Ainaiset ongelmat

mikä neuvoksi?

Alkaa menee hermot kun on jo kolmas mustesuihkutulostin ,aina vaan samat ongelmat jatkuu! Jokaisessa sama vika,eli puolen vuoden jälkeen alkaa tulostusjälki olemaan kauheaa,ja siihen ei mitkään puhdistusohjelmat enää auta.Kerran tein virheen ja ostin uuden 50e patruunan,kun myyjä vakuutti että se korjaa asian.Mutta eipä auttanut asiaa....

Pitääkö siis ostaa puolen vuoden välein halvin mahdollinen tulostin,ja heittää aina roskiin kun alkaa temppuilemaan? Niitähän saa jo melkein patruunojen hinnalla.

Kotikäyttöön kun tarvisin,joten ei nyt hirveesti haluaisi sijoittaa rahaa siihen jos taas on hetken päästä mäsänä.
Onko nämä "kertakäyttö" tavaraa?????

Nyt on tällä hetkellä Lexmark p707 ja tosiaan puolen vuoden päästä takuun umpeuduttua alkoi tulostus jälki temppuilemaan.Sitten tuntui että muste loppui ja nyt ei enää tulosta yhtään mitään,vaikka ohjelman mukaan väriä ja mustetta vielä olisi.Paperikin menee jumiin,vaikka samaa paperia olen jatkuvasti käyttänyt.Uutta patruunoita (hinta 50e) en uskalla ostaa,jollei se auta taaskaan yhtään mitään.
Onko jollain toiminut mustesuihkutulostin vuotta kauempaa????

11

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eka HP:n

      malli 500C oli käytössä varmaan 11 vuotta, tosin pari kertaa meni kasetit tukkoon kun ei käyttänyt tarpeeksi.
      Nykyinen HP 1350 monitoimilaite on ollut 1,5v ja toimii ihan hyvin.
      Olen ollut tyytyväinen noihin.

      • DoeJohn

        HP DJ720C keväästä -98 kevääseen -06. Poistin käytöstä vain sen takia, kun uudessa lapparissa ei ole LPT porttia ja tuossa laitteessa ei ole ollenkaan USB-liitäntää. No, olis kai voinut ostaa jonkin adapterin, mutta halusin tulostusmahdollisuuden kotosalla olevaan wlan verkkoon ja ostin sitten HP LJ1022n laitteen ja enpä juurikaan voisi tyytyväisempi olla. Väritulosteet pitää sitten tulostella vaikkapa töissä tai vaimon vanhalla läppärillä.

        Itse luotan HP laitteisiin liki aukottomasti. Töihinkään en hommaa ikinä muita tulostimia. Suosittelen lämpimästi. En ole töissä missään HP:n alaisuudessa olevassa paikassa eli tämä ei ole tarkoitettu miksikään mainokseksi tai provoksi.


    • -----

      Tärkein kysymys on kuinka usein tulostat?

      Mustesuihkul kun pitää mielellään ainakin kerran viikossa tulostaa jokaista väriä, muuten saattaa mennä tukkooseen suuttimet.

      Ei ole pakko ostaa uutta tulostint voit ostaa tulostuspäät, tosin ne maksavatkin lähes yhtäpaljon tai enemmän kuin uusi tulostin ;)


      Mikäli pidät pitkiäkin taukoja niin suosittelisin halppis laseria, joko mustavalko tai väri tarpeen mukaan. Lasereis muste kun on kuivaa jauhetta joka poltetaan paperiin, niin se ei kuiva vaik oletkin tulostamatta vuodenkin.

      Toki halppis laseri maksaa hieman enemmän kuin mustesuihkut, mut itse tulostaminen on sit huomattavasti halvempaa, eikä ole noita suihkutulostimien ongelmia.


      Suihkutulostin kannattaa ostaa vain silloin jos tarttet todella halvan tulostimen, tai valokuvalaatua kotona. Tosin valokuvat kannattaa teettää Fotonetin kaltasis paikois.

    • on se temppuilun alkuajankohta, puoli vuotta ostosta vai puoli vuotta takuun umpeutumisesta? Pystytkö päättämään tämän?

      Noilla on nimittäin vuoden ero.

      • mikä neuvoksi?

        Tarkoitin että puolen vuoden päästä ostosta (puoli vuotta takuuta).
        Eli sopivasti juuri kun takuu menee umpeen,ja luulen että ei siltikään saisi takuuseen menemään kuluja koska aina ne syyt keksii.
        Tarviin tulostinta normaaliin teksitulostukseen ja valokuvatulostukseen. Välillä saattaa olla tulostin pari viikkoa käyttämättä,mutta pakostihan jokaisella tulee välillä käytössä taukoa.
        Kuitenkin normaalikäytössä käytän väh.kerran viikossa,mutta en aina valokuvatulostuksessa(jos kaikkia värejä tarvii viikossa käyttää).

        Vaikka käytin mustepatruunaa useammin kuin värejä,niin silti alkoi tämä muste ensimmäisenä temppuilemaan.Eli tekstitulostuksesta ei tullut enää tulostuskelpoista ollenkaan.
        Aluksi voisin tulostaa valokuvapaperille hyvin kuvia,mutta normaalille paperille tulostettuna teki raitoja.

        Mulla on ollut ensimmäinen tulostin sellainen missä tulee uudet tulostuspäät väripatruunan mukan,mutta silti meni 50e hukkaan.Eli suttasi edelleen vaihdon jälkeen,en ymmärrä?

        Toisena ostin halvemman laitteen ja se toimisi sen puoli vuotta.En uskaltanut ostaa uusia patruunoita (kalliita sellaisia),joten ostin samalla rahalla taas uuden.Ja tämä uusi taas tekee saman tempun,paitsi nyt vielä pahemman kun ei suostu ees syöttää paperia läpi.


      • mikä neuvoksi? kirjoitti:

        Tarkoitin että puolen vuoden päästä ostosta (puoli vuotta takuuta).
        Eli sopivasti juuri kun takuu menee umpeen,ja luulen että ei siltikään saisi takuuseen menemään kuluja koska aina ne syyt keksii.
        Tarviin tulostinta normaaliin teksitulostukseen ja valokuvatulostukseen. Välillä saattaa olla tulostin pari viikkoa käyttämättä,mutta pakostihan jokaisella tulee välillä käytössä taukoa.
        Kuitenkin normaalikäytössä käytän väh.kerran viikossa,mutta en aina valokuvatulostuksessa(jos kaikkia värejä tarvii viikossa käyttää).

        Vaikka käytin mustepatruunaa useammin kuin värejä,niin silti alkoi tämä muste ensimmäisenä temppuilemaan.Eli tekstitulostuksesta ei tullut enää tulostuskelpoista ollenkaan.
        Aluksi voisin tulostaa valokuvapaperille hyvin kuvia,mutta normaalille paperille tulostettuna teki raitoja.

        Mulla on ollut ensimmäinen tulostin sellainen missä tulee uudet tulostuspäät väripatruunan mukan,mutta silti meni 50e hukkaan.Eli suttasi edelleen vaihdon jälkeen,en ymmärrä?

        Toisena ostin halvemman laitteen ja se toimisi sen puoli vuotta.En uskaltanut ostaa uusia patruunoita (kalliita sellaisia),joten ostin samalla rahalla taas uuden.Ja tämä uusi taas tekee saman tempun,paitsi nyt vielä pahemman kun ei suostu ees syöttää paperia läpi.

        puolen vuoden takuita oikeasti ole enää missään? Vai onko tosiaan?


      • -----
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        puolen vuoden takuita oikeasti ole enää missään? Vai onko tosiaan?

        Vuoden takuu nois yleensä on joissain jopa parisen vuotta.

        Ja jos tulostupää menee tukkeeseen niin eipä taida takuu sitä korvata vaik olis voimassa. Sehän ei ole varsinainen vika vaan se on ns kuluva osa.


      • mikä neuvoksi?
        ----- kirjoitti:

        Vuoden takuu nois yleensä on joissain jopa parisen vuotta.

        Ja jos tulostupää menee tukkeeseen niin eipä taida takuu sitä korvata vaik olis voimassa. Sehän ei ole varsinainen vika vaan se on ns kuluva osa.

        No,ainakin mun noissa kahdessa viimisessä tulostimessa oli puolen vuoden takuu.Ja juuri tuota tarkoitin että ei kuitenkaan menisi takuun piikkiin tällaiset viat,kun on noista tulostuspäistä ilmeisemmin kyse.


    • ennätykseni:

      HP Laserjet 6L: 6 vuotta, sitten romuksi

      Epson CX 5200 monitoimi:2 vuotta, sitten romuksi

      HP 1315 monitoimi:toiminut jo toista vuotta ongelmitta.

      Samsung SCX 4521F laser/mustavalko:toiminut jo pari kuukautta ongelmitta.

      Muutamista Canonin matriisikirjoittimista ei muistoissani ole mitää pahaa sanottavaa.

      • ennätykseni:

        Tuo lista printtereistä tuntuu hyvin tutulta, joten olen varmaankin sen kirjoittanut lähes kuusi vuotta sitten.

        Tuo Samsung toimii edelleen, mutta paperin poimintarulla on tullut tiensä päähän, ensimmäistä paperia pitää työntää perästä. Rullan etsintä on tässä käynnissä.

        HP 1315 on vaihtunut pari vuotta sitten Canon MP 620:een, toimii ongelmitta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe