silmätulehdus?

puudeli2

Hei, meidän keskikoisella villakoiralla silmät rähmineet muutaman viikon (yleistä villakoirilla?). Mietinkin nyt, että vienkö eläinlääkärille vai voinko antaa omia silmätippojani (silmätulehdukseen määrätty) koiralleni? Onko niistä jotain haittaa koiralle? Kiitos

7

10006

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duoda noin

Kyllähän ihmisen lääkkeitä voi yleensä koiralle antaa, muttei päinvastoin. Olettaisin, että koiran kyynelneste on samanlaista koostumukseltaan kuin ihmisenkin. Voit toki kokeilla, mutta suosittelisin kyllä hakemaan koiralle omat lääkkeet.

• mielestä kannata

ihmisten lääkkeillä leikkiä. Älä työnnä koirasi silmiin mitään mitä ell. ei ole määrännyt. Kannattaa ainakin soittaa eläinlääkärille ja kysyä neuvoa.

• voit antaa!!

Sama juttu omilla koirilla, Ovat osittain allergisia ja annan niille joskus Lomudal tippoja (ihmisten tippoja,eläinlääkäri suositteli, apteekista ilman reseptiä,tippa illalla ja aamulla mol silmiin) tai jos oikein ärtyvät ja punoittavat annetaan esim kortisonipohjainen Oftan Dexa Chlora tippa silmiin 2-4 kertaa pvä (eli ihan samat tipat kuin ihmisillekin)Tämä oli muuten eläinlääkärin suositus.Eli voit hyvin antaa omista tipoistasi!monet lääkkeet on ihan samoja nin ihmisille kuin eläimillekin.

• entäs kun

Jos silmässä on pienikin naarmu tai haava, mitä et ihmissilmällä näe, niin kokeile laittaa kortisonia ja sinulla on sokea koira. Myös eläinlääkärin kertomaa. minä en työntäisi niin herkkiin asioihin kun silmät mitään mistä en ole varma. Mutta tunkekaa te mitä haluatte ja antakaa ohjeita, mutta älkää ketään syyttäkö jos huonosti käy.

• silmätipoista
        entäs kun kirjoitti:

Jos silmässä on pienikin naarmu tai haava, mitä et ihmissilmällä näe, niin kokeile laittaa kortisonia ja sinulla on sokea koira. Myös eläinlääkärin kertomaa. minä en työntäisi niin herkkiin asioihin kun silmät mitään mistä en ole varma. Mutta tunkekaa te mitä haluatte ja antakaa ohjeita, mutta älkää ketään syyttäkö jos huonosti käy.

Siinä mielessä totta, että haavaan ei kortisonia saa päästää, mutta koira kylläkin oirehtii hieman toisin, jos sillä on se haava siellä silmässä. Anteeksi vain mutta satun olemaan itse erikoissairaanhoitaja . Silmä on siis hel...kipeä silloin. Koira oirehtii silloin siten, että yrittää hangata sitä esim lattiaan työntämällä päätään, on levoton, hankaa tassuilla tms....Kyllä jokainen erottaa maalaisjärjellä nämä asiat.Ja koira myös antaa hyvin tutkia silmät,jos ne ovat vain tulehtuneet.Eli järki päähän, ne haavat ovat loppukädessä hyvin harvinaisia.Ja toki voit viedä eläinlääkärille nähtäväksi. Homma maksaa 100 euroa täällä pääkaupunkiseudulla!!!!!

• viekää
        silmätipoista kirjoitti:

Siinä mielessä totta, että haavaan ei kortisonia saa päästää, mutta koira kylläkin oirehtii hieman toisin, jos sillä on se haava siellä silmässä. Anteeksi vain mutta satun olemaan itse erikoissairaanhoitaja . Silmä on siis hel...kipeä silloin. Koira oirehtii silloin siten, että yrittää hangata sitä esim lattiaan työntämällä päätään, on levoton, hankaa tassuilla tms....Kyllä jokainen erottaa maalaisjärjellä nämä asiat.Ja koira myös antaa hyvin tutkia silmät,jos ne ovat vain tulehtuneet.Eli järki päähän, ne haavat ovat loppukädessä hyvin harvinaisia.Ja toki voit viedä eläinlääkärille nähtäväksi. Homma maksaa 100 euroa täällä pääkaupunkiseudulla!!!!!

"Ja toki voit viedä eläinlääkärille nähtäväksi. Homma maksaa 100 euroa täällä pääkaupunkiseudulla!!!!!"

Siis eläinlääkärissä käyntikö maksaa 100euroa täällä pääkaupunkiseudulla...missäs ihmeessä mahdatte käydä?
        Omat käynnin rokotukset, haavat, tulehtuneet silmät ym on hoidettu kaikki alle 50e.
        Ja jos nyt maksaa yli 50e niin sitten vakuutuksemme korvaa sen, omavastuu kun on tuo 50e

Itse kyllä vien koiran aina eläinlääkäriin sillä en ala itse lääkitsemään. Jos kyseessä on niinkin tärkeä asia kuin silmät niin en todellakaan itse tunkisi sinne mitään tippoja. En edes vaikka joku eläinlääkäri olisi ystäväni koiralle niitä antanut.
        Naurettavaa neuvoa minun mielestäni mitään muuta kuin että lääkäriin marsmars.

• Minna

Koiran silmätulehdukseen jonka oireena on keltainen erite silmässä, silmän ympärillä mahdollisesti kuivunutta "rähmää", punoitus, kutina, turvotus. Voi antaa ih misille määrättyä silmävoidetta/tippoja. Jos halua käyttää eläinlääkärissä niin voi tehdä. Lääke on kuintenkin sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15350
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3399
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      269
      2424
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1763
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      128
      1474
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      369
      1411
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1213
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1115
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe