BMW k1

heku

Onko kellään kokemuksia BMW k1:stä. Luotettavuus, kestävyys,ajoasento pitkällä matkalla ym. Olisin hankkimasta tällaista ja kaikki kiinnostaa.

12

9455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • el_lupo

      Minulla on K100 RS -91 ja ei ole huonoa sanottavaa. Nehän ovat sama laite, paitsi K1:nen on enemmän katettu joten huolto vie hiukan enemmän aikaa, toisaalta talvellahan sitä aikaa luulisi olevan riittävästi. Osta peli pois, se alkaa olla jo keräilyharvinaisuus.
      Paremman aerodynamiikan vuoksi K1 vie vähemmän polttoainetta ja kulkee hiukan kovempaa, tosin erot eivät ole suuria.

    • timo

      K-1 on harvinaista herkkua.keräily pyöränä saksassa bemarimiehillä.ei voi suoraan verrata k-100:seen onhan K1:ssä kymmenen heppaakin enenmän.sivulaukkuja siihen ei oikein saa sopimaan jollei tee katteisiin muutoksia.ajoasento on suht hyvä. usein K1 kuluttaa renkaat epätasaisen kantikkaaksi. kulkee kuin juna mutta ei kätevä kaupungilla.jos suht hyvin huollettu niin on ikiliikkuja.

      • el_lupo

      • el_lupo

    • das GS

      kannattaa tutkia. Sopiiko ajoasento sinulle. Minulle ei sopinut. Pituutta 177cm lyhyet kädet jäykkä lantio. Minä ja K1 oli mahdoton yhtälö. Lisäksi varpaat takerteli katteen reunoihin kaupunkiajossa. Vaihdoin 2kk jälkeen K1200RS:ään eikä kaduttanut yhtään -tosin ei katunut K1 ostajakaan, pyörä yhä 8 vuoden jälkeen samalla kaverilla...

    • Rexa

      Ostin ABS-jarrullisen K1,sen uutena -90 ja ajoin sillä vuoteen -96 yhteensä 60 tkm, K1 on tehokas, ongelmaton ja vähän kuluttava pyörä, ja se on erittäin hyvä ajettava, mikään ratakettu se ei kuitenkaan ole, pikemminkin vakaa ja nopea matkapyörä, joka on kaikilta osin TÄYSIN eri maailmasta kuin "pappamalli" K 100 RS, tiedän sen koskapa minulla on ollut niitäkin 2 kpl...

      Etujalkatapit ovat K1,ssä aika korkealla, joten pitkäjalkaiselle kuskille ajoasento voi olla hankala, minä olen 170 cm, ongelmia ei ollut, pisin yhtäkyytiä ajettu matka oli 420 km.

      Sille ilmoitetaan sama teho kuin 16V R 100 RS,lle, mutta käytännössä K1 on huomattavasti tehokkaampi!( saksalaisten lähteiden mukaan 125 hp)Ero löytyy MOTRONIC-yksikön asetuksista.

      Siitä kertoo myös huippunopeus, joka minun yksilössäni oli 275 km/h mittarinopeutta, ajoin sen autobahnilla saksassa.

      Nykyisin K1 on jo keräilykappale, ja niitten hinnat on alkaneet nousta.

      • Rexa

        "Sille ilmoitetaan sama teho kuin 16V R 100 RS,lle, mutta käytännössä K1 on huomattavasti tehokkaampi!( saksalaisten lähteiden mukaan 125 hp)Ero löytyy MOTRONIC-yksikön asetuksista".

        Tuossa piti lukea tietenkin: 16V K 100 RS,lle...


      • HR-606

        vaikka on niitä tietenkin nopeampiakin. Olen ajanut 230 km/h mittarinopeutta ja se oli mulle tarpeeksi. Mutta cruisingia läpi Euroopan 160- 180 km/h. Koneen teho ei ole koskaan loppunut kesken. Kuskin kantti kylläkin.


    • HR-606

      ja sillä on tehty pitkiä reissuja Euroopan halki.
      1. Kestävyys ja luotettavuus 100%
      2. Ajo-ominaisuudet = Nopeella teillä hyvät, kaupungeissa jne raskas ajaa.
      3. Bensan kulutus = uskomattoman pieni 4 - 6l/100 km.
      4. Ajoasento = olen muuttanut pystymmäksi touring ajoa silmällä pitäen.
      5. Kuljetus kapasiteetti: vakiona mahtuu mukaan hammasharja ja luottokortti. Olen muuttanut omaani ja asentanut Krauser sivulaukut ja takalaukun jne.
      Hyvä peli, mutta silti ostin vuosi sitten toiseksi pyöräksi 650 GS:n

      • on K1 ollut

        .. jo 12 vuotta. Paljon nopeampi ja tehokkaampi kuin mitä yleisesti ajatellaan. 90 000 km on nyt taulussa, ei ongelmia, pyörä tuntuu vieläkin "uudelta":) Kolme kertaa olen sillä kiertänyt Eurooppaa muutama Pohjoismaiden rundi. Todellinen GT (Grand Touring)- "urheilupyörä".
        Vaikka tämä ei olekaan myyntiosio niin saattaisin sen myydäkin. Syynä se että loukkasin selkäni pahasti pari vuotta sitten joten moottoripyöräilyt on toistaiseksi olleet jäissä. Pyörä on tosin Ruotsin kilvissä, olen siellä asunut kymmenisen vuotta. Mutta eipä tuosta varmaankaan paljoa veroa tarvi maksaa?


      • myöskin
        on K1 ollut kirjoitti:

        .. jo 12 vuotta. Paljon nopeampi ja tehokkaampi kuin mitä yleisesti ajatellaan. 90 000 km on nyt taulussa, ei ongelmia, pyörä tuntuu vieläkin "uudelta":) Kolme kertaa olen sillä kiertänyt Eurooppaa muutama Pohjoismaiden rundi. Todellinen GT (Grand Touring)- "urheilupyörä".
        Vaikka tämä ei olekaan myyntiosio niin saattaisin sen myydäkin. Syynä se että loukkasin selkäni pahasti pari vuotta sitten joten moottoripyöräilyt on toistaiseksi olleet jäissä. Pyörä on tosin Ruotsin kilvissä, olen siellä asunut kymmenisen vuotta. Mutta eipä tuosta varmaankaan paljoa veroa tarvi maksaa?

        K1, toin muuttopyöränä 90-luvun lopulla. Useita pyöriä olen omistanut, tämä on ehdottomasti jollakin lailla "makein". Eka Bemarini kylläkin. Paljon nopeampi ja parempi ajettava kuin yleisesti luullaan/tiedetään.


      • sinikeltainen
        myöskin kirjoitti:

        K1, toin muuttopyöränä 90-luvun lopulla. Useita pyöriä olen omistanut, tämä on ehdottomasti jollakin lailla "makein". Eka Bemarini kylläkin. Paljon nopeampi ja parempi ajettava kuin yleisesti luullaan/tiedetään.

        Minulla on -91 K1. Ollut kolme vuotta. Nyt ajettu 75000 km.Itse olen ajanut reilut 15000. Ekat(luultavasti) jarrupalat eteen vaihdettiin syyshuollossa.
        Budapestissa on käyty kääntymässä kotimaan ohella. Tavaraa saa mukaan, kun asentaa tankkilaukun ja apumiehen paikalle toisen. Hyvin riitti tavaratilat kahden viikon reissuun.
        Pyörä on vaivaton ajettava. Ja kulkee, jos haluaa. Kaupungissa kömpelö.Pitkälle (yli 180) voi jalkatapit olla vähän lähellä.
        Tämä on minulla 7:s pyörä.Pois en vaihda.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe