Miten Casaan??

Lapsen kanssa...

Heippa! Osaako joku sanoa, mikä on paras tapa päästä Casaan? Matkustan lapsen kanssa, joten karsastan älyttömiä bussiseikkailuja... Nyt etsitään nopeaa, halpaa(?) helppoa tapaa päästä paikasta a. paikkaan b. ja sitten taas takaisin..
hintavaraus

7

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viltzu

      Haluatko lennot nimenomaan Casablancaan? Halvintahan olisi lentää Malagaan, laivalla Tangeriin, josta bussilla Casablancaan, mutta ilmeisesti tämä olisi hieman monimutkaista. Kannattaa silti harkita. Pika-aluksia menee usein ja Marokossa on yhtä hyvät moottoritiet kuin Euroopassakin ja bussit kulkevat nimenomaan niitä käyttäen. Bussit ovat Tanger-Casablanca-välillä uudenaikaisia ja hyvätasoisia, hinta hieman yli 10 euroa.

      Tuo nyt oli vain yksi vinkki. Yritän ottaa selvää lennoista tarkemmin, jos haluatte nimenomaan Casablancaan asti lentäen. Aika suosittu lienee Air Francella Pariisin kautta tai KLM:llä Brysselin kautta. Finnair ei vissiin lennä Marokkoon Casablancaan vaan chartereita massamatkailukohteisiin.

      Multa voi muuten kysyä sit lisää Casablancasta:)

      • samainen..

        Kerro kaikki mitä tiedät casasta.. Ja lähimaastosta..? beni mellal? millainen paikka se on? :)
        Olen harkinnut myös tuota lentokone/lautta/bussi yhdistelmää, mutta kun kerran matkaseurani on vilkas 2 vuotias, niin mukavinta olisi päästä nopeiten perille... Etenkin kun en ole ikinä ollut kys.maassa ennen, en puhu juurikaan ranskaa/arabiaa ja jännittää jne...Enkä ole myöskään kovin haka varailemaan netistä/suunnistamaan vieraassa kaupungissa jne...Espanja on tuttu, marokko ei:/


      • Viltzu
        samainen.. kirjoitti:

        Kerro kaikki mitä tiedät casasta.. Ja lähimaastosta..? beni mellal? millainen paikka se on? :)
        Olen harkinnut myös tuota lentokone/lautta/bussi yhdistelmää, mutta kun kerran matkaseurani on vilkas 2 vuotias, niin mukavinta olisi päästä nopeiten perille... Etenkin kun en ole ikinä ollut kys.maassa ennen, en puhu juurikaan ranskaa/arabiaa ja jännittää jne...Enkä ole myöskään kovin haka varailemaan netistä/suunnistamaan vieraassa kaupungissa jne...Espanja on tuttu, marokko ei:/

        Casablanca on mahtipontinen, iso yli 3 miljoonan asukkaan suurkaupunki, Afrikan isoimpia kaupunkeja mm. Kairon ja muutaman muun jälkeen.
        Olin itse Casablancassa kaveriporukassa viime talvena kolme päivää. Menin sinne Tangerista bussilla.

        Eksoottinen Medina basaareineen luo aitoa tunnelmaa ja kaupankäynti siellä varsin kiivasta. Sen rakennukset ovat aika askeettisia hökkeleitä. Moderni Casablanca taas on vilkas suurine katuineen ja korkeine liikerakennuksineen. Hienommilla alueilla liikkuminen on melko turvallista myös illalla. Satamaa, Medinaa ja rähjäisempiä alueita kannattaa pimeellä välttää. Mainitsit Espanjan olevan tuttu. Siinä tapauksessa Marokko ei tuota ongelmia. Sitä paitsi Casablancassa on monella tavalla samannäköistä kuin jossakin espanjalaisessa kaupungissa.

        Casablancassa riittää komeita rakennuksia, joissa on arabiarkitehtuuria, siirtomaa-ajan tyyliä sekä ihan modernia tyyliä. Palmuja on paljon ja puistot virkistäviä paikkoja suurkaupungin sydämessä. Yksi hyvä nähtävyys on Hassan II moskeija, maailman toiseksi suurin heti Mekan jälkeen. Myös sen lähiympäristö on kerrassaan upea kaikkine yksityiskohtineen. Upeaa katsottavaa kyllä on. Ruoka on hyvää ja edullista. Söin itse noin viidellä eurolla aika tasokkaissakin paikoissa. Pikaruoka onkin sitten todella halpaa. Aamiaista tuli syötyä edullisesti marmorilattiaisessa melko siistissä kahvilassa. Teetä kannattaa siellä juoda, se on kerrassaan hyvää, ainakin minun mielestä.

        Casan lähimaastosta en oikein tiedä mitä nyt bussista näki. Kaupunkiin ja sen liepeille mahtuu tietysti kurjuutta, mutta paljon myös näkyvää vaurautta. Beni Mellal -nimisestä paikasta en kyllä nyt muista mitään.

        Varmasti tulee olemaan mukavaa. Ei muuta kuin ilomielin Casablancaan :) Voin vielä lähipäivinä laittaa jotakin tekstiä tänne, mikäli et ihan vielä ole lähdössä sinne. Toivottavasti kuitenkin odotat innolla.


      • vielä suunnitteilla
        Viltzu kirjoitti:

        Casablanca on mahtipontinen, iso yli 3 miljoonan asukkaan suurkaupunki, Afrikan isoimpia kaupunkeja mm. Kairon ja muutaman muun jälkeen.
        Olin itse Casablancassa kaveriporukassa viime talvena kolme päivää. Menin sinne Tangerista bussilla.

        Eksoottinen Medina basaareineen luo aitoa tunnelmaa ja kaupankäynti siellä varsin kiivasta. Sen rakennukset ovat aika askeettisia hökkeleitä. Moderni Casablanca taas on vilkas suurine katuineen ja korkeine liikerakennuksineen. Hienommilla alueilla liikkuminen on melko turvallista myös illalla. Satamaa, Medinaa ja rähjäisempiä alueita kannattaa pimeellä välttää. Mainitsit Espanjan olevan tuttu. Siinä tapauksessa Marokko ei tuota ongelmia. Sitä paitsi Casablancassa on monella tavalla samannäköistä kuin jossakin espanjalaisessa kaupungissa.

        Casablancassa riittää komeita rakennuksia, joissa on arabiarkitehtuuria, siirtomaa-ajan tyyliä sekä ihan modernia tyyliä. Palmuja on paljon ja puistot virkistäviä paikkoja suurkaupungin sydämessä. Yksi hyvä nähtävyys on Hassan II moskeija, maailman toiseksi suurin heti Mekan jälkeen. Myös sen lähiympäristö on kerrassaan upea kaikkine yksityiskohtineen. Upeaa katsottavaa kyllä on. Ruoka on hyvää ja edullista. Söin itse noin viidellä eurolla aika tasokkaissakin paikoissa. Pikaruoka onkin sitten todella halpaa. Aamiaista tuli syötyä edullisesti marmorilattiaisessa melko siistissä kahvilassa. Teetä kannattaa siellä juoda, se on kerrassaan hyvää, ainakin minun mielestä.

        Casan lähimaastosta en oikein tiedä mitä nyt bussista näki. Kaupunkiin ja sen liepeille mahtuu tietysti kurjuutta, mutta paljon myös näkyvää vaurautta. Beni Mellal -nimisestä paikasta en kyllä nyt muista mitään.

        Varmasti tulee olemaan mukavaa. Ei muuta kuin ilomielin Casablancaan :) Voin vielä lähipäivinä laittaa jotakin tekstiä tänne, mikäli et ihan vielä ole lähdössä sinne. Toivottavasti kuitenkin odotat innolla.

        Kyllä ollaan vielä menossa, vaikka jännittääkin aikas lailla.. Olen normaalisti ollut aika ennakkoluuloton matkustaja, mutta nyt kun on lapsi kuvassa, tulee älyttömiäkin huolia:/

        Tiedätköhän miten kauan casasta kestää Rabattiin ja minkälainen kaupunki se on? Beni Mellal on varsinaissti matkan kohde ja kuulin että helpoiten sinne pääsee casasta, mutta myös marrakechistä on suhteellisen lyhyt ajaa..
        En tällä kertaa viivy kuin pari viikkoa, mutta tulevaisuudessa varmasti tulee reissattua sielläkin päin enemmän, kun suunnitellaan muuttoa espanjaan:)
        (Ei tosin ihan aurinkorannalle...)
        Mites luotettavia taxit sielläpäin ja mitä ne mahtaa maksaa? lokakuussa ollaan vasta menossa marokkoon, sitä ennen ehtii vielä rampata espanjassa;)


      • Viltzu
        vielä suunnitteilla kirjoitti:

        Kyllä ollaan vielä menossa, vaikka jännittääkin aikas lailla.. Olen normaalisti ollut aika ennakkoluuloton matkustaja, mutta nyt kun on lapsi kuvassa, tulee älyttömiäkin huolia:/

        Tiedätköhän miten kauan casasta kestää Rabattiin ja minkälainen kaupunki se on? Beni Mellal on varsinaissti matkan kohde ja kuulin että helpoiten sinne pääsee casasta, mutta myös marrakechistä on suhteellisen lyhyt ajaa..
        En tällä kertaa viivy kuin pari viikkoa, mutta tulevaisuudessa varmasti tulee reissattua sielläkin päin enemmän, kun suunnitellaan muuttoa espanjaan:)
        (Ei tosin ihan aurinkorannalle...)
        Mites luotettavia taxit sielläpäin ja mitä ne mahtaa maksaa? lokakuussa ollaan vasta menossa marokkoon, sitä ennen ehtii vielä rampata espanjassa;)

        Casablancasta kestää hieman yli tunnin Rabatiin bussilla. Matkustaminen on edullista, myös taksit. Takseissa on yötaksa, joka on noin kaksinkertainen hinta. Silti Suomeen verrattuna edullista. Takseissa hinta kannattaa sopia etukäteen ja katsoa, ettei kuskilla ole "kaveria" mukana. Takseja on kahdenlaisia: pienet Fiat Unot ja Peugeotit liikennöivät vain kaupunkialueilla lyhyitä matkoja. Niiden lisäksi on vanhoja Mersuja, joista osa erikois-pitkää mallia. Ajotavat ovat melko hurjat ja yleensä turvavyötä ei pahemmin suosita.

        Joka tapauksessa, jos muutatte Espanjaan asumaan ja se on muutenkin tuttu, ei Marokko siinä tapauksessa juuri ongelmia aiheuta eli ei kannata liikoja jännittää. Itse asiassa Espanja saattaa tuntua turvattomammalta, mitä rikollisuuteen tulee. Lokakuussa on varsin hyvät säät ja talvella on päiväsaikaan vähän lämpimämpää kuin Etelä-Espanjassa. Yöt ovat koleita, mutta ei vielä lokakuussa niinkään.

        Vastaan mielellään jatkossa kysymyksiin :)


    • marokki

      Parhaimmillaan toi bussitouhu on hirveetä sähläystä jos on paljon tavaraa. Katso vaikka ebookers.fi Lufthansa lentää Frankfurtin kautta Casan Mohamed V:lle noin 400-450 e. Kesä saattaa olla kalliimpi.
      Itse maksoin viime talvena 380e

    • kirjaan

      Jos suunnittelet Marokon matkaa kannattaa hankkia Lonely Planetin Marokko kirja. Se on todella hyvä ja sieltä saa hyviä matkavinkkejä. Itse myös suunnittelemme Marokon matkaa ensi talveksi joko lentäen Malagaan ja laivalla ylitse, tai suoralla lennolla Agadiriin. Tarkoitus olisi tehdä omatoiminen Marokon kiertomatka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe