Eikös nyt kun siirrytään

digiaikaan niin

voitaisi myös muuttaa tuota maksuhommaa? Sais ostaa ne kanavat mitkä haluaa ja sillä siisti!!

Jättäisin ainakin tv1 oitis pois ja eipä tuolta kakkoseltakaan mitään ihmeempiä tule! Urheilut vain urheilukanaville jne. Nykyisen urheilukanavan visi poistaa kun se on ihan hölönpölöä!!

Tosin eipä nää kanavat mulle mitään maksakaan, joten ihan sama!!

6

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toki

mutta ei varmasti muuteta. Tämä "kaikki maksaa" on kuitenkin valtiolle taloudellisesti kannattavin ratkaisu.

• puolustaa

Minä katson enimmäkseen ykköstä ja kakkosta. Maksan myös televisiomaksun - olen aina maksanut.

Yleltä tulee todella hyviä dokumentteja ja viihteenä dekkareita. Eilenkin alkoi tosi komea ja nautittava Foylen sota. Joka aamu katson Sherlock Holmesin ja illalla tulee mm. Suuri taideryöstö.

Katso sinäkin, voit yllättyä.

• ..,.,

Toi toimisi, talossahan saa olla vaikka 10 tv:tä mökki päälle, eli 20 tv:tä, jolloin yksi tarttisi 20 korttia, niin miten luulet että toi toimisi, lainattiaiskohan niitä korttejea kavereille ja tutuille pientä maksua vastaan?

Kato knu se lupa ei TV:tä kohtaan, vaan taloutta kohtaan, ja koti mökki voi olla toooosi monta TV:tä

• mutta eikö sais

mitenkään maksut käyttöä vastaavaksi?? Tosi vähän katon 1 ja 2, enempi kattelen mainoskanavia!!

Tai miksei tv vois toimii kuin netti, maksetaan käytön mukaan tai könttäsumma kuukaudessa?!

• toimiiko?
        mutta eikö sais kirjoitti:

mitenkään maksut käyttöä vastaavaksi?? Tosi vähän katon 1 ja 2, enempi kattelen mainoskanavia!!

Tai miksei tv vois toimii kuin netti, maksetaan käytön mukaan tai könttäsumma kuukaudessa?!

Niin, ihan hyvä ajatus sekin että maksetaan vain siitä mitä katsotaan... Tosin ei kai siinä ole mitään järkeä että nykyisistä mainoskanavista pitäisi maksaa? Eikös niiden pitäisi rahoittaa toimintansa mainosrahoilla? Ja toisaalta jos meikän pitäisi erikseen maksaa vaikkapa maikkarista, niin en minä ainakaan mainoksia haluaisi tuolloin ostaa... Saman rahan käyttäisin kyllä ennemmin ulkomaiseen leffakanavapakettiin.
        Ylellä vaan on se ongelma että porukan on tuotettava ohjelmia (ja kalliita sellaisia) myös niille katsojaryhmille, joilta ei koskaan kerry riittävästi (katsoja-)maksuja kustannusten kattamiseksi; mm. ruotsinkielinen toiminta, opetusohjelmat, suuri osa lastenohjelmista, alueelliset uutislähetykset jne.
        Niin ja sillä tv-luvalla kustannetaan myös ne kaikki radiokanavat.
        Yle muuten on tv-puolen toimijoista tällä hetkellä ainoa jolla on omaa tuotantoa myös uutistoiminnan lisäksi. Maikkari ja nelonen ostavat, uutisia lukuunottamatta, kaiken ruudussa näkyvän muualta, eli yleensä ulkomaisilta tuotantoyhtiöiltä.
        Oletkos koskaan nähnyt esim. kotimaista dokumenttia kaupallisilta kanavilta?
        Samalla jos mennään maksukanaviin, pitäis yleltä myös poistaa velvollisuus tuottaa kannattamatonta ohjelmaa... Olympialaisiin ja fudiksen mm-kisoihin maksuksi vaikkapa 50 euroa/viikko...Kustannukset meinaan noista on noin 10 miljoonaa pelkästään tänä vuonna.
        Jos tv-maksut muutetaan käyttöä vastaavaksi, niin ehdottaisin että samalla myös mainosten pitäisi kaupallisilta kanavilta loppua. Maksetaan siis vain ja ainoastaan sisällöstä ei mainoksista.

• Digitalisoinnin myötä olisi voitu muuttaa järjestelmää oikeudenmukaisemmaksi, vaan ei ole haluttu. Hallinto haluaa työllistää itsensä erilaisilla luvilla.

Parannusta nykyiseen olisi saatu, jos kaikki kanavat olisi salattu. Vaikkapa Arrältä olisi haettu 1kk:n, 3kk:n tai 12kk:n kortti. Hinta olisi voinut olla esim. 1/2 nykyisesti, koska moneen talouteen hankittaisiin ainakin pari korttia.

Useiden kannanottojen mukaan koko lupajärjestelmästä pitäisi luopua. Ns. julkisen palvelun velvoite pitäisi maksaa valtion kassasta. Olen vahvasti tällä kannalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7977
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4563
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      32
      4383
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3579
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2763
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2636
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      33
      2389
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2343
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2033
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      56
      1733
    Aihe