miksi ostaa kallis

vertaile hintoja

En tajua miksi ihmiset menee halpaan noilla 24kk sopimuksilla. Siinä huijataan tyhmää, ihmistä joka ei tajua ostamansa tuotteen todellista hintaa. Jos haluat halvemmalla saman uuden puhelimen, osta se puhelin erikseen ja liittymän sopivan edullisesti, ilman että sitoudut samaan kalliiseen sopimukseen kahdeksi vuodeksi.
Mutta...kukin tyylillään..ja sitten itketään kun puhelin ei toimi ja kaverilla on sen vuoden päästä paljon uudempi kapula ja halvempi kk maksu ja itse kidut siinä sopimuksessa....
*sori, ihmettelen vain ihmisten tyhmyyttä*

7

1864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mdaidad

      Se on tämä nykypäivän kärsimätön kaikki-tänne-heti-mulle-nyt meininki. Ja firmat tajuaa sen. Juuri nuoret köyhät ihmiset ovat haltioissaan; jee hieno puhelin ilmaseksi, ei tarvi säästää kesäduunirahoja senku kävelee kauppaan ja saa ilmaseks kännykän. Ei sitä jakseta ajatella mihin sitoutuu. Ja kauppa käy kuin siimaa.

    • ...

      Kytkykauppapuhelimet tulee ainakin elisalla halvemmaksi kuin nykyhinnoilla suoraan rahalla. Lisäksi saat maksaa puhelimen kahdessa vuodessa edullisella osamaksulla, joka on monelle nykyään ainut tapa saada uusi kallis puhelin maksettua. Jos rahaa olisi tottakai kävisin hakemassa kaupasta suoraan rahalla uuden kännykän mutta kun sitä ei ole olen enemmän kuin tyytyväinen että saan sen kohtuuhinnalla maksettua kuukausittaisissa puhelinlaskuissani, jotka tuskin tuntuvasti kytkykaupan johdosta kasvaa. Minun kohdallani tuo samsung sgh-z500 kännykkä tulee maksamaan 14.00€ kuukaudessa eli yhteensä 336,00€, joka on hinta jolla kyseistä puhelinta et mistään kaupasta saa.

      Ainut varjopuoli on tosiaan tuo kahden vuoden sopimus liittymän käyttöön, mutta mitäs väliä sillä on? Elisan puhepaketit ovat minuuttihinnaltaan lähestulkoon samanhintaisia kun normaaliliittymien hinnat, eikä erillistä kuukausimaksua ole. Ja kaksi vuotta on aika lyhyt aika, sitten voi taas vaihtaa halvempaan liittymään.

      Siksi ostaa kallis. Hintojen vertailun jälkeen huomasin kalliin olevan niitä halpojakin halvempi.

      • harkinnassa uusi kapula

        Olen samaa mieltä, että millä sitä ostaa opiskelijana uuden kapulan jos ei ole rahaa laittaa 500 euroa uuteen?
        Ainoa haitta on että puhuminen tulee kalliiksi, kun yleensä voi soittaa vaan siihen pakettihintaan toiseen saman operaattonin liittymään. kavereilla on kaikilla eri liittymät. Mutta mä haluan ainakin uuden puhelimen, sama se jos hintaa tulee joku 10 tai 20 euroa lisää.


      • ...
        harkinnassa uusi kapula kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että millä sitä ostaa opiskelijana uuden kapulan jos ei ole rahaa laittaa 500 euroa uuteen?
        Ainoa haitta on että puhuminen tulee kalliiksi, kun yleensä voi soittaa vaan siihen pakettihintaan toiseen saman operaattonin liittymään. kavereilla on kaikilla eri liittymät. Mutta mä haluan ainakin uuden puhelimen, sama se jos hintaa tulee joku 10 tai 20 euroa lisää.

        Ja jos käyt osamaksulla ostamalla vaikka hobby hallista (melkeinpä ainut paikka joka opiskelijoille osamaksulla myy) joudut maksamaan n.100€ enemmän kun tulee korot sun muut lisänä, puhumattakaan siitä kuinka paljon enemmän puhelin siellä maksaa. Tosiasiassa operaattorit antavat puhelimia halvalla siksi että saisivat paljon asiakkaita, joista kuitenki tuon 2-vuoden jälkeen osa jää operaattorin asiakkaaksi. Eli jos sopimuksen jälkeen vaihdat takaisin johonkin halpaliittymään, menee maksut aika lailla -0. Sait kännykän käypään hintaan maksaen sitä kaksi vuotta ja puhuit perushintaisia puheluita.

        Jos kavereillasi on eri liittymät kuin sinulla harkinnassa, kannattaa tutkia elisan paketteja. Niillä saa puhua mihin suomalaiseen liittymään tahansa pakettihinnalla. Ja näyttää nuo puhelinvalikoimatkin uusiutuvan kiitettävän usein. Tosi paljon puhuvillehan tuo saunalahden totaali on paras vaihtoehto.


      • ei puhelinta
        ... kirjoitti:

        Ja jos käyt osamaksulla ostamalla vaikka hobby hallista (melkeinpä ainut paikka joka opiskelijoille osamaksulla myy) joudut maksamaan n.100€ enemmän kun tulee korot sun muut lisänä, puhumattakaan siitä kuinka paljon enemmän puhelin siellä maksaa. Tosiasiassa operaattorit antavat puhelimia halvalla siksi että saisivat paljon asiakkaita, joista kuitenki tuon 2-vuoden jälkeen osa jää operaattorin asiakkaaksi. Eli jos sopimuksen jälkeen vaihdat takaisin johonkin halpaliittymään, menee maksut aika lailla -0. Sait kännykän käypään hintaan maksaen sitä kaksi vuotta ja puhuit perushintaisia puheluita.

        Jos kavereillasi on eri liittymät kuin sinulla harkinnassa, kannattaa tutkia elisan paketteja. Niillä saa puhua mihin suomalaiseen liittymään tahansa pakettihinnalla. Ja näyttää nuo puhelinvalikoimatkin uusiutuvan kiitettävän usein. Tosi paljon puhuvillehan tuo saunalahden totaali on paras vaihtoehto.

        Mistä saat mukama opiskelijana uuden puhelimen liittymän kera? Mulle ainakin on tullut kaikista vastaus, että kyseessä on tavallinen osamaksusopimus. Pitää olla vakituinen työpaikka tai tulot, muuten ei saa sopimusta!

        Hobby Hall on ainoo mistä saa osamaksulla opiskelijana mitään.


      • ...
        ei puhelinta kirjoitti:

        Mistä saat mukama opiskelijana uuden puhelimen liittymän kera? Mulle ainakin on tullut kaikista vastaus, että kyseessä on tavallinen osamaksusopimus. Pitää olla vakituinen työpaikka tai tulot, muuten ei saa sopimusta!

        Hobby Hall on ainoo mistä saa osamaksulla opiskelijana mitään.

        Nyt en ymmärtänyt... Selitäppä tarkemmin


      • myyjä
        ... kirjoitti:

        Nyt en ymmärtänyt... Selitäppä tarkemmin

        Kyllä sen saa, mikäli on luottotiedot kunnossa, ja ikää vähintään 18v.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe