Vartijan kengät ja käsineet

Jake

Olen aikeissa hankkia kengät ja viilto-pistosuoja käsineet mutta minulla ei ole näistä mitään käsitystä joten kysyisin:
1. Millaset ovat ominaisuudeltaan hyvät kengät piirivartiointiin?
2. Mistä niitä saa?
3. Minkä merkkisiä suosittelette?
4. Pitääkö niistä tietää jotakin muuta?
5. Minkälaiset ovat hyvät viilto-pistosuoja käsineet?
6. Mistä niitä saa?
7. Mitä merkkiä suosittelette?

18

7955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämis

      Hyvät kengät piirivartioinnissa riippuvat jaloistasi ja olosuhteista. Syksyllä ja talvella arvostaa sitä kun jalat säilyy kuivana ja lämpimänä, kesällä taas olisi kiva jos kengät ei hautoisi jalkoja turhaan.

      Maihari tyyppiset on töissä hyväksi havaittu, aina kun ei kuljeta tasaisella alustalla ja nilkka voi tarvita tukea. Lisäksi maiharit yleensä on riittävän korkeavartiset ettei jalat kastu jokaisesta lätäköstä.

      Itselläni on ollut ties minkälaisia maihareita hintaluokassa 100-200e, mutta yleensä ovat vuodessa tai parissa hajonneet. Ompeleet pettää, pohjat kuluu tai kengät ei vain kestä jatkuvaa kylmä/lämmin kohtelua talvisin.

    • madmax

      Itelläni on menossa kolmannet mänskän kengän maiharit. Kestävät nelisen vuotta käyttöä, sitten pohjat lopuu ja ompeleet katkeilee. hintaansa nähden
      hyvät. Ja pohja ei ole mitään liukasta muovia (ei mainos, kokemus puhuu. Talveksi ostan taas uudet)

      • madass

        Joo, saattavathan nuo mänskän kengän (kankaapääläinen firma) toimistohommissa noinkin pitkään kestää. Jos pihallakin meinaa kävellä, niin hyvä jos kahta vuotta kestävät.


      • MadMax
        madass kirjoitti:

        Joo, saattavathan nuo mänskän kengän (kankaapääläinen firma) toimistohommissa noinkin pitkään kestää. Jos pihallakin meinaa kävellä, niin hyvä jos kahta vuotta kestävät.

        Vaankun teen pelkkää piiriä yöllä, kävelyä parhaimmillaan kymmenen kilometriä. Asiakkaiden potkimista en ole kokeillut.


    • ja Hatchin hanskat.

      Noilla on hyvin pärjännyt.

    • stu

      www.hantaurus.fi sieltä saa ihan laatukamaa... ite olen magnumin kengillä marssinut yöttömiä öitä...

    • Kokenut vartija

      Kannattaa kokiella Legion Viking tai Apache hanskoja. Ne perustuvat Hatch Street Guradin ja PPG1:seen. Ero on että koot ovat isompia ja Legion hanskat tarjoavat paremman viiltosuojan. Hemmttin hyvät!

      Löyty muonmuossa täällä http://www.pomaco.fi/index.php?p=999&s=0&pp=5&ss=63#menu

    • lättäjalkainen väijy

      Maihari on todellakin piirillä sopiva kenkä. Kenkiä on eri merkkisiä: toinen kenkä sopii toiselle ja toinen toiselle. Kenkien, hintaluokkaa 100 - 200 ekeä, laatu ei juuri eroa toisistaan, jolloin ratkaisevaksi tekijäksi nousee kengän jalkaan sopivuus ! Kenkää on todellakin sovitettava huolella omaan jalkaan, molemmat kengät jalkaan ja paljon testikävelyä, siltikin kengän osto on aina vähän uhkapeliä.
      Itselläni on edelleen käytössä Vagabondin varsikengät ( tosi on ), olleet jo noin 8 vuotta, suutari on saumoja ommellut ja kenkiä on pohjattu, muuta istuvat jalkaani kuin tauti ! En millään raatsi niistä luopua, ovat niin hyvin istuvat !
      Legion hanskoja olen itse käyttänyt, aikas hyvät ovat olleet.

    • okfengojn

      Haixin gore-tex maihareita suosittelen ja hatchin hanskoja.
      Toiset kengät menossa ja merkkiä en vaihda! 3v. kestää piirikäytössä..

      • Smith W.

        Merkin suositteleminen on hankalaa koska kaikki ei sovi kaikille, mutta gore-texiä ehdottomasti ja kestävät hyvin istuvat kengät maksaa mansikoita. Muista myös että kenkään täytyy sopia hiukan paksumpi sukka ja jalat hiukan turpoaa päivän mittaan. Kengät ovat ellei nyt tärkein työväline niin ainakin tärkeinmästä päästä.


    • Vartija Pohjanmaalta

      Itselläni on ollut Robustan Circon maiharit...
      jalat on kiittänyt, kun pilvillä kävelis...ja parasta oli että sisäänkävelyä ei vaadittu. Olin Ruisrokissa kolme 16h vuoroa ja ei ollut hätää.

      Siirtyäkseni numeeriseen vastaukseen niin:
      1. Tukeva, gore-tex, nahkaa, tilaa varpaille, öljyä ja likaa kestävä ja kaiken tärkeintä mukava jalassa.
      2. Oy Pomaco ja C.P.E näitä kenkiä myy...muita en tiedä
      3. Robusta Circon
      4. Sen verran propagandaa kuuntelin että on kuulemma ympäri eurooppaa virkakäytössä...ai niin ja niissä on joku ihmeen akupunktio-nystyrä pohjallinen, eka olin skeptinen mutta toimii. Rauhoittaa jalkoja se hieroo jalanpohjallisia kävellessä. Aivan loistava.
      5. C.P.E ja Legion...Hatch ei pärjää näille. Molemmissa on Dyneemavuorus ja ovat mukavia kädessä.
      6. CPE hanskoja saa Pomacosta, C.P.E ja Turvaluolasta. Legionia en ole muilla nähnyt kuin Pomacolla.
      7. C.P.E & Legion.

      • pepsodentti hymy

        Reinot on hyvät jalassa!!!!


    • Labanen

      Lenkkarit ovat parhaat. Itse käytän Merrellin retkeilykenkiä.
      En ole koskaan ymmärtänyt maiharihypeä jv/vartiointi töissä. Jos on painoa, niin juoksulenkkarit olisi optimi pitkiin vuoroihin (vaikka ei tarvitsisi juosta metriäkään).

      • KowaÄijä

        Missähän mahdat töitä tehdä? 8 vuotta PRJV-tehtäviä ja ilman maihareita olisin katkonut nilkkani lopullisesti, sekä menettänyt varpaani ilman turvakärkiä.


      • Labanen

        PRJV töissä nyt varmasti vaaditaan varusteilta enemmän, kuin muissa vartijan tai järjestyksenvalvojan duuneissa. Itsellä lojuu kaapissa Haix P3 ja ei toimi.
        Vaihtelevissa kohteissa työskentelen.


    • jjjjty

      Maihareita ei tarvitse kuin talvella jos joutuu liikkumaan ulkona. Hyvät työkengät ovat aivan tavalliset Sievit tai Jalakset.

    • Anonyymi

      Jookos kookos joo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe