Nyt en

ymmärrä...

nämä Seinerkoulun vastustajat täällä pauhaavat vahigollisista opeista ja salaseuroista, ,mutta yksi asia on minulle jäänyt kovin epäselväksi..

Eli siis.. Mitä suoranaista haittaa Steinerkoulun erilasista opetusmetodeista on??

Miten se vaikuttaa muka tähän koulutettuun nuorisoon? Noitiako heistä tulee vai mitä??Luudallako he lentävät? ;)(vähintäänkin näin voisi joistain jutuista päätellä!)

Itseasiassa veljeni on käynyt Steinerin ja minä tavallista koulua, eikä veljeni ole sen kummalisempi kuin kukaan muukaan. Tavallinen nuori, kuten minäkin...

Miten Steinerkoulun olisi häneen muka pitänyt vaikuttaa?

8

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole mitään väliä

      niin nyt en ymmärrä, minkä takia Steiner-koulu on halunnut ja haluaa pimittää antroposofisen salatieteen, joka on sen pohjana.

      Jotta saisi enemmän oppilaita ja rahaa ja vaikutusvaltaa. Selitä, minkälaisiin kehitykseen salatieteilijät NYT käyttävät vaikutusvaltaansa. Viime vuosisadan alun historia on minulla hyvässä muistissa, ja se kuinka niiden salatieteilijöiden touhujen silloin kävi...? Ehtivät leikkiä myyteillään vähän turhan tosissaan ja saada sinisilmäiset hyväuskoiset joukkohypnoosiin ja sitten häpeään.

      • ei ollut..

        ..taas päätä eikä häntää...

        Ihan totta miten tämä nyt konkreettisesti veljeeni vaikuttikaaan??


    • huonompi opetus

      Katsoppas kun steinerkoulussa on kehnompi opetus. Steinerkoulun opettajat eivät ole yhtä päteviä, kuin peruskoulun opettajat. Lisäksi aineiden opettajat astuvat kuvaan liian myöhään vasta 9. luokalla. Työvihkojen teko itse ei ole mielekästä sekään, vaan vie turhaan aikaa opetuksesta. Lisäksi steinerkoulussa ei oikeisiin oppiaineisiin panosteta samalla lailla, kuin huuhaa tarinoihin, loruiluun, muotopiirrustukseen ja eurytmiaan. Itse saan kiittää kehnosta yleissivistyksestäni steinerkoulun surkeaa opetusta. Kuten ymmärrät, niin ei ole hauskaa haukkua koulua, josta on itse saanut perustiedot elämäänsä. Jonkun on vaan pakko kertoa totuus.

      Steinerkoulun organisaatioon kuuluu kolmenlaisia ihmisiä: On niitä jotka ovat steineruskovaisia valaistuneita guruja (nämä eivät usein ole enää palautettavissa normaalien kirjoihin), lisäksi on hyväuskoisia jotka eivät ole tietoisia steinerilaisuuden pimeistä puolista (nämä auttavat tietämättään epämääräisten järjestöjen toimintaa Viimeisenä ryhmänä ovat ne, jotka ovat tietoisia, mutta eivät halua uskoa pahaa niin ihanista steinerilaisista. Viimeinen ryhmä on kaikkein huonoimmassa asemassa. Nämä ihmiset eivät tiedä mihin luottaa, ja he joutuvatkin puolustelemaan aatetta, joka on ristiriidassa heidän oman maailmankuvansa kanssa. Osa viimeiseen ryhmään kuuluvista ihmisistä haluaisi ottaa lapsensa pois steinerkoulusta, mutta rohkeus myöntää itselleen, että on tehnyt elämänsä suurimman virheen puuttuu.

      • nuokin...

        "tietosi" haalinut kasaan? Juu, omakohtaisesta kokemuksesta :)

        Aineopettajat ns. astuvat kuvaan jo ensimmäisellä luokalla ja lisää tulee tokalla.

        Yritän välttää muilta lainaamista, koska tekstiä riittää itseltäkin ihan riittävästi, mutta:

        "Itse saan kiittää kehnosta yleissivistyksestäni steinerkoulun surkeaa opetusta. Kuten ymmärrät, niin ei ole hauskaa haukkua koulua, josta on itse saanut perustiedot elämäänsä. Jonkun on vaan pakko kertoa totuus."

        Ja missähän mahtaa olla se vertailukohde, mitä sinusta olisi tullut tavallisessa koulussa? Kuinkahan pystyt todistamaan, että olisit toisessa koulussa oppinut enemmän?
        Itse olen käynyt tavallisen koulun, mutten voi koulua syyttää yleissivistykseni tasosta, kuin vain osittain. Tietenkään en voi väittää, että esim. kielipääni olisi kehittyneempi, jos opettaja ei olisi vaatinut ensimmäisellä tunnilla jo suhteellisen laajaa osaamista kyseisessä kielessä ja minulla sitä taitoa ei ollut.

        Mihinkähän ryhmään minutkin sijoittaisit :DDD Luultavasti joutuisit keksimään neljännenkin ryhmän sellaisille, jotka tietävät mielestään riittävästi taustoja, arvostavat opettajien tekemää työtä, ovat valmiita puuttumaan asioihin, kun jotain outoa ilmenee, seuraavat lastensa kehitystä ja ovat tutustuneet lapsiinsa sen verran hyvin, että huomaavat, kun jotain epäilyttävää on koulussa tapahtunut, jotka keskustelevat avoimesti lastensa kanssa, jne...

        Sääli, jos tunnet itsesi väärinkohdelluksi ja tunnet vanhempiesi pilanneen elämäsi valitessaan sinulle koulua.


      • kokemusta

        Mielestäni steiner-koulun opetustaso on välillä' huonoa. Itsekin uskoin, että en osaa mitään, mutta Steine-koulun jälkeen olen käynyt kauppaopiston sekä yliopiston ja huomannut, että eipä minun lähtötasoni yhtään huono ollutkaan. Ja kyllähän sen jo kirjoituksissa huomasi, että kun menestyin keskitasoa paremmin niin ei ihan surkeaa voi opetus olla. Niin ja en todellakaan panostanut kirjotuksiin ja ikinä en ole ollut mikään hikari.

        Mitä tulee yleissivistykseen niin koen steinerista saaneeni paljon paremman yleissivistyksen kun normaalikoulun käyneet. Tämän havainnoin ovat tehneet myös muutmat nykyiset ystäväni, jotka ovat käyneet toisen steiner-koulun tai ns. normaalin koulun.

        Itselläkin on kyllä kokemuksia siitä, että steinerissa voi pitkälle päästä ilman että oppii oikein mitään. Sitä en tiedä, että onnistuuko se muualla.


      • päätellen
        kokemusta kirjoitti:

        Mielestäni steiner-koulun opetustaso on välillä' huonoa. Itsekin uskoin, että en osaa mitään, mutta Steine-koulun jälkeen olen käynyt kauppaopiston sekä yliopiston ja huomannut, että eipä minun lähtötasoni yhtään huono ollutkaan. Ja kyllähän sen jo kirjoituksissa huomasi, että kun menestyin keskitasoa paremmin niin ei ihan surkeaa voi opetus olla. Niin ja en todellakaan panostanut kirjotuksiin ja ikinä en ole ollut mikään hikari.

        Mitä tulee yleissivistykseen niin koen steinerista saaneeni paljon paremman yleissivistyksen kun normaalikoulun käyneet. Tämän havainnoin ovat tehneet myös muutmat nykyiset ystäväni, jotka ovat käyneet toisen steiner-koulun tai ns. normaalin koulun.

        Itselläkin on kyllä kokemuksia siitä, että steinerissa voi pitkälle päästä ilman että oppii oikein mitään. Sitä en tiedä, että onnistuuko se muualla.

        Et ole käynyt yliopistoa. Yliopiston kypsyysnäyte ei menisi läpi noin kehnolla kirjoitustaidolla.


      • miten...
        päätellen kirjoitti:

        Et ole käynyt yliopistoa. Yliopiston kypsyysnäyte ei menisi läpi noin kehnolla kirjoitustaidolla.

        sinä voit tietää yliopiston vaatimukset, kun et itse kirjoita yhtään kummemmin?

        Onhan se helppo heitellä tuollaisia mitäänsanomattomia kommentteja.

        Juu, ja se tietohan tietenkin juontaa juurensa siitä, kun sinut hylättiin yliopiston pääsykokeissa :DDD


      • olko
        miten... kirjoitti:

        sinä voit tietää yliopiston vaatimukset, kun et itse kirjoita yhtään kummemmin?

        Onhan se helppo heitellä tuollaisia mitäänsanomattomia kommentteja.

        Juu, ja se tietohan tietenkin juontaa juurensa siitä, kun sinut hylättiin yliopiston pääsykokeissa :DDD

        lapsellisia. Eikö tällainen nokittelu kuulu pikemminmkin hiekkalaatikolle?

        Kypsyysnäyte kirjoitetaan yliopisto-opintojen päätteeksi, eikä liity mitenkään pääsykokeisiin.

        Toisaalta, tämän nettifoorumin kirjoittelujen ei varmaan ole tarkoitus täyttää tieteellisen kirjoittamisen kriteerejä? Kielipoliisia tuskin kukaan kaipaa.

        Relatkaahan vähän!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe