Jotkut eivät halua ostaa taloa, minkä katunumero 13. Luku tuottaa epäonnea monien mielestä.
Toiset eivät vahingossakaan kulje tikapuiden alitse ja muistavat sylkäistä aina mustan
kissan juostua tien yli.
Huomenna on 06.06.06 eli 666 ja sehän on paholaisen numerosarja, mikä huolestuttaa joitakin.
En ole kovin taikauskoinen, mutta muistan tilanteen, milloin taikausko iski.
Anoppini sanoi esikoisen kastetilaisuutta ennen, että älä vain itse pidä lastasi kastetilaisuuden aikana, sillä se tietää huonoa onnea.
Huokasin helpotuksesta, että olin pyytänyt kummin
pitämään lasta.
Oletteko taikauskoisia
35
4399
Vastaukset
- merimona1
TV- uutiset, missä kerrotiin kuinka Poliisi varautuu Saatananpalvojien mahdollisiin hautakiven kaatamisiin ja kirkonpolttoihin.
Vartiointia on tehostettu monien kirkkojen läheiseyydessä.
Tunnen erään kristityn opettajan, jolla oli autonsa rekisterinumerona 666. Itse en olisi ottanut sitä numeroa, mutta se oli kai pakko ottaa mikä annettiin.
En tahtoisi olla taikauskoinen, sillä sehän on epäluottamusta Jumalaa kohtaan, joka on kuitenkin vastavoimaa suurempi ja mahavampi, mutta kyllä nuo jotkut asiat vain kulkevat mukana. Lapsellinen tapa olla ojentamatta suolasirotinta käteen, tervehtimättä kädestä kynnyksen yli ja nokisutarin nähdessäni aamulla ensimmäiseksi uskon, että on minun onnenpäiväni ynm :) Vasemman kämmenen kutina tietää, että saan jotain, oikea, että joudun antamaan taaskin pois jotakin. Nenän kutina tietää, että tulee vieraita, samoin jos kissa pesee naamaansa.
Korvin soidessa joku panettelee takanapäin ....
Loputtomiin lapsellisia taikauskoisia luuloja.- merimona1
Anteeksi, kirjoitusvirhe, "Junala on vastavoimaa mahavampi!" tarkoitin mahtavampi.
- Markeliina
samanlaiset uskomukset kuin Merimonalla. Ne kun ovat lapsuudessa mieleen jääneet, ei niistä pääse irti.
Jos mustakissa juoksee edestäni tien yli, syljen ihan varmasti vasemman olan yli kolme kertaa, yhden esimerkin antaakseni.
Merimona on ollut joskus Savossa, ehkä sieltä ovat nämä jutut tarttuneet. - merimona1
Markeliina kirjoitti:
samanlaiset uskomukset kuin Merimonalla. Ne kun ovat lapsuudessa mieleen jääneet, ei niistä pääse irti.
Jos mustakissa juoksee edestäni tien yli, syljen ihan varmasti vasemman olan yli kolme kertaa, yhden esimerkin antaakseni.
Merimona on ollut joskus Savossa, ehkä sieltä ovat nämä jutut tarttuneet.kesänä lomalla, sekä käynyt sen jälkeenkin ainakin kerran vuodessa, mutta nämä taikauskoon perustuvat hassut tapani taitavat olla "valtakunnanlaajuisia."
Minun lapsuudenkodissani oli samoja puolileikillisiä uskomuksia. Isoäiti niitä viljeli puheissaan.
Muistan vielä yhden. Mummi käski taloon poikenneen kiireisenkin vieraan välttämättä istumaan edes hetkeksi, etti talosta mene lapsilykky :D - PLm/Etu-Töölö
merimona1 kirjoitti:
kesänä lomalla, sekä käynyt sen jälkeenkin ainakin kerran vuodessa, mutta nämä taikauskoon perustuvat hassut tapani taitavat olla "valtakunnanlaajuisia."
Minun lapsuudenkodissani oli samoja puolileikillisiä uskomuksia. Isoäiti niitä viljeli puheissaan.
Muistan vielä yhden. Mummi käski taloon poikenneen kiireisenkin vieraan välttämättä istumaan edes hetkeksi, etti talosta mene lapsilykky :Dtikapuut, 13 päivä, musta kissa jne ovat tuttuja juttuja mutta minun äiti opetti että kiviä ei saa tuoda sisälle se tietää epäonnea. Äitini syntyi Koti-Suomessa Valkjärvellä kai siellä uskottiin kivijuttuun.
- Markeliina
merimona1 kirjoitti:
kesänä lomalla, sekä käynyt sen jälkeenkin ainakin kerran vuodessa, mutta nämä taikauskoon perustuvat hassut tapani taitavat olla "valtakunnanlaajuisia."
Muistan vielä yhden. Mummi käski taloon poikenneen kiireisenkin vieraan välttämättä istumaan edes hetkeksi, etti talosta mene lapsilykky :Dvieläkin ja herättää kyllä aina hilpeyttä. Kukapa sitä nyt seitsenkymppisenä laps`lykkyä kaipaisi.
Hauskoja juttujahan nämä ovat, mutta eihän niitä tietenkään kannata vakavasti ottaa.
- sattui minulle
eräs nimimerkki "noitanainen" antoi lottorivin
chatilla, katsoi sen tarot-korteista, voitin
sillä sinä iltana 2500 e - ii-li
Tikapuiden ali kulkemisen välttäminen tarkoittaa, ettei saa päälleen maaliroiskeita tai ikkunanpesijän likavettä.
Se musta kissa -juttu on kaikkien tuntema. Onko kukaan koskaan nähnyt kenekään sylkevän olan yli mustan kissan takia?
Olen kuullut, että, jos lintu lentää sisään ikkunasta, niin se tietää kuolemaa. Tätini ikkunasta lensi kerran sisään pulu, ja sitä hätisteltiin ulos vaikka kuinka kauan. Tätini kuolikin sitten 45 vuotta myöhemmin.
Eräs tuttavani adoptpoi lapsen. Numerologian mukaan lapsen nimi tiesi huonoa onnea. Tuttavani tosiaan muutti lapsensa nimen. -- Hänen numerologiystävänsä palautti sohvan takaisin huonekaluliikkeeseen, koska sohvan pohjassa oli tukia, jotka menivät ristiin.
Opiskeluaikanani olin kesäapulaisena mielisairaalassa. Siellä oli potilas, joka aina hiippaili pitkin seiniä, myös mennessään ulos. Esimerkiksi hän kiipesi sohvien ja nojatuolien yli, jos ne olivat seinän vieressä. Kun kysyin, minkä kumman takia hän kulkee noin merkillisellä tavalla, niin hän vastasi: "Kukaan ei saa mennä yli siitä, mistä minä olen kulkenut. Silloin syntyy maahan ristin merkki, ja minä kuolen."lintujutun kuulluut että iso lintu lentää läpi ikkunan ja samalla hetkellä on kuollut läheinen.
Nyt kyn ihmisillä ei ole mitään uskontoa niin taikausko ja ennustukset alkavat kukoistaa.
Eräskin pieni tyttö jonka vanhempi toinen on serbiasta sanoi että tulee toinen lapsi kun oli kaksi lusikka kahvikupissa.Samassa perhessä kaikella on joku taika.
Minkälainen on sellaisen lapsen ajatusmaailma jolle kaikkialla on joku merkitys.Loordin asema on lisännyt taikauskoa ja nämäkin lapset palvovat loordia.
Tummilla tai miksi sanotaankaan romaneja on mahdottomasti sellaista taikuuteen perustuvaa niinkuin ettei saa olla vanhempi nuoremman alapuolella.Ajatella kerrostaloja on kovatutkiminen on kuka yläkerroksessa.
Taikuudestahan raamattu varoittaa ja aina silloinkin kansa lankesi taikuuteen.Sitä seurasi kansallisesti paljon pahaa.- ii-li
pääsky kirjoitti:
lintujutun kuulluut että iso lintu lentää läpi ikkunan ja samalla hetkellä on kuollut läheinen.
Nyt kyn ihmisillä ei ole mitään uskontoa niin taikausko ja ennustukset alkavat kukoistaa.
Eräskin pieni tyttö jonka vanhempi toinen on serbiasta sanoi että tulee toinen lapsi kun oli kaksi lusikka kahvikupissa.Samassa perhessä kaikella on joku taika.
Minkälainen on sellaisen lapsen ajatusmaailma jolle kaikkialla on joku merkitys.Loordin asema on lisännyt taikauskoa ja nämäkin lapset palvovat loordia.
Tummilla tai miksi sanotaankaan romaneja on mahdottomasti sellaista taikuuteen perustuvaa niinkuin ettei saa olla vanhempi nuoremman alapuolella.Ajatella kerrostaloja on kovatutkiminen on kuka yläkerroksessa.
Taikuudestahan raamattu varoittaa ja aina silloinkin kansa lankesi taikuuteen.Sitä seurasi kansallisesti paljon pahaa.Ne ehkä eivät ole ihan sama asia. Se, että nuorempien pitää asua alempana kuin vanhempien on aika yleinen. Jos olet joskus käynyt Israelissa, niin olet varmaan nähnyt palestiinalaisalueilla taloja, jotka on rakennettu korkeitten betonipylväitten nenään.
Siinä on kysymys samasta asiasta kuin romaneilla. On jo valmiiksi varattu asuinpaikka seuraavalle sukupolvelle. Kun lapset menevät naimisiin, niin he rakentavat sitten oman asuntonsa sen alkuperäisen talon alle. Lapset asuvat alempana kuin vanhempansa.
Raamatussa tosiaankin varoitetaan noituudesta ja taikuudesta. - Olen aina itse tykönäni ajatellut, ettei siinä anneta arvoa millekään taikavoimille eikä uskota sen mahtiin, vaan kysymys on siitä, että se sitoo ihmisen eikä salli päästä Jumalan yhteyteen. - Missään ei edes vihjata siihen, että taikuudesta olisi jotakin hyötyä kenellekään.
Minä ole kyllä sitä mieltä, että Skepsis ry on kristityille sopiva yhdistys. Se vastustaa kaikkea huuhaata, mutta ei puutu uskontoon. Varmaankin sen piirissä on paljon ateisteja, mutta jo säännöissa sanotaan, että uskonto on yhdistyksen alan ulkopuolella.
Kaikkein kummallisin taikauskon ilmentymä on syntynyt juuri Skepsis ry:ssä. Nils Mustelin kehitti "ennustusmenetelmän" sporalogia. Hän teki sen pelkäksi vitsiksi, mutta miten kävikään: On ihmisiä, jotka suhtautuvat siihen vakavasti. (Eli siis tulevaisuuden ennustamiseen Helsingin raitiovaunujen aikatauluista.)
Skepsis on kehittänyt myös kaikille sopivan horoskoopin. Se on eräänlainen puppugeneraattori. Sitä voi lukea ihan millä tavalla ikinä haluaa. :D ii-li kirjoitti:
Ne ehkä eivät ole ihan sama asia. Se, että nuorempien pitää asua alempana kuin vanhempien on aika yleinen. Jos olet joskus käynyt Israelissa, niin olet varmaan nähnyt palestiinalaisalueilla taloja, jotka on rakennettu korkeitten betonipylväitten nenään.
Siinä on kysymys samasta asiasta kuin romaneilla. On jo valmiiksi varattu asuinpaikka seuraavalle sukupolvelle. Kun lapset menevät naimisiin, niin he rakentavat sitten oman asuntonsa sen alkuperäisen talon alle. Lapset asuvat alempana kuin vanhempansa.
Raamatussa tosiaankin varoitetaan noituudesta ja taikuudesta. - Olen aina itse tykönäni ajatellut, ettei siinä anneta arvoa millekään taikavoimille eikä uskota sen mahtiin, vaan kysymys on siitä, että se sitoo ihmisen eikä salli päästä Jumalan yhteyteen. - Missään ei edes vihjata siihen, että taikuudesta olisi jotakin hyötyä kenellekään.
Minä ole kyllä sitä mieltä, että Skepsis ry on kristityille sopiva yhdistys. Se vastustaa kaikkea huuhaata, mutta ei puutu uskontoon. Varmaankin sen piirissä on paljon ateisteja, mutta jo säännöissa sanotaan, että uskonto on yhdistyksen alan ulkopuolella.
Kaikkein kummallisin taikauskon ilmentymä on syntynyt juuri Skepsis ry:ssä. Nils Mustelin kehitti "ennustusmenetelmän" sporalogia. Hän teki sen pelkäksi vitsiksi, mutta miten kävikään: On ihmisiä, jotka suhtautuvat siihen vakavasti. (Eli siis tulevaisuuden ennustamiseen Helsingin raitiovaunujen aikatauluista.)
Skepsis on kehittänyt myös kaikille sopivan horoskoopin. Se on eräänlainen puppugeneraattori. Sitä voi lukea ihan millä tavalla ikinä haluaa. :Dskepsis,ry,hyn.On se jonkinlainen kannaotto uskontoon.Ihmiset ovat harvinaisen höynättäviä.
Kuningasten kirjassa aina joku kuningas alkoi kysellä noidilta ja tehdä uhrikukkuloita.Siitä seurasi rangaistus kansalle.
Sitten tuli kuningas joka hävitti noidat ja uhrikukkulat ja enustajat.Senjälkeen tuli kansalle ja kuninkaalle hyvät vuodet.
Nuorena ei osnnut varoa noituuteen liittyvää.Nyt kun tietää sen vedon ei anna pikkusormeaankaan.Vaikka Jumalan voima on vahvin voima.
Joskus joku "vahingossa" ottaisi voimaksi omiin tarkoituksiin.- ii-li
pääsky kirjoitti:
skepsis,ry,hyn.On se jonkinlainen kannaotto uskontoon.Ihmiset ovat harvinaisen höynättäviä.
Kuningasten kirjassa aina joku kuningas alkoi kysellä noidilta ja tehdä uhrikukkuloita.Siitä seurasi rangaistus kansalle.
Sitten tuli kuningas joka hävitti noidat ja uhrikukkulat ja enustajat.Senjälkeen tuli kansalle ja kuninkaalle hyvät vuodet.
Nuorena ei osnnut varoa noituuteen liittyvää.Nyt kun tietää sen vedon ei anna pikkusormeaankaan.Vaikka Jumalan voima on vahvin voima.
Joskus joku "vahingossa" ottaisi voimaksi omiin tarkoituksiin.Sen nettisivuja on kyllä hauska lukea. (Paitsi keskustelua.)
Hyvin kiihkottomalla tavalla niillä esitellään ja useimmiten kumotaan kaiken maailman humpuukiasioita.
Lähtökohta on selvä: Jos jotakin asiaa ei pystytä todistamaan puoleettomalla tavalla, niin siihen ei pidä sokeasti uskoa.
Olen ollut kerran vaihtoehtoisen lääkitsemisen messuilla. Oli aivan uskomatonta nähdä, miten paljon huuhaata mahtui saman katon alle yhdellä kertaa. Ja vielä uskomattomampaa oli nähdä, miten ihmist innostuivat ja olivat valmiita maksamaan maltaita jostakin täydellisestä huijauksesta.
Humpuuki on kyllä tavallaan hauskaa, mutta vain silloin, kun jokainen ymmärtää sen humpuukiksi eikä joudu kärsimään siitä. - isoäiti**
ii-li kirjoitti:
Ne ehkä eivät ole ihan sama asia. Se, että nuorempien pitää asua alempana kuin vanhempien on aika yleinen. Jos olet joskus käynyt Israelissa, niin olet varmaan nähnyt palestiinalaisalueilla taloja, jotka on rakennettu korkeitten betonipylväitten nenään.
Skepsis on kehittänyt myös kaikille sopivan horoskoopin. Se on eräänlainen puppugeneraattori. Sitä voi lukea ihan millä tavalla ikinä haluaa. :DMinusta Skepsiksen jutuissa on asiaa huuhaan lisäksi.
Monet kyvykkäät aivot heittelevät siellä
mielipiteitään.
Huumori on usein mahtavaa.
Skepsis-yhdistyksiä on muissakin maissa. - uzma-m
minun, lasten ja lasten lasten syntymä päivä, samoin muutaman muun lähi sukulaisen.
- Kaino Untamoinen
...huonoa onnea, jos olisit itse pitänyt lastasi kasteen ajan.
- unessa nähty
kertoo omasta elämäntilanteesta,ainakin minulla.Koettuani suuren muutoksen elämässäni niin kriisin aikaan näin paljon unia.
Nyt kun tilanne on tasaantunut,unetkin on tasaantunut.
Eli vaikka on kuinka naurettu heille jotka kertoo unistaan,pitäs muistaa että hänellä on jokin muutos elämässä.
Unet voi autta todella ja siksi ne ei ole turhia vaan tärkeitä.
- mirjamarja
Olen niin mukavuutta rakastava, että en jaksa säikähtää vaarallista päivämäärää tai numerosarjaa.
Pelkkää vaivaahan siitä on, jos pitää varoa kissoja ja tikapuita, muista salatummista taikauskon osoituksista puhumattakaan.
Joskus suorastaan päätän olla taikauskoinen perjantaina 13 pnä, ja sitten illalla havaitsen unohtaneeni sittenkin.
Kuten aprillipäivät! Unohdan aina höynäyttää tuttuja.
Itselläni kai on niin huonot hoksottimet, että en älyä aprillipiloja. En ole ainakaan vuosiin mitään huomannut!
Unia joskus tulkitsen. Väärin tietenkin. Mutta ei se mitään, unista ei ole haittaa kenellekään. Tänään vietetään Ruotsissa kansallisuuspäivää ensimmäisen kerran niin, että se on pyhäpäivä ja työntekijät ovat vapaana useimmista työpaikoista.
Huonosti alkaa!- ii-li
Mikä siinä on huonoa? Muissa maissa kansallispäivä on iät ajat ollut vapaapäivä.
Et kai nyt sentään tarkoita, että kun on 6.6.06, niin se on pedon luku?
Aikoinaan meidän toimitusjohtajamme puhelinnumero oli 666 666. Hänet tuntien oli aika hilpeä asia, että siinä oli kaksinkertainen pedon luku. Monet asiakkaatkin huomauttivat, että se sopii hänelle hyvin. ;) ii-li kirjoitti:
Mikä siinä on huonoa? Muissa maissa kansallispäivä on iät ajat ollut vapaapäivä.
Et kai nyt sentään tarkoita, että kun on 6.6.06, niin se on pedon luku?
Aikoinaan meidän toimitusjohtajamme puhelinnumero oli 666 666. Hänet tuntien oli aika hilpeä asia, että siinä oli kaksinkertainen pedon luku. Monet asiakkaatkin huomauttivat, että se sopii hänelle hyvin. ;)Ohi meni minultakin, ajattelin vaan tuota päiväystä: 6.6.06, että huonostihan nämä kansallisuuspäivän vietot alkavat.
Minulle taas nuo kuutoset ei vaikuta mitenkään! Kun täytin tässä keväällä 66 niin sanoin vaan että seksikkäämmäksi ei voi tulla kuin 66-vuotiaaksi! :) (Sextiosex :))
- a-woman1
En usko olevani taikauskoinen, vaikka kyllä nuo kertomanne uskomukset ovat tuttuja. Lisänä kerrottuihin vielä: Jos pudotti veitsen, sanottiin, että tulee miesvieras.
Poikani syntyi 13. päivänä, joka oli vielä perjantai; ihan kelpo poika on ollut:).Espanjassa onneton päivä on 13. ja torstai, joten kulttuuristahan se huono onni vain riippuu ;-)
Lentäjille ei saa toivottaa hyvää onnea, joten "break your leg!" taita koipesi! - on onnentoivotus!
Kalamiehille toivotetaan kireitä siimoja, ei koskaan hyvää onnea!vaarivaari kirjoitti:
Espanjassa onneton päivä on 13. ja torstai, joten kulttuuristahan se huono onni vain riippuu ;-)
Lentäjille ei saa toivottaa hyvää onnea, joten "break your leg!" taita koipesi! - on onnentoivotus!
Kalamiehille toivotetaan kireitä siimoja, ei koskaan hyvää onnea!niin huonetta numero 13 ei ollut, vaikka osastolla oli 13 huonetta. Sen sijaan numero 12 ja 12a.
- Mumma
Taikauskosta:
Pilkka sattuu omaan nilkkaan ja vahingon ilo kostautuu; sanoi mummuni, ja ne olen todennut todeksi, varon siis kumpaakin. - taikausko
Mummolassani oli 50-luvulla tuvan seiniä kiertävä vanha muratti.Mummo teki joulusiivousta ja totesi siinä ohimennen:"Kukahan se kuolee,kun tuo muratti puottaa lehtiään?"Tämä lause jäi minun,pienen tytön mieleen.
Ja niinhän siinä ikävästi kävi,että pappani kuoli tapaninpäivänä yllättäen.
Sen jälkeen ei suvussamme muratteja ole kasvatettu,ei mummon luona,ei lapsuudenkodissani,ei minun kodissani eikä myöskään tyttäreni luona.- Likka
Kaikki kasvithan ajoittain pudottavat lehtiään. Noita kuoleman enteitä on aina tarkkailtu ja oltu sitten jälkeenpäin näkevinään niiden toteutuneen.Onko nyt joku taikauskon aalto, kun tässäkin on kaksi ketjua aiheesta? Taikausko kuuluu pakanuuden aikaan, mitä niitä enää kertailemaan.Meidän perheessä muratista on vain kauniita muistoja. Esikoistyttären häissä oli pöytäkoristeissa murattia, joista juurrutin kukoistavan viherkasvin. Siitä napsittiin oksia nuorimmaisenkin häihin . Saa nähdä, kestääkö kasvi hengissä vielä tyttärentyttäreni häihin!
- murattikammo
Isoäitini sanoi aina, että älkää kasvattako murattia, muratti tuo onnettomuutta. Muutettuamme maalta kaupunkiin äiti hankki muratin ihan isoäidin (anoppinsa) kiusaksi. Syksyllä muratti pudotti lehtiään, äidille sattui paha työtapaturma josta toipuminen kesti lähes vuoden, äidin parannuttua isä sai vuotavan vatsahaavan ja oli kuolla. Yhtenä päivänä kun tulin koulusta huomasin, että muratti oli poissa. Ja siitä ei sitten puhuttu.
Itse kuittasin mokomat jutut taikauskoisten höpinänä ja yhdessä elämänvaiheessa meillä oli valtava komea muratti keittiössä. Eipä mennyt pitkään kuin itse sairastuin vakavasti ja jouduin leikkaukseen, meille tuli yllättäviä taloudellisia vaikeuksia, lisäksi paljastui, että miehelläni oli avioliiton ulkopuolinen suhde. Muutimme toiselle paikkakunnalle ja muuton yhteydessä hävitin muratin. Muratin hankin seuraavan kerran kolme vuotta sitten kesällä, kasvatin niitä piharuukun yhteisistutuksessa. Sinä kesänä koiramme sairastui ja kuoli ja mieheni sai laskimotukoksen. Enää meille ei murattia tule. - taikausko
Likka kirjoitti:
Kaikki kasvithan ajoittain pudottavat lehtiään. Noita kuoleman enteitä on aina tarkkailtu ja oltu sitten jälkeenpäin näkevinään niiden toteutuneen.Onko nyt joku taikauskon aalto, kun tässäkin on kaksi ketjua aiheesta? Taikausko kuuluu pakanuuden aikaan, mitä niitä enää kertailemaan.Meidän perheessä muratista on vain kauniita muistoja. Esikoistyttären häissä oli pöytäkoristeissa murattia, joista juurrutin kukoistavan viherkasvin. Siitä napsittiin oksia nuorimmaisenkin häihin . Saa nähdä, kestääkö kasvi hengissä vielä tyttärentyttäreni häihin!
Se pitkä kahta tuvan seinää kiertävä muratti kuoli.Ikää sillä varmaankin oli aika paljon.Ei siis ollut kysymys normaalista lehtien pudottelusta.
- Likka
taikausko kirjoitti:
Se pitkä kahta tuvan seinää kiertävä muratti kuoli.Ikää sillä varmaankin oli aika paljon.Ei siis ollut kysymys normaalista lehtien pudottelusta.
höpö höpö, aikuiset ihmiset. Lisätkää kukan nimeen h, siis murhatti.
- Nimetön
Lapsena ei saanut tappaa hämähäkkiä.Huoneesta kannan vieläkin hämähäkin elävänä ulos.
Hellapuiden mukana tuli pieniä lastuja,jos ne muodostivat ristin lattialle tuli kuolin sanoma.
Eelätulijat olivat usein liikkeillä, ja kopistelivat eteisessä ennen varsinaista vierasta.etiäisiin saanut oman kokemuksen kautta tuntuman.Samoin ystävien kokemukset jotka samanlailla näkyi ja kuului.
Hyvät tulijat ilmoitti etukäteen.Huonot jälkikäteen.
- isoäiti**
Rahapuu kuuluu myös niihin kasveihin, jota kaikki
eivät halua huusholliinsa, koska sen sanotaan tuovan köyhyyden tullessaan.
Kun näkee auringon, kuun ja valkean hevosen yhtaikaa, niin on toivottava, koska se toteutuu.
Samoin toive toteutuu, jos saa aivan uuden setelirahan ja taittaa sen kaksinkerroin
ja toivoo samalla hiljaa itsekseen.
Kulmakarvojen ei saa antaa kasvaa yhteen keskeltä, muuten seuraa onnettomuus.
Mihin ne irronneet maitohampaat piti heittää,
että tilalle kasvaisivat kauniit leipähampaat?- mummikka
Rahapuusta meidän suvussa kulkee aivan päinvastainen uskomus. Isoäiti oi varsinainen viherpeukalo, hänen silmäterä oli iso vanha rahapuu. Hän valmisti rahapuulle aivan oman lannoitteenkin, kukkia kastellessa hän aina jutteli niille. Isoäiti sanoi aina, että puute ei astu ovesta niin kauan kuin rahapuu voi hyvin. Rahapuu on uudelleen ilmestynyt kukkamyymälöiden valikoimiin, on kuulemma erityisen suosittu tupaantuliaisten kukka. Välillä oli vuosikymmeniä kun se ei kuulunut kukkamyymälöiden valikoimaan, ei täällä seudulla ainakaan
- avt1r
mummikka kirjoitti:
Rahapuusta meidän suvussa kulkee aivan päinvastainen uskomus. Isoäiti oi varsinainen viherpeukalo, hänen silmäterä oli iso vanha rahapuu. Hän valmisti rahapuulle aivan oman lannoitteenkin, kukkia kastellessa hän aina jutteli niille. Isoäiti sanoi aina, että puute ei astu ovesta niin kauan kuin rahapuu voi hyvin. Rahapuu on uudelleen ilmestynyt kukkamyymälöiden valikoimiin, on kuulemma erityisen suosittu tupaantuliaisten kukka. Välillä oli vuosikymmeniä kun se ei kuulunut kukkamyymälöiden valikoimaan, ei täällä seudulla ainakaan
Tyttäreni sai rahapuun häälahjaksi,johon oli vielä oksiin kiinnitetty seteleitä.On kuulema nyk.suosittu häälahja.Kukka voi hyvin kuin myös itselläni jo monivuotisena.
Jotkut uskovat ,että kanervan kukkia ei saa tuoda sisälle.tietää huonoa onnea.Murattia en ole koskaan omistanutkaan,mutta kuullut olen moisen luulon huonona kukkana. - sara
avt1r kirjoitti:
Tyttäreni sai rahapuun häälahjaksi,johon oli vielä oksiin kiinnitetty seteleitä.On kuulema nyk.suosittu häälahja.Kukka voi hyvin kuin myös itselläni jo monivuotisena.
Jotkut uskovat ,että kanervan kukkia ei saa tuoda sisälle.tietää huonoa onnea.Murattia en ole koskaan omistanutkaan,mutta kuullut olen moisen luulon huonona kukkana.Minua on jäänyt vaivaamaa kun kerran näytin ystävälleni lahjan jonka olin omilta lapsiltani saanut , pienen lasisen lintuparin, ystäväni totesi vain "ai et sitten ole taikauskoinen" mitä lie tarkoitti? en ole koskaan kuullut moisesta taikauskosta enkä silloin saanut ystävältä kysyttyä. Tietääkö joku muu??? oliko kyseessä taikausko lahjan antamisessa äidille vai siinä lahjassa vai kaikessa yhteensä?????
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3287121Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714338- 2083165
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242967- 741952
- 1491800
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2121746Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661577Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891438