deko konepistooli

löytyy niitä

on tosiaan typerää maksaa joillekki 300e deko suomikonepistoolista. kuopioon niitä tulee elokuussa ja nyt on hämeenlinnan asevarikolla kaupan niitä 150e kpl.

18

5889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa pilhotusta

      ja hitsatusta kasasta rautaa joka oli ase: On liikaa.
      Toisaalta kerätään sitä kaikkea muutakin, joten kuka heittää ensimmäisen dekon?

      • kp sissis

        mulle on ihan sama toimiiko suomikonepistooli kun sen seinälle laitan koristeeksi. jos olet jonkuverran lukenu kirjoja suomen sissiretkistä ja niiden siellä konepistoolin käytöistä niin kyllä sitä haluaa palan historiaa seinälle koristeeksi. mutta jos on mitään tietämätön tomppeli joka ei annan aseelle muuta arvoa kuin ampuminen niin eihän sille mitään voi.


      • mie.
        kp sissis kirjoitti:

        mulle on ihan sama toimiiko suomikonepistooli kun sen seinälle laitan koristeeksi. jos olet jonkuverran lukenu kirjoja suomen sissiretkistä ja niiden siellä konepistoolin käytöistä niin kyllä sitä haluaa palan historiaa seinälle koristeeksi. mutta jos on mitään tietämätön tomppeli joka ei annan aseelle muuta arvoa kuin ampuminen niin eihän sille mitään voi.

        minulle ei ole aivan sama toimiiko pyssykkä, vaikka löytyy nurkista selaistakin rautaa joilla olen ampunut tasan yhden laukauksen ja sillä hyvä.Lukumiehiä minä en oikein ole mutta tuntematon sotilas on tullut luettua parikin kertaa niin että mitenhän olisi Rokan käynyt dekon kanssa siinä kohdassa (kun hää tullee tuon näreen kohal nii silloi hänel tulee noutaja jne).Oikeastaan tämä että lähdin kommentoimaan asekeräily palstalla on virhe,koska dekoilla ja asekeräilyllä ei ole oikeastaan mitään muuta yhteyttä kun se että,oikeat keräilijät myyvät niitä helvetinmoisella ylihinnalla tyhmille kai tämän on jo valjennut kaikille osapuolille eikä siinä ole kai mitään pahaa kas kun ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka mukisematta maksaa. Minusta teille dekomiehille pitäisi laittaa oma palsta,se kyllä sattaisi tietää tämän palstan loppumista kun eihän täällä enää keskustella muusta kun dekoista lapin sotaromuista.


      • Nimetön
        mie. kirjoitti:

        minulle ei ole aivan sama toimiiko pyssykkä, vaikka löytyy nurkista selaistakin rautaa joilla olen ampunut tasan yhden laukauksen ja sillä hyvä.Lukumiehiä minä en oikein ole mutta tuntematon sotilas on tullut luettua parikin kertaa niin että mitenhän olisi Rokan käynyt dekon kanssa siinä kohdassa (kun hää tullee tuon näreen kohal nii silloi hänel tulee noutaja jne).Oikeastaan tämä että lähdin kommentoimaan asekeräily palstalla on virhe,koska dekoilla ja asekeräilyllä ei ole oikeastaan mitään muuta yhteyttä kun se että,oikeat keräilijät myyvät niitä helvetinmoisella ylihinnalla tyhmille kai tämän on jo valjennut kaikille osapuolille eikä siinä ole kai mitään pahaa kas kun ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka mukisematta maksaa. Minusta teille dekomiehille pitäisi laittaa oma palsta,se kyllä sattaisi tietää tämän palstan loppumista kun eihän täällä enää keskustella muusta kun dekoista lapin sotaromuista.

        jos huonoin ja vääristellyin kirja pitää valita on se tuntematon sotilas. ja elokuva onki jo täys vitsi. kokeileppa lukea vikka kollaa kestää ja muita oikeita kirjoja niin huomaat että tuntematon sotilas on kaunisteltu liikaa. korutonta kertomaa on kans hyvä kirja. ja onhan niitä kymmeniä missä asiat kerrotaan niinku ne on ollut.


      • mie.
        Nimetön kirjoitti:

        jos huonoin ja vääristellyin kirja pitää valita on se tuntematon sotilas. ja elokuva onki jo täys vitsi. kokeileppa lukea vikka kollaa kestää ja muita oikeita kirjoja niin huomaat että tuntematon sotilas on kaunisteltu liikaa. korutonta kertomaa on kans hyvä kirja. ja onhan niitä kymmeniä missä asiat kerrotaan niinku ne on ollut.

        on nuo romaanit jäänyt lukematta mutta tuo kohta jota kömpelösti lainasin nostatti aikoinaan aikamoisen hälyn koska oikeasti oli tapahtunut suurin piirten vastaava tapaus.Apua auttakaa te jotka muistatte asian minua paremmin.


      • kirja ja elokuva
        mie. kirjoitti:

        on nuo romaanit jäänyt lukematta mutta tuo kohta jota kömpelösti lainasin nostatti aikoinaan aikamoisen hälyn koska oikeasti oli tapahtunut suurin piirten vastaava tapaus.Apua auttakaa te jotka muistatte asian minua paremmin.

        Hakkaa realismissaan mennen tullen hollywood paskan.
        P.T.Kekkosen jutuissa oli melko hyvä taustan selitys viittaamaasi tapaukseen.

        Tottakai kirjaa ja filmiä oli kuten sanotaan dramatisoitu. Olihan siihen pitänyt saada toimiva pohja joka myy: Hyvä, paha ja seksi.
        Oikeasti sota on pääasiallisesti tylsää, 90% ajasta on odottamista, kuoleman pelko luo tunnelmaa.

        Aseiden ensisijainen funktio on se että niillä ammutaan, tai että niillä on mahdollista ampua. Se tekee kasasta rautaa aseen, jollei sillä ole mahdollista ampua se ei ole ase.
        Voihan sitä sanoa koristeeksi tai muuksi vastaavaksi.
        Mutta hyvä iso valokuva tai maalaus aiheeseen liittyvästi olisi parempi seinällä.

        Empä väitä tietäväni asioista, ikä ja Siperia opettaa. Jotain on kaapissa, kaikki on luvalla, tunnen joitakin joilla on enemmän, en monta.

        Isänmaallisuus, kunnia, usko maahan, kansaan ja työhön ei ole muodissa.
        Kasvatan lapset siihen, on koittava aika vielä.


    • kuopiota

      Tulossa KPtä? Voisi käydä sellaisen seinäkoristeeksi, kun noin lähelläkin on.

      • dtyhtrhr

        kuopion ase varikolle. en mie tiä missä se siellä on mutta eiköhän google löydä ajo ohjeet. jotku pöljät huuto netissä tarjoaa melkein kolmea sataaki nuista vaikka 150 saa asevarikolta.


      • sama

        Ostatko minulle, jos lähetän rahat?


    • justiinsa joo

      Vaikea se on tulla vaikka lapista hakemaan kp:tä Hämeenlinnan varikolta, voi tulla kp:lle hintaa.

      • tosk

        vitut niitä sinne kuopioon tule älkää pennut paskaajauhako.....


      • postimyynti?

        Ei ole heillä varmaan mitään tietoa markkinoinnista, meinaan jos dekottua suomi KPta saisi tuohon hintaan tilattua netistä, niin kyllä kauppa kävisi ja todella kovaa.


      • nyttenkin tilattua
        postimyynti? kirjoitti:

        Ei ole heillä varmaan mitään tietoa markkinoinnista, meinaan jos dekottua suomi KPta saisi tuohon hintaan tilattua netistä, niin kyllä kauppa kävisi ja todella kovaa.

        kyllä ulkomailta toimittavat ihan vastaavia toimimattomia juttuja.
        Voivat olla halvempiakin, eihän kyse ole kuin viitseliäisyydestä etsiä ja tilata. Visa käy kaikkialla.
        Maailma on avoin, tavara ja raha liikkuu netissä sähkön nopeudella.

        Ranskassa ja Saksassa voit ostaa 18 vuotta täytettyäsi mustaruuti pistoolin tai kiväärin lupavapaasti.
        Niin ja Ranskassa on lain mukaan haulikko maataloustyökalu, johon ei tarvitse lupaa, niitä myydäänkin rautakaupoissa.

        Norjaa kauemmaksi ei tarvitse välttämättä mennä, sielläkin on haulikot lupavapaita.
        Kahdeksankymmentäluvulle asti myös kaikki muut aseet paitsi sotilas sellaiset oli täysi-ikäisille kansalaisille lupavapaita. Niitäkin on Norjassa paljon.

        Mene sinäkin poliisin juttusille, hanki lupa ja osta toimiva ase.
        Tarkkuusammunta on hieno harrastus.


      • menisin
        nyttenkin tilattua kirjoitti:

        kyllä ulkomailta toimittavat ihan vastaavia toimimattomia juttuja.
        Voivat olla halvempiakin, eihän kyse ole kuin viitseliäisyydestä etsiä ja tilata. Visa käy kaikkialla.
        Maailma on avoin, tavara ja raha liikkuu netissä sähkön nopeudella.

        Ranskassa ja Saksassa voit ostaa 18 vuotta täytettyäsi mustaruuti pistoolin tai kiväärin lupavapaasti.
        Niin ja Ranskassa on lain mukaan haulikko maataloustyökalu, johon ei tarvitse lupaa, niitä myydäänkin rautakaupoissa.

        Norjaa kauemmaksi ei tarvitse välttämättä mennä, sielläkin on haulikot lupavapaita.
        Kahdeksankymmentäluvulle asti myös kaikki muut aseet paitsi sotilas sellaiset oli täysi-ikäisille kansalaisille lupavapaita. Niitäkin on Norjassa paljon.

        Mene sinäkin poliisin juttusille, hanki lupa ja osta toimiva ase.
        Tarkkuusammunta on hieno harrastus.

        Epäilen vaan vahvasti ettei lupaa irtoa. Kyllähän minä ostaisin mielelläni pienoiskiväärin ja vähän isompiakin, mutta suomen fasistinen järjestelmä vaatii aseelle käyttötarkoituksen. Epäilen ettei taulujen, purkkien ja rottien ampuminen kelpaa vaikka ampumapaikka onkin 100% lain mukainen ja rikosrekisteri puhtaampi varmasti kun monella metsämiehellä. Ampumaseuraan liittyminenkaan ei hirveästi innostaisi, vaikka kuulemma lain mukaan sitä ei saa vaatia.


      • kokemusta on ja palj...
        menisin kirjoitti:

        Epäilen vaan vahvasti ettei lupaa irtoa. Kyllähän minä ostaisin mielelläni pienoiskiväärin ja vähän isompiakin, mutta suomen fasistinen järjestelmä vaatii aseelle käyttötarkoituksen. Epäilen ettei taulujen, purkkien ja rottien ampuminen kelpaa vaikka ampumapaikka onkin 100% lain mukainen ja rikosrekisteri puhtaampi varmasti kun monella metsämiehellä. Ampumaseuraan liittyminenkaan ei hirveästi innostaisi, vaikka kuulemma lain mukaan sitä ei saa vaatia.

        Harrastus käyttöön ja tarkkuus ammuntaan on tarpeeksi pätevä syy poliisille myöntää ostolupa aseelle, mutta suosittelen hakemaan näillä perusteilla ensimmäisen ostoluvan pienoispistoolille niin luulisin että lupa irtoo heti. Vaikka kyllä eri poliisipiireissä on kuulemma eri käytännöt, vaikka ei pitäisi olla, kun koko maassa sama käytäntö pitäisi päteä, asut sitten vaikka Perä Posiolla tai Helsingissä !!!


    • onn

      halpa hinta jos tollaisen klassikon sais. Itse etsin myös koriste-esineeksi(!) kyseistä asetta ja olen varautunut siihen 200-300e pulittamaan tosta.

      • LAITA

        TÄNNE SÄHKÄRI, NIIN EIKÖHÄN RUPEA TULEMAAN TARJOUKSIA.


      • onn
        LAITA kirjoitti:

        TÄNNE SÄHKÄRI, NIIN EIKÖHÄN RUPEA TULEMAAN TARJOUKSIA.

        juu, laittakaa myyntipalstoille vaan. Mä yritän onkia sieltä sen mahd. edullisimman tarjokkaan kun tuli möläytettyä tuo hintahaitarikin mitä siitä voisin maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe