luulin että james tappaa bellan :'(

        New Moon ilmestyy suomenkielisenä tämän joulun maissa :D


      • twilight
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        New Moon ilmestyy suomenkielisenä tämän joulun maissa :D

        mikä mahtaa olla tämän suomennoksen nimi? twilight ei nimittäin tarkoita houkutusta joten ovatko kääntäjät jälleen käyttäneet mielikuvitustaan ja vääntäneet teokselle uuden nimen???


      • .nina
        twilight kirjoitti:

        mikä mahtaa olla tämän suomennoksen nimi? twilight ei nimittäin tarkoita houkutusta joten ovatko kääntäjät jälleen käyttäneet mielikuvitustaan ja vääntäneet teokselle uuden nimen???

        Osaisiko joku kertoa mitä tuo twilight sitten tarkoittaa..? Sen tiesin ettei se houkusta tarkoita mutta hääiritsee ylipäänsä kun en tiedä... :(: tänks


      • ...

        Olen n. s. 125 ja minusta kirja on aivan tosi tylsä!


      • Alice
        .nina kirjoitti:

        Osaisiko joku kertoa mitä tuo twilight sitten tarkoittaa..? Sen tiesin ettei se houkusta tarkoita mutta hääiritsee ylipäänsä kun en tiedä... :(: tänks

        etin äskön sanakirjasta ja suomennoksia sanalle 'twilight' löyty :
        -hämy
        -hämärä
        -iltahämärä


      • Alice
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        New Moon ilmestyy suomenkielisenä tämän joulun maissa :D

        Mutta eikös tuolla adressi-hommelissa lukenu että ilmestyy vasta syksyllä 2007?
        korjatkaa jos olen väärässä :)


      • stephenie meyer
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse

        luin sun jutun ja mun on ihan pakko kysyy et ootsä lukenu sen jatko-osan....mä tiiän et tää viesti on tuhannen vuoden jälkeen sun viestiäs mut jos sä ehkä kenties näet tään viestin nii pliis laita jotaki....


      • Houkutus-Stephenie Meyer
        stephenie meyer kirjoitti:

        luin sun jutun ja mun on ihan pakko kysyy et ootsä lukenu sen jatko-osan....mä tiiän et tää viesti on tuhannen vuoden jälkeen sun viestiäs mut jos sä ehkä kenties näet tään viestin nii pliis laita jotaki....

        Joo oon lukenut New Moonin ja se oli surullinen mutta sairaaaaan ihana!Tilasin sen englanninkielisenä kun en jaksanut oottaa että se suomennettais... :D
        Oon käyny kattoo nytte netistä tietoa uusimmasta kirjasta ja se vaikuttaa jännältä ja kirjasta saattaa tulla jopa tuhatsivuinen!http://www.stepheniemeyer.com/eclipse.html
        Eclipse ilmestyy enkunkielisenä elokuussa!

        Kysykää multa jos haluutte lisätietoja mistä tahansa kirjasta!


      • Houkutus- Stephenie Meyer
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Joo oon lukenut New Moonin ja se oli surullinen mutta sairaaaaan ihana!Tilasin sen englanninkielisenä kun en jaksanut oottaa että se suomennettais... :D
        Oon käyny kattoo nytte netistä tietoa uusimmasta kirjasta ja se vaikuttaa jännältä ja kirjasta saattaa tulla jopa tuhatsivuinen!http://www.stepheniemeyer.com/eclipse.html
        Eclipse ilmestyy enkunkielisenä elokuussa!

        Kysykää multa jos haluutte lisätietoja mistä tahansa kirjasta!

        JACOBISTA TULEE IHMISSUSI!Tekis Mieli kertoo monta muutaki juttua mut en oikeesti viitti!


      • cacadu
        Alice kirjoitti:

        Mutta eikös tuolla adressi-hommelissa lukenu että ilmestyy vasta syksyllä 2007?
        korjatkaa jos olen väärässä :)

        new moon tulee suomeks syyskuussa ja kolmasosa englanniks elokuussa. elokuvastakin on kai puhuttu, tietääkö kukaan siitä mitään?


      • norsu
        Alice kirjoitti:

        Mutta eikös tuolla adressi-hommelissa lukenu että ilmestyy vasta syksyllä 2007?
        korjatkaa jos olen väärässä :)

        new moon tulee suomeks syyskuussa ja kolmasosa englanniks elokuussa. elokuvastakin on kai puhuttu, tietääkö kukaan siitä mitään?


      • eräs henkilö...
        Houkutus- Stephenie Meyer kirjoitti:

        JACOBISTA TULEE IHMISSUSI!Tekis Mieli kertoo monta muutaki juttua mut en oikeesti viitti!

        Missä kirjassa siitä tulee se? Siis ihmissusi siitä jacobista.


      • Houkutus - Stephenie Meyer
        eräs henkilö... kirjoitti:

        Missä kirjassa siitä tulee se? Siis ihmissusi siitä jacobista.

        New Moonissa


      • *reeta*
        .nina kirjoitti:

        Osaisiko joku kertoa mitä tuo twilight sitten tarkoittaa..? Sen tiesin ettei se houkusta tarkoita mutta hääiritsee ylipäänsä kun en tiedä... :(: tänks

        twilight tarkottaa sitä aikaa vuorokaudesta jolloin päivä muuttuu yöksi... en tiedä onko sille tarkkaa suomennosta. :)


      • ........
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse

        Moi kaikille Houkutus-sarjaan hurahtaneille! Tiedoksenne, että yhdysvalloissa on jukaistu kakkososan erikoispainos, joka sisältää sarjan kolmannen kirjan, Eclipsen ensimmäisen kappaleen. Eclipse julkaistaan 7.8.2007 ja sitä voi tilata ennakkoon Amazonista, JA aivan älyttömän hyvällä tuurilla EHKÄ jopa akateemisesta kirjakaupasta ennakkoon. Löysin pitkään googletettuani, sen eclipsen ensimmäisen kappaleen, Stpehanie Meyerin kotisivuille sitä ei vielä ole tulossa. Laitan linkin alle, joten jos jotakuta kiinnostaa niin osioite on: http://www.sendspace.com/file/ltizc1


      • odottavainen
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Houkutus on ihan älyttömän hyvä samoin new moon(sen jatko-osa)Kirjasta tulee kolmas osa ja sen nimi on Eclipse

        Niin oisko se tulos jo kesäl vai millon jos joku tietäis niin voisiko ystävällisesti lievittää tiedon janoani?


      • pinguli
        Houkutus-Stephenie Meyer kirjoitti:

        Joo oon lukenut New Moonin ja se oli surullinen mutta sairaaaaan ihana!Tilasin sen englanninkielisenä kun en jaksanut oottaa että se suomennettais... :D
        Oon käyny kattoo nytte netistä tietoa uusimmasta kirjasta ja se vaikuttaa jännältä ja kirjasta saattaa tulla jopa tuhatsivuinen!http://www.stepheniemeyer.com/eclipse.html
        Eclipse ilmestyy enkunkielisenä elokuussa!

        Kysykää multa jos haluutte lisätietoja mistä tahansa kirjasta!

        Onko kenelläkään tietoa, milloin kolmas osa julkaistaan suomeksi????? En malta odottaa...


      • -AkinNa-
        Alice kirjoitti:

        etin äskön sanakirjasta ja suomennoksia sanalle 'twilight' löyty :
        -hämy
        -hämärä
        -iltahämärä

        Houkutus! Ja muuten siitä oon nii varma...


      • -AkinNa-
        twilight kirjoitti:

        oletko sinä jo lukenut sen toisen jatko-osan? englanniksi? millainen se oli? milloin eclipse tulee? entä milloin new moon suomeksi? sekoan ellen saa tietää!!! tuliko bellasta vampyyri? tai no, älä kerro, en halua tietää etukäteen :/ itkin huokutuksen lopussa kun luulin että james tappaa bellan :'(

        Se ilmestyy 16. Lokakuuta!


      • Tanjuska
        Houkutus- Stephenie Meyer kirjoitti:

        JACOBISTA TULEE IHMISSUSI!Tekis Mieli kertoo monta muutaki juttua mut en oikeesti viitti!

        Mitä!????
        On pakko alkaa lukemaan......


      • en saa...
        -AkinNa- kirjoitti:

        Houkutus! Ja muuten siitä oon nii varma...

        voi herrqan jumala...että carlisle cullen on söpö.Harmi et se on naimisis voisin syödä sen.en jaksa odottaa seuravaa houkutus leffaa katton sen takia ku siinä on tämä ihana lääkäri.


    • nimba

      TOSI HYVÄ KIRJA! Luin sen päivässä ja olin ihan ekstaasissa sen jälkeen. Oon nyt lukenu sen 2 kertaa ja lainasin sen tos 3 päivää sitten... Pakko ostaa omaks! Edward on kyl maailman ihanin vampyyri

    • shikon

      Ostin eilen omaksi ja sain juuri äsken loppuun. Aivan mielettömän hyvä ja ihana kirja!! Mutta jäikö loppu vaivaamaan ketään muuta? Haluaisin ihan kamalasti tietää, mitä lopun jälkeen tapahtuu... Onko tiedossa jatko-osaa?

      • Puutarhatonttu.

        Luin äsken tuon kirjan kolmannen kerran


    • c.öää

      olen samma mieltä kanssasi...lainasin sen itsekin ja se oli mahtava!!

    • lia
    • Pienempi sisko

      Harva kirja on sellainen, mistä lähes kaikki sen lukeneet ovat pitäneet. Houkutus on yksi niistä, ellei ainoa.
      Lumoavasti ja tiiviisti yhteen kirjoitettu kokonaisuus, joka nostattaa lukijassaan poukkoilevan halun rakastua taas intohimoisesti. (Ja mieluiten vampyyriin.)
      Kirjailija saa ehkä lapsellisestakin ja utopistisesta suhdekohtalosta todentuntuisen ja samaistuttavan. Taikaa.
      Jos saattaisi nimetä niitä kirjallisuuden hahmoja, joihin ihastuisi, Edward on hyvin vahvoilla. Ah ja voih.

      • "toivoisi olevansa bel...

        tosiaankin aivan upea ja mukaansatempaava teos. Pakko oli lukea kaksi kertaa peräkkäin. Nyt jo ikävä kirjan hahmoja.Pitkästä aikaa kävin kirjastossa ja onnekseni juuri tämä kirja sattui käteeni... Toisaalta olisi ollut parempi lukea myöhemmin sillä nyt odottelen epätoivoisesti jatko-osaa!


      • Vinie
        "toivoisi olevansa bel... kirjoitti:

        tosiaankin aivan upea ja mukaansatempaava teos. Pakko oli lukea kaksi kertaa peräkkäin. Nyt jo ikävä kirjan hahmoja.Pitkästä aikaa kävin kirjastossa ja onnekseni juuri tämä kirja sattui käteeni... Toisaalta olisi ollut parempi lukea myöhemmin sillä nyt odottelen epätoivoisesti jatko-osaa!

        Niin, kyllähän se oli ihana ja mukaansatempaava, mutta hahmoista paistoi kliseisyys ja täydellisyys rakkauskertomukseen. Edward on tässä se yliluonnollisen komea, älykäs, vahva ja nopea. Ja hänessä on ristiriita, joka tekee rakkaudesta jännittävää ja riskialtista. Bella on kömpelö (jopa kävellessään) ja muutenkin joutuu koko ajan pulaan. Täydellinen pelastettava pelastaja Edwardille. Mutta tietenkin hänessä on ripaus omanlaistaan rohkeutta ja marttyyrisuutta.
        Myönnän kyllä itsekin rakastuvani kirjaan täysin, mutta tällaiset ajatukset pitävät maan pinnalla.


    • lia

      tosiaan. kirja tavallaan ei minusta ollut mikään ruper jännä tai ihana ja aika kun olin lopettanut lukemisen ja pari päivää siitä ajattelin, että eihän se nyt niin ihmeellinen ollut. mietin että tavis tyttö muuttaa ja ihastuu jumalaisen komeaan vampyyriin. ei tehnyt mielei enää lukea. Mutta jatkoin silti ja jotenkin se heti nappas mukaan ja sai ihan kihelmöimään:D erittäin hyvin kirjoitettu.

      • >>>Daring<<<

        ......niin ihana kirja...siis niin mun tunteita liikuttava että luin transsissa ton kirjan kolme kertaa peräkkäin...ja sit mä lainasin sen uudestaan ja luin sen kaks kertaa peräkkäin.....julkaisis ny sen New Moonin suomenkielisenä....muuen se tulee tänne tuppukylään vasta vuonna 2008...:'(
        se oli niin kaunis kirja....mut yks juttu jäin mietityttää....tekikö Edward Bellasta vampyyrin siinä lopussa.....????


      • .nina
        >>>Daring<<< kirjoitti:

        ......niin ihana kirja...siis niin mun tunteita liikuttava että luin transsissa ton kirjan kolme kertaa peräkkäin...ja sit mä lainasin sen uudestaan ja luin sen kaks kertaa peräkkäin.....julkaisis ny sen New Moonin suomenkielisenä....muuen se tulee tänne tuppukylään vasta vuonna 2008...:'(
        se oli niin kaunis kirja....mut yks juttu jäin mietityttää....tekikö Edward Bellasta vampyyrin siinä lopussa.....????

        spoil... jos joku ei oo viel lukenu (New Moon)...


        Ei Edward tehny Bellasta vampyyria... En oo viel lukenu New Moonia itekään mutta kaveri kertoi että Bella on tokassa kirjassa "vanhempi" kuin Edward...


    • Hessu-kissa

      Ylistyksenne innoittamana kävin kirjastossa. Kirjastomme hakupalvelu ilmoitti, ettei Houkutus-nimisiä kirjoja valitettavasti ole lainattavissa yhtään kappaletta juuri tällä hetkellä. Samaisesta lähteestä kävi myös ilmi, että kirja on sijoitettu nuorten osastolle. Onko kyseinen teos puhdasta nuorisofantsua vai onko sillä mahdollisuuksia miellyttää myös aikuisempaa makua? Kysyn, koska kunnioitettu kirjastohenkilökuntamme on ennenkin erehtynyt sijoittelemaan nuortenkirjoja aikuisten puolelle ja päin vastoin.

      • Liki kolmekymppinen

        Voitin "Houkutuksen" vahingossa Kirjan ja Ruusun päivänä kääntäjien järjestämässä tietovisassa. Kaikkien jäljellä olleitten romantiikkahömppien keskellä se vaikutti hyvältä valinnalta. Enkä pettynyt, päinvastoin! Erinomaisen virkistävää vaihtelua Ricen valtapeli-seksi-angstaus-huttujen jälkeen. Sai vampyyrikirjallisuuskin uutta verta, hehehee! :D
        (Välttämättä en tätä vielä kaksitoistavuotiaan käteen työntäisi, sen verran raskaita teemoja taustalla pyörii. Viisitoistavuotiaana olisin rakastanut tätä yli äyräitten...)


    • mahtava!!

      Sain sen eilen loppuun ja en ole kyllä ennen törmännt yhtä hyvään kirjaan,vaikka paljon olen lukenut!!ja olin kans ihan ekstaasissa sen jäljiltä...tulis nyt se jatko osa vaan suomeen ja vähän äkkiä...

    • Tarantella

      Aivan ihana kirja!oli demissä kuukauden kirjana vähän aikaa sitten ja päätin lainata.Tosiaan aivan huippu.Jotain ihan muuta mitä olen ikinä lukenut.Siinä jotenkin ajautuu täysin eri maailmaan sitä lukiessaan... :)

    • nanjae

      Siis maailman paras kirja oikeesti. Oli pakko lukea se 5 kertaa. Aattelin ostaa vielä omaksi. Ootan innolla että jatko-osa suomennettais.

    • kotisivuilta

      Pahimpaan hätään lukaskaa Meyerin kotisivuilta vielä hänen kirjottamat pätkät. Siellä on mm. Houkutus tarinaa pätkä Edwardin näkökulmasta ja sitten eka luku New Moon-kirjasta! Suosittelen nuorempiakin lukemaan enkuksi nämä kirjat, ovat suhteellisen simppeliä kieltä ja harjotuttaa mukavasti taitoa samalla ku voi uppoutua upeaan tarinaan:) Testatkaapa vaikka tosiaan lukemal noi pätkät netistä!
      http://www.stepheniemeyer.com/newmoon_chapter1.pdf

      http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun_chapter1.pdf

      • susannna

        Siis onko toi 'Midnight sun' joku kirja? Jos on, niin onko käännetty suomeks tms? Kiinnostais lukea toi Twilight ihan kokonaan Edwardin "kannalta".


      • shock

        no empä tiedä. en oikein selvinnyt tekstistä vaikka englantia olen lukenut jo kolme vuotta. silti pakko yrittää vielä jossain vaiheessa lukea nuo pätkät, kun kiinnostaa niin ylihelvetillisesti.


      • .nina
        susannna kirjoitti:

        Siis onko toi 'Midnight sun' joku kirja? Jos on, niin onko käännetty suomeks tms? Kiinnostais lukea toi Twilight ihan kokonaan Edwardin "kannalta".

        Midnight Sun on Edwardin näkökulmasta kirjoitettu versio Twilightista. Se on ihan oma kirjansa ja pitäisi kai ilmestyä tänä syksynä... :)


      • Bells
        .nina kirjoitti:

        Midnight Sun on Edwardin näkökulmasta kirjoitettu versio Twilightista. Se on ihan oma kirjansa ja pitäisi kai ilmestyä tänä syksynä... :)

        Korjaan vain, että Meyer ei ole edes vielä saanut valmiiksi Edwardin näkökulmasta kirjoitettua kirjaa ja se onkin vain sivuprojekti, kun Meyerin pitäisi saada ensin osat kolme ja neljä julkaistua.

        En minäkään kuitenkaan kiakkea tiedä, mutta Meyerin omilta sivulta saa varmaankin enemmän tietoa.


    • hupsahtanut

      Enpähän olisi uskonut että voisin innostua jostain kirjasta noin paljon. Lainasin sen maanantaina kirjastosta ja keskiviikkona sain luettua loppuun. Suretti tavallaan kun se loppui, olisin voinut jatkaa lukemista vaikka kuinka paljon..

      Kun olin vasta lukenut takakannen ajattelin, että jos sitä nyt vähän matkaa yrittäisi lukea ja kattoa saanko loppuun asti luettua.

      Nyt sitten maanantaina aion käydä ostamassa sen ihan omaksi, kun se on koko ajan lainassa kirjastosta.

      • shock

        Kuulin kirjasta ystävältäni ja päätin heti toivoa joululahjaksi itselleni.

        Takakannen perusteella kirja vaikutti aika normaalilta - jopa hiukan tylsältä.

        En minäkään uskonut sekoavani siitä niin paljoa. Lopetin kirjan juuri äsken ja olen varmaan vielä viikon päästäkin aivan samassa pisteessä. Itsekin olisin voinut jatkaa lukuhetkeäni ikuisuuksiin ja petyin aina katsoessani jäljellä olevaa sivumäärää, joka väheni koko ajan.

        Nyt olen sitten hullu. On varmaan aivan pakko lukea se vielä uudestaan - ja ehkä vielä uudestaan, ja uudestaan, ja uudestaan.


    • Norb

      Sain sen just luettua ja jotenkin oon vieläkin sen kirjan lumoissa :) Ärsyttää, kun luin sen liian nopeasti loppuun!*kakkosta odotellen*

    • greem

      aivan fantastista luin houkutuksen yhdessä illassa ja jos kuulenkin edvardin nimen iho menee kanan lihalle..

      • shock

        Osaisitko suositelle mitään muita kirjoja, jotka olisivat vähän samaa genreä kuin Houkutuskin?


    • Huumassa tähän.

      Aivan mahtava kirja! Henkilöt mainioita - ihastuu heti.Hyvin kuvailtu kaikki asiat.
      Kirjan lukua ei todellakaan voi lopettaa keskenkaiken..

    • muksukka

      pakko pistää soraääniä joukkoon - miusta se oli aika huono kirja! jotenkin ihan lattea, yksinkertaisesti kirjoitettu (teininovellimainen!) eikä kielikään oikein vedonnut... uponnee 16-18-vuotiaisiin wanabiiwämppyyreihin;)

      • Elove3Na

        Oli kyllä upea lukukokemus ja rakastuin kirjan hahmoihin. Erityisesti Edwardiin. Huomasin myöhemmin, että kirja oli luokiteltu nuorille, mutta mielestäni se käy myös nuorille aikuisille. Luin sen kahteen kertaan heti läpi ja varmasti luen vielä kerran ainakin ja taidan ostaa omaksi.
        Odotan myös innolla New Moon -jatko-osaa, suomeksi tai englanniksi, eli jos joku tietää aikataulusta, voisiko pistää tänne. Se on ilmeisesti julkaistu toukokuussa Jenkeissä.
        Meyerin sivuilta löytyy tosiaan Houkutuksesta sekä New Moonista pois editoidut kappaleet sekä Edwardin näkemys Houkutuksen kohdasta, jossa hän tapaa Bellan ensi kertaa. Myös New Moonin ensimmäinen kappale on siellä. Kirjasta tehdään ehkä myös elokuva, mutta kaikki tuo tieto on Meyerin sivuilla. Siellä on jopa kuvia Meyerin mielestä näyttelijöiksi sopivista tyypeistä.
        Kirja oli siitä niinihana, että vaikka se on välillä vähän kliseinen, niin se laittoi oman sisäisen dialogin liikkeelle. Voi itse miettiä, että mitä Bella ja Edward keskustelisivat jne. Hahmot, varsinkin Edward jäi elämään ainakin minun mieleeni.


      • siskom123
        Elove3Na kirjoitti:

        Oli kyllä upea lukukokemus ja rakastuin kirjan hahmoihin. Erityisesti Edwardiin. Huomasin myöhemmin, että kirja oli luokiteltu nuorille, mutta mielestäni se käy myös nuorille aikuisille. Luin sen kahteen kertaan heti läpi ja varmasti luen vielä kerran ainakin ja taidan ostaa omaksi.
        Odotan myös innolla New Moon -jatko-osaa, suomeksi tai englanniksi, eli jos joku tietää aikataulusta, voisiko pistää tänne. Se on ilmeisesti julkaistu toukokuussa Jenkeissä.
        Meyerin sivuilta löytyy tosiaan Houkutuksesta sekä New Moonista pois editoidut kappaleet sekä Edwardin näkemys Houkutuksen kohdasta, jossa hän tapaa Bellan ensi kertaa. Myös New Moonin ensimmäinen kappale on siellä. Kirjasta tehdään ehkä myös elokuva, mutta kaikki tuo tieto on Meyerin sivuilla. Siellä on jopa kuvia Meyerin mielestä näyttelijöiksi sopivista tyypeistä.
        Kirja oli siitä niinihana, että vaikka se on välillä vähän kliseinen, niin se laittoi oman sisäisen dialogin liikkeelle. Voi itse miettiä, että mitä Bella ja Edward keskustelisivat jne. Hahmot, varsinkin Edward jäi elämään ainakin minun mieleeni.

        ostin new moonin amazon-kirjakaupasta ja luin sen kahdessa päivässä.. aivan mieletön jatko houkutukseen!!!! tekisi kovasti mieli paljastaa juttuja kirjasta..
        nyt panin sen huutonettiin kaupaksi, huutaa ken tahtoo! on todella lukemisen arvoinen!


      • ...

        Hei muksukka! Minusta kirja on ihan sika tylsä enkä tajua miten jotkut voi tykätä siitä.


    • ihan

      sairaan ihana kirja!

    • Angell_92

      Minäkin olin aivan ekstaasissa sen luettua ensimmäisen kerran. Nyt oon lukenu sen jo viis kertaaa ja aina se on yhtä hyvä!!! :D

    • hulluna houkutukseen...

      Olen lukenut, ja luin saman tien kolme kertaa putkeen viikon sisällä! Mun kirjojen TOP kolmosen EHDOTON ykkönen!!!!

      • scone

        tietääkö kukaan elokuvasta? onko sen teko mahdollisesti aloitettu tvs? milloin se valmistuu?
        toivon että new moon suomennettaisiin PIAN.


    • jenni90

      siis onko sitä New Moon:a vielä suomennettu??Pakko saada lukea se!! Luin houkutuksen juuri ja on ihan pakko lukee vielä uudestaan

      • Minä vain

        Sulle jenni90, en tiedä koska leffa ilmestyy, mutta jos haluat voit mennä kattoon niitä näyttelijäehdotuksia siihen leffaan. Osotetta en tähän kyllä viitti laittaa, kun löysin sen googlesta ja se ossa oli ihan älyttömän pitkä, mutta löytyy kun laittaa googlen kuvahakuun hakusanat Twilight Edward ja sit klikkaa sieltä ekalta avautuvalta sivulta kolmannelta riviltä semmost kuvaa jonka alla lukee twilight the movie. okei tää on vähän oudosti selitetty, mut kummiski jos joku tajus jotain... =)


      • Minä vain
        Minä vain kirjoitti:

        Sulle jenni90, en tiedä koska leffa ilmestyy, mutta jos haluat voit mennä kattoon niitä näyttelijäehdotuksia siihen leffaan. Osotetta en tähän kyllä viitti laittaa, kun löysin sen googlesta ja se ossa oli ihan älyttömän pitkä, mutta löytyy kun laittaa googlen kuvahakuun hakusanat Twilight Edward ja sit klikkaa sieltä ekalta avautuvalta sivulta kolmannelta riviltä semmost kuvaa jonka alla lukee twilight the movie. okei tää on vähän oudosti selitetty, mut kummiski jos joku tajus jotain... =)

        Siis vielä tuosta äskeisestä viestistäni, se oli hieman hätäinen, koska en lukenut sen yllä olevaa tekstiä kunnolla.. eli kysymyksessä olikin jonkun yhden henkilön mielipide kuka sopisi rooleihin. ei varsinaisesti harkinnassa olevia. kaiketi.


      • .nina
        Minä vain kirjoitti:

        Sulle jenni90, en tiedä koska leffa ilmestyy, mutta jos haluat voit mennä kattoon niitä näyttelijäehdotuksia siihen leffaan. Osotetta en tähän kyllä viitti laittaa, kun löysin sen googlesta ja se ossa oli ihan älyttömän pitkä, mutta löytyy kun laittaa googlen kuvahakuun hakusanat Twilight Edward ja sit klikkaa sieltä ekalta avautuvalta sivulta kolmannelta riviltä semmost kuvaa jonka alla lukee twilight the movie. okei tää on vähän oudosti selitetty, mut kummiski jos joku tajus jotain... =)

        Ihan yksinkertaisesti vain www.stepheniemeyer.com :)


    • ^KooPee^

      Juuh.. luin sen kaks kertaa kahden päivän aikana...

    • teyys

      Kirja oli todella hyvä.

      • Jennie85

        Hei, onko kukaan tilannu tota stephenie meyerin new moon kirjaa englannin kielisenä?sitähän ei vielä suomennettuna ole ja oon tulossa hulluksi ku haluttas niin kovasti jo lukee se.Niin haluisin tietää et paljonko se sit maksais jos esim. amazonista sen tilais?en oo ikinä tilannu mistään ulkomailta niin mietityttää et paljo se sit todellisuudessa tulis maksaan ja kauanko kestää yms yms :D


      • Nuuskija
        Jennie85 kirjoitti:

        Hei, onko kukaan tilannu tota stephenie meyerin new moon kirjaa englannin kielisenä?sitähän ei vielä suomennettuna ole ja oon tulossa hulluksi ku haluttas niin kovasti jo lukee se.Niin haluisin tietää et paljonko se sit maksais jos esim. amazonista sen tilais?en oo ikinä tilannu mistään ulkomailta niin mietityttää et paljo se sit todellisuudessa tulis maksaan ja kauanko kestää yms yms :D

        Houkutus on aivan ihana! Samaa mieltä olen. selvitin siitä jatko-osasta tietoja. Se on siis ilmetynyt jo englanniksi nimellä New Moon ja se ilmestyy näillä näkymin suomeksi 2007 syksyllä. Eli pitää vielä odottaa. Sitten on tulossa vielä kaksi osaa sen jälkeen, mut niitä odotellaan vielä pitkään. Hyvät joulut! P.S. Tämä sattaa olla jo tiedossa, mut silti. :)


      • Meyernewmoon
        Jennie85 kirjoitti:

        Hei, onko kukaan tilannu tota stephenie meyerin new moon kirjaa englannin kielisenä?sitähän ei vielä suomennettuna ole ja oon tulossa hulluksi ku haluttas niin kovasti jo lukee se.Niin haluisin tietää et paljonko se sit maksais jos esim. amazonista sen tilais?en oo ikinä tilannu mistään ulkomailta niin mietityttää et paljo se sit todellisuudessa tulis maksaan ja kauanko kestää yms yms :D

        Minä tilasin sen tuolta Akateemisesta kirjakaupasta sähköisesti. kestää 1-2 viikkoa ja maksaa 18,90 euroa. ( postimaksu ja postiennakko) yhteensä tulee maksamaan 26 euroa ja rapiat. Nyt vain odotellaan ilmoitusta, kun kirja saapuu postiin. Meinasin itekin eka ulkomailta tilata, mutta onneksi löytyi lähempääkin! :)


    • *vampyyri*

      siis niin ihana!!
      mä oon lukenu sen jo vaikka kuinka monta kertaa. :D
      enkä saa siitä tarpeekseni.. oon niin rakastunut siihen kirjaan. ihanko olisin tuntenu ne aina...
      tälläkin hetkellä, se kirja on mun nenän edessä, kutsumassa mua lukemaan se taas kerran :D

    • minä vain...

      siis, kuka voi oikeesti kirjottaa sellasseen kirjan?
      ei tollasta kerrontaa voi olla olemassa... mä olen ihan humalassa...
      mä luin sen tänään 3 kertaa ja eilen 5 kertaa... ja sitte mä luin sen ekan kerran 1.5 tunnissa ja sen jälkeen samana päivänä viel 5 kertaa. mä en tajuu miten siihen ei kylästy. mä kyllästyn niin nopeesti kaikkiin kirjoihin, mutten tähän.
      vinkki: kattokaa sitä kantta, sulkekaa kaikki muu ulkopuolel. se omena siinä houkuttaa avaamaan sen kirjan ja lukemaan. ihan ku se kirja kutsus.
      miten oiva nimivalinta kirjalle: Houkutus. ei parempaa vois olla.
      mä olen vieläkin siitä pilvessä. mä olen niin rakastunut edwardii... ja kaikkeen siihen mitä siinä kirjas oli...
      mä en keksi siitä mitään poikkipuolista sanaa.
      mä itkin, nauroin, häpesin, punastelin. mä en halua laskea sitä käsistäni...
      tais tulla hiukan pitkä stoori :D

    • houkutustenhoukutus

      Minäkin luin Houkutuksen, kun kaikki kaverit olivat kehuneet ja sanoneet, miten se "valaisee synkimmänkin päivän" jne. Luin sitten sitä ja minulla oli sen suhteen tosi korkeat odotukset. Pidin sitä aluksi ihan tavallisena rakkaustarinana ja olin pettynyt, kun odotukset eivät täyttyneetkään. Luin sen sitten jouluna uudestaan ja.. Rakastuin siihen. Se kirja paranee vain kerta kerralta. Kieli on lumoavasti kirjoitettua ja saa kihelmöimään vatsanpohjasta. Äärettömän aistikasta ja mukaansa tempaavaa! Nyt odotetaan, että New Moon saapuu postilaatikkoon!

      • Houkutuslööv

        Luin just pari minuuttii sitten sen loppuun ja tulin nyt googlettaa mitä siitä on kirjotettu. Oon aina pitänyt lukemista tylsänä hommana, mutta kerranki ku sai kirjoja edullisesti, ajattelin ostaa ton. Enkä kadu pätkääkään, onneks luin sen, se oli uskomaton! Olen lukenut kirjoja koulussa eikä mikään ole kolahtanut. Tämä kirja on kyllä maailman paras. Aion varmasti lukea sen uudestaan hiihtolomalla. Ihana oli. PS. Edward oli niin täydellinen ja sydäntä viiltävä että oon ihan rakastunu siihen ! *puna*


    • yester-day

      Joo, luin sen eilen loppuun! Ihan sama juttu, en halunnut lukea loppuun, koska sitten se olisi ohi.. Oli ihana

      • kertokaa

        jos joku on lukenu new moonin niin voisko kertoo mitä siinä tapahtuu?????pliis.......oon kuullu huhuja et edward jättää bellan...onko se totta?...toivottavasti ei...mut jos joku tietää niipliis ilmoitelkaa!!!!!!


    • takethat

      Aivan paras kirja... oon lukenu sen jo viis kertaa ja sit oli pakko ostaa se omaks.
      Siihen jää koukkuun eikä voi jättää kesken.
      Tietääks kukaa siit kakkososasta?

      • joku

        mä oon anakin kuullu että siitä tulee viel jatko osa jonka nimi on newmoon..


      • joku

        sain kaverilta lainaan ja luin sen samantien kahesti...ja ostin nyt vähän aikaa sitte omaks. luen jo kolmatta kertaa..paras kirja minkä oon koskaan lukenu!:)


    • Alice

      Eli siis, mitkä kaikki kyseisen kirjasarjan kirjat ovat jo ilmestyneet Suomessa? (Ilmoittakaa vaikka kirjaa ei olisikaan käännetty suomelle)
      Ja jos joku viitsisi ystävällisesti vielä eritellä, mitkä kirjat on jo käännetty ja mitkä ei?

    • chosen88

      Onneksi lainasin tämän kirjastosta. Aivan fantastinen kirja oli ja on edelleenkin. Edward on aivan ihana, sai ainakin minun sydämeni hyppelemään

      • Sinp

        Kirjoista on siis ilmestynyt englanniksi Twilight ja New Moon, seuraava osa Eclipse tulossa syksyllä 2007. Suomeksi saa toistaiseksi vain Houkutusta, mutta New Moon on kaiketi tulossa suomeksi syksyllä(?). New Moonia saa ainakin Akateemisesta kirjakaupasta, löytyy sieltä ihan hyllystä, eikä tarvitse netistä tilailla. Twilightista on tulossa elokuva, joskus. Näyttelijöistä ei ole tietoa, sillä koko elokuvan tekoa ei ole vielä varmistettu. Kaikki tämä ja paljon muuta tietoa löytyy osoitteesta www.stepheniemeyer.com, eli sinne katselemaan, jos jotain jäi vielä epäselväksi.
        Eclipsea odotellessa


      • koulusta
        Sinp kirjoitti:

        Kirjoista on siis ilmestynyt englanniksi Twilight ja New Moon, seuraava osa Eclipse tulossa syksyllä 2007. Suomeksi saa toistaiseksi vain Houkutusta, mutta New Moon on kaiketi tulossa suomeksi syksyllä(?). New Moonia saa ainakin Akateemisesta kirjakaupasta, löytyy sieltä ihan hyllystä, eikä tarvitse netistä tilailla. Twilightista on tulossa elokuva, joskus. Näyttelijöistä ei ole tietoa, sillä koko elokuvan tekoa ei ole vielä varmistettu. Kaikki tämä ja paljon muuta tietoa löytyy osoitteesta www.stepheniemeyer.com, eli sinne katselemaan, jos jotain jäi vielä epäselväksi.
        Eclipsea odotellessa

        ja olen vasta vähän yli puolivälin. Todella hyvä kirja! En haluaisi sen loppuvan ikinä :D Onneksi se on pitkä kirja. Se on niitä harvoja kirjoja joista en ole hypännyt yhtä lausettakaan. Yhtenä iltana piti lukea yksi "kappale" mutta luinkin kaksi. Sitä ei pysty lopettamaan. Aivan mahtava kirja


    • minnehou

      luin tän just ja on aivan sairaaaan hyvä kirja!!! Jatko-osa tuleekii sopivasti syksyllä -07

      ärsytti ku loppu kesken ja ajattelin että tää on just hyvä näin kunnes luin että kirjan jatko-osa(new moon) ilmestyy suomessa syksyllä -07 ja nyt tehää jo neljättä kirjaa muistaakseni 3 nimi oli joku ecileps tai joku

      • h.o.u.k.u.t.u.s

        Maailman ihanin kirja! Muutama on sanonut että ei antaisi 12 vuotiaan lukea sitä kirjaa, mutta olen 13w ja RAKASTAN sitä kirjaa! Se on niin hyvä ettei ole rajaa! Odotan innolla jatko-osaa ja toivoisin myös paikkakuntani kirjaston hankkivan sen, jotta voisin lainata sen sieltä


    • JAJA

      misää järjestyksessä nämä kirjat menee? houkutus ensimmäinen mutta siitä eteenpäin?

      • chosen88

        Houkutus, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn.

        Sitten tulee vielä Midnight Sun joka on houkutus kirjoitettuna Edwardin näkökulmasta.
        Meyer on kirjoittaa myös kirjan Forever Dawn, mutta ei julkaise sitä vaan antaa ystävälleen lahjaksi. Se olisi sarjan viimeinen kirja :/


      • <3
        chosen88 kirjoitti:

        Houkutus, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn.

        Sitten tulee vielä Midnight Sun joka on houkutus kirjoitettuna Edwardin näkökulmasta.
        Meyer on kirjoittaa myös kirjan Forever Dawn, mutta ei julkaise sitä vaan antaa ystävälleen lahjaksi. Se olisi sarjan viimeinen kirja :/

        ärsyttää kun "Forever Dawn" kirjaa ei julkaista!!! Luin juuri houkutuksen ja se on paras lukemani kirja!!! sitä lukiessaan kaikki ympärillään oleva katoaa ja uppoutuu vain kirjaan... kirjan tapahtumat ja henkilöt ovat tuleet jopa omiin uniini... Pakko kyllä ostaa kirja omaksi...


      • penatimo
        <3 kirjoitti:

        ärsyttää kun "Forever Dawn" kirjaa ei julkaista!!! Luin juuri houkutuksen ja se on paras lukemani kirja!!! sitä lukiessaan kaikki ympärillään oleva katoaa ja uppoutuu vain kirjaan... kirjan tapahtumat ja henkilöt ovat tuleet jopa omiin uniini... Pakko kyllä ostaa kirja omaksi...

        joo..ol hyvä kirja mutta millonkas se toinen osa tulloo suomeen kirjakauppoihin?


      • Malttamaton
        penatimo kirjoitti:

        joo..ol hyvä kirja mutta millonkas se toinen osa tulloo suomeen kirjakauppoihin?

        En löytänyt mistään tarkempaa tietoa, milloin Houkutuksen jatko-osa (Uusi kuu) ilmestyy suomeksi. Wsoy:n sivuilla ilmoitetaan, että syyskuussa. Tuleekohan vielä tällä viikolla vai onko aikataulut venähtäneet? Tietääkä kukaan?


      • Malttamaton
        Malttamaton kirjoitti:

        En löytänyt mistään tarkempaa tietoa, milloin Houkutuksen jatko-osa (Uusi kuu) ilmestyy suomeksi. Wsoy:n sivuilla ilmoitetaan, että syyskuussa. Tuleekohan vielä tällä viikolla vai onko aikataulut venähtäneet? Tietääkä kukaan?

        Ahaa!
        Löysinkin itse tällaisen päivämäärän: 31.10.2007 (täältä: http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510332528 ).
        Vielä pitää odottaa kuukausi! Jännittää jo..

        Kumma, ettei kustantajan sivulla ole ajankohtaista tietoa.


      • hämmentynyt
        Malttamaton kirjoitti:

        Ahaa!
        Löysinkin itse tällaisen päivämäärän: 31.10.2007 (täältä: http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510332528 ).
        Vielä pitää odottaa kuukausi! Jännittää jo..

        Kumma, ettei kustantajan sivulla ole ajankohtaista tietoa.

        Jollain sivuilla sanotaan että 31.10.2007 julkaistas uusi kuu...
        mutta ainakin WSOY:n sivuilla sanotaan että New Moon ilmestyy suomeksi syyskuussa 2007.
        http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/news&id=745
        (toivottavasti ei tarttis odotella enään kuukautta, ei malttais :/)


    • kirjan...

      Ihan ylihyvä on! Ooon nyt parin päivän aikana lukenu muutaman kerran, ja oon IHAN rakastunu

      • dlkpkhgs

        moi!
        kävin kysymässä kirjastosta tätä uusi kuu kirjaa,ja siellä sanottiin että kirja ilmestyy 31.10.2007.


      • Malttamaton
        dlkpkhgs kirjoitti:

        moi!
        kävin kysymässä kirjastosta tätä uusi kuu kirjaa,ja siellä sanottiin että kirja ilmestyy 31.10.2007.

        Missä kaikki muut Meyer-fanit?

        Kävin jo kyselemässä kirjaa kirjakaupasta, mutta ei kuulemme ole tullut! WHAAAT?? Milloin kirja mahdetaan saada suomeksi? Ja miksei asiasta tiedoteta missään?


      • mie vaan..
        Malttamaton kirjoitti:

        Missä kaikki muut Meyer-fanit?

        Kävin jo kyselemässä kirjaa kirjakaupasta, mutta ei kuulemme ole tullut! WHAAAT?? Milloin kirja mahdetaan saada suomeksi? Ja miksei asiasta tiedoteta missään?

        kirjan piti kyl todel ilmestyä jo 31.10., itse en ole vielä ehtinyt käydä kirjakaupassa sitä kysymässä mut kuulostaa huolestuttavalta jollei se oo jossain ilmestyny viel 2.11. mennessä...apua! Haluu lukea sen jo! :)


      • chosen88
        mie vaan.. kirjoitti:

        kirjan piti kyl todel ilmestyä jo 31.10., itse en ole vielä ehtinyt käydä kirjakaupassa sitä kysymässä mut kuulostaa huolestuttavalta jollei se oo jossain ilmestyny viel 2.11. mennessä...apua! Haluu lukea sen jo! :)

        Suomalaisen kirjakaupan sivuilla on ilmoitettu että Uusi kuu ilmestyy vasta 14.12

        Eli saamme vielä pitkään odotella. Suomentaja ei ole vielä saanut kirjaa suomennettua jotenkin sen takia tämä jatkuva ilemstymispäivän siirtäminen.


    • Koukussa

      ...puhuttavan Twilight-nimisestä kirjasta ja pari kuukautta sitten ostin sen Akateemisesta, mutta se jäi lojumaan yöpöydälle, kunnes 4 päivää sitten nappasin sen käteeni ja aloin lukea.

      Luin sen yhdessä päivässä ja seuraavana päivänä oli pakko mennä ostamaan kirjan jatko-osa New Moon. Nämä kirjat ovat saaneet minut kertakaikkian pökerryksiin. Tänään kävin ostamassa Eclipsen ja nyt tunteeni ovat ihan sekavat, kun en malttaisi olla lukematta sitä, mutta toisaalta en haluaisi lukea sitä, koska sarjan neljäs osa ei ole vielä ilmestynyt, enkä varmastikaan malta odottaa sitä.

      Olen vain tässä miettinyt, että miten jokin kirjasarja voikin viedä niin mukanaan kuin tämä.
      Olen lukenut kirjat englanniksi ja voi vain todeta, että Stephenie Meyerin kirjoitustyyli on kerrassaan lumoava. En tiedä miten kirjat toimivat suomeksi, mutta kehuista päätellen hyviä taitavat nekin olla. :)

      Suosittelen siis todellakin! :D

    • ehmu

      Minä lainasin kirjan pari päivää sitten kirjasosta ja aivan ihana vaikka en ole vielä lukenut sitä loppuun asti. Kirja on niin salaperäinen ja kiinnostava. :D En ole ennen lukenut näin "ahmivasti" kirjaa, mutta tä´mä on jotain aivan uutta

    • Nimetön

      Näin kaverini lukevan sitä kirjaa ja kysyin,saisinko lainata sen. Kun sain kirjan lainaan,en voinut irroittaa silmiäni siitä. Luin sen viikossa 7 kertaa ja kävin sitten ostamassa sen itselleni! Kesti kamalan kauan,monta päivää, ennenkuin pystyin ajatella selkeästi muutakin kuin kirjaa.Nyt olen pakahtumaisillani innostuksesta,kun odotan kirjan jatko-osia: New Moon, Eclipse, Midnight Sun yms.

      • Malttamaton

        Ilmeisesti Uusikuu-kirjan suomentamisaikaa on taas lykätty? Aika ihmeellistä, yhtäkkiä päivämäärät on vain nettikauppojen sivuilla muuttuneet tammikuuksi, vaikka kustantajan sivulla lukee yhä "suomennos syksyllä 2007".
        Tyhmää!
        Olin varannut kirjan joululahjatoiveisiin ja lomalukemiseksi.. :)


      • Toinen kärsimätön
        Malttamaton kirjoitti:

        Ilmeisesti Uusikuu-kirjan suomentamisaikaa on taas lykätty? Aika ihmeellistä, yhtäkkiä päivämäärät on vain nettikauppojen sivuilla muuttuneet tammikuuksi, vaikka kustantajan sivulla lukee yhä "suomennos syksyllä 2007".
        Tyhmää!
        Olin varannut kirjan joululahjatoiveisiin ja lomalukemiseksi.. :)

        Heippa,
        mäkin olen hurjasti ihmetellyt tuota,kun ovat siirrelleet uuden kuun suomalaisen version julkaisupäivää aina vain eteenpäin...kyseinen opus oli myös mun lahjatoivelistan kärkipäässä,ja pettymys oli suuri kun sain kuulla että kirja tuleekin vasta joskus tammikuun puolivälin tienoilla! Miksiköhän sitä on siirretty niin paljon? Ja jossain keskustelussa joku sanoi saaneensa sen jo joululahjaksi, voiko olla mahdollista että jostain kirjakaupoista sitä jo saa? :O
        *ymmällään*


      • Malttamaton
        Toinen kärsimätön kirjoitti:

        Heippa,
        mäkin olen hurjasti ihmetellyt tuota,kun ovat siirrelleet uuden kuun suomalaisen version julkaisupäivää aina vain eteenpäin...kyseinen opus oli myös mun lahjatoivelistan kärkipäässä,ja pettymys oli suuri kun sain kuulla että kirja tuleekin vasta joskus tammikuun puolivälin tienoilla! Miksiköhän sitä on siirretty niin paljon? Ja jossain keskustelussa joku sanoi saaneensa sen jo joululahjaksi, voiko olla mahdollista että jostain kirjakaupoista sitä jo saa? :O
        *ymmällään*

        Uusikuu löytyi kirjakaupasta!
        Upea kansikuva siinä muuten, kuten Houkutuksessakin, kirja on kaunis jo esineenäkin.
        Sisältökin oli tuttuun tapaansa mukaansatempaavaa ja kiehtovaa. Ehkä hieman kyllä ylipursuavaa melodramaattisuudellaan: avuton neito pulassa -kuviota ja en voi elää ilman sinua -rakkautta riitti... ehkä liikaakin.
        Mukavia lukuhetkiä kaikille!
        Ja ei kun odottelemaan seuraavaa jatko-osaa.. :)


      • märks
        Malttamaton kirjoitti:

        Uusikuu löytyi kirjakaupasta!
        Upea kansikuva siinä muuten, kuten Houkutuksessakin, kirja on kaunis jo esineenäkin.
        Sisältökin oli tuttuun tapaansa mukaansatempaavaa ja kiehtovaa. Ehkä hieman kyllä ylipursuavaa melodramaattisuudellaan: avuton neito pulassa -kuviota ja en voi elää ilman sinua -rakkautta riitti... ehkä liikaakin.
        Mukavia lukuhetkiä kaikille!
        Ja ei kun odottelemaan seuraavaa jatko-osaa.. :)

        Ei voi olla mahollista että kirja on noin hyvä ! en oo ikinä lukenu noin ihanaa kirjaa ! tosi ihanasti kuvailtu edward, se on niinku joku unelmamies :D uusikuuta oon just lukemassa !


      • kirahvilammas
        Malttamaton kirjoitti:

        Uusikuu löytyi kirjakaupasta!
        Upea kansikuva siinä muuten, kuten Houkutuksessakin, kirja on kaunis jo esineenäkin.
        Sisältökin oli tuttuun tapaansa mukaansatempaavaa ja kiehtovaa. Ehkä hieman kyllä ylipursuavaa melodramaattisuudellaan: avuton neito pulassa -kuviota ja en voi elää ilman sinua -rakkautta riitti... ehkä liikaakin.
        Mukavia lukuhetkiä kaikille!
        Ja ei kun odottelemaan seuraavaa jatko-osaa.. :)

        On se vaan sääli että suomennokset - etenkin Uudenkuun - sukkaa ja kunnolla.


      • Hikarua

        Aivan paras kirja tuo Houkutus! Luettuani sen olin ja olen vieläkin ihan aineissa! :D Kaverinikin sanoo minun seonneen! ^^
        Löysin ihan sattumalta Uusi kuu kirjan kirjastostamme ja lainasin sen, myöhemmin sain käsiini Houkutuksen ja ne piti lukea heti! Huomenna aijon mennä ostamaan Houkutuksen omakseni


      • Bella Swan
        Hikarua kirjoitti:

        Aivan paras kirja tuo Houkutus! Luettuani sen olin ja olen vieläkin ihan aineissa! :D Kaverinikin sanoo minun seonneen! ^^
        Löysin ihan sattumalta Uusi kuu kirjan kirjastostamme ja lainasin sen, myöhemmin sain käsiini Houkutuksen ja ne piti lukea heti! Huomenna aijon mennä ostamaan Houkutuksen omakseni

        Mie satuin vahingossa löytämää kirjastosta houkutus nimisen kirjan. Huomasin sit et sille on tullu jatko osakin, jote mie lainasin molemmat... Sit ku aloin illalla lukee, nii pitkälle puolenyön jälkee meni , ennenku rupesin nukkumaa... RAKASTUIN niihin heti... Viikonpäästä hankin kirjat omaks


      • Moo
        Bella Swan kirjoitti:

        Mie satuin vahingossa löytämää kirjastosta houkutus nimisen kirjan. Huomasin sit et sille on tullu jatko osakin, jote mie lainasin molemmat... Sit ku aloin illalla lukee, nii pitkälle puolenyön jälkee meni , ennenku rupesin nukkumaa... RAKASTUIN niihin heti... Viikonpäästä hankin kirjat omaks

        tietääkö kukaan millo se breaking dawn suomennettaan?


    • jen``

      mulla oli aivan sama juttu ku olin lukenu houkutuksen en saanu nukuttua kahtena seuraavana yöna ja olin muutaman päivän aivan päästä pyörällä niin hyvä kirja se oli. Heti ku olin lukenu sen aloitin sen uudestaan :)

    • mimo123

      Eli tietääkö kukaan löytyykö Houkutuksen ensimmäistä lukua netistä?

      Toivon kirjan joululahjaksi mutten millään malttaisi odottaa... :)

      • cullen

        Tietääkö kukaan millon Breaking Dawn kirja suomennetaan???


      • Linda81
        cullen kirjoitti:

        Tietääkö kukaan millon Breaking Dawn kirja suomennetaan???

        Lokakuun 15 ilmestyy suomennettuna ja kaupoissa sitte varmaan muutaman päivän sisällä siitä... Odotan itse tosikovaa että se tulisi:) Leffan katsonu ja itselläni on uusikuu ja epäilyksiä kirjat ja nyt pitäisi hakea houkutus ja aamunkoi kun se tulee:)


    • Tanjuska

      Ja elokuva, olen katsonut sen jo kuusi kertaa. Se näytelijä..... aah.
      Suositelen lämpimästi....
      Nyt ajattelin ostaa myös kirja. Uskoisin, että se on vielä parempi.....

      • love it

        Mäki oon nähny elokuvan vaikka kui mont kertaa, ja oli sit pakko ostaa se omakski. Mun mielest kirja on kuitenki parempi ku elokuva, ja seki pitäis hommaa itelle muttei oo kerenny :s en oo ikinä lukenu yhtä hyvää kirjaa, ku houkutus ja aika paljo oon kirjoi lukenu. ja siis totta kai loputki osat oli ihan mahtavii. ootan innol et tulis viel se neljäs, ja tuntuu et sinne ois ihan sairaan pitkä aika. mut niihän se menee et odottavan aika on pitkä :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe