Australian miehet!!!

meno maija

Ajattelin karistaa Suomen tomut jossain vaiheessa jaloistani ja kovasti haluaisin muuttaa Australiaan. Sivistys ja paratiisi kohtaavat. Ehkäpä sieltä löytyisi elämän mies. Millaisia miehiä ne australiaiset ovat? Kellään mitään kokemusta? :)

79

11707

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j a valitsit

      ja kaikista maailman paikoista valitsit sitten australian ? eikö olisi ollut vaikka Chile parempi jos miehiä meinaat metsästää. Saattaa olla noi aussin poijat tottuneet vähän paremman näkösiin muuta Chilen poijille kelpaat varmasti, eivät ole niin ronkeleita .

      • pädetään?

        se on kyl sellainen juttu et oon hyvän näköinen et ei pitäis olla siit kiinni. ja noin muutenkin, kai sieltäkin rumia miehiä löytyy joita ne kauniit eivät huoli :)


      • ......

        "ja kaikista maailman paikoista valitsit sitten australian ? eikö olisi ollut vaikka Chile parempi jos miehiä meinaat metsästää. Saattaa olla noi aussin poijat tottuneet vähän paremman näkösiin muuta Chilen poijille kelpaat varmasti, eivät ole niin ronkeleita "

        mistä tiedät et keskustelun aloittaja ei ole kaunis? suomessa ei ole vain ronkeleita. tai sitten sä olet sokea.


      • näin se menee
        ...... kirjoitti:

        "ja kaikista maailman paikoista valitsit sitten australian ? eikö olisi ollut vaikka Chile parempi jos miehiä meinaat metsästää. Saattaa olla noi aussin poijat tottuneet vähän paremman näkösiin muuta Chilen poijille kelpaat varmasti, eivät ole niin ronkeleita "

        mistä tiedät et keskustelun aloittaja ei ole kaunis? suomessa ei ole vain ronkeleita. tai sitten sä olet sokea.

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä


      • b-volley
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        niin kyllähän sitä vedellä ja kaurapuurollakin varmaan pärjäisi, mutta kas on niin mukava välillä syödä kiwi hedelmiäkin... vaikka niitä pitäisi lähteä hakemaan Siwaa kauempaa...


      • meno maija
        b-volley kirjoitti:

        niin kyllähän sitä vedellä ja kaurapuurollakin varmaan pärjäisi, mutta kas on niin mukava välillä syödä kiwi hedelmiäkin... vaikka niitä pitäisi lähteä hakemaan Siwaa kauempaa...

        siis oonko sanonu että en sais suomesta miestä??
        Mistä ootte vetäneet tuollaiset päätökset? Oletko kateellinen kun itse et ole käynyt tallinnaa kauempana? Ihme porukkaa jeesus. En ole lähdössä sinne pelkästään miestä etsimään mutta uskonpa vaan että sellaisen löydän jos olen hymyilevä ja vastaanottavainen: sellaisista naisista aussit katsos sattuvat pitämään. Siellä vähän eri meininki kuin suomessa ja sen näkee jälleen kerran tästäkin keskustelusta.
        Niin kuin edellinen sanoi, pärjäähän sitä kaupapuurollakin mutta joskus tekee mieli eksoottista ja makeaa ja c-vitamiinipitoista kiwihedelmää.


      • veikkaus
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        Armi Kuusela ...


      • osaan lukea
        meno maija kirjoitti:

        siis oonko sanonu että en sais suomesta miestä??
        Mistä ootte vetäneet tuollaiset päätökset? Oletko kateellinen kun itse et ole käynyt tallinnaa kauempana? Ihme porukkaa jeesus. En ole lähdössä sinne pelkästään miestä etsimään mutta uskonpa vaan että sellaisen löydän jos olen hymyilevä ja vastaanottavainen: sellaisista naisista aussit katsos sattuvat pitämään. Siellä vähän eri meininki kuin suomessa ja sen näkee jälleen kerran tästäkin keskustelusta.
        Niin kuin edellinen sanoi, pärjäähän sitä kaupapuurollakin mutta joskus tekee mieli eksoottista ja makeaa ja c-vitamiinipitoista kiwihedelmää.

        kun kerroit etsit vielä sitä elämäsi miestä ja näin sanoo nainen joka ei ole sitä löytänyt ? ja olen kyllä käynyt itse 3. kertaa Australiassa, minun veli asuu Camberrassa ja ollut seillä jo 35 vuotta.
        Tallinnaskin olen käynyt 8. kertaa ja menen taas ensi viikolla.
        Mutta jospa se elämäsi mies löytyy sieltä Australiasta mutta varoitan sillä elämä on siellä ihan yhtä kovaa kuin sinulla ollut täälläkin. Sillä sinne lähtee vain ne joilla elämä suomessa on pielessä tai muuten tökkii...ei kukaan lähde sinne siksi että vau onpa mahtava paikka. JA en usko että olet edes lähdössä, kohan nakkasit ajan kuluksi sillä Australiaan ei oteta niin vaan enää uudisasukkaita ja työlupaa ei saa hevillä . Rahattoma on sitä elämän miestä vielä vaikeampi löytää ja neuvonkin että kokeille vielä viikonloppuna jollain lavalla, jos joku hälmö vaikka....vaikka tunut olevan aika pahasuinen, hyi hyi ei siis ihme ettei ole ukkoa ?


      • diipadaipa
        osaan lukea kirjoitti:

        kun kerroit etsit vielä sitä elämäsi miestä ja näin sanoo nainen joka ei ole sitä löytänyt ? ja olen kyllä käynyt itse 3. kertaa Australiassa, minun veli asuu Camberrassa ja ollut seillä jo 35 vuotta.
        Tallinnaskin olen käynyt 8. kertaa ja menen taas ensi viikolla.
        Mutta jospa se elämäsi mies löytyy sieltä Australiasta mutta varoitan sillä elämä on siellä ihan yhtä kovaa kuin sinulla ollut täälläkin. Sillä sinne lähtee vain ne joilla elämä suomessa on pielessä tai muuten tökkii...ei kukaan lähde sinne siksi että vau onpa mahtava paikka. JA en usko että olet edes lähdössä, kohan nakkasit ajan kuluksi sillä Australiaan ei oteta niin vaan enää uudisasukkaita ja työlupaa ei saa hevillä . Rahattoma on sitä elämän miestä vielä vaikeampi löytää ja neuvonkin että kokeille vielä viikonloppuna jollain lavalla, jos joku hälmö vaikka....vaikka tunut olevan aika pahasuinen, hyi hyi ei siis ihme ettei ole ukkoa ?

        "Sillä sinne lähtee vain ne joilla elämä suomessa on pielessä tai muuten tökkii...ei kukaan lähde sinne siksi että vau onpa mahtava paikka"

        olipas hauska juttu... tiedätkö kuinka monet nuoret lähtevät sinne vuosittain? Ja juuri edellämainitusta syystä... Work n´travel viisumi on aika kova juttu näes. Ja eipä sinne tarvi loppuelämäksi jäädä, kokemus se on silti ja mahtava sellainen.

        Työluvan saa muuten aika helposti jos sattuu olemaan vaikka sairaanhoitaja ;)


      • meno maija
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        "Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? "


        Holy simpleness!


        Ok. siis olen ruma enkä kelpaa suomalaisille miehille siispä minun on poistuttava australiaan pilaamasta tätä suomen maisemaa...


      • sofiaL.
        meno maija kirjoitti:

        siis oonko sanonu että en sais suomesta miestä??
        Mistä ootte vetäneet tuollaiset päätökset? Oletko kateellinen kun itse et ole käynyt tallinnaa kauempana? Ihme porukkaa jeesus. En ole lähdössä sinne pelkästään miestä etsimään mutta uskonpa vaan että sellaisen löydän jos olen hymyilevä ja vastaanottavainen: sellaisista naisista aussit katsos sattuvat pitämään. Siellä vähän eri meininki kuin suomessa ja sen näkee jälleen kerran tästäkin keskustelusta.
        Niin kuin edellinen sanoi, pärjäähän sitä kaupapuurollakin mutta joskus tekee mieli eksoottista ja makeaa ja c-vitamiinipitoista kiwihedelmää.

        Onnea matkaan!Minä itse lähden syksyllä Argentiinaan. En myöskään lähde tarkoituksella etsimään miestä, mutta silmäni pidän auki.


      • satu- täti
        osaan lukea kirjoitti:

        kun kerroit etsit vielä sitä elämäsi miestä ja näin sanoo nainen joka ei ole sitä löytänyt ? ja olen kyllä käynyt itse 3. kertaa Australiassa, minun veli asuu Camberrassa ja ollut seillä jo 35 vuotta.
        Tallinnaskin olen käynyt 8. kertaa ja menen taas ensi viikolla.
        Mutta jospa se elämäsi mies löytyy sieltä Australiasta mutta varoitan sillä elämä on siellä ihan yhtä kovaa kuin sinulla ollut täälläkin. Sillä sinne lähtee vain ne joilla elämä suomessa on pielessä tai muuten tökkii...ei kukaan lähde sinne siksi että vau onpa mahtava paikka. JA en usko että olet edes lähdössä, kohan nakkasit ajan kuluksi sillä Australiaan ei oteta niin vaan enää uudisasukkaita ja työlupaa ei saa hevillä . Rahattoma on sitä elämän miestä vielä vaikeampi löytää ja neuvonkin että kokeille vielä viikonloppuna jollain lavalla, jos joku hälmö vaikka....vaikka tunut olevan aika pahasuinen, hyi hyi ei siis ihme ettei ole ukkoa ?

        Osaat lukea, mutta et kirjoittaa!


      • veikkaus
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        Kyllä Suomessa taidetaan yleisesti ottaen pitää Jaana Pelkosta kauniina ja ulkomaalainen mies on silläkin. Ja mikä kauheinta: ei ole edes länsimaalainen!


      • -hömppis
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        Tässä pari mielestäni todella kaunista naista joiden mies onkin löytynyt kaukaisista maista...

        Heli Koivula-Kruger, Tarja Turunen


      • Suomen missi
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        Armi Kuusisto, Heidi Wathen ja mm. Outi Tanhuanpaa aikoinaan, mutta palasi Suomeen.ja Sari Aspholm.


      • Täytyy myöntää
        Suomen missi kirjoitti:

        Armi Kuusisto, Heidi Wathen ja mm. Outi Tanhuanpaa aikoinaan, mutta palasi Suomeen.ja Sari Aspholm.

        Aspholm on/oli todella kaunis. Mutta mieskin on upporikas hotelliketjun omistaja eikä mikä tahansa surffaaja ausseista, jolle kelpaa hieman lihaksikkaammatkin tytöt.

        Buhahahahahaaaa!


      • Anti buha
        Täytyy myöntää kirjoitti:

        Aspholm on/oli todella kaunis. Mutta mieskin on upporikas hotelliketjun omistaja eikä mikä tahansa surffaaja ausseista, jolle kelpaa hieman lihaksikkaammatkin tytöt.

        Buhahahahahaaaa!

        Siis kysehän oli siitä, että nainen voi ottaa miehekseen ulkomaalaisen vaikka saisi Suomalaisenkin...


      • -Muusikko
        osaan lukea kirjoitti:

        kun kerroit etsit vielä sitä elämäsi miestä ja näin sanoo nainen joka ei ole sitä löytänyt ? ja olen kyllä käynyt itse 3. kertaa Australiassa, minun veli asuu Camberrassa ja ollut seillä jo 35 vuotta.
        Tallinnaskin olen käynyt 8. kertaa ja menen taas ensi viikolla.
        Mutta jospa se elämäsi mies löytyy sieltä Australiasta mutta varoitan sillä elämä on siellä ihan yhtä kovaa kuin sinulla ollut täälläkin. Sillä sinne lähtee vain ne joilla elämä suomessa on pielessä tai muuten tökkii...ei kukaan lähde sinne siksi että vau onpa mahtava paikka. JA en usko että olet edes lähdössä, kohan nakkasit ajan kuluksi sillä Australiaan ei oteta niin vaan enää uudisasukkaita ja työlupaa ei saa hevillä . Rahattoma on sitä elämän miestä vielä vaikeampi löytää ja neuvonkin että kokeille vielä viikonloppuna jollain lavalla, jos joku hälmö vaikka....vaikka tunut olevan aika pahasuinen, hyi hyi ei siis ihme ettei ole ukkoa ?

        "Australiaan ei oteta niin vaan enää uudisasukkaita ja työlupaa ei saa hevillä."
        No ei kai hevillä mitään työlupaa saadakaan. Hevibändejä on muutenkin aivan liikaa joka maassa. Joku muu ammatti on kyllä oltava jos työluvan meinaa saada.


      • .........
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        uusimmalla missillä viivillä on iranilainen poikaystävä. :) ehkä hän ei lähtenyt ulkomaille, kun löysi ulkomaalaisen jo suomesta?

        austraaliassa on hyvät työllistymismahkut, sosiaalisia, ystävällisiä ihmisiä, paljon aurinkoa ja rantoja. eli helppo tutustua muihin, helppo sopeutua. lisäksi miehet ovat komeita. miehiä on paljon enemmän kuin suomessa, ja siellä on laajempi geeniperimä, eli ihmiset voivat olla hyvinkin erinäköisiä. rantakaupungeissa yleisesti ihmiset ovat sporttisia, koska he harrastavat vesiurheilulajeja jne.


      • divaa
        näin se menee kirjoitti:

        jos nainen on lähdössä toiselle puolelle maapalloa ja yksin kun ei suomessa tärppää niin ei voi olla kaunis. Kyllä täällä suomessa kauneudella pärjää ettei he ainakaan tarvitse lähteä ausseihin asti miestä hakemaan ? ja tämäö asia on fakta ja uskon että näin asia on.
        Sano yksi kaunis nainen , missi tai vastaava joka on lähtenyt miestä etsimään maapallon toiselta puolen ? niinpä

        Hmm no miten olisi esimerkiksi muuan Armi Kuusela?


    • !:!

      no et sinä sinne tosta vain voi muuttaa...aikamoinen paperisota,että jospa vain suomimiehissä pysyt tai eu:n rajoissa

    • b-volley

      Toki Australiaan kannattaa lähteä tutustumaan se on ihan mahtava paikka ;D

      Jos haluat niistä miehistä esimakua niin mene reilaamaan kesällä Etelä-Eurooppaan, enemmin sellaisiin "Baari-kohteisiin" kuin "disko-kohteisiin", lähelle surffauskelpoisia rannikkoja tai muuta action kohteita (esim Pampalona, Spain...) Toki ausseja läytyy muualtakin pilvin pimein, mutta tuolla ehkä parhaat fiilikset.

      Yleisesti aussit ovat hauskoja, rentoja, kohteliaita, välillä melko sarkastisia ja usein täysin hulluja -mutta hyvällä tavalla! ehheh..

      ps. AUssien kanssa samoissa mestoissa on sitten myös Uusi-Seelantilaisia, jotka ovat melko samanlaisia, vaikka näiden kahden kansallisuuden välillä käydään mitä ihmeellisempiä henkisiä taistoja...

    • Suputtituttiaimi

      "Millaisia miehiä ne australiaiset ovat? Kellään mitään kokemusta? :)"

      Suomalaisiin miehiin verrattuna nulikoita. Aussikulttuuri on pintapuolinen ja sitä leimaa jätkämäisyys. Tasa-arvo ei pohjoismaisessa mielessä toteudu. Naisesta tulee helposti objekti ja homot ovat yök. Siis punaniskatouhua ja rentoon kuoreen puettua lapsellisuutta, vähän sellaista amis- tai yläastekulttuuria.

      Aussit eivät myöskään kansana ole omasta mielestäni erityisen kaunis (vertaa britteihin). Niin naiset kuin miehetkin ovat keskimäärin epäedustavia ja ylipaino on suuri ongelma, jopa suurempi kuin USAssa. Mutta tottahan joukossa on myös kauniita poikia ja tyttöjä.

      Mutta älä sinne nyt miesten vuoksi lähde.

      • b-volley

        Hassua että voi ihmisillä olla noin erilaisia kokemuksia.

        No olen huomannut, että monen juron Suomalaisen mielestä small-talk kulttuurikin on pintapuolista.

        Jätkämäisyydeksi ja lapsellisuudeksi voi tietty tulkita sen huumorin kukkasen, joka pilkahtaa mitä kummallisimmissa paikoissa (kuulitteko niistä kaivosmiehistä?)Mutta ehkä minäkin sitten olen ikuinen "Peter Pan" kuin moisessa ympäristössä viihdyn itse paremmin kuin täällä, jossa joka asiasta valitetaan tai jupistaan selän takana.

        Asenteista homoihinkaan ei ole sen kummallisempaa kokemusta, mutta Sydneyssä ainakin näyttivät viihtyvän ihan hyvin ja satuimpa paikallisen Mardi Gras kulkueenkin näkemään ja kovasti normi porukka siitä ainakin näytti tykkäävän (koko keskusta oli ihan täynnä ihmisiä sinä iltana).

        Lihavuuskin tuntui kovin kaukaiselta asialta, mutta ehkä se johtui siitä että liikuin lähinnä urheilullisissa piireissa. Tosin vahvasti vaikuttaa siltä, että Australiassa harrastetaan liikuntaa paljon enemmän kuin suomessa. Kaikki tuntuvat kuuluvan jonkinlaiseen baseball, jalkapallo- tai touch footy kerhoon joka pelaa viikoittain. Olympialaisissakin Australia menestyy kumman hyvin, ottaen huomioon, että sielläkin on loppujen lopuksi niin vähän ihmisiä.

        Heh- saivat kulttaa jopa talviolymppialaisissa...


      • Suputtituttiaimi
        b-volley kirjoitti:

        Hassua että voi ihmisillä olla noin erilaisia kokemuksia.

        No olen huomannut, että monen juron Suomalaisen mielestä small-talk kulttuurikin on pintapuolista.

        Jätkämäisyydeksi ja lapsellisuudeksi voi tietty tulkita sen huumorin kukkasen, joka pilkahtaa mitä kummallisimmissa paikoissa (kuulitteko niistä kaivosmiehistä?)Mutta ehkä minäkin sitten olen ikuinen "Peter Pan" kuin moisessa ympäristössä viihdyn itse paremmin kuin täällä, jossa joka asiasta valitetaan tai jupistaan selän takana.

        Asenteista homoihinkaan ei ole sen kummallisempaa kokemusta, mutta Sydneyssä ainakin näyttivät viihtyvän ihan hyvin ja satuimpa paikallisen Mardi Gras kulkueenkin näkemään ja kovasti normi porukka siitä ainakin näytti tykkäävän (koko keskusta oli ihan täynnä ihmisiä sinä iltana).

        Lihavuuskin tuntui kovin kaukaiselta asialta, mutta ehkä se johtui siitä että liikuin lähinnä urheilullisissa piireissa. Tosin vahvasti vaikuttaa siltä, että Australiassa harrastetaan liikuntaa paljon enemmän kuin suomessa. Kaikki tuntuvat kuuluvan jonkinlaiseen baseball, jalkapallo- tai touch footy kerhoon joka pelaa viikoittain. Olympialaisissakin Australia menestyy kumman hyvin, ottaen huomioon, että sielläkin on loppujen lopuksi niin vähän ihmisiä.

        Heh- saivat kulttaa jopa talviolymppialaisissa...

        Jokainen tietenkin viihtyy niin kuin viihtyy ja riippuu paljon ihmisestä ja lähipiiristä, mikä maa tai kulttuuri kenellekin sopii. Minusta aussikulttuurin pahin ongelma on huumorintajuttomuus ja älyllisyyden puute. Sarkasmia ei viljellä eikä sitä edes ymmärretä.

        Kannattaa lukea siirtolaisina asuneiden kokemuksia eri maista. Niistäkin huomaa, että se, mikä on yhdelle onni, on toiselle kauhistus. Lisäksi kotimaan vetovoima on aina suuri. Alla brittien foorumille linkki.

        http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?f=61


      • b-volley
        Suputtituttiaimi kirjoitti:

        Jokainen tietenkin viihtyy niin kuin viihtyy ja riippuu paljon ihmisestä ja lähipiiristä, mikä maa tai kulttuuri kenellekin sopii. Minusta aussikulttuurin pahin ongelma on huumorintajuttomuus ja älyllisyyden puute. Sarkasmia ei viljellä eikä sitä edes ymmärretä.

        Kannattaa lukea siirtolaisina asuneiden kokemuksia eri maista. Niistäkin huomaa, että se, mikä on yhdelle onni, on toiselle kauhistus. Lisäksi kotimaan vetovoima on aina suuri. Alla brittien foorumille linkki.

        http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?f=61

        että valitsit juuri brittien sivuston tuohon! olen asunut myös englannissa ja kohdistaisin sen huumosintajuttomuuden pikemminkin sinnepäin...

        Olemme siis hyvin erilaisia. Se on selvä. Kaikkien on kuitenkin hyvä tehdä omat mielensä asiasta, joten silti kehotan kaikkia kiinnostuneita matkustamaan Australiaan avoimin mielin ja nauttimaan sen tarjoamista kokemuksista ;-)


      • Juuri näin!
        b-volley kirjoitti:

        että valitsit juuri brittien sivuston tuohon! olen asunut myös englannissa ja kohdistaisin sen huumosintajuttomuuden pikemminkin sinnepäin...

        Olemme siis hyvin erilaisia. Se on selvä. Kaikkien on kuitenkin hyvä tehdä omat mielensä asiasta, joten silti kehotan kaikkia kiinnostuneita matkustamaan Australiaan avoimin mielin ja nauttimaan sen tarjoamista kokemuksista ;-)

        "Olemme siis hyvin erilaisia. Se on selvä. Kaikkien on kuitenkin hyvä tehdä omat mielensä asiasta, joten silti kehotan kaikkia kiinnostuneita matkustamaan Australiaan avoimin mielin ja nauttimaan sen tarjoamista kokemuksista"

        Juuri näin. Kaikkea kannattaa kokeilla ja toisille sopii toinen ja toisille toinen. Ja uusihan on aina jännittävää. Viihtyminen selviää usein vasta vuosien päästä.


      • kokemuksen kautta
        b-volley kirjoitti:

        Hassua että voi ihmisillä olla noin erilaisia kokemuksia.

        No olen huomannut, että monen juron Suomalaisen mielestä small-talk kulttuurikin on pintapuolista.

        Jätkämäisyydeksi ja lapsellisuudeksi voi tietty tulkita sen huumorin kukkasen, joka pilkahtaa mitä kummallisimmissa paikoissa (kuulitteko niistä kaivosmiehistä?)Mutta ehkä minäkin sitten olen ikuinen "Peter Pan" kuin moisessa ympäristössä viihdyn itse paremmin kuin täällä, jossa joka asiasta valitetaan tai jupistaan selän takana.

        Asenteista homoihinkaan ei ole sen kummallisempaa kokemusta, mutta Sydneyssä ainakin näyttivät viihtyvän ihan hyvin ja satuimpa paikallisen Mardi Gras kulkueenkin näkemään ja kovasti normi porukka siitä ainakin näytti tykkäävän (koko keskusta oli ihan täynnä ihmisiä sinä iltana).

        Lihavuuskin tuntui kovin kaukaiselta asialta, mutta ehkä se johtui siitä että liikuin lähinnä urheilullisissa piireissa. Tosin vahvasti vaikuttaa siltä, että Australiassa harrastetaan liikuntaa paljon enemmän kuin suomessa. Kaikki tuntuvat kuuluvan jonkinlaiseen baseball, jalkapallo- tai touch footy kerhoon joka pelaa viikoittain. Olympialaisissakin Australia menestyy kumman hyvin, ottaen huomioon, että sielläkin on loppujen lopuksi niin vähän ihmisiä.

        Heh- saivat kulttaa jopa talviolymppialaisissa...

        Sen verran faktaa, että aussimiehistä 65% on ylipainoisia ja naisista 35%. Muuten varmaan aussimiehet ovat ihania, huumorintajuisia ja avoimia. Mieluummin katselisin niitä iloisia luonnonlapsia kuin suomalaisia juntteja ja turhantärkeitä elvistelijöitä. Suomalaiset miehet ovat muutenkin hemmetin tympeitä ja töykeitä käyttäytymiseltään.


      • Juu-u
        kokemuksen kautta kirjoitti:

        Sen verran faktaa, että aussimiehistä 65% on ylipainoisia ja naisista 35%. Muuten varmaan aussimiehet ovat ihania, huumorintajuisia ja avoimia. Mieluummin katselisin niitä iloisia luonnonlapsia kuin suomalaisia juntteja ja turhantärkeitä elvistelijöitä. Suomalaiset miehet ovat muutenkin hemmetin tympeitä ja töykeitä käyttäytymiseltään.

        Onneksi suominaiset ovat iloisia ja traumattomia luonnonlapsia, kuten tältäkin palstalta näkyy. ;)


      • huumori...
        b-volley kirjoitti:

        että valitsit juuri brittien sivuston tuohon! olen asunut myös englannissa ja kohdistaisin sen huumosintajuttomuuden pikemminkin sinnepäin...

        Olemme siis hyvin erilaisia. Se on selvä. Kaikkien on kuitenkin hyvä tehdä omat mielensä asiasta, joten silti kehotan kaikkia kiinnostuneita matkustamaan Australiaan avoimin mielin ja nauttimaan sen tarjoamista kokemuksista ;-)

        Aika outoa väittää brittejä huumorintajuttomiksi, siellähän on huumorin kukkanen kasvanut todennäköisesti kaikkein kukkeimmilleen. Ironia ja sarkasmikin osataan. Australia on monessa mielessä oiva maa, mutta kyllä siellä aivoilleen enemmän virikettä kaipaava melko nopeasti kyllästyy. Paikallisten joukkotiedotusvälineidenkin/viihteenkin taso on melko heikkoa. Mutta kukin taaplaa tavallaan, jotkut väittää että nyt (tai oikeastaan jo viime vuosikymmenellä alkanut) olisi menossa vähän sellainen aussirenessanssi, jossa maa vähän miettii olemustaan uudemmalla tavalla.


      • Pian vapaa, thank god

        Juu, juuri näin kuin edellisen viestin kirjoittaja kuvaa.

        Olen ollut avoliitossa aussin kanssa viimeiset 4 vuotta, nyt suhde thank god on päättymässä. Olen tuntenut hänet ja PALJON muita heikäläisiä viimeiset 16 vuotta, koska olen asunut siellä useaan otteeseen, joten luulen, että ihan hatusta ei arvioni ole:

        Siis, juuri sitä hill billy- ja ennen kaikkea keskenkasvuista amismeininkiä, lapsellista, naisen asema sängyn ja hellan välissä, koulutusta (varsinkaan naisen), ei arvosteta. Suoraan koulusta vaan hanttihommiin, ihan sama mitä, kunhan saa rahaa ja voi kuluttaa sen autoihin, pikaruokaan, leffoihin, ralliin ym., elämän tavoite "the Australian dream" on hieno (siis hienon NÄKÖINEN näin meidän suomalaisten näkökulmasta, mutta niin pahvista rakennettu, että sadeaikana on helvetin kylmä ja kosteata ja saa nukkua seitsemän peiton alla, eikä sekään riitä) talo, kaks autoa ja barbeque kaljapulloineen takapihalla joka helvetin päivä. Gatheringeissa jutun taso tavallisimmin mm. autot, pieru- ja tissihuumori. Jes jes. Ja onnettoman näköiset kotiäidit kuskaavat kaljaa pöytään.

        Yleissivistys ja kiinnostus tietämyksestä puhumattakaan maailman asioihin keskimäärin nolla ja sitä rataa. Jopa koulutetut aussiystäväni ovat olleet sitä mieltä, että suurin osa heidän ex-kavereistaan alkoivat katsoa heitä kieroon, kun he menivät opiskelemaan yliopistoon.

        Väittäisin, etten ole ainoa suomalainen nainen, jolla tulee vaikeuksia sopeutua tällaiseen kulttuuriin. Mutta joka kulttuuristahan löytyy monenlaisia ihmisiä, joten ehkäpä kysyjää onnistaa ja löytyy jotain muuta kuin mitä minä olen saanut kunnian seurata jo vuosikaudet.

        Ja olen myös edellisen kanssa samaa mieltä siitä, että aussit eivät ole mikään kaunis kansa. Siellä on vaan niin montaa eri syntyperää, että kauniitakin mukaan biitsille mahtuu. Ja sit tapahtuu tämä babushka-ilmiö: naiset menee naimisiin 20vee, jäävät kotiin lasten kanssa, ja sit näyttävätkin 120-kiloisilta ikäistään vanhemmilta pyykkimuijilta. Et sillee, se niistä monista biitsipimuista. No ei tietty kaikki mene tuosta putkesta.

        Ai niin, pian tulevan ex-avomieheni suusta loppukaneetti: Suomihan on muuten kehitysmaa, jossa aivan kaikki on perseestä. Täällä ei ole mitään ammattitaitoa millään alalla, tämä on kymmeniä vuosia jäljessä kehityksestä, erityisesti teknologiassa (juu), täällä on tyhmiä ihmisiä, joilla on tyhmiä perinteitä ja tyhmiä tapoja. Mikään täällä ei ole hyvin, kaikesta pitää valittaa ja korostaa, kuinka Australia on maailman paras maa. Että sillee. Mutta tosiaan, toivottavasti kysyjä löytää haluamansa. Itse palaan MIELELLÄNI suomalaisten miesten talteenotettavaksi!!!!!!!! :)


      • Nimetön
        Juu-u kirjoitti:

        Onneksi suominaiset ovat iloisia ja traumattomia luonnonlapsia, kuten tältäkin palstalta näkyy. ;)

        Oletko kenties joku lääkäri, kun pystyt diagnsoimaan sairauksia täältäkäsin? Taitaa se traumaattisuus löytyä ihan omasta pääkopastas! Minkäs sille mahtaa, jos aussimiehet ovat kiinostavempia kuin suomijuntit.


      • b-volley
        Pian vapaa, thank god kirjoitti:

        Juu, juuri näin kuin edellisen viestin kirjoittaja kuvaa.

        Olen ollut avoliitossa aussin kanssa viimeiset 4 vuotta, nyt suhde thank god on päättymässä. Olen tuntenut hänet ja PALJON muita heikäläisiä viimeiset 16 vuotta, koska olen asunut siellä useaan otteeseen, joten luulen, että ihan hatusta ei arvioni ole:

        Siis, juuri sitä hill billy- ja ennen kaikkea keskenkasvuista amismeininkiä, lapsellista, naisen asema sängyn ja hellan välissä, koulutusta (varsinkaan naisen), ei arvosteta. Suoraan koulusta vaan hanttihommiin, ihan sama mitä, kunhan saa rahaa ja voi kuluttaa sen autoihin, pikaruokaan, leffoihin, ralliin ym., elämän tavoite "the Australian dream" on hieno (siis hienon NÄKÖINEN näin meidän suomalaisten näkökulmasta, mutta niin pahvista rakennettu, että sadeaikana on helvetin kylmä ja kosteata ja saa nukkua seitsemän peiton alla, eikä sekään riitä) talo, kaks autoa ja barbeque kaljapulloineen takapihalla joka helvetin päivä. Gatheringeissa jutun taso tavallisimmin mm. autot, pieru- ja tissihuumori. Jes jes. Ja onnettoman näköiset kotiäidit kuskaavat kaljaa pöytään.

        Yleissivistys ja kiinnostus tietämyksestä puhumattakaan maailman asioihin keskimäärin nolla ja sitä rataa. Jopa koulutetut aussiystäväni ovat olleet sitä mieltä, että suurin osa heidän ex-kavereistaan alkoivat katsoa heitä kieroon, kun he menivät opiskelemaan yliopistoon.

        Väittäisin, etten ole ainoa suomalainen nainen, jolla tulee vaikeuksia sopeutua tällaiseen kulttuuriin. Mutta joka kulttuuristahan löytyy monenlaisia ihmisiä, joten ehkäpä kysyjää onnistaa ja löytyy jotain muuta kuin mitä minä olen saanut kunnian seurata jo vuosikaudet.

        Ja olen myös edellisen kanssa samaa mieltä siitä, että aussit eivät ole mikään kaunis kansa. Siellä on vaan niin montaa eri syntyperää, että kauniitakin mukaan biitsille mahtuu. Ja sit tapahtuu tämä babushka-ilmiö: naiset menee naimisiin 20vee, jäävät kotiin lasten kanssa, ja sit näyttävätkin 120-kiloisilta ikäistään vanhemmilta pyykkimuijilta. Et sillee, se niistä monista biitsipimuista. No ei tietty kaikki mene tuosta putkesta.

        Ai niin, pian tulevan ex-avomieheni suusta loppukaneetti: Suomihan on muuten kehitysmaa, jossa aivan kaikki on perseestä. Täällä ei ole mitään ammattitaitoa millään alalla, tämä on kymmeniä vuosia jäljessä kehityksestä, erityisesti teknologiassa (juu), täällä on tyhmiä ihmisiä, joilla on tyhmiä perinteitä ja tyhmiä tapoja. Mikään täällä ei ole hyvin, kaikesta pitää valittaa ja korostaa, kuinka Australia on maailman paras maa. Että sillee. Mutta tosiaan, toivottavasti kysyjä löytää haluamansa. Itse palaan MIELELLÄNI suomalaisten miesten talteenotettavaksi!!!!!!!! :)

        Arviosi ei varmaankaan ole ihan hatusta, mutta se on kuitenkin sinun arviosi. Olen pahoillani puolestasi, että kokemuksesi australiasta jäivät noin huonoiksi.

        Todellakin asiat riippunee pitkälti ihan siitä minkälaisissa porukoissa ja alueilla pyörii. Minun australialainen tuttavapiirini on vallan toista maata. Enkä todellakaan koe moisen masentavan näkemykseni kuvaavan Australiaa millään lailla. Mutta myönnän, että olen myös itse omaksunut Suomesta aivan liian negatiivisen kuvan ja siksi minun on yleensä vaikea Suomea mainostaa ulkomailla. Liitän suomalaisuuteen turhan valituksen, kotona nyhjäämisen ja sellaisen "muotteihin jäykistymisen". Onneksi tässä kesän aikana ehkä mieleeni jää jotain positiivisempia asioista suomalaisten luonteesta maailmalle vietäväksi. Kiinnostus kuitenkin Suomea kohtaan on aina ollut suurta ja yritän aina selitellä jäykkyyttämme ja töksäyttelyämme, hiljaisuuttamme, ujouttamme niin ettei se tule väärinymmärretyksi. Vaikein asia on aina ollut salmiakki. Miekkoseni oli aivan ällistynyt huomatessaan, että siitä "myrkystä" tehdään suomessa myös purkkkaa ja jäätelöä...

        Loppujen lopuksi, jokaisen kannattaa muokata elämänsä sellaiseksi, jossa viihtyy ja itse vaikuttaa ympäristöönsä, eikä vaan passiivisena seilata mukana.

        Seuraava kotini tulee olemaan vielä kauempana, nimittäin Uudessa Seelannissa. (laitan tämän tähän ihan mielenkiinnosta, josko kiweistäkin alkaisi herumaan jonkinlaista ipinää)

        Hauskaa muuten miten tänne aina "ilmestyy" kaikenlaisia asiantuntijoita, oli kyseessä maa kuin maa ;)


      • b-volley
        huumori... kirjoitti:

        Aika outoa väittää brittejä huumorintajuttomiksi, siellähän on huumorin kukkanen kasvanut todennäköisesti kaikkein kukkeimmilleen. Ironia ja sarkasmikin osataan. Australia on monessa mielessä oiva maa, mutta kyllä siellä aivoilleen enemmän virikettä kaipaava melko nopeasti kyllästyy. Paikallisten joukkotiedotusvälineidenkin/viihteenkin taso on melko heikkoa. Mutta kukin taaplaa tavallaan, jotkut väittää että nyt (tai oikeastaan jo viime vuosikymmenellä alkanut) olisi menossa vähän sellainen aussirenessanssi, jossa maa vähän miettii olemustaan uudemmalla tavalla.

        No kaikkia ei brittihuumori lämmitä.

        Poikkeuksena oli "Hare Krisna" yms, sketsi ohjelma, joka tosin oli pikemminkin maahanmuuttajien ansiota sekin...

        Kaikki britit, joiden kanssa jouduin Englannissa työskentelemään olivat todella kuivia ja huumorintajuttomia arkielämässään.

        "Australia on monessa mielessä oiva maa, mutta kyllä siellä aivoilleen enemmän virikettä kaipaava melko nopeasti kyllästyy."

        Minä saan aivoilleni ihan tarpeeksi virikettä ulkoilusta, pelaamisesta, ystävistä, töistäni, kirjoista ja internetistä. Näitä asioita kerään ympärilleni, missä ikinä olenkaan. Jos kaipaan vielä lisä virikettä niin siinähän sitä onkin sitä virikettä itse kehittää itselleen virikettä ;D


      • Suputtituttiaimi
        b-volley kirjoitti:

        Arviosi ei varmaankaan ole ihan hatusta, mutta se on kuitenkin sinun arviosi. Olen pahoillani puolestasi, että kokemuksesi australiasta jäivät noin huonoiksi.

        Todellakin asiat riippunee pitkälti ihan siitä minkälaisissa porukoissa ja alueilla pyörii. Minun australialainen tuttavapiirini on vallan toista maata. Enkä todellakaan koe moisen masentavan näkemykseni kuvaavan Australiaa millään lailla. Mutta myönnän, että olen myös itse omaksunut Suomesta aivan liian negatiivisen kuvan ja siksi minun on yleensä vaikea Suomea mainostaa ulkomailla. Liitän suomalaisuuteen turhan valituksen, kotona nyhjäämisen ja sellaisen "muotteihin jäykistymisen". Onneksi tässä kesän aikana ehkä mieleeni jää jotain positiivisempia asioista suomalaisten luonteesta maailmalle vietäväksi. Kiinnostus kuitenkin Suomea kohtaan on aina ollut suurta ja yritän aina selitellä jäykkyyttämme ja töksäyttelyämme, hiljaisuuttamme, ujouttamme niin ettei se tule väärinymmärretyksi. Vaikein asia on aina ollut salmiakki. Miekkoseni oli aivan ällistynyt huomatessaan, että siitä "myrkystä" tehdään suomessa myös purkkkaa ja jäätelöä...

        Loppujen lopuksi, jokaisen kannattaa muokata elämänsä sellaiseksi, jossa viihtyy ja itse vaikuttaa ympäristöönsä, eikä vaan passiivisena seilata mukana.

        Seuraava kotini tulee olemaan vielä kauempana, nimittäin Uudessa Seelannissa. (laitan tämän tähän ihan mielenkiinnosta, josko kiweistäkin alkaisi herumaan jonkinlaista ipinää)

        Hauskaa muuten miten tänne aina "ilmestyy" kaikenlaisia asiantuntijoita, oli kyseessä maa kuin maa ;)

        "Loppujen lopuksi, jokaisen kannattaa muokata elämänsä sellaiseksi, jossa viihtyy ja itse vaikuttaa ympäristöönsä, eikä vaan passiivisena seilata mukana."

        Tämä on hieno toteamus. Kun on itselleen rehellinen, ei korota omaa kokemusta muiden kokemuksen yläpuolelle ja antaa arvon erilaisille kokemuksille, saattaa elämä kehittyä tasapainoiseksi. Myös uteliaisuus ja erilaisten mielipiteiden lukeminen kannattaa.

        Jos saisin Suomesta jonkin ryhmän poistaa, se olisi joukko, joka mollaa suomalaisia ja kertoo, kuinka negatiivisia ja juntteja me olemme. Usein tuntuu, että tämä negatiivinen joukko koostuu juuri näistä kansainvälisistä ihmisistä. Aiheuttaako kansainvälisyys katkeruutta?

        "Hauskaa muuten miten tänne aina "ilmestyy" kaikenlaisia asiantuntijoita, oli kyseessä maa kuin maa ;)"

        Kaikista maailman kansoista suomalaiset kuuluvat liikkuvimpiin. He ovat nähneet maailmaa ja myös asuneet maailmalla. Vaikka itse ulkomailla asuessa tuntuisi siltä, että tämä on ainutlaatuista ja minä tiedän jotain, mitä monet muut eivät tiedä, niin se on osin pelkkää harhaa. Kokemuksia on monilla muillakin - sekä positiivisia että negatiivisia.


      • b-volley
        Suputtituttiaimi kirjoitti:

        "Loppujen lopuksi, jokaisen kannattaa muokata elämänsä sellaiseksi, jossa viihtyy ja itse vaikuttaa ympäristöönsä, eikä vaan passiivisena seilata mukana."

        Tämä on hieno toteamus. Kun on itselleen rehellinen, ei korota omaa kokemusta muiden kokemuksen yläpuolelle ja antaa arvon erilaisille kokemuksille, saattaa elämä kehittyä tasapainoiseksi. Myös uteliaisuus ja erilaisten mielipiteiden lukeminen kannattaa.

        Jos saisin Suomesta jonkin ryhmän poistaa, se olisi joukko, joka mollaa suomalaisia ja kertoo, kuinka negatiivisia ja juntteja me olemme. Usein tuntuu, että tämä negatiivinen joukko koostuu juuri näistä kansainvälisistä ihmisistä. Aiheuttaako kansainvälisyys katkeruutta?

        "Hauskaa muuten miten tänne aina "ilmestyy" kaikenlaisia asiantuntijoita, oli kyseessä maa kuin maa ;)"

        Kaikista maailman kansoista suomalaiset kuuluvat liikkuvimpiin. He ovat nähneet maailmaa ja myös asuneet maailmalla. Vaikka itse ulkomailla asuessa tuntuisi siltä, että tämä on ainutlaatuista ja minä tiedän jotain, mitä monet muut eivät tiedä, niin se on osin pelkkää harhaa. Kokemuksia on monilla muillakin - sekä positiivisia että negatiivisia.

        En usko, että kansainvälisyys sinänsä aiheuttaa katkeruutta, mutta muualta palatessa, suomalaisuuden tietyt ominaispiirteet havaitsee selkeämmin.

        Tarkoitinkin tuolla asiantuntijan ilmestymis jutulla lähinnä tuota paluumuttajanaista, joka sattui sopivasti paikalle..

        Hauskaa on myös, että sinä muutit asenteesi vähän vapaammaksi tässä ketjun myötä... Eka kommenttisi oli aika tylyä luettavaa...


      • Suputtituttiaimi
        b-volley kirjoitti:

        En usko, että kansainvälisyys sinänsä aiheuttaa katkeruutta, mutta muualta palatessa, suomalaisuuden tietyt ominaispiirteet havaitsee selkeämmin.

        Tarkoitinkin tuolla asiantuntijan ilmestymis jutulla lähinnä tuota paluumuttajanaista, joka sattui sopivasti paikalle..

        Hauskaa on myös, että sinä muutit asenteesi vähän vapaammaksi tässä ketjun myötä... Eka kommenttisi oli aika tylyä luettavaa...

        "En usko, että kansainvälisyys sinänsä aiheuttaa katkeruutta, mutta muualta palatessa, suomalaisuuden tietyt ominaispiirteet havaitsee selkeämmin."

        Se on totta. Suomalaisuus on säilyttänyt monia ominaispiirteitä, jotka muualla maailmassa ovat sulautuneet osaksi globaalia länsimaista kulttuuria. Jotkut kokevat nämä piirteet negatiivisiksi, toiset positiivisiksi. Jotkut ulkomaalaiset lyttäävät Suomen tyystin, toiset ihailevat sen omalaatuisuutta ja jäävät tänne peräti työskentelemään tai kokonaan asumaan.

        Se minua harmittaa, että jotkut maailmalla asuneet ihmiset antavat ymmärtää, että suomalaiset eivät saisi olla suomalaisia. Tuollaisessa ajattelussa on sellaista menestyvän 3-kymppisen bisnesmiehen maailmantajua, jossa erilaisuutta ei kunnioiteta vaan kaikki pitäisi sovittaa yhteen muottiin. Tuohon 3-kymppisen maailmantajuun kuuluu myös se, että arvokkaaksi ei koeta sitä, mikä on ympärillä, vaan kaikki hienompi on tuolla jossain. Hyvä ei ole koskaan läsnä, vaan sen pitää olla aina tavoiteltavaa. Kuopion tori on junttimaista savolaismeininkiä, mutta sama junttimeininkin Etelä-Euroopassa onkin viehättävää ja omaleimaista kulttuuria.

        "Eka kommenttisi oli aika tylyä luettavaa..."

        No, se oli minun mielipiteeni, ei mikään totuus. Olen asunut Australiassa, eikä kansasta jäänyt kokonaisuudessa mitenkään mukavaa kuvaa, vaikka monia mukavia ihmisiä tapasinkin. Britishexpats-sivuston linkitin siksi, että monet siellä kirjoittelevat ovat kokeneet asiat hyvin samalla tavalla kuin minä.


      • b-volley
        Suputtituttiaimi kirjoitti:

        "En usko, että kansainvälisyys sinänsä aiheuttaa katkeruutta, mutta muualta palatessa, suomalaisuuden tietyt ominaispiirteet havaitsee selkeämmin."

        Se on totta. Suomalaisuus on säilyttänyt monia ominaispiirteitä, jotka muualla maailmassa ovat sulautuneet osaksi globaalia länsimaista kulttuuria. Jotkut kokevat nämä piirteet negatiivisiksi, toiset positiivisiksi. Jotkut ulkomaalaiset lyttäävät Suomen tyystin, toiset ihailevat sen omalaatuisuutta ja jäävät tänne peräti työskentelemään tai kokonaan asumaan.

        Se minua harmittaa, että jotkut maailmalla asuneet ihmiset antavat ymmärtää, että suomalaiset eivät saisi olla suomalaisia. Tuollaisessa ajattelussa on sellaista menestyvän 3-kymppisen bisnesmiehen maailmantajua, jossa erilaisuutta ei kunnioiteta vaan kaikki pitäisi sovittaa yhteen muottiin. Tuohon 3-kymppisen maailmantajuun kuuluu myös se, että arvokkaaksi ei koeta sitä, mikä on ympärillä, vaan kaikki hienompi on tuolla jossain. Hyvä ei ole koskaan läsnä, vaan sen pitää olla aina tavoiteltavaa. Kuopion tori on junttimaista savolaismeininkiä, mutta sama junttimeininkin Etelä-Euroopassa onkin viehättävää ja omaleimaista kulttuuria.

        "Eka kommenttisi oli aika tylyä luettavaa..."

        No, se oli minun mielipiteeni, ei mikään totuus. Olen asunut Australiassa, eikä kansasta jäänyt kokonaisuudessa mitenkään mukavaa kuvaa, vaikka monia mukavia ihmisiä tapasinkin. Britishexpats-sivuston linkitin siksi, että monet siellä kirjoittelevat ovat kokeneet asiat hyvin samalla tavalla kuin minä.

        Ja minua taas harmittaa, että tällä palstalla, jos joku ilmoittaa pitävänsä joistakin eri maalaisista miehistä/naisista (aiheeseen takaisin johdattelua...) niin ko. maa kansoineen pyritään nuijimaan maanrakoon.


      • Suputtituttiaimi
        b-volley kirjoitti:

        Ja minua taas harmittaa, että tällä palstalla, jos joku ilmoittaa pitävänsä joistakin eri maalaisista miehistä/naisista (aiheeseen takaisin johdattelua...) niin ko. maa kansoineen pyritään nuijimaan maanrakoon.

        "Ja minua taas harmittaa, että tällä palstalla, jos joku ilmoittaa pitävänsä joistakin eri maalaisista miehistä/naisista (aiheeseen takaisin johdattelua...) niin ko. maa kansoineen pyritään nuijimaan maanrakoon."

        Se lienee seurausta siitä, että faktat, mielipiteet, yleistykset ja ylimielisyys menevät sekaisin. Jos joku tulee totuutena ilmoittamaan, että maa X on absoluuttisesti parempi kuin maa Y, niin kyllä minuakin ärsyttää.


      • No juu...
        b-volley kirjoitti:

        No kaikkia ei brittihuumori lämmitä.

        Poikkeuksena oli "Hare Krisna" yms, sketsi ohjelma, joka tosin oli pikemminkin maahanmuuttajien ansiota sekin...

        Kaikki britit, joiden kanssa jouduin Englannissa työskentelemään olivat todella kuivia ja huumorintajuttomia arkielämässään.

        "Australia on monessa mielessä oiva maa, mutta kyllä siellä aivoilleen enemmän virikettä kaipaava melko nopeasti kyllästyy."

        Minä saan aivoilleni ihan tarpeeksi virikettä ulkoilusta, pelaamisesta, ystävistä, töistäni, kirjoista ja internetistä. Näitä asioita kerään ympärilleni, missä ikinä olenkaan. Jos kaipaan vielä lisä virikettä niin siinähän sitä onkin sitä virikettä itse kehittää itselleen virikettä ;D

        No Briteistä on kuitenkin tullut järjetön määrä laadukkaita telkkuohjelmia, komediasta draamaan. Onhan sieltä tullut kökköäkin, johon muuten tuo Hare Krishna yleensä luetaan. Viime aikojen hittejä ovat olleet mm. Fast Show, Smack the Pony ja Little Britain. Aikaisempia hittejä on liian runsaasti tässä mainittavaksi. Mitä Australiasta on tullut? Priscilla Queen of the Desert? Paul Hogan Show? :)

        No juu, mutta pointti oli nyt vähän se että Australia nyt ei mikään varsinainen kulttuurin kehto ole, eikä aussit sellaista väitäkään.


      • jos
        No juu... kirjoitti:

        No Briteistä on kuitenkin tullut järjetön määrä laadukkaita telkkuohjelmia, komediasta draamaan. Onhan sieltä tullut kökköäkin, johon muuten tuo Hare Krishna yleensä luetaan. Viime aikojen hittejä ovat olleet mm. Fast Show, Smack the Pony ja Little Britain. Aikaisempia hittejä on liian runsaasti tässä mainittavaksi. Mitä Australiasta on tullut? Priscilla Queen of the Desert? Paul Hogan Show? :)

        No juu, mutta pointti oli nyt vähän se että Australia nyt ei mikään varsinainen kulttuurin kehto ole, eikä aussit sellaista väitäkään.

        kansojen huumorintajun määrä lasketaan sen mukaan miten paljon sen komediat viihdyttävät ulkomaalaisia niin Suomihan on oikea huumorintajuttomuuden perikuva! Damn...


      • juu...
        jos kirjoitti:

        kansojen huumorintajun määrä lasketaan sen mukaan miten paljon sen komediat viihdyttävät ulkomaalaisia niin Suomihan on oikea huumorintajuttomuuden perikuva! Damn...

        Niin, pidätkö sitten Suomea jonkinlaisena huumorintajun mekkana?


      • Edellinen
        b-volley kirjoitti:

        Arviosi ei varmaankaan ole ihan hatusta, mutta se on kuitenkin sinun arviosi. Olen pahoillani puolestasi, että kokemuksesi australiasta jäivät noin huonoiksi.

        Todellakin asiat riippunee pitkälti ihan siitä minkälaisissa porukoissa ja alueilla pyörii. Minun australialainen tuttavapiirini on vallan toista maata. Enkä todellakaan koe moisen masentavan näkemykseni kuvaavan Australiaa millään lailla. Mutta myönnän, että olen myös itse omaksunut Suomesta aivan liian negatiivisen kuvan ja siksi minun on yleensä vaikea Suomea mainostaa ulkomailla. Liitän suomalaisuuteen turhan valituksen, kotona nyhjäämisen ja sellaisen "muotteihin jäykistymisen". Onneksi tässä kesän aikana ehkä mieleeni jää jotain positiivisempia asioista suomalaisten luonteesta maailmalle vietäväksi. Kiinnostus kuitenkin Suomea kohtaan on aina ollut suurta ja yritän aina selitellä jäykkyyttämme ja töksäyttelyämme, hiljaisuuttamme, ujouttamme niin ettei se tule väärinymmärretyksi. Vaikein asia on aina ollut salmiakki. Miekkoseni oli aivan ällistynyt huomatessaan, että siitä "myrkystä" tehdään suomessa myös purkkkaa ja jäätelöä...

        Loppujen lopuksi, jokaisen kannattaa muokata elämänsä sellaiseksi, jossa viihtyy ja itse vaikuttaa ympäristöönsä, eikä vaan passiivisena seilata mukana.

        Seuraava kotini tulee olemaan vielä kauempana, nimittäin Uudessa Seelannissa. (laitan tämän tähän ihan mielenkiinnosta, josko kiweistäkin alkaisi herumaan jonkinlaista ipinää)

        Hauskaa muuten miten tänne aina "ilmestyy" kaikenlaisia asiantuntijoita, oli kyseessä maa kuin maa ;)

        Viitaten kommenttiisi en kyllä mielestäni sanonut missään vaiheessa, että olisin minkäänlainen asiantuntija, kunhan esitin oman kokemukseni (kuten sinäkin??), ja nimenomaan lisäsin vielä, että jokaisesta kulttuuristahan löytyy ihmisiä joka lähtöön - en siis sanonut, että kaikki sikäläiset (tai täkäläiset tai ketkään muutkaan) olisivat samasta muotista. Kyllähän jokainen tajuaa, ainakin toivoisin niin, että joka maasta löytyy kaikenlaisia ihmisiä. Minä voin vain kertoa siitä, mihin itse törmäsin. Mutta sehän on hienoa, että sinulla on enemmän itsesi lainen sikäläinen tuttavapiiri eikä sellainen, mihin minä siellä väsyin. Hyvää jatkoa sinulle sekä ennen kaikkea alkuperäiselle kysyjälle ja onnea matkaan.


      • ,.,.,.,.,.,
        Nimetön kirjoitti:

        Oletko kenties joku lääkäri, kun pystyt diagnsoimaan sairauksia täältäkäsin? Taitaa se traumaattisuus löytyä ihan omasta pääkopastas! Minkäs sille mahtaa, jos aussimiehet ovat kiinostavempia kuin suomijuntit.

        viha ja katkeruus hyppii silmille. Oletko joskus miettiny ammattiauttajaa?


      • niimeeetön
        ,.,.,.,.,., kirjoitti:

        viha ja katkeruus hyppii silmille. Oletko joskus miettiny ammattiauttajaa?

        Eiköhän se taida olla juuri sinussa, sitäpaitsi toi on jo vanha juttu näillä sivuilla vedota vihaan ja katkeruuteen sekä ammattiauttajaan.


      • 000000000000000
        Pian vapaa, thank god kirjoitti:

        Juu, juuri näin kuin edellisen viestin kirjoittaja kuvaa.

        Olen ollut avoliitossa aussin kanssa viimeiset 4 vuotta, nyt suhde thank god on päättymässä. Olen tuntenut hänet ja PALJON muita heikäläisiä viimeiset 16 vuotta, koska olen asunut siellä useaan otteeseen, joten luulen, että ihan hatusta ei arvioni ole:

        Siis, juuri sitä hill billy- ja ennen kaikkea keskenkasvuista amismeininkiä, lapsellista, naisen asema sängyn ja hellan välissä, koulutusta (varsinkaan naisen), ei arvosteta. Suoraan koulusta vaan hanttihommiin, ihan sama mitä, kunhan saa rahaa ja voi kuluttaa sen autoihin, pikaruokaan, leffoihin, ralliin ym., elämän tavoite "the Australian dream" on hieno (siis hienon NÄKÖINEN näin meidän suomalaisten näkökulmasta, mutta niin pahvista rakennettu, että sadeaikana on helvetin kylmä ja kosteata ja saa nukkua seitsemän peiton alla, eikä sekään riitä) talo, kaks autoa ja barbeque kaljapulloineen takapihalla joka helvetin päivä. Gatheringeissa jutun taso tavallisimmin mm. autot, pieru- ja tissihuumori. Jes jes. Ja onnettoman näköiset kotiäidit kuskaavat kaljaa pöytään.

        Yleissivistys ja kiinnostus tietämyksestä puhumattakaan maailman asioihin keskimäärin nolla ja sitä rataa. Jopa koulutetut aussiystäväni ovat olleet sitä mieltä, että suurin osa heidän ex-kavereistaan alkoivat katsoa heitä kieroon, kun he menivät opiskelemaan yliopistoon.

        Väittäisin, etten ole ainoa suomalainen nainen, jolla tulee vaikeuksia sopeutua tällaiseen kulttuuriin. Mutta joka kulttuuristahan löytyy monenlaisia ihmisiä, joten ehkäpä kysyjää onnistaa ja löytyy jotain muuta kuin mitä minä olen saanut kunnian seurata jo vuosikaudet.

        Ja olen myös edellisen kanssa samaa mieltä siitä, että aussit eivät ole mikään kaunis kansa. Siellä on vaan niin montaa eri syntyperää, että kauniitakin mukaan biitsille mahtuu. Ja sit tapahtuu tämä babushka-ilmiö: naiset menee naimisiin 20vee, jäävät kotiin lasten kanssa, ja sit näyttävätkin 120-kiloisilta ikäistään vanhemmilta pyykkimuijilta. Et sillee, se niistä monista biitsipimuista. No ei tietty kaikki mene tuosta putkesta.

        Ai niin, pian tulevan ex-avomieheni suusta loppukaneetti: Suomihan on muuten kehitysmaa, jossa aivan kaikki on perseestä. Täällä ei ole mitään ammattitaitoa millään alalla, tämä on kymmeniä vuosia jäljessä kehityksestä, erityisesti teknologiassa (juu), täällä on tyhmiä ihmisiä, joilla on tyhmiä perinteitä ja tyhmiä tapoja. Mikään täällä ei ole hyvin, kaikesta pitää valittaa ja korostaa, kuinka Australia on maailman paras maa. Että sillee. Mutta tosiaan, toivottavasti kysyjä löytää haluamansa. Itse palaan MIELELLÄNI suomalaisten miesten talteenotettavaksi!!!!!!!! :)

        austraalia on ISO maa jonne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. luonnollisesti kumppanilla jonka valitset, on samanhenkisiä amis-ystäviä. ei kannata kuitenkaan yleistää kaikkia junteiksi.
        siellä ei ole niin suurta tarvetta jatkokouluttautua, koska töitä löytää kuka vaan, toisin kuin suomessa. se ei tarkoita, että kaikki tyytyisivät hanttihommiin.


    • laitoksellamme ..

      on tärkeä missio: Siivota koiran paskit ja australialaiset turistit ...

    • tämähän on oikein

      lupaavaa.

      Maailman tasa-arvoisin nainen on kerrankin matkustamassa sekstailemaan maahan, joka ei kuitenkaan ole aivan ultrashovinistinen.

      Täytyykö tässä alkaa uskomaan että naisen logiikka ei olekaan sitä kuuluisaksi tullutta laatua tai että peräti pienistä päistä löytyy aivan järkeäkin...

    • Semmoista se on

      Eli hyvät mahdollisuudet, että saat edelleen härmän häijyn verta ja luonnetta omaavan miehen sieltä.

      • veistetyn ...

        kriminaalin näköisiä?


      • se sieltä
        veistetyn ... kirjoitti:

        kriminaalin näköisiä?

        Yleistys, nimittäin. Eivätpähän sitten ole pyöreäkasvoisia nöpöneniä ;)


      • rosmoja ...
        se sieltä kirjoitti:

        Yleistys, nimittäin. Eivätpähän sitten ole pyöreäkasvoisia nöpöneniä ;)

        ovatten nämä aussit


      • juu...
        rosmoja ... kirjoitti:

        ovatten nämä aussit

        odotinkin tässä jo, että milloin tämä kortti otetaan esiin...

        Jos tuolle tiellä lähdetään niin voidaan miten sivistyneitä me suomalaiset olemmekaan kun 1700 luvulla...


      • Suomaalainen
        juu... kirjoitti:

        odotinkin tässä jo, että milloin tämä kortti otetaan esiin...

        Jos tuolle tiellä lähdetään niin voidaan miten sivistyneitä me suomalaiset olemmekaan kun 1700 luvulla...

        No, mutta sitä sivistyksen tasoahan voi seurata (valitettavasti) erittäin tiiviisti aivan tahtomattaaankin missä tahansa rantalomakohteessa ja muutamassa kaupungissakin kun katselee suomaalaisten seksituristien (niin miesten kuin naistenkin) irstailua.


    • Tolkun mies

      Älä jätä huomiotta alkuperäisiä australialaisia, kuumia ja eksoottisia aboriginaaleja. Heidän elämänkatsomuksensa on luonnonläheinen ja heidän tummat hiuksensa ja silmänsä aiheuttavat hypnoottista värinää vaaleissa suomalaisnaisissa.

      Nuoremmalle naispolvelle suosittelisin fyysisiä ja lihaksikkaita maoreja Uudesta Seelannista. Heidän naamatatuointinsa täydentävät kuin luonnostaan suomityttöjen kasvojen rautakauppa-lookia.

      • niin..

        Niin on ne aika ihania ne Australian Rugby joukkueen maori pelaajat. Nam.. :)


      • HOT!

        Kyllä oli kuule kuuma maorimies kokeilussa. kiihkeä ja lihaksikas, jesss. Ja rikas sekä kohteliaskin vielä. Kuuin kyllä varoituksiakin, enkä ihmettele, eli järki käteen, mutta ei ne mitään viidakkokansaa ole. Sivistä itteäs mies!


      • Tsot tsot
        HOT! kirjoitti:

        Kyllä oli kuule kuuma maorimies kokeilussa. kiihkeä ja lihaksikas, jesss. Ja rikas sekä kohteliaskin vielä. Kuuin kyllä varoituksiakin, enkä ihmettele, eli järki käteen, mutta ei ne mitään viidakkokansaa ole. Sivistä itteäs mies!

        Meinaan mies puoliset maorit ovat uuden seelannin pohjasakkaa, jossa työttömyys noin 80% luokkaa. Erittäin alkoholisoituneita, jopa voittavat meidät Suomalaiset siinä.

        Lisäksi Maorimiesten ajatus maailmassa naiset ovat kaiken pahan syy ja alku, ja tästä kertoo erittäin suuri perheväkivallan osuus kyseisen ryhmän keskuudessa.

        Aiheesta löydät lisää googlettamalla tai katsomalla tositapahtumiin pohjautuvan kerran sotureita elokuvan. Tietysti aika moni Suomalais nainen kaipaa tässä sukupuolirajojen katoamisen myötä tullutta tyhjiötä eli perinteistä äijää, joka lyö, juo ja vie rahat.

        ps. Suurin osa Ausseista taas polveutuu entisistä rangaistus vangeista ja irlantilaisesta pohjasakasta, joten viinalle ja väkivallalle persoa kansaa myöskin. Eli kaikki tutu elementit löytyvät ja tämä onkin auttaneet Suomalaisia sopeutumaan hyvin yhteiskuntaan.


      • Juulia80
        Tsot tsot kirjoitti:

        Meinaan mies puoliset maorit ovat uuden seelannin pohjasakkaa, jossa työttömyys noin 80% luokkaa. Erittäin alkoholisoituneita, jopa voittavat meidät Suomalaiset siinä.

        Lisäksi Maorimiesten ajatus maailmassa naiset ovat kaiken pahan syy ja alku, ja tästä kertoo erittäin suuri perheväkivallan osuus kyseisen ryhmän keskuudessa.

        Aiheesta löydät lisää googlettamalla tai katsomalla tositapahtumiin pohjautuvan kerran sotureita elokuvan. Tietysti aika moni Suomalais nainen kaipaa tässä sukupuolirajojen katoamisen myötä tullutta tyhjiötä eli perinteistä äijää, joka lyö, juo ja vie rahat.

        ps. Suurin osa Ausseista taas polveutuu entisistä rangaistus vangeista ja irlantilaisesta pohjasakasta, joten viinalle ja väkivallalle persoa kansaa myöskin. Eli kaikki tutu elementit löytyvät ja tämä onkin auttaneet Suomalaisia sopeutumaan hyvin yhteiskuntaan.

        säälittää nämä immeiset jotka tarkastelevat/arvostelevat kaikenmaailman ihmisia tilastojen valossa. Herää kysymys uskaltavatko he koskaan tutustua oikeisiin ihmisiin? Eihän se tietenkään ole enää tarpeellista, kun voi elää siellä neljän seinän sisällä turvassa pahalta maailmalta.

        ps. Suurin osa Suomalaisista polveutuu Uralin mutkalta vaeltaneesta kansasta, joka jota lähin Kuningaskunta piti viime vuosisatoihin asti maalaisjuntti-kansana.

        Sääli sekin jos joku muodostaa käsityksensä Suomalaisista ensisijaisesti alkoholinkulutus-, perheväkivalta tai mielenterveystilastojemme perusteella.


      • tilastot
        Juulia80 kirjoitti:

        säälittää nämä immeiset jotka tarkastelevat/arvostelevat kaikenmaailman ihmisia tilastojen valossa. Herää kysymys uskaltavatko he koskaan tutustua oikeisiin ihmisiin? Eihän se tietenkään ole enää tarpeellista, kun voi elää siellä neljän seinän sisällä turvassa pahalta maailmalta.

        ps. Suurin osa Suomalaisista polveutuu Uralin mutkalta vaeltaneesta kansasta, joka jota lähin Kuningaskunta piti viime vuosisatoihin asti maalaisjuntti-kansana.

        Sääli sekin jos joku muodostaa käsityksensä Suomalaisista ensisijaisesti alkoholinkulutus-, perheväkivalta tai mielenterveystilastojemme perusteella.

        kannattaa ottaa kehiin aina kun haluaa tutustua jonkin maan ihmisiin, ei tarvitse edes kotoaan lähteä kun jo tietää heti googlettamalla mitä jossain maassa on. hmmm Brunei.. auts! SIIS SINNE!!!


      • FSGray
        Juulia80 kirjoitti:

        säälittää nämä immeiset jotka tarkastelevat/arvostelevat kaikenmaailman ihmisia tilastojen valossa. Herää kysymys uskaltavatko he koskaan tutustua oikeisiin ihmisiin? Eihän se tietenkään ole enää tarpeellista, kun voi elää siellä neljän seinän sisällä turvassa pahalta maailmalta.

        ps. Suurin osa Suomalaisista polveutuu Uralin mutkalta vaeltaneesta kansasta, joka jota lähin Kuningaskunta piti viime vuosisatoihin asti maalaisjuntti-kansana.

        Sääli sekin jos joku muodostaa käsityksensä Suomalaisista ensisijaisesti alkoholinkulutus-, perheväkivalta tai mielenterveystilastojemme perusteella.

        "säälittää nämä immeiset jotka tarkastelevat/arvostelevat kaikenmaailman ihmisia tilastojen valossa."

        No, esimerkiksi suomalainen mies on saatu tilastoitua väkivaltaiseksi eikä naisilla tällaista tilastointia vastaan näytä olevan juuri mitään.


      • juulia80
        FSGray kirjoitti:

        "säälittää nämä immeiset jotka tarkastelevat/arvostelevat kaikenmaailman ihmisia tilastojen valossa."

        No, esimerkiksi suomalainen mies on saatu tilastoitua väkivaltaiseksi eikä naisilla tällaista tilastointia vastaan näytä olevan juuri mitään.

        Ei minulla itseasiassa tilastointia vastaan mitään ole. Tunnen jopa erään tilastotieteilijän ja hän on todella epäväkivaltainen suomalainen mies :)

        En vaan suosi tilastoihin tuijottamista, kun ihmisiä lähdetään arvostelemaan.


      • Tilasti nikkari kikkari
        juulia80 kirjoitti:

        Ei minulla itseasiassa tilastointia vastaan mitään ole. Tunnen jopa erään tilastotieteilijän ja hän on todella epäväkivaltainen suomalainen mies :)

        En vaan suosi tilastoihin tuijottamista, kun ihmisiä lähdetään arvostelemaan.

        lähdetty. Voi tokiinsa tästä kyseisestä maorien ongelmasta tulölut jos jonkun näköistä ohjelmaa ja jopa rahaakin on kerätty heille. Missähän julia onkaan viettänyt aikansa, kun ei tuon vertaa maailman menosta ja kansoista tiedä?

        Itseasiassa olen melko varma pikku neiti, siis minun silmissäni, kun katsahdin nimimerkkiäsi, jotta voin sanoa hitusen enemmän olleeni tekemisissä kyseisessä ilmansuunassa, kuin neiti on koskaan ollut tai tulee olemaan.

        Sinu8n kokemuksesi kenties opiskelija bileiden kosteissa iltamissa kohdanneen maori vaihto-oppilaan kanssa vessassa ei välttämättä annna hirveen hyvää läpileikkausta kyseisestä populaation kulttuurista ja yhteiskunta ongelmista.

        Muutenkin kannattaisi todellakin vaikka keskittyä enemmän niihin tilastoihin, ajankohtais ohjelmiin ym ym ja jättää se kulttuuri matkailu/kansainvälinen toiminta Suomen baareissa vähemmälle, niin ehkä jotain jopa oppisitkin.

        Mitä tuohon sinun väläyttämääsi volgan mutkasta lähtemiseen jne jne, niin täytyy todeta ainak9in posetiivisena seikkana, jotta ilmeisesti kuudennella luokalla historiassa olit välillä hereilläkin. Hienoa, tosin maorit eivät vielä tänä päivänäkään ihmeemmin suunnittele kännyköitä, tuota huippu muotoilua, luo uusia IT-alan iinnovatiivi ratkaisuja ym ym tai muutenkan menesty ihmeemmin millään muulla saralla kuin lampaiden kerimisessä (siis ne jotka nyt töitä tekee)...


      • juulia1980
        Tilasti nikkari kikkari kirjoitti:

        lähdetty. Voi tokiinsa tästä kyseisestä maorien ongelmasta tulölut jos jonkun näköistä ohjelmaa ja jopa rahaakin on kerätty heille. Missähän julia onkaan viettänyt aikansa, kun ei tuon vertaa maailman menosta ja kansoista tiedä?

        Itseasiassa olen melko varma pikku neiti, siis minun silmissäni, kun katsahdin nimimerkkiäsi, jotta voin sanoa hitusen enemmän olleeni tekemisissä kyseisessä ilmansuunassa, kuin neiti on koskaan ollut tai tulee olemaan.

        Sinu8n kokemuksesi kenties opiskelija bileiden kosteissa iltamissa kohdanneen maori vaihto-oppilaan kanssa vessassa ei välttämättä annna hirveen hyvää läpileikkausta kyseisestä populaation kulttuurista ja yhteiskunta ongelmista.

        Muutenkin kannattaisi todellakin vaikka keskittyä enemmän niihin tilastoihin, ajankohtais ohjelmiin ym ym ja jättää se kulttuuri matkailu/kansainvälinen toiminta Suomen baareissa vähemmälle, niin ehkä jotain jopa oppisitkin.

        Mitä tuohon sinun väläyttämääsi volgan mutkasta lähtemiseen jne jne, niin täytyy todeta ainak9in posetiivisena seikkana, jotta ilmeisesti kuudennella luokalla historiassa olit välillä hereilläkin. Hienoa, tosin maorit eivät vielä tänä päivänäkään ihmeemmin suunnittele kännyköitä, tuota huippu muotoilua, luo uusia IT-alan iinnovatiivi ratkaisuja ym ym tai muutenkan menesty ihmeemmin millään muulla saralla kuin lampaiden kerimisessä (siis ne jotka nyt töitä tekee)...

        "miespuoliset maorit ovat uuden seelannin pohjasakkaa"
        "Suurin osa Ausseista taas polveutuu entisistä rangaistus vangeista ja irlantilaisesta pohjasakasta, joten viinalle ja väkivallalle persoa kansaa myöskin"

        ei ollut mitään arvostelua? ihan yleisiä sanankäänteitä sinun lausevarastossasi? hurmaavan sivistynyt mies...

        No en ole vielä käynyt Uudessa-Seelannissa, Australiassa kylläkin, ja olen tavannut muutaman maorin ja ovat olleet oikein mukavia ja leppoisia ihmisiä. Ja ei, en ollut alkoholinvaikutuksen alaisena enkä myöskään suorittanut seksuaalisia aktiviteetteja heidän kanssaan vessassa… Olen myös nähnyt mainitsemasi elokuvan ja olen tietoinen heidän kulttuurin ongelmista, mutta se ei kuitenkaan saa minua niskakarvat pystyssä haukkumaan heitä pohjasakaksi vastauksena jollekin, joka heistä on kiinnostunut.

        En todellakaan aio vastaisuudessakaan luoda mitään ennakkoluuloja ihmisiä kohtaan tilastojen avulla. Kyllä sitä voi aina asioihin tutustua ja varautua, mutta pitää myös osata antaa mahdollisuuksia.

        Joku täällä on aina niin huolissaan musliminaisista, niin voin häntäkin ilahduttaa (?) kertomalla erään kokemukseni:

        Olin työharjoittelussa Sydneyssä ja työnohjaajanani oli eräs Iranilainen nainen. Oli muuten todella älykäs, kaunis, naurava ja ystävällinen ihminen. Olivat muuttaneet Australiaan koska hän oli toivonut pääsevänsä koulutustaan vastaavaan työhön ja se ei Iranissa ollut mahdollista. Yllätyin hieman kun hän ja kaikki muutkin muslimityöntekijät osallistuivat pikkujouluihin ihan samalla tavoin kuin kristitytkin! (taisi olla muuten muutama buddhalainenkin tms. mukana ;)) Hän sanoi heidän koko perheensä viettävän myös joulua, koska haluavat noudattaa myös uuden kotimaansa tapoja ja lisäksi Joulu oli hänestä erityisen hauska juhla!

        En väitä, etteikö Islamin ja länsimaitten välillä tulisi aina olemaan kitkaa. Tämä kokemus monien muiden joukossa kuitenkin auttaa minua uskomaan siihen, että yhteiselo on mahdollista. joten siinäpä olikin hyvä esimerkki miten hyödyllistä on katsoa vähän tilastoja syvemmälle.

        Volgan mutka oli vastaus siihen ”Aussit ovat rangaistusvankeja ja myös pohjasakkaa”-juttuun.
        Menestymisestä sen verran, että tekniikanalalla pärjääminen, raha, valta yms. ovat tietenkin ihan kelpo mittoja tietynlaisessa kilpailussa. Näillä aloilla johtavissa maissakin esiintyy muunlaisia ongelmia yhteiskunnassa. Miksi ihmiset Afrikassa jaksavat hymyillä, iloita ja nauraa vaikka heillä on keskimäärin huonoimmat oltavat maailmassa? Miksi Suomessa valitetaan niin vähäpätöisistä asioista? Ihankuin toisen onni olisi omasta pois? Jos kadulla hymyilee niin aina joku pitää vähintään hulluna! Ja näillä palstoilla erityisesti vallitsee tosi negatiivinen karma…

        Suosittelen erityisesti nuorisolle ja matkustelua ja eri kulttuureihin tutustumista avoimin mielin. Tässä iässä (minähän olen VAIN 26v) et ota vielä liikaa ylpeyden päälle oppia uusia asioita ;)


      • kirjoittaa
        Tilasti nikkari kikkari kirjoitti:

        lähdetty. Voi tokiinsa tästä kyseisestä maorien ongelmasta tulölut jos jonkun näköistä ohjelmaa ja jopa rahaakin on kerätty heille. Missähän julia onkaan viettänyt aikansa, kun ei tuon vertaa maailman menosta ja kansoista tiedä?

        Itseasiassa olen melko varma pikku neiti, siis minun silmissäni, kun katsahdin nimimerkkiäsi, jotta voin sanoa hitusen enemmän olleeni tekemisissä kyseisessä ilmansuunassa, kuin neiti on koskaan ollut tai tulee olemaan.

        Sinu8n kokemuksesi kenties opiskelija bileiden kosteissa iltamissa kohdanneen maori vaihto-oppilaan kanssa vessassa ei välttämättä annna hirveen hyvää läpileikkausta kyseisestä populaation kulttuurista ja yhteiskunta ongelmista.

        Muutenkin kannattaisi todellakin vaikka keskittyä enemmän niihin tilastoihin, ajankohtais ohjelmiin ym ym ja jättää se kulttuuri matkailu/kansainvälinen toiminta Suomen baareissa vähemmälle, niin ehkä jotain jopa oppisitkin.

        Mitä tuohon sinun väläyttämääsi volgan mutkasta lähtemiseen jne jne, niin täytyy todeta ainak9in posetiivisena seikkana, jotta ilmeisesti kuudennella luokalla historiassa olit välillä hereilläkin. Hienoa, tosin maorit eivät vielä tänä päivänäkään ihmeemmin suunnittele kännyköitä, tuota huippu muotoilua, luo uusia IT-alan iinnovatiivi ratkaisuja ym ym tai muutenkan menesty ihmeemmin millään muulla saralla kuin lampaiden kerimisessä (siis ne jotka nyt töitä tekee)...

        Nimenomaan viittasinkin itsestäänselvyytenä tuohon, että maorit ovat uuden-seelannin aboriginaalieja, tosin eivät ihan yhtä huonossa asemassa, mutta juuri pohjasakkaa ja siksi luonnollisesti heillä on paljon ongelmia. Mutta tosiaan, halusin tuoda oman kokemukseni julki juuri sen tähden, että kokemani laisia poikkeuksia löytyy, ja se on hienoa! Kannattaa lukea kunnolla ennen kuin ottaa kantaa.


    • Ausseissa asunut

      Aussien reissu on kylla hyva valinta! Asuin siella vuoden Melbournessa ja voin kylla sanoa, etta kylla aussimiehet oli aivan mahtavia! Rentoja, hyvannakosia, ihana murre :), avoimia, puheliaita, tasa-arvoisia, naista arvostavia ja kaikkea muuta hyvaa! Ei silla etta muualta ei loytyis hyvia miehia (niinkuin Suomestakin) mutta minulla kylla jai osa sydantani sinne.

      Mukavaa reissua!

      • sanotaan

        aussiksi "Godddday!"


      • Ausseissa asunut
        sanotaan kirjoitti:

        aussiksi "Godddday!"

        G'day mate!


    • rentoja

      Australian miehet ovat oman kokemukseni mukaan mukavia, helposti lähestyttäviä, suht miehekkäitä ja rohkeita sekä aloitteellisia suomalaisiin verrattuna. Joskin jonkinlainen junttimaisuus vaivaa maan kansaa, mutta sehän on makukysymys.
      Hassua kyllä, Aussiaikoinani törmäilin kyllä enemmän brittiläisiin, kanadalaisiin, amerikkalaisiin, ym. miehiin, eli Australiassa on sekin hyvä puoli että siellä on paljon eri kulttuureista kotoisin olevia ihmisisä.
      Hauskaa seuraa löytyy!

    • jackman

      muija kotiin ja kaljalle kavereiden kanssa kengurubaariin

      tämä on aussien tyyli

      • shovinisteja

        kuten hyvin tätäkin forumia seuraamalla huomaat, naisilla on ilmiselvästi kaipuu siihen vanhaan hyvään "tosimies" ja heikko nainen-maailmaan, josta ovat urputtamalla yrittäneet päästä (ja päässeet) pohjoismaissa, länsi-euroopassa ja USAssa sekä jossain määrin itä-ja etelä-euroopassakin. Kuitenkin täällä kuolataan milloin ultarshovinististen muslimien tai samaa sorttia olevan Afrikan leijonien perään. Mistä muustakaan kertoo naisten seksiturismi esim. Turkkiin, Tunisiaan ja Keniaan.


      • d-d
        shovinisteja kirjoitti:

        kuten hyvin tätäkin forumia seuraamalla huomaat, naisilla on ilmiselvästi kaipuu siihen vanhaan hyvään "tosimies" ja heikko nainen-maailmaan, josta ovat urputtamalla yrittäneet päästä (ja päässeet) pohjoismaissa, länsi-euroopassa ja USAssa sekä jossain määrin itä-ja etelä-euroopassakin. Kuitenkin täällä kuolataan milloin ultarshovinististen muslimien tai samaa sorttia olevan Afrikan leijonien perään. Mistä muustakaan kertoo naisten seksiturismi esim. Turkkiin, Tunisiaan ja Keniaan.

        Naiset pikemminkin kaipaavat selkärangan omaavaa miestä, joka ei heti luhistu huomatessaan, että nainen periaatteessa pärjää ilman miestäkin. Siitä se tasa-arvo lähtee.

        Naisien väheksyminen ja haukkuminen on seurausta siitä kun miehellä ei ole enää mitään muuta millä korottaa itseään.

        Jos et ymmärrä jotain tai koet olevasi vääryyden kohteena, hkehitä itseäsi hyvä mies, sen sijaan että räksyttäsit ohi ajavia autoa.


    • oOoOo

      En jaksanut koko viestiketjua lukea läpi kun oli paljon niin asiattomia viestejä, mutta ajattelin vain sanoa että lähde ihmeessä Australiaan! Aivan mieletön maa, siellä jokusen kuukauden vietin ja ehdottomasti takaisin vielä joskus!
      Australialaisen miehen kanssa minulla ei ole koskaan loma- tai muunkaanlaista romanssia ollut(kohta joku sanoo että olen niin ruma ja läski Suomi-bimbo etten sellaista ole saanut, sovitaan sitten niin;), mutta kavereina ovat ainakin rentoa ja hauskaa porukkaa. Vähän vaikea alkaa kovin paljoa yleistämään, mutta sanoisin että ihan hyvät mahdollisuudet sulla sieltä se "elämän mies" on löytää;)

    • kokemusta löytyy

      mulla kyllä synkkaa ihan täysillä aussipoikien kanssa. menevät kertaheitolla suomalaisten yli, pakko myöntää. vaihdossa olon aikana tutustuin suureen joukkoon australialaisia miehiä ja olivat kyllä suurin osa juuri sitä mitä olen koko elämäni suomesta koittanut etsiä (tuloksetta): itsevarmoja, avoimia, aloitekykyisiä, mielenkiintoisia ja elämäniloisia ihmisiä. nyt vielä jonkun aikaa suomessa kattelen mutta jos ei sopivaa ukkoa löydy niin todellakin lähden valmistumisen jälkeen muutamaksi vuodeksi avoimin mielin katteleen joskos se siellä nappais. ja paras mitä kuvitella saattaa on että sieltä sen oikean löytäis: mulla ei ole mitään esim. niitten ilmastoakaan vastaan eikä suomessa pidättele oikeestaan mikkään.

      • jeeejeee

        Oon vähän myöhässä vastata ku vahingossa tulin löytäneeks tän keskustelun.
        Tääl on ihan selvästi katkeroituneita ihmisiä.Joka maassa ja ihmisessä on hyvät puolensa! On rasistista sanoa en tuolla on parempia ja tuolla huonompia ihmisiä.
        Täydellistä ihmistä ei oo ja jos joku vaikuttaa siltä ni siin on jotain pahasti pielessä.
        Joka maasta löytyy rumia ja hyvännäköisiä.Kulttuuri eroja on ja jokainen voi valita mistä tykkää.Joku nainen ehkä tykkää joutua hunnun alle orjaks mut se on sen asia.
        Vaikka oon saanut kokenut pettymyksiä suhteissa en siltikään pidä suomen naisia huonoina.Mun mielestä on vaikea kommunikoida muulla kun omalla kielellä täydellisesti.Jokainen ihminen on oma persoona.Sil ei oo väliä ootko syntynyt karjalassa tai vietnamissa.Jos ei oo tyytyväinen omaan elämäänsä kaipaa jonnekin kaus.(ehkä seikkailun kaipuu myös)


      • tuota duota
        jeeejeee kirjoitti:

        Oon vähän myöhässä vastata ku vahingossa tulin löytäneeks tän keskustelun.
        Tääl on ihan selvästi katkeroituneita ihmisiä.Joka maassa ja ihmisessä on hyvät puolensa! On rasistista sanoa en tuolla on parempia ja tuolla huonompia ihmisiä.
        Täydellistä ihmistä ei oo ja jos joku vaikuttaa siltä ni siin on jotain pahasti pielessä.
        Joka maasta löytyy rumia ja hyvännäköisiä.Kulttuuri eroja on ja jokainen voi valita mistä tykkää.Joku nainen ehkä tykkää joutua hunnun alle orjaks mut se on sen asia.
        Vaikka oon saanut kokenut pettymyksiä suhteissa en siltikään pidä suomen naisia huonoina.Mun mielestä on vaikea kommunikoida muulla kun omalla kielellä täydellisesti.Jokainen ihminen on oma persoona.Sil ei oo väliä ootko syntynyt karjalassa tai vietnamissa.Jos ei oo tyytyväinen omaan elämäänsä kaipaa jonnekin kaus.(ehkä seikkailun kaipuu myös)

        Tuolla kirjoitustaidolla olisit kyllä voinut jättää ihan vastaamattakin...


    • ;)

      Enpä tiedä millaista olisi pitkäaikainen suhde aussimiehen kanssa, mutta hyvää seksiä ja flirttiä hauskanpitoa sieltä ainakin löytyy, ja kundit ovat oikein hulluina vapaisiin eurooppalaisiin naisiin. ;) Suomi ei olleskaan paha maa mainostaa. Jos sattuu vielä olemaan blondi, niin joutuu hätyyttelemään liiat ihailijat pois. Nam, hyviä muistoja...;) Sinne vaan, go girls xD

    • iidulipiiduli

      Itse tutustuin muutama vuosi sitten Ruotsin laivalla Jeremy nimiseen aussipoikaan/-mieheen. Risteilyn jälkeen luulin, etten enää koskaan kuulisi hänestä. Nyt olemme asuneet 2 vuotta Suomessa yhdessä, ja suhteemme voi erittäin hyvin, eikä minua millään tavalla "alisteta" suhteessamme. Tämä oma aussini ja hänen lukuisat ystävänsä eivät ainakaan vastaa jonkun täällä antamaa kuvaillua ylipainoisesta, rumasta, huumorintajuttomasta, huonokäytöksisestä ja tyhmästä kansasta. Suosittelen itse vilpittömästi Australiaan matkustamista ja sikäläisiä miehiä, he myös lähestyvät ehkä astetta helpommin kuin suomalaiset, eikä se vaadi heiltä minkään sortin humalaa tai ponnistelua. ;-)

    • Yessss

      Viime vuoden puolella käväisin Ausseissa ja eräänä iltana lähin baarista aussimiehen mukaan. Voin kertoo et ainaki sängyssä oli mahtava! ;)
      Osaavat huomioida naisia, ja tosiaan lähestyvät paljon mutkattomammin ku suomalaiset miehet. Sinne vaan!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe