Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kensington-Hyde

Extempore

Olen lähdössä ensi viikolla muutamaksi päiväksi Lontooseen ja asustan jossain Hyde-Kensington linjalla, hotelli pitäisi olla ok (?) The Henry VIII hotel. Joku puisto on kuulemma liki. Onko jotain tietoa mitä mahtanee taksi maksaa kyseiselle nurkkakunnalle ja mitä hyviä/suositeltavia nähtävyyksiä on Kensingtonin palatsin lisäksi? Kaikki vinkit ja tiedot ovat lämpimästi tervetulleita.

Lähtö päätös tuli aika extemporeena ja aikaisempaa kokemusta Lontoosta ei ole, lentokentästä sitäkin enemmän :)

8

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Extempore

      Siis taksin hinta noin Heathrow - Kensington/Hyde.

    • hyde park

      olet aika keskeisella paikalla jos olet kensington gardens lahella ja shoppailupaikoista ei ole pulaa. high st kensington on mun yksi suosikki paikka tehda ostoksia ja jos jatkat high st kensingtonia keskustan suuntaan saavut knightsbridgeen, mista loytyy sitten harrods jne.
      sen puiston toisessa kulmassa on notting hill ja toisessa kulmassa marble arch, mista alkaakin sitten oxford st, etta jos shoppailemaan haluat, olet oikeassa paikassa.

      mun mielesta kensington gardens/hyde park on itsessaan nakemisen arvoinen paikka, etenkin jos saa on hyva, niin ei kun picnicille ja ihmisia katselemaan.

      ja metrolla/bussilla paaset suht nopeesti esim. leicester sq, piccadilly circus jne jos nahtavyyksia haluat katsomaan.

      itse ottaisin kentalta metron keskustaan, taksissa istut ikuisuuksia ruuhkassa.

      • Extempore

        Kiitos, kiitos, kiitos!!! Todella hyviä neuvoja. Tarvii ettii se metro jostain ja udella missä loikkaa veke ja sit varmaan taxilla loppu pätkä kannattaa mennä, muuten voi joutua jalat ruvella hortoilemaan ympäriinsä eikä löydä perille.

        Toi pinic kuullosti hyvältä ja tarttee toivoo että sää sallii :)

        Historia ja arkkitehtuuri aina on kiinnostanu, eikä tuo shoppailukaan pahitteeks ole :))


      • Muumiomorsian
        Extempore kirjoitti:

        Kiitos, kiitos, kiitos!!! Todella hyviä neuvoja. Tarvii ettii se metro jostain ja udella missä loikkaa veke ja sit varmaan taxilla loppu pätkä kannattaa mennä, muuten voi joutua jalat ruvella hortoilemaan ympäriinsä eikä löydä perille.

        Toi pinic kuullosti hyvältä ja tarttee toivoo että sää sallii :)

        Historia ja arkkitehtuuri aina on kiinnostanu, eikä tuo shoppailukaan pahitteeks ole :))

        Heathrowlta lähtee Piccadilly linen metro ja sillä pääset suoraan esim. South Kensingtonin, Knightsbridgen tai Hyde Park Cornerin asemalle.

        Lontoon metrossa reissaaminen on todella helppoa, opasteet ovat selkeitä ja aina voi kysyä neuvoa. Britit ovat tosi avuliaita.

        Minäkin suosittelen ehdottomasti metroa, taksimatka on todella puuduttava.


    • S&J

      Lentokentältä on edullista matkustaa keskustaan metrolla. Matka maksaa 4 puntaa ja lipun saa kätevästi automaatista. Piccadilly line lähtee Heathrow 1, 2, ja 3-terminaaleista. Etsi käsiisi metrokartta, josta voit katsoa sopivan pysäkin itsellesi.

      Me olimme Lontoossa puolitoista viikkoa sitten, ihana paikka, pakko päästä uudestaan. Nähtävyyksistä esim. British museum on loistava paikka (ilmainen) ja Tower of London on myös näkemisen arvoinen (sisäänpääsy 15 puntaa). Mukavaa matkaa :)

      • Extempore

        Nyt on ohjeet rustattu ylös niin tietää mihin suuntaan menee ja etsiä se automaattikin sekä tutkailla karttaa :)

        Joo...toi Tower tarttee nähdä, museosta puhumattakaan.


    • Ellu-65

      Olin viime syksynä viikon samaisessa hotellissa 12-v. tyttäreni kanssa. Hieman ajan kuluttama, rauhallinen ja siisti hotelli. Huoneemme oli aiempiin Lontoon hotelli kokemuksiini verrattuna jopa tilava. Perusvarustus: vedenkeitin (kupit, kahvia,teetä ja sokeria), housuprässi ja TV. Meidän huoneeseemme oli juuri vaihdettu uudet sängyt patjoineen, peittoineen ja tyynyineen! Vastaanotossa tallelokero (maksullinen? en muista...).
      Lähistöllä hotelleja, muutama minimarket ja pari kreikkalaista ravintolaa. Taisipa olla pubikin.
      Kävimme pari kertaa syömässä The Swan nimisessä pubissa, joka oli matkanvarreella Lancaster Gaten metroasemalle. Ruoka oli ihan OK ja lapsen kanssa pääsi sisälle.
      Hyde Park n.200m päässä. Lancaster Gaten metroasemalle lyhyt kävelymatka. Myös Queensway lähellä; ruokapaikkoja, kauppoja. Queenswayn pohjoispäässä Whiteleyn ostoskeskus.
      Menisin samaan hotelliin uudestaan. Itse pidin hotellin rauhallisuudesta (ei suuria meluavia ryhmiä), puiston läheisyydestä ja siististä ympäristöstä. Hinta-/laatu suhde oli mielestäni hyvä. Todella hyvästä hotellihuoneesta kun Lontoossa pitää maksaa paljon.
      Mukavaa matkaa! Itse suunnittelen seuraavaa reissua vuodelle 2007.

      • Extempore

        kuulla, ettei mikään lutikkaluola ole ja hinta/laatusuhde kohdallaan. Mukavana tietona oli myös se, että rauhallinen ja siisti ympäristö. Ja pikku tai iso nälkä jos äkisti yllättää niin apu on lähellä :)

        Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe