juu eli oon hankkimassa kevaria ja kysyisin kuinka lujaa nuo vakio kevarit menee.onko ne kuristettu 80km/h kun joku kaveri niin väitti mutta en tiedä joten olisko jollakin tietoo???
kevari kortti
40
46862
Vastaukset
- Kiki
Kysyt tätä skootteripalstalla, niin skootterit jotka on kevareita ei kyllä mene juurikaan kuin tuon 80km/h, mut ei ne mitään rajoitettuja oo...
- boss
120km/h
- TrueBoss
110km/h
- liperos
no kuule riippuuu iha kevarista mul menee 150
- aprillia
liperos kirjoitti:
no kuule riippuuu iha kevarista mul menee 150
mulla menee 185km/h aprillia rs
- Tuntematon
Siis ei. kevarit saavat olla moottori tilavuudeltaan 125 kuutiota. ja kilowatti teho on jotain luokkaa 25 max. mutta siitä nyt en aivan varma ole mutta voin kertoa että kyllä ne enemmän saa kulkea että ne menee noilla arvoilla ainakin sen 130 km/h. :D
- ...tietämättömälle
Kevariksi luokiteltavan moottoripyörän suurin sallittu teho on 11kw. Huippunopeutta ei ole lailla rajoitettu, mutta ei noilla tehoilla kovin hurjiin lukemiin päästä. Se on sitten ihan toinen juttu, kuinka moni kevari on laillisissa tehoissa...
- vespan omaava
...tietämättömälle kirjoitti:
Kevariksi luokiteltavan moottoripyörän suurin sallittu teho on 11kw. Huippunopeutta ei ole lailla rajoitettu, mutta ei noilla tehoilla kovin hurjiin lukemiin päästä. Se on sitten ihan toinen juttu, kuinka moni kevari on laillisissa tehoissa...
Niin, Italialaiset vespat maksavat ja aiheesta. Ne kun pystyvät jo perusmalleissa kulkemaan 140km/h, puhumattakaan siitä, että niitä hieman virittelisi. Näillä menopeleillä saa mennä normaalioloissakin jo satasta, vaikka mopedihan tuo on...
- =)höhö
...tietämättömälle kirjoitti:
Viritä se kevari nii kulkee paljon kovempaa.
- Kankaala
Kevarit ei saa olla kuin 11 kilowattia, ei 25 viittä, ennenkuin on 18 vuotta. Ja 20 vuotiaana saa ajaa mitä tahansa pyörää.
- 125cc 11kw
11kw 125cc ja nopeutta saa lisätä niin paljon kuin haluaa kunhan ei kajoa moottorin kokoon tai siihen kilowattimäärään... eli ei 25kw vaan 11kw että olisi kevari...
- TZR
Siis A1 luokassa = kevareissa saa olla jotai 10kw-12kw muistaakseni mutta se on jotai 10 luokkaa nimitäin noin 20 kw on jo "väliluokka" joka käsittää 125-600cc ja 125 ei siis lasketa mutta siitä ylöspäin. omassa Yamaha TZR piikissä on noin 19kw koska se on 89vm eli tuotu suomeen ennen lakia jossa määrättiin kevytmoottoripyörä tehorajoitus. että sellasta : )
- tietämätön89
TZR kirjoitti:
Siis A1 luokassa = kevareissa saa olla jotai 10kw-12kw muistaakseni mutta se on jotai 10 luokkaa nimitäin noin 20 kw on jo "väliluokka" joka käsittää 125-600cc ja 125 ei siis lasketa mutta siitä ylöspäin. omassa Yamaha TZR piikissä on noin 19kw koska se on 89vm eli tuotu suomeen ennen lakia jossa määrättiin kevytmoottoripyörä tehorajoitus. että sellasta : )
Minä vuonna tää rajoitus tuli voimaan ja voiko joku pistää linkin, josta näkee pitääkö paikkansa ja koskeeko tämä kaikkia vanhempia pyöriä ja pitääkö olla isompi kortti koska a1 kortilla ei saa ajaa yli 11kw pyörää?
tietämätön89 kirjoitti:
Minä vuonna tää rajoitus tuli voimaan ja voiko joku pistää linkin, josta näkee pitääkö paikkansa ja koskeeko tämä kaikkia vanhempia pyöriä ja pitääkö olla isompi kortti koska a1 kortilla ei saa ajaa yli 11kw pyörää?
lain muutos rajoittaa kaikkia riippumatta valmistusvuodesta... siis maks 11kw ja 125 cc
vanhemissa peleissä on toki enemmän tehoja ja niitä aikoinaan muutettiin tehoiltaan pienemmiksikin esimerkiksi pakoputkeen hitsaten asennettavalla "prikalla" jolloin tehotodistuksen kanssa muutettiin rekisteriotteen tietoja katsastuskonttorilla...- -.-
se on 11 kw ja se on kevarikohtaista paljonko se menee? rajoitettuina 120 km/h pintaan ja täystehosena ehkä jopa 160 km/h pintaan !
- klitshoes
vespan omaava kirjoitti:
Niin, Italialaiset vespat maksavat ja aiheesta. Ne kun pystyvät jo perusmalleissa kulkemaan 140km/h, puhumattakaan siitä, että niitä hieman virittelisi. Näillä menopeleillä saa mennä normaalioloissakin jo satasta, vaikka mopedihan tuo on...
suoraan sanottuna aika paskaa tää juttu vespoista. se että on fruittari, tarvitsee ja ehkä jopa on maksanut ylihintaa siitä että haluaa ajaa metallirunkoisella kaunispoika vespalla ei tee siitä tän planeetan nopeinta vakiokevaria. piste.
- hontamies..
mulla kevari ottaa semmosen 14o km reilusti.. ja on laillisissa tehoissa..
- bullshit
ookko muka mitannu jossaki ku vakio ei tosiaankaan kule noin lujaa
- lollerosta eroon...
bullshit kirjoitti:
ookko muka mitannu jossaki ku vakio ei tosiaankaan kule noin lujaa
...jopa 200 km/h laillisesti mutta niitä on viritetty niin tappiin että kiihtyvyys ja voima kärsii... :D
- Tuukka
Niin no se riippuu ihan kevarista mut yleensä vakiona 120km/h
- kysyttävää ois
Niin sitä vaan että onko mahdollista saada enduro kevarina?? paljonkohan se mahtaa kulkea??
Ja paljon tuo kevari kortti mahtaa maksaa?? - Kankaala
kysyttävää ois kirjoitti:
Niin sitä vaan että onko mahdollista saada enduro kevarina?? paljonkohan se mahtaa kulkea??
Ja paljon tuo kevari kortti mahtaa maksaa??Monia satoja euroja maksaa, mutta se sisältää yli puolet autokortin teoriasta (eli autokortti on halvempi ja ei tartte käyä kaikkia tunteja) ja 18 vuotiaana saa ajaa 25 KW ja sitten 20 vuotiaana mitä tahansa pyörää.
- ...
Kankaala kirjoitti:
Monia satoja euroja maksaa, mutta se sisältää yli puolet autokortin teoriasta (eli autokortti on halvempi ja ei tartte käyä kaikkia tunteja) ja 18 vuotiaana saa ajaa 25 KW ja sitten 20 vuotiaana mitä tahansa pyörää.
Ni maksaako se erikseen kun muuttaa ton kevarin siihen moottoripyöräkorttiin? ja paljonko se maksaa suunnilleen se kevarikortti ja onko se halvempi jos ajaa sillä harjotus luvalla? ja ajetaanko se omalla kevarilla vai autokoulun kevarilla?
- hmmh
kysyttävää ois kirjoitti:
Ja paljon tuo kevari kortti mahtaa maksaa??saahan endurokevareitakin esim yamaha husqvarna jne ja mulla ainaski makso kevarikortti 738€ poliisin kulut 90€ !
- zerohero0
Kaverini kevari kulkee vakiona yli 130km/h.
- ...
Ei sillä ole väliä kuinka lujaa kulkee.
Joku kevari voi kulkea 80km/h tai joku jopa 160km/h jos on viritetty. Yleensä ne kulkee joku 100-130km/h - ei tietoa
... kirjoitti:
Ei sillä ole väliä kuinka lujaa kulkee.
Joku kevari voi kulkea 80km/h tai joku jopa 160km/h jos on viritetty. Yleensä ne kulkee joku 100-130km/hmä oon nähnyt www.glanspower.fi paikassa, enduton 125cc niin se kulkee vaan jotain 60kmh
- ei kai
ei tietoa kirjoitti:
mä oon nähnyt www.glanspower.fi paikassa, enduton 125cc niin se kulkee vaan jotain 60kmh
mulla on sellanen ja kulkee ylämäkee vaa 40kmh ja alamäkeen 63kmh
- Suuvi
Jaajaa, no mulla on Hondan 125'nen Rebel, vm. -97. Kulkee max. 110 km/h..
- soon16
...että kevarilla ei ole mitään nopeusrajoitusta, kunhan sen teho ei ylitä yli 11kw rajaa. näin olen ymmärtänyt.
- ...mistä roikkuu
nopeus on ihan niin nopeaku sen virittää... moottorin tilavuus ei silti saa olla kuin 125cc ja kilowatit 11 eli noin 15heppaa... välityksiä saa muutella miten vaan. jotkut kyykytkin saa kulkemaan 180km/h mutta eihän suomessa sellasia nopeuksia tarvita...
- varma tieto
kaverin ktm 125 exc kisaputki ei muuta niin kulkee 155,tosin joku 20kw mutta pelkästään kisaputki ei muuta viriä...
- ei tiedä
varma tieto kirjoitti:
kaverin ktm 125 exc kisaputki ei muuta niin kulkee 155,tosin joku 20kw mutta pelkästään kisaputki ei muuta viriä...
kuinka monta kw tehoputki lisää??
- prillia000
ei tiedä kirjoitti:
kuinka monta kw tehoputki lisää??
nojooo mun 50 cc skobakin menee 300 mittarii ja jos kotarin haluu saamaa menee 155 oikeeta nopeutta ei ihan kisaputki riitä ja jos siin on pelkkä kisaputki ni se ois leiponu.
kevareita on 2 laisii 2t ja 4t. 4t tehoputki ei juuri paranna mitään muuta kun ääniä jos niitäkää. 2t ei voi kysyy tollee et paljo se antaa ku jos laittaa pelkän tehoputken ku siihe pitää laittaa kaikki suuttimet sun muut joten niistä tulee kanssa sitä tehoo ku saa lisää bensaa. Ja sitku on vielä näitä kisaenskoja jotka on kuristettu 6kw ni neku laittaa tt (TäysiTehoinen) tehot jotai 3kertaistuu kait. sit on nää "normaalit 2t", joita ei tarvii huoltaa niin tiheään, ni niissä ei sitä tehoakaan riitä niin paljoa kuin kisaenskoissa. jää vähän tyngäks ku en jaksa selittää näitä. motot.net ja sieltä tietopankki
- gfdbgfdb
No oma satapiikki kulukee 110, ei oo otettu kaikkia tehoja irti. Ens talvel enne kortin saamista pitäs laittaa kuntoon
- haistakaas klopit
Mun isoäidillä on rullaattori missä on kori mihin saa kaikkee kamaa ni se oli nostanu siihe 125cc sylinterin ja männän, ja kuulemma käyny rullilla nii mitattu 250 kw siihe vehkeesee ja max vauhti mitä se menee nii on sellane käsittämätön 160km/h mutta kalliksi kuulemma tulee ku joutuu joka ajon jälkee ostaa uudet kengät ku pohjat kulunu kiihdyttelys ja jarruttelus. Ja muute hei väitelkää te vaan kevarien huippunopeudesta mutta moneen kertaan on sanottu jo että NORMAALI MAX. VAUHTI VAKIO KEVARILLE ON 120KM/H JA KILOWATTEJA SAA OLLA ENINTÄÄN 11 LAILLISESSA KEVYTMOOTTORI PYÖRÄSSÄ....
- pellerumapaskahomo
Vitun pelle siin ei oo mitään nopeus rajaa. Ja 11kw max mut ei niitä kukaan kato.
- XDDDDDDDDD
pellerumapaskahomo kirjoitti:
Vitun pelle siin ei oo mitään nopeus rajaa. Ja 11kw max mut ei niitä kukaan kato.
et jumalauta oo tosissas..
- cagiva mito
mul on ainakin kevari joka oli vähän kisoissa ja kulki jotain 160kmh vakio konell mutta sit kun ostin siihen 163cc ja kisa osia tehari niin sen jälkeen kulee ainakin yli 180
- 20+9=29
...sitten heräsin ja päästin kissan ulos...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539