mitä olen lukenut?

nostalgikko

olen lukenut 90-luvun alussa ja puolivälissä paikalliskirjastosta lainaamaani sarjakuvakirjasarjaa ja nyt en kuollaksenikaan muista mikä oli sarjan nimi ja kirjoja ei enää kirjaston hyllyissä ole. Kirjat olivat kuitenkin kovakantisia A5 kokoisia ja ne sijoittuivat villiin länteen. Päähenkilöinä oli muistaakseni kolme pientä kaveria (ehkä lapsia..) joilla oli eriväriset cowboy varusteet (pisimmällä vihreät). Sarjan kirjat olivat aika paksuja luultavasti yli 150 sivua. Paikalliskirjastossani kirjasarjan osia oli ehkä viisi. Yhden seikkailut sijottuivat missisippille ja tarinassa oli mukana orjia ja siipirataslaivoja. Yksi tarina sijoittu San Franciscoon ja siinä puhuttiin valaiden pyynnistä. Muistan myös että yksi tarinoista sijoittui kalliovuourille. Piirrosjälki kirjoissa oli muistaakseni hyvinkin yksityiskohtaista. Olen hyvin kiitollinen jos joku pystyy kertomaan mitä kirjoja olen mahtanut kuvailla ed. tekstissä. Olisi hauskaa taas lukea lapsuutensa sarjakuvia.

5

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen vain

Musta tuntuu että tollasta sarjaa joka on tosi vanha nii sitä voi olla aika vaikeeta löytää..
      Täällä paikallisessa kirjastossa ei ainakaa oo sellasii..
      Ottakaa kantaa!!!

• muistuma

Jonkinmoinen muistikuva, en tosin itse ole lukenut. Oliko ne kannet värimaailmaltaan semmosia puna/oranssi/kelta/ruskeita, suht vaaleita?

Jotain "TikiTakeja", "WikiWakeja" tai mitä lie ne muksut, kuitenkin kaksiosainen erisnimi jotka rimmas yhteen... Joskus jossain divarin poistolaatikos tai kirpparilla nähnyt. Tuskin kirjastoissa enää.

• Didegadit tai jotain sinne päin?

• ertreertretrtre

Nämä varmaan:
      Digedagit Amerikassa - 1980
      Digedagit Mississipillä - 1983
      Digedagit ja intiaanien aarre - 1984
      Digedagit Kalliovuorilla - 1985
      Digedagit New Orleansissa - 1986
      Digedagit Panamassa - 1981
      Digedagit ja merkilliset merirosvot - 1982

• nostalgikko

Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7150
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1947
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe