Kokemuksia Yiying MTX-2:sta

Skodeäijä

Hartaan odottelun ja monien vaiheiden jälkeen ilmestyi pihalle MTX-2 –skootteri. Ensimmäiset päivät ja ajot ovat takanapäin, joten voin kertoa päällimmäisiä kokemuksia.

Ajoltaan MTX tuntuu asialliselta. Pieni mylly jaksaa suhteellisen hyvin lykätä painavaa vehjettä, vaikka sisäänajovaiheessa en ole tohtinut puristaa viimeisiä. Muutenkin tuntuma on selvästi suuren skootterin. Näyttää myös siltä, että tekniikkapuolella on selvää yritystä parantaa toimintavarmuutta. Letkut ja putket on varustettu kunnon liittimillä ja konepuolen asennukset vaikuttavat asiallisilta.

Vanhoihin Vespoihin verrattuna kokonaisuus on tietysti muovinen ja heppoinen. Epäilen, että nämä kuttaperkkavehkeet eivät koskaan kestä museoikään asti.

Eniten ottaa kuitenkin päähän luovutushuollon laiminlyönnit ja eräät kiinalaiset erikoisuudet. Tähän mennessä vastaan on tullut seuraavia puutteita:
- stonga oli selvästi löysällä ja lonksui. Strateginen mutteri oli vain jäänyt kunnolla kiristämättä,
- ajovalot eivät toimineet, koska pikaliitin oli kiinnitetty huonosti,
- toinen ajovalopoltin oli kokonaan poissa. Löytyi katteen sisältä, kun kiinanpoika oli unohtanut laittaa kiinnityspannan paikalleen,
- mukana tuleva isokokoinen boksi on tarkoitettu johonkin toiseen vehkeeseen. Olemassa olevat pultinreiät eivät osu kohdalleen ja asennustyö vaatii askartelua.

Maahantuoja on puhelimessa sympaattinen ja selittelee asioita parhain päin. On kuitenkin valitettavaa, että täkäläinen luovutushuolto ei lupauksista huolimatta toimi. Vai onko tarkoitus, että skootteri kootaan lopullisesti vasta 300 km:n ensihuollossa?

MTX-2 voi olla hyvä hankinta isokokoista skootteria tarvitsevalle. Ostajan kannattaa kuitenkin orientoitua niin, että kotiovelle ilmestyy valmiin tuotteen sijasta lähes valmiiksi asti koottu rakennussarja. Pienellä näpräämisellä siitä saattaa saada käypäisen pelin – toivottavasti.

25

9605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fireblade

      Moi

      Hienoa, että olet vehkeen saanut.

      Heh, pientä säätöä...

      Oliko muuten öljyt alarajassa?

      Niin, eipä sitä kyllä pahemmin koota siellä 300 kilsan huollossa:

      Ölynvaihto koneeseen ja perään ja venttiilit säädetään ( katotaan onko säädöissä, yleensä on )

      Tarkista vielä, että ilmanputsari on kunnolla kiinni, sekä kotelon kansi, että koko boksi skodessa.

    • Jos se ohjaustanko on ollut irti eli muuterilöysällä ja liitn valoille huonosti niin se johtuu ainoastaan suomalsista kokoajista koska tilaa säästääkseen on ohjaustanko irti ja aiksempinavuosina myös etupyöräkin oli irti ja vaati suomessa kiinnityksen.
      Toisin sanoen mainitsemasi viat on johtunut maahantuojan kasaajien "kiireestä" tai paremminkin huolimattomuudesta...
      Jos "boksin" kiinnitysreiät ei osu kohdalleen niin kirjallinen valitus tai jonkinlainen korvaus on paikallaan... tiedä sitten tuleeko korvausta tai asennusapua?

    • Jari M

      Ostin skootterin pahvilaatikossa ja kokosin itse.

      Etupyörä, istuin, etukate valoineen, etulokasuoja, akku olivat kokonaan irti ja ohjaustankohärdelli "vaijerien varassa" tuettuna irrallaan.

      Boksi ei ilmeisesti ole mallikohtainen mutta mukana olevilla kiinnitysosilla sen saa tukevasti kiinni reikiä poraamatta tai mitään muuta sepitystä tekemättä.

      Ei aiheuttanut suurta harmia :)

      • Skodeäijä

        Mielenkiintoinen tieto, että Innovator on toimittanut MTX:ää myös laatikoissa. Eikös jossain vaiheessa viranomainen kieltänyt tyyppihyväksyttyjen mopojen kohdalla moisen laatikkokaupan?

        Itse olisin mielelläni ostanut myös laatikkoversion ja tehnyt loppukokoonpanon itse. Siten saa taatusti varmaa laatua. Onhan sitä on tullut harrastettua vaativimpiakin virityshommia. Se ei olekaan tässä asiassa ongelma.

        Ongelma on se, että asiallinen tuote pilataan surkealla pikakasaamisella. Tälläiset skodeäijät toki selviävät, kun on tilat, työkalut ja taitoa. Mutta säälin vähän jotain nuorta skootteristia, joka kuvitelee ostaneensa valmiin tuotteen, mutta saakin rakennussarjan. Esim. parin sentin klappi stongassa ei todellakaan kuulu "ajovalmiiseen" toimitukseen.

        Samaa osastoa edustaa mukana tullut takaboksi. Tokihan saan sen ruuvattua jollain tavoin kiinni tavaratelineeseen mukana tulleilla ylipitkillä pulteilla ja lattaraudoilla.

        Ottaa vain päähän, että telineessä ja boksissa olevien yhteensä 14 asennusreijän lisäksi pitää vielä porata pari lisää, jotta asennus onnistuisi. Ja jos boksin haluaa asentaa korrektisti, pitää vielä kehitellä ylimääräisiä välilevyjä. Tuote on siis selvästi tarkoitettu jonkin toiseen malliin.

        Ehkä näihin kiinanihmeisiin pitää suhtautua vähän samaan tyyliin kuin Ural-moottoripyöriin. Niistä saa hyviä vehkeitä, kun purkaa ensitöikseen uuden pyörän palasiksi, puhdistaa öljytiehyet työstöjätteistä, vaihtaa alkuperäisten mäntien tilalle Mahlet ja vetää pultit oikeisiin momentteihin. Sen jälkeen voi ajella pitkät pätkät huolettomia kilometrejä.


      • Jari M.
        Skodeäijä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tieto, että Innovator on toimittanut MTX:ää myös laatikoissa. Eikös jossain vaiheessa viranomainen kieltänyt tyyppihyväksyttyjen mopojen kohdalla moisen laatikkokaupan?

        Itse olisin mielelläni ostanut myös laatikkoversion ja tehnyt loppukokoonpanon itse. Siten saa taatusti varmaa laatua. Onhan sitä on tullut harrastettua vaativimpiakin virityshommia. Se ei olekaan tässä asiassa ongelma.

        Ongelma on se, että asiallinen tuote pilataan surkealla pikakasaamisella. Tälläiset skodeäijät toki selviävät, kun on tilat, työkalut ja taitoa. Mutta säälin vähän jotain nuorta skootteristia, joka kuvitelee ostaneensa valmiin tuotteen, mutta saakin rakennussarjan. Esim. parin sentin klappi stongassa ei todellakaan kuulu "ajovalmiiseen" toimitukseen.

        Samaa osastoa edustaa mukana tullut takaboksi. Tokihan saan sen ruuvattua jollain tavoin kiinni tavaratelineeseen mukana tulleilla ylipitkillä pulteilla ja lattaraudoilla.

        Ottaa vain päähän, että telineessä ja boksissa olevien yhteensä 14 asennusreijän lisäksi pitää vielä porata pari lisää, jotta asennus onnistuisi. Ja jos boksin haluaa asentaa korrektisti, pitää vielä kehitellä ylimääräisiä välilevyjä. Tuote on siis selvästi tarkoitettu jonkin toiseen malliin.

        Ehkä näihin kiinanihmeisiin pitää suhtautua vähän samaan tyyliin kuin Ural-moottoripyöriin. Niistä saa hyviä vehkeitä, kun purkaa ensitöikseen uuden pyörän palasiksi, puhdistaa öljytiehyet työstöjätteistä, vaihtaa alkuperäisten mäntien tilalle Mahlet ja vetää pultit oikeisiin momentteihin. Sen jälkeen voi ajella pitkät pätkät huolettomia kilometrejä.

        Ihan totta, laatikkokauppa ei liene sallittua.

        Itse olen töissä korjaamolla jossa on Yiyingien valtuutettu huolto ja takuukorjaukset, joten meidän skootterin kohdalla laatikkokauppa onnistui - ja oli mielekästäkin, hakumatka ei ollut pitkä, samalla toin skootterin kaverillekin.
        Rahti olisi ollut 110 euroa / 2 skootteria ja sain vielä hyvän tuntipalkan kokoamisesta :)

        Pikku peräkärryyn mahtui hyvin kaksi laatikkoa mutta kaksi koottua skootteria olisi tarvinnut hieman enemmän vaivannäköä kiinnitysten suhteen.

        Se, että ohjaustangon ruuvi oli skootterissasi löysällä on todellista huolimattomuutta kasaajalta :(


      • BaoTao
        Jari M. kirjoitti:

        Ihan totta, laatikkokauppa ei liene sallittua.

        Itse olen töissä korjaamolla jossa on Yiyingien valtuutettu huolto ja takuukorjaukset, joten meidän skootterin kohdalla laatikkokauppa onnistui - ja oli mielekästäkin, hakumatka ei ollut pitkä, samalla toin skootterin kaverillekin.
        Rahti olisi ollut 110 euroa / 2 skootteria ja sain vielä hyvän tuntipalkan kokoamisesta :)

        Pikku peräkärryyn mahtui hyvin kaksi laatikkoa mutta kaksi koottua skootteria olisi tarvinnut hieman enemmän vaivannäköä kiinnitysten suhteen.

        Se, että ohjaustangon ruuvi oli skootterissasi löysällä on todellista huolimattomuutta kasaajalta :(

        Mulla on aikaslailla samannäköinen Baotian BT125t-7 Wihoselta ostettuna, vaan tämä on kevytmoottoripyörä nelitahtikoneella ja 13" pyörillä. Aiempi peli oli Zoneri, jolla tuli vuosi ajettua ilman ongelmia.

        Takaboksin kanssa tuli tuskailtua täälläkin:( Pari tuntia ja poraamista siihen kiinnityslevyyn, niin oli tukevasti paikallaan. Keskiseisontatukea on hitsailtu ja rakennettu koko hoito uusiksi, lapsellisen heikko tuo alkuperäinen konstruktio.

        Äänenvaimentimen ympärillä olevat mustat kumipannat vaihdettu kumiliikkeestä haettuun teollisuussilikoniin, enää ei haise paha palaneen kumin käry!! Viallinen ajovalon poltin vaihdettu.

        Variaattori?, katteet, putki tai joku pitää kovahkoa resonanssiääntä tietyillä kierrosalueilla, mutta muuten nyt OK.

        Kiva peli ajaa, tukeva isollekin ukolle ja bensapihi. 2,6 litraa sataselle.

        Testi jatkuu.

        PS. Näitä ei kyllä ihan kädettömien kannata hankkia, tiettyyn omatoimisuuteen pitää olla varautunut. Mutta hintaluokassaan lyömättömiä! Vielä kun tämänkin olisi saanut Quinggi-tehtaan (Zoner) valmistamama, Baotian ei mielestäni ole yhtä hyvä...


      • Huru-ukko, jolla on rahaa
        BaoTao kirjoitti:

        Mulla on aikaslailla samannäköinen Baotian BT125t-7 Wihoselta ostettuna, vaan tämä on kevytmoottoripyörä nelitahtikoneella ja 13" pyörillä. Aiempi peli oli Zoneri, jolla tuli vuosi ajettua ilman ongelmia.

        Takaboksin kanssa tuli tuskailtua täälläkin:( Pari tuntia ja poraamista siihen kiinnityslevyyn, niin oli tukevasti paikallaan. Keskiseisontatukea on hitsailtu ja rakennettu koko hoito uusiksi, lapsellisen heikko tuo alkuperäinen konstruktio.

        Äänenvaimentimen ympärillä olevat mustat kumipannat vaihdettu kumiliikkeestä haettuun teollisuussilikoniin, enää ei haise paha palaneen kumin käry!! Viallinen ajovalon poltin vaihdettu.

        Variaattori?, katteet, putki tai joku pitää kovahkoa resonanssiääntä tietyillä kierrosalueilla, mutta muuten nyt OK.

        Kiva peli ajaa, tukeva isollekin ukolle ja bensapihi. 2,6 litraa sataselle.

        Testi jatkuu.

        PS. Näitä ei kyllä ihan kädettömien kannata hankkia, tiettyyn omatoimisuuteen pitää olla varautunut. Mutta hintaluokassaan lyömättömiä! Vielä kun tämänkin olisi saanut Quinggi-tehtaan (Zoner) valmistamama, Baotian ei mielestäni ole yhtä hyvä...

        Onpa ihmeellistä touhua. Itse ostin moposkootterin oikeasta kaupasta. Mitään kokoamisia minun ei tarvinnut tehdä, jopa bensatankki oli täytetty valmiiksi ja lisäksi annettiin myös pullo 2-tahtiöljyä. Katsastusasemalle, jossa rekisteröinti tehtiin vietiin ja tuotiin henkilöautolla.
        Kohta on 10 000km ajettu ilman huolen häivää tai korjaamisen tarvetta. Ai niin, skootteri oli länsimainen tuote...


      • Skodeäijä
        Huru-ukko, jolla on rahaa kirjoitti:

        Onpa ihmeellistä touhua. Itse ostin moposkootterin oikeasta kaupasta. Mitään kokoamisia minun ei tarvinnut tehdä, jopa bensatankki oli täytetty valmiiksi ja lisäksi annettiin myös pullo 2-tahtiöljyä. Katsastusasemalle, jossa rekisteröinti tehtiin vietiin ja tuotiin henkilöautolla.
        Kohta on 10 000km ajettu ilman huolen häivää tai korjaamisen tarvetta. Ai niin, skootteri oli länsimainen tuote...

        Kiva kuulla, että Huru-ukolla riittää fyffeä länsiskoottereiden ostoon.

        Omalla kohdallakaan ei nyt varsinaisesti ole rahasta puute. Kyllähän sitä toki löytyy muutaman skoden ostoon. Kysymys on vain siitä, missä ostoksessa hinta/laatu-suhde on parhaimmillaan.

        Itselläni on edelleen tunto, että kiinalaiset voivat olla hyviä ja järkeviä ostoksia. Se mikä harmittaa, on että loppuasennuksen puutteilla voidaan pilata sinänsä asiallinen peruskonsepti.

        Ja tämä kritiikki koskee nyt vain MTX-2 malliani. Muista merkeistä ja malleista ei itselläni ole tietoa.

        Mutta en tästäkään puuteesta viitsi liikaa ottaa paineita. Ihan mielelläni kiristelen muutaman ruuvin ja suoritan viimeistelykasauksen, jos siten saan asiallisen käyttövehkeen asialliseen hintaan.


      • ???
        Skodeäijä kirjoitti:

        Kiva kuulla, että Huru-ukolla riittää fyffeä länsiskoottereiden ostoon.

        Omalla kohdallakaan ei nyt varsinaisesti ole rahasta puute. Kyllähän sitä toki löytyy muutaman skoden ostoon. Kysymys on vain siitä, missä ostoksessa hinta/laatu-suhde on parhaimmillaan.

        Itselläni on edelleen tunto, että kiinalaiset voivat olla hyviä ja järkeviä ostoksia. Se mikä harmittaa, on että loppuasennuksen puutteilla voidaan pilata sinänsä asiallinen peruskonsepti.

        Ja tämä kritiikki koskee nyt vain MTX-2 malliani. Muista merkeistä ja malleista ei itselläni ole tietoa.

        Mutta en tästäkään puuteesta viitsi liikaa ottaa paineita. Ihan mielelläni kiristelen muutaman ruuvin ja suoritan viimeistelykasauksen, jos siten saan asiallisen käyttövehkeen asialliseen hintaan.

        Mun mtx-2 ainakin oli peilin laittoja ja takaboxia vaille valmis,bensaakin oli sen verran ainakin että tankille pääsi.
        Taka boxin asennuksessa ei ollu mitään ongelmia.


      • Jari M.
        ??? kirjoitti:

        Mun mtx-2 ainakin oli peilin laittoja ja takaboxia vaille valmis,bensaakin oli sen verran ainakin että tankille pääsi.
        Taka boxin asennuksessa ei ollu mitään ongelmia.

        Valmiinakin skootterin olisi toki saanut.

        Itse kasaten sain skootterin senverran halvemmalla että sillä rahalla saa tämän kesän bensat ja jää vähän ensi kesällekin - tyttö oli tyytyväinen ratkaisuun, yläasteikäisellä kun ei suuria tuloja ole :)

        Tuntipalkan jos laskee kasaukselle niin useampi sata euroa...


      • liimanaama
        Jari M. kirjoitti:

        Valmiinakin skootterin olisi toki saanut.

        Itse kasaten sain skootterin senverran halvemmalla että sillä rahalla saa tämän kesän bensat ja jää vähän ensi kesällekin - tyttö oli tyytyväinen ratkaisuun, yläasteikäisellä kun ei suuria tuloja ole :)

        Tuntipalkan jos laskee kasaukselle niin useampi sata euroa...

        Joo meni tuo takapoksiki säpäleiksi kun vähän rypylää oli tiessä. Tyhjäkäyntikin on vähän epätasainen


      • pussijussi
        liimanaama kirjoitti:

        Joo meni tuo takapoksiki säpäleiksi kun vähän rypylää oli tiessä. Tyhjäkäyntikin on vähän epätasainen

        Joko on kuristuksia löydetty? itse en ainakaan ole vielä edes etsinyt enkä huippuja kokeillut. Mutta Mittari ainakin näyttää liikaa.


      • Mauni
        liimanaama kirjoitti:

        Joo meni tuo takapoksiki säpäleiksi kun vähän rypylää oli tiessä. Tyhjäkäyntikin on vähän epätasainen

        se mäni palasiksi hiekkatiellä koeajossa(


      • Skodeäijä
        Jari M. kirjoitti:

        Valmiinakin skootterin olisi toki saanut.

        Itse kasaten sain skootterin senverran halvemmalla että sillä rahalla saa tämän kesän bensat ja jää vähän ensi kesällekin - tyttö oli tyytyväinen ratkaisuun, yläasteikäisellä kun ei suuria tuloja ole :)

        Tuntipalkan jos laskee kasaukselle niin useampi sata euroa...

        Näyttää siltä, että MTX:ää on tosiaan myyty laatikkoon asennettuna. Itsekin olisin mielläni tilannut sellaisen, jos olisin tiennyt.

        Takaboksi kiinnostaa. Onko jollakin boksi mennyt paikallle ihan heittämällä? Itse jouduin poraamaan erikseen kaikki asennusreiät. Ei suuri vaiva, mutta ei olisi onnistunut mökinmummolta.

        MTX tuntuu muuten mukavalta vehkeeltä. Kiva sillä on ajella ja tekniikka näyttää pelittävän asiallisesti.

        Suurin kritiikki liittyy katteisiin. Olen joutunut surkean luovutuskasauksen takia kiristelemään ja korjamaan paikkoja ja irroittamaan etukatteen. Sen kiinnitykset ovat heppoiset, eivätkä kestä montaa irroitusta. Pitää kehitellä omat kiinnistyssysteemit kiinanpoikien viritysten tilalle.

        Mutta kuten sanottu, perustekniikka tuntuu asialliselta ja luotettavalta. Härpäkkeet ovat heppoisia.


      • Mauni
        Skodeäijä kirjoitti:

        Näyttää siltä, että MTX:ää on tosiaan myyty laatikkoon asennettuna. Itsekin olisin mielläni tilannut sellaisen, jos olisin tiennyt.

        Takaboksi kiinnostaa. Onko jollakin boksi mennyt paikallle ihan heittämällä? Itse jouduin poraamaan erikseen kaikki asennusreiät. Ei suuri vaiva, mutta ei olisi onnistunut mökinmummolta.

        MTX tuntuu muuten mukavalta vehkeeltä. Kiva sillä on ajella ja tekniikka näyttää pelittävän asiallisesti.

        Suurin kritiikki liittyy katteisiin. Olen joutunut surkean luovutuskasauksen takia kiristelemään ja korjamaan paikkoja ja irroittamaan etukatteen. Sen kiinnitykset ovat heppoiset, eivätkä kestä montaa irroitusta. Pitää kehitellä omat kiinnistyssysteemit kiinanpoikien viritysten tilalle.

        Mutta kuten sanottu, perustekniikka tuntuu asialliselta ja luotettavalta. Härpäkkeet ovat heppoisia.

        poraamisia paikoilleen,ajatuksen kanssa tämä "takaloota".Voan kovin on hepposta ainetta,Kannattas ehkä laittaa ohut eristekumi "nakin"ja"lootan" väliin ja vaihtaa "nylokki"mutterit.Eikä kiriä liian tiukalle.


      • Skodeäijä
        Mauni kirjoitti:

        poraamisia paikoilleen,ajatuksen kanssa tämä "takaloota".Voan kovin on hepposta ainetta,Kannattas ehkä laittaa ohut eristekumi "nakin"ja"lootan" väliin ja vaihtaa "nylokki"mutterit.Eikä kiriä liian tiukalle.

        Selvästi näyttää siltä, että MTX:ään on olemassa erilaisia takabokseja. Oma kappaleeni oli askarreltava versio, joka vaati reikien poraamista ja pientä virittelyä. Muovimateriaali on kyllä heppoista, mutta boksi sinänsä käyttökelpoinen (potta mahtuu hyvin sisälle).

        Takaboksi antaa tosin hieman huijarikuvan kiinapoikien touhuista. Boksin mukana tulee mm. pelkästään koristukseksi tarkoitettu "antenni". Mitään järkevää käyttöhän ei sillä ole.

        Itse en viitsi katsoa tuollaisia turhakkeita, vaan aloin ruuvailla kromiviritystä irti. Silloin paljastui, että kyseessä oli muovinen feikki. Hajosi heti kättelyssä.

        No, eihän tuosta mitään ongelmaa syntynyt. Käyttöesineissä tuntuu vain typerältä tuollaiset turhat ja surkeasti tehdyt dekoraatiot.


      • ei vakuuta
        Skodeäijä kirjoitti:

        Selvästi näyttää siltä, että MTX:ään on olemassa erilaisia takabokseja. Oma kappaleeni oli askarreltava versio, joka vaati reikien poraamista ja pientä virittelyä. Muovimateriaali on kyllä heppoista, mutta boksi sinänsä käyttökelpoinen (potta mahtuu hyvin sisälle).

        Takaboksi antaa tosin hieman huijarikuvan kiinapoikien touhuista. Boksin mukana tulee mm. pelkästään koristukseksi tarkoitettu "antenni". Mitään järkevää käyttöhän ei sillä ole.

        Itse en viitsi katsoa tuollaisia turhakkeita, vaan aloin ruuvailla kromiviritystä irti. Silloin paljastui, että kyseessä oli muovinen feikki. Hajosi heti kättelyssä.

        No, eihän tuosta mitään ongelmaa syntynyt. Käyttöesineissä tuntuu vain typerältä tuollaiset turhat ja surkeasti tehdyt dekoraatiot.

        Tyttö on tahkonnut jo 300km eli ensi maanantaina olisi huolto ja tässä muutama vika korjattavaksi:

        - pitkät valot päällä ajettaessa jarruttaminen aiheuttaa valojen sammumisen satunnaisesti!!!
        - toinen ajovalo palanut
        - sähköstartti ei toimi eli solenoidi ei lyö päälle
        - peileissä olevat "huomiovalot" palavat ja vilkkuvat miten sattuu

        Tässä skootterissa oli myös tanko aivan löysällä...


      • liimanaama
        ei vakuuta kirjoitti:

        Tyttö on tahkonnut jo 300km eli ensi maanantaina olisi huolto ja tässä muutama vika korjattavaksi:

        - pitkät valot päällä ajettaessa jarruttaminen aiheuttaa valojen sammumisen satunnaisesti!!!
        - toinen ajovalo palanut
        - sähköstartti ei toimi eli solenoidi ei lyö päälle
        - peileissä olevat "huomiovalot" palavat ja vilkkuvat miten sattuu

        Tässä skootterissa oli myös tanko aivan löysällä...

        mitään vikaa ei ole ollut. 370 jo ajettu ja huollettukkin jo on..


      • Tenaali
        BaoTao kirjoitti:

        Mulla on aikaslailla samannäköinen Baotian BT125t-7 Wihoselta ostettuna, vaan tämä on kevytmoottoripyörä nelitahtikoneella ja 13" pyörillä. Aiempi peli oli Zoneri, jolla tuli vuosi ajettua ilman ongelmia.

        Takaboksin kanssa tuli tuskailtua täälläkin:( Pari tuntia ja poraamista siihen kiinnityslevyyn, niin oli tukevasti paikallaan. Keskiseisontatukea on hitsailtu ja rakennettu koko hoito uusiksi, lapsellisen heikko tuo alkuperäinen konstruktio.

        Äänenvaimentimen ympärillä olevat mustat kumipannat vaihdettu kumiliikkeestä haettuun teollisuussilikoniin, enää ei haise paha palaneen kumin käry!! Viallinen ajovalon poltin vaihdettu.

        Variaattori?, katteet, putki tai joku pitää kovahkoa resonanssiääntä tietyillä kierrosalueilla, mutta muuten nyt OK.

        Kiva peli ajaa, tukeva isollekin ukolle ja bensapihi. 2,6 litraa sataselle.

        Testi jatkuu.

        PS. Näitä ei kyllä ihan kädettömien kannata hankkia, tiettyyn omatoimisuuteen pitää olla varautunut. Mutta hintaluokassaan lyömättömiä! Vielä kun tämänkin olisi saanut Quinggi-tehtaan (Zoner) valmistamama, Baotian ei mielestäni ole yhtä hyvä...

        Sanoit, että härvelisi kuluttaa noin 2.6l/100km.
        Esitteet lupaa huippunopeudeksi 82km/h, kuinka lähellä on todellisuutta? Miten nopeasti kiihtyy huippuunsa ja pitääkö nopeuden ylämäissäkin?
        Pystyykö helposti virittämään?
        Onko mitään isompaa vikaa ilmennyt?

        Terveisin kevariskootteria harkitseva.


      • ämteeäksääjä
        Tenaali kirjoitti:

        Sanoit, että härvelisi kuluttaa noin 2.6l/100km.
        Esitteet lupaa huippunopeudeksi 82km/h, kuinka lähellä on todellisuutta? Miten nopeasti kiihtyy huippuunsa ja pitääkö nopeuden ylämäissäkin?
        Pystyykö helposti virittämään?
        Onko mitään isompaa vikaa ilmennyt?

        Terveisin kevariskootteria harkitseva.

        Nuo tuntomerkit viittaavat 125-kuutioiseen. Ellen vallan väärässä ole, kevarikonetta asennetaan samaan runkoon, siis tehtaalla...


    • terve vaan

      terve vaan puhutaanko myö samasta mtx2 skootterista minulla on jokin yiying mtx2 50cc skootteri se on tuhdin kokoinen.
      siinä tuli takaboksi mukana jota ei tarvinnut kiinnittääkkään koska se oli kiinni valmiina.
      ostin sen halpa-hallista =D
      onko siinä missä kuristimia haluaisin tietää kun ylämäkeen vauhti tippuu 40km/h muuten se tasasella ja hyvässä myötätuulessa kulkee jotain 55-60km/h
      (kaipais vähäsen piristystä):D

    • jeppana

      onko mtx-2 prikkaa jos on niin miten se otetaan pois... toi skootteri oli huono ostos kun se oli niin luumu... pistää oikeen vihaks:( tai onko muuta tapaa virittää tota...

    • kari 37

      onko kellään ollut sellaista vikaa että alkumatka sujuu melko hyvin mutta sitte alkaa
      hyytyä , mistä päästä vois hakia vikaa kun tuo systeemi on mulle vähä outo

    • swappi

      Miten niin luumu?!sehän on hedelmä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe