Voiko henkisesti raiskata?

angi

Voiko sitä sanoa raiskaukseksi kun käyttää hyväkseen toisen huonoa tilaa?

17

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utelias

      tajuttomuutta?

      • Angi *

        Siitä voi koitua henkinen tajuttomuus. Henkinen on sellaista kuin "masennus" "ahdistus" näiden vaivojen ollessa ei ihminen jaksa mitään.


    • mielestäni...

      ...voi henkisesti raiskata ja pahasti :( Toiselle voi olla hyvinkin ilkeä, piikittelevä, välinpitämätön yms :( Itse jouduin olemaan vähän aikaa työtön jolloin jäin miehen rahatulojen varaan. Kun tuli riitaa mies haukku vaikka miksi (vaikka työttömyys ei ollut oma vika) - olin hänestä 2. luokan kansalainen... Sanoinkin että mielummin kärsin fyysistä alistamista, kuin henkistä, tällä en nyt tarkoita turpiinottamista :(

      • Pirre*

        väkivalta on pahinta, mitätöinti, vertailu, ns. navan alle "lyönnit" jne. jne. jne...ne saavat ihmisen litistymään kasaan....

        Ruumiillisen väkivallan saa lopetettua, koska se on helppo todentaa, mutta kuinkas todennat henkisen raiskauksen..


      • Angi *

        Se on hirveetä kun toinen ihminen jonka pitäisi olla rakasihmiseni voi sillai käyttäytyä toisen huonossa tilassa. Silloin kun rakastetaan täytyisi olla inhimillisyyttä toisiaan kohtaan, eikä käyttäytyä sikamaisesti.


      • Angi *
        Pirre* kirjoitti:

        väkivalta on pahinta, mitätöinti, vertailu, ns. navan alle "lyönnit" jne. jne. jne...ne saavat ihmisen litistymään kasaan....

        Ruumiillisen väkivallan saa lopetettua, koska se on helppo todentaa, mutta kuinkas todennat henkisen raiskauksen..

        ..miten todistaa henkinen väkivalta? Henkistä väkivaltaa käyttävät useimmin naiset. Joskus olen ajatellut tätä seikkaa oikein olantakaa. Naisilla on kieli-lipevämpi useimmin kuin miehillä. Olen huomannut että Mies joka lyö vaimoaan ensimmäisen kerran, monen aviovuoden jälkeen on pahoinpidelty henkisesti, vaimolta. Vaimo voi näyttää mustelmiaan lääkärille, mutta mites mies näyttää sisäsiä mustelmiaan?


      • Pirre*
        Angi * kirjoitti:

        Se on hirveetä kun toinen ihminen jonka pitäisi olla rakasihmiseni voi sillai käyttäytyä toisen huonossa tilassa. Silloin kun rakastetaan täytyisi olla inhimillisyyttä toisiaan kohtaan, eikä käyttäytyä sikamaisesti.

        omakohtaisesta kokemuksesta, mutta kiitos sympatioistasi..:)


      • Angi *
        Pirre* kirjoitti:

        omakohtaisesta kokemuksesta, mutta kiitos sympatioistasi..:)

        minun olisi pitänyt sanoa että voin hyvin paneutua kirjoituksesi sisältöön.


    • kyllä voi..

      "Sinä tulet pelko
      ja sidot ranteeni.
      Istut suuni päällä
      ja puristat silmäluomia.
      Katsot minuun, naurat
      ja minä vapisen.

      Tahtoisin piiloutua, sulkea ovet
      ja aina on joku ovi auki.
      Sinä tulet, pelko,
      ja minä olen pieni jälleen."

      -Maria Vaara-

      • Angi *

        ..runosi sanoo miten asia on.


      • koska
        Angi * kirjoitti:

        ..runosi sanoo miten asia on.

        kertomuksena sen itsekin käsitin!:)


    • Angi *

      ...että sanotaanko sitä raiskaukseksi kun on käytetty hyväksi toista ihmistä silloin kun hänellä on erittäin huono asema jossain suhteessa? Esimerkiksi jos naisella ei ole asuntoa silloin kun välit menevät poikki. Sitten nainen pyytää miestä majoittamaan hänet siihen saakka kun saa asunnon.
      Mies lupaa ja rupeaa käyttämään hyväkseen naista seksuaallisesti vanhasta tottumuksesta vaikkei nainen haluaisi.
      Muttei laita hirveästi hanttiinkaan kun pelkää joutuvansa taivasalle.
      Voiko sanoa että mies raiskaa naista?

    • vailet

      Kyllä minun mielestäni henkisesti se varsinainen raiskaus tapahtuukin eli ei ihminen fyysisestä toiminnasta mitään kolhuja saa vaan kaikki raiskaaminen on henkistä. Toivon, että kysymyksesi oli vain sellainen, että sinua kiinnosti mitä ihmiset ajattelevat. Toivottavasti ei kukaan raiskaa Sinua.

      • Angi *

        Ei minua ole raiskattu mitenkään vaan halusin todellakin keskustella kun on tullut muualtapäin erillaisia ajatuksia joista voi varmasti puhua yleisesti kun ei mainitse kenenkään nimiä.


    • angi

      Nimi oli "Sinä rakkaani" Amerikkalainen komedia.

    • hpop

      VOI! Olen kokenut tulleeni henkisesti raiskatuksi, hyvin läheisen ihmisen kuoleman jälkeen ns. sukulaisten taholta. Ei voi muuta kuin ihmetellä, ihmisten suvaitsemattomuutta ja ymmärtämättömyyttä, suuressa kriisissä.

    • Anonyymi

      kyllä koska minä raiskasin henkisesti kerran yhden 6 vuotiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe