Kyllä ottaa päähän!
4 pitkää vuotta opiskelua!
Vuosi vaihdossa!
Opintolainaa täyspotti!
Ja missä olen tänä päivänä - sihteerinä!
Toinen vakipaikka alla ja työ pelkkää asserointia. Harmittaa todella. Ja "noidankehästä" on vaikea päästä ulos - ei olisi koskaan pitänyt suostua siihen ensimmäiseen sihteerin paikkaan.
Tradenomeja putkahtelee kouluista kuin sieniä sateella, traden paperit voisi huuhtoa wc-pytystä alas. Olisi ihan jännittävä kuulla millaisia paikkoja muut tradenomiksi opiskelleet aktiiviset naiset (!) ovat saaneet?!
Tradenomi = sihteeri
43
14321
Vastaukset
- mutta silti ei olla tyytyvä...
tasan ei onnenlahjat käy..toiset eivät viihdy työssään vaikka ovat saaneet paikan lukuisten hakijoiden joukosta ja tienaavat mukavasti. Sitten toiset olisivat onnellisia jos saisivat edes sen sihteerinpaikan kun ovat työttöminä. En halua sinua mitenkään aliarvoida jos olet ajatellut jotakin muuta valmistuttua, mutta sihteerin paikka kelpaisi ainakin minulle. =)
- kokemus jäi
Se aikaisempi työkokemus painaa ja paljon.
Eli alkuperäinen viestin kirjoittaja ei maininnut, että mitä hän on aikaisemmin mahdollisesti opiskellut tai tehnyt työkseen.
Mutta joo, työpaikkojahan siirtyy ulkomaille
nopeaan tahtiin oli ala mikä hyvänsä.
Jos jotain haluaa tehdä niin kenties työnohessa
voisi opiskella jotain toista alaa tms.
- trade myöskin
No ei tuo huono paikka nykyään tradenomille ole. Moni ei pääse ikinä alansa töihin ja alan vaihto edessä, kuten itselläni. Moni tradenomiuteen pettynyt on opiskellut...insinööriksi, sairaanhoitajaksi, juristiksi, KTM:ksi, poliisiksi...näitähän riittää.
Nim. Kokemusta on - edes
Täällä yksi tradenomi, joka toivoo että olisi edes sihteeri...Pitkään olen ollut työttömänä, nyt sain puolen vuoden työn toimistotyöntekijänä, palkka on ala-arvoinen. Mutta mieluummin tuokin kuin työttömänä koko ajan.
Tuttavalla kävi tuuri, pääsi suhteilla ilman työkokemusta erääseen firmaan laskuttajaksi ja vajaan kahden vuoden jälkeen isoon firmaan esimiesasemaan. Palkkaa vetää n. 3000 ekeä...- Ké80
Joo, toisilla on vara valita. Itse olen tradenomi ja merkonomi, eikä töitä ole vielä löytynyt, vaikka olen hakenut jo tammi-helmikuusta lähtien...Suhteitakaan ei hirveästi ole ehtinyt luomaan, kun ei ole niitä töitä aiemminkaan kauheasti ollut...Harjoittelupaikoista tietenkin voisi kysellä, mutta sieltäkään ei saa töitä, vaikka hyvä tekijä olisikin, kun päinvastoin vähentävät väkeä...Olisin kyllä ihan tyytyväinen jopa sihteerin paikkaan, hain tässä jopa varasto/myyntihlöksi,kun töihin olisi hirveä palo päästä....
- Åkerström
Tuurilla tuskimpa oli siinä mitään osuutta. Ne on ne henkilökohtaiset ominaisuudet jotka ratkaisevat ja niitäkin voi kehittää. Työelämässä pärjäävät nykyään sellaiset pälpättäjät joista ennen yritettiin päästä eroon eli *erseen nuolemisella pääsee jo pitkälle.
- oman alan töissä
Olisi mukava tietää, miltä sv:lta tänne kirjoittaneet on valmistuneet? Itse olen taloushallinnon tradenomi vm. -02 enkä ole päivääkään ollut työttömänä tai ei koulutusta vastaavissa töissä. Ennen valmistumista sain "lottovoitto" paikan isosta firmasta pääkirjanpitotiimissä, sieltä lähdin sitten tilitoimistoon ja sillä tiellä olen vieläkin. Koska tahansa voisin vaihtaa onnistuneesti työpaikkaa, osaaminen ja koulutus on ikään nähden sitä luokkaa.
Aivan varmasti on paitsi sv:sta myös itsestä kiinni se työllistyminen ja töiden laatu. Itse lähdin ekan työpaikan perässä toiselle paikkakunnalle ja päivittäin työmatkaa kertyi sitten 300 km. Mutta kannatti!- Ké80
Joo no, suuntautumisesta sen verran, että olen valmistunut tietojenkäsittelyn koulutusohjelmasta tradenomiksi ja suuntautuminen oli kansainvälinen ohjelmistomarkkinointi. Merkonomina suuntautuminen visuaalinen viestintä ja markkinointi. Tietenki ohjelmistofirmoihin kannattanee hakea töihin, kun ohjelmistomarkkinoinnista on kyse, mutta kun niitäkään ei tunnu olevan, hommia meinaan. Olen katsellut töitä etempääkin, mutta siinä taas on ongelmana se, etten omista omaa autoa...
- Audi alla
Meillä sijoituspuolen assistentti-likalla, trade, on uusi A4-Audi alla. Laskettelee ja golffaa. Paskapuhetta se että nais-trade on pelkkä matalapalkkainen tyyppi, ainakin stadissa he vetävät huonoimmillaankin yli kahta tonnia, parhaat neljä-viisi.
- Tradenooomi
Teidän assarityttönne omaa joko rikkaat vanhemmat tai rikkaan puolison. Se siitä. Ei se omilla hilloillaan noin tee. Tutustu tilastoihin ennenkuin laskettelet tuollaista potaskaa
- ..ottanut..
Tradenooomi kirjoitti:
Teidän assarityttönne omaa joko rikkaat vanhemmat tai rikkaan puolison. Se siitä. Ei se omilla hilloillaan noin tee. Tutustu tilastoihin ennenkuin laskettelet tuollaista potaskaa
..helvetisti velkaa tuohon.
Mutta ehkä kuitenkin pappa betalar.
- Nähty on
Meidän duunissa kaikki assarit ovat nimenomaan tradenomeja/merkonomeja. Asiantuntijoilta ja päälliköiltä vaaditaan akateeminen tutkinto.
- tradenomi & asiantuntija
Osaa se pienikin ponnistaa: tradepapruilla olen päässyt asiantuntijahommiin (kollegat niitä akateemisia, mutta porukassa olen kuin kala vedessä), liksa alkaa kolmosella. Niin, ja vastaus tuolla ylempänä esitettyyn kyssäriin: sv oli hlöstöhallinto, mutta nyt talouspuolen tehtävissä.
- uskotaan...
tradenomi & asiantuntija kirjoitti:
Osaa se pienikin ponnistaa: tradepapruilla olen päässyt asiantuntijahommiin (kollegat niitä akateemisia, mutta porukassa olen kuin kala vedessä), liksa alkaa kolmosella. Niin, ja vastaus tuolla ylempänä esitettyyn kyssäriin: sv oli hlöstöhallinto, mutta nyt talouspuolen tehtävissä.
ja autopalstalla on sadoittain bemarimiehiä ja ateismipalstalla jumalan kanssa juttelevia hihhuleita pröystäilemässä...pitäisi pysyä edes jollain lailla silminnähtävissä tarinoissa.
Kummallisen paljon poikkeustradenomeja tälläkin foorumilla näkyy - voisiko siitä päätellä jotain? - Meidän firmassa
uskotaan... kirjoitti:
ja autopalstalla on sadoittain bemarimiehiä ja ateismipalstalla jumalan kanssa juttelevia hihhuleita pröystäilemässä...pitäisi pysyä edes jollain lailla silminnähtävissä tarinoissa.
Kummallisen paljon poikkeustradenomeja tälläkin foorumilla näkyy - voisiko siitä päätellä jotain?kehityspäällikkö on tradenomi, projektipäällikkö dippa-inssi, minä (markkinointivastaava) tradenomi ja projektisihteeri merkonomi/tradenomi. Että kullekin persoonansa mukaan. Hyvin sitä paitsi pärjätään.
- Animus
...oot oikeessa. Tradenomeja on liikaa ja useimmat tekee koulutukseen verraten alakanttiin hommia, jopa toimistosihteereinä.
Veikkaan että opet maalasi teille upean uraputkikuvan päällikkötason tehtävistä? Sellaista se on. Hae sitten niitä vaativampia hommia kun hakemuksia tulee satoja yhteen hyvään paikkaan ja työnantaja arvostaa eniten tuoretta työkokemusta.
Mutta toisaalta, on hyvä että on edes joku työpaikka, eikö? - Suomalainen
Mitä ihmettä sinä sitten tradenomin papereilla odotit? Kenen luulet tekevän perustoimistohommia ellei sitten tradenomin? Merkonomikoulutus on ajettu todella alas, ja entinen yo-merkonomikoulutus korvautui tradenomiopiskelijoilla. Uskoitko todella siihen roskaan mitä AMK mainostaa, että teistä tulee asiantuntijoita ja johtajia? Maa on jo ennestään täynnä KTM:ä täyttämässä näitä tehtäviä.
- Puhut
vähän mutta asiaa.
Miten joku tradenomin plantttu kuvitelee pääsevänsä suoraan koulun penkiltä asiantuntia ja johtotehtäviin.
Nykykykoulutuksella taradenomimi= entinen merkoniomi ja nykyinen merkonomi= entinen merkantti. Mikään muu ei ole muuttunut kuin tutkinnon nimi jolla hetkellisesti yritetään lisätä koulutuksen arvostusta. Kusetusta kaikki tyynni. - ..opiskelija..
Puhut kirjoitti:
vähän mutta asiaa.
Miten joku tradenomin plantttu kuvitelee pääsevänsä suoraan koulun penkiltä asiantuntia ja johtotehtäviin.
Nykykykoulutuksella taradenomimi= entinen merkoniomi ja nykyinen merkonomi= entinen merkantti. Mikään muu ei ole muuttunut kuin tutkinnon nimi jolla hetkellisesti yritetään lisätä koulutuksen arvostusta. Kusetusta kaikki tyynni.Noin mäkin sen olen käsittänyt. Merkonomin papruilla ei paljoa duunia saa niin pitää nyt tradenomin paperit hakea.
Asiantuntijatehtäviä voi sitten tehdä palkkatyön jälkeen omassa pikkufirmassa ;)
- paremmin
Jos tietää, että haluaa toimisto-/kaupan alalle töihin ja toivoo niitä johtotason tai asiantuntijatehtäviä, niin kyllä todellakin kannattaa hakea suoraan kauppakorkeaan! Tosin ei ekonomin tutkintokaan automaattisesti takaa vielä yhtään mitään ja alkuun voi joutua tyytymään "huonompiin" hommiin siinäkin, mutta mahdollisuudet/uskottavuus jatkoa ajatellen ihan toista kuin tradenomilla.
Eli älkää hyvät ihmiset menkö sinne tradenomikouluun jos rahkeita tai haluja on parempaan kuin sihteerin hommiin. KTM:n tutkinnon ahkera opiskelija suorittaa 4-5 vuodessa, joten aikaakaan ei mene paljon pidempään kuin tradeilla. - BBA
Kylla haastavia ja hyvin palkattuja asiantuntijatehtavia on myos tradenomeille. Itse valmistuin v.-00. Olen tosin hiukan enemman elaman- ja tyokokemusta omaava...
Teen haasteellista tyota vastaten koko Suomen alueen myynnista alansa huippuasiantuntijoiden (=asiakkaat) kanssa.- myyt?
Kyniä ja kumeja?
"Asiantuntijatehtävät" on yksi pahoinpidellyimmistä sanoista työelämässä, etenkin tradenomitutkinnon keksimisen jälkeen. Siivooja voi olla asiantuntijatehtävissä, samoin lähihoitaja, sirkkelinkäyttäjä ja himmelimaakari. Jostain syystä käsite venyy äärimmilleen juuri AMK-asiantuntijoiden suissa.
- Meikä
Inssinpapereiden arvo on samaa luokkaa myös kuin wc paperin...
Ei se niin mee et vaikka kaikki haluu insseiks ja tradeiks ni ei niille kaikille oman alan hommia piisaa. - Sihteeri
Mikä siinä sihteeriydessä niin potuttaa; nimike, palkka???? Itse olen sihteeri ja oikein hyvin palkattu, paremmin kuin moni tradenomi, jotka ovat ottaneet vastaan kummilta kuullostavia ammattinimikkeitä niiden hienouden takia ja liksa on aivan surkea. Ole onnellinen että sinulla ylipäätään on töitä, moni ystäväsikin istuu kaupankassalla tänäpäivänä...
Minä olen ylpeä sihteerin työstäni ja siitä mitä teen ja mikä on palkkani tehdystä työstäni.- kaisa111
Mä myös joskus valmistuttuani (KTM) tein sihteerin töitä ja täytyy sanoa etten pitänyt ollenkaan. Ainakin niissä paikoissa joissa mä olin teki sihteeri muiden töitä, eli koko ajan joku tuo sulle jotain ja sanoo, tee tää, tee toi.. Toki sihteereilläkin on varmaan joissakin organisaatioissa itsenäisiä duuneja, minä vaan en niitä saanut.
Mun oli hirveän vaikea tottua tuohon käskytettävänä olemiseen, mä haluan tehdä omia hommiani omassa parhaassa näkemässäni järjestyksessä muiden pomottamatta.
Mutta kaikki työt on tehtävä, joten ihan hyvä että meitä on erilaisia, yksi pitää yhdestä hommasta ja toinen toisesta. - Sihteeri
kaisa111 kirjoitti:
Mä myös joskus valmistuttuani (KTM) tein sihteerin töitä ja täytyy sanoa etten pitänyt ollenkaan. Ainakin niissä paikoissa joissa mä olin teki sihteeri muiden töitä, eli koko ajan joku tuo sulle jotain ja sanoo, tee tää, tee toi.. Toki sihteereilläkin on varmaan joissakin organisaatioissa itsenäisiä duuneja, minä vaan en niitä saanut.
Mun oli hirveän vaikea tottua tuohon käskytettävänä olemiseen, mä haluan tehdä omia hommiani omassa parhaassa näkemässäni järjestyksessä muiden pomottamatta.
Mutta kaikki työt on tehtävä, joten ihan hyvä että meitä on erilaisia, yksi pitää yhdestä hommasta ja toinen toisesta.sinulla ei ole ollut sitten päteviä esimiehiä. Esimiehet arvostaa, eivätkä pomota. Itse työskentelen sihteerinä ja olen saanut johtotason tehtäviä ja itsenäisiä projekteja. Olisin saanut vaihdettua nimikkeenikin projektipäälliköksi, mutta sihteeri on minusta pätevämpi ja hienompi nimike.
Liksakaan ei ole huono.
Tietysti sihteereitä on erilaisia, itse olen ainakin pitänyt työstäni. Esimieheni ovat alan ammattilaisia, eivätkä "pomota". - meillä
Sihteeri kirjoitti:
sinulla ei ole ollut sitten päteviä esimiehiä. Esimiehet arvostaa, eivätkä pomota. Itse työskentelen sihteerinä ja olen saanut johtotason tehtäviä ja itsenäisiä projekteja. Olisin saanut vaihdettua nimikkeenikin projektipäälliköksi, mutta sihteeri on minusta pätevämpi ja hienompi nimike.
Liksakaan ei ole huono.
Tietysti sihteereitä on erilaisia, itse olen ainakin pitänyt työstäni. Esimieheni ovat alan ammattilaisia, eivätkä "pomota".Meidän työpaikassa sihteerin työtehtäviin kuuluu mm. puheluihin vastaamista ja soittopyyntöjen vastaanottamista, postitusta, kopiointia, kahvinkeittoakin ym. apuhommia, joissa varmasti hyvin pärjää ilman KTM:n koulutusta. Tottahan toki nämäkin työt valtavan tärkeitä ovat, sitä en kiellä! Mutta itsenäisyys ehkä on vähän kyseenalaista, onhan toi nyt lähinnä tollasta muiden avustamista.
- näkyy olevan
meillä kirjoitti:
Meidän työpaikassa sihteerin työtehtäviin kuuluu mm. puheluihin vastaamista ja soittopyyntöjen vastaanottamista, postitusta, kopiointia, kahvinkeittoakin ym. apuhommia, joissa varmasti hyvin pärjää ilman KTM:n koulutusta. Tottahan toki nämäkin työt valtavan tärkeitä ovat, sitä en kiellä! Mutta itsenäisyys ehkä on vähän kyseenalaista, onhan toi nyt lähinnä tollasta muiden avustamista.
sihteerien työ. Itselläni hyvin itsenäinen työ, saan suunnitella mitä, miten ja milloin teen työt. Esimieheni on pätevä eikä lainkaan pomottava ja palkkakin on niin hyvä että moni talouspäällikkökin olisi varmasti paikkani valmis ottamaan heti. Olen ollut todella tyytyväinen työhöni ja nimikkeeni aion pitää sihteerinä, itse arvostan sitä enemmän kuin turhanpäiväisiä nykyajan "trendinimikkeitä".
Mahtuuhan tähän maahankin monenlaista sihteeriä ja työnkuva saattaa kovinkin vaihdella, mutta ei kannattaisi yleistää... - ???
meillä kirjoitti:
Meidän työpaikassa sihteerin työtehtäviin kuuluu mm. puheluihin vastaamista ja soittopyyntöjen vastaanottamista, postitusta, kopiointia, kahvinkeittoakin ym. apuhommia, joissa varmasti hyvin pärjää ilman KTM:n koulutusta. Tottahan toki nämäkin työt valtavan tärkeitä ovat, sitä en kiellä! Mutta itsenäisyys ehkä on vähän kyseenalaista, onhan toi nyt lähinnä tollasta muiden avustamista.
Missä ihmeen firmassa on varaa pitää erikseen sihteeriä kahvia keittämässä ja puhelimeen vastaamassa?
- äskeinen sihteeri
??? kirjoitti:
Missä ihmeen firmassa on varaa pitää erikseen sihteeriä kahvia keittämässä ja puhelimeen vastaamassa?
Eiköhän aika monessakin firmassa ole joku puhelimeen vastaamassa! Monessa paikassa nimike voi ehkä olla puhelinvaihteen hoitaja tms., mutta koska meillä toimenkuvaan kuuluu paljon muutakin "pientä" niin sitten toi sihteerin nimike (toimistosihteeri) lienee osuvampi. Hoidan siis myös monia muita toimistohommia ja ohessa sitten myös ton kahvinkeiton pari kertaa päivässä.. Se ei tietenkään lue mun työnkuvauksessa tai työsopimuksessa, mutta käytännössä homma on useimmiten mun "vastuulla", enkä siitä pahastu, koska se on pieni mitätön tehtävä ja itsekin sitä kahvia juon. :)
- TerhiK
äskeinen sihteeri kirjoitti:
Eiköhän aika monessakin firmassa ole joku puhelimeen vastaamassa! Monessa paikassa nimike voi ehkä olla puhelinvaihteen hoitaja tms., mutta koska meillä toimenkuvaan kuuluu paljon muutakin "pientä" niin sitten toi sihteerin nimike (toimistosihteeri) lienee osuvampi. Hoidan siis myös monia muita toimistohommia ja ohessa sitten myös ton kahvinkeiton pari kertaa päivässä.. Se ei tietenkään lue mun työnkuvauksessa tai työsopimuksessa, mutta käytännössä homma on useimmiten mun "vastuulla", enkä siitä pahastu, koska se on pieni mitätön tehtävä ja itsekin sitä kahvia juon. :)
meillä LÄHETTI (vastaa sinun toimenkuvaa) keittää kahvit, täyttää astianpesukoneen, kopio, diaroi postin, jakelee postin, jakelee puhelut, käy pankkiasioilla ja toisessa toimipisteessä hakemassa postit. Palkka 1300 e, 2 v työkokemus.
Toimistosihteeri meillä tekee puhtaaksi kirjoituksia (ptk, raportit), sopii tilavarauksia, avustaa asiakkuuspäälliköitä matkavarauksissa, tekee tiliöintejä kirjanpitoa varten jne, esimiehenä hallintopäällikkö, palkka 1800 e, 3 v työkokemus. - Toimistosihteeri
äskeinen sihteeri kirjoitti:
Outoa että noilla hommilla nimikkeesi on toimistosihteeri vai onko työnantajasi höynäyttänyt sinua palkan ja nimikkeen suhteen, niinkuin nykyään tapahtuu. Itse toimistosihteerinä (palkka 1900€/kk)hoidan kyllä hieman "vastuullisempia" töitä väheksymättä lainkaan kahvinkeittoa ym. mutta meillä ne tekee toimistoapulainen
- äsk. toimistosihteeri
Toimistosihteeri kirjoitti:
Outoa että noilla hommilla nimikkeesi on toimistosihteeri vai onko työnantajasi höynäyttänyt sinua palkan ja nimikkeen suhteen, niinkuin nykyään tapahtuu. Itse toimistosihteerinä (palkka 1900€/kk)hoidan kyllä hieman "vastuullisempia" töitä väheksymättä lainkaan kahvinkeittoa ym. mutta meillä ne tekee toimistoapulainen
Siis olen hyvin pienessä firmassa töissä. Meillä ei ole ketään muuta varsinaista toimistotyötä tekevää kuin minä, joten silloin on mun mielestä ihan oikein, että nimikkeeni on toimistosihteeri. Palkkaus on ihan ok omasta mielestäni. Ja tosiaan kun meillä ei ole varaa pitää mitään erillisiä toimistoapulaisia, niin sihteerinä hoidan sitten myös ne "vähemmän vastuulliset" työt. Paljon myös kirjoittelen tekstejä puhtaaksi ja teen jonkin verran kirjanpitoa, laskutukseen liittyviä asioita ym. En ymmärrä miksi minulla ei voisi olla sihteerin nimike, jos työnkuvassa on mukana myös niitä "ei-niin-vastuullisia" -työtehtäviä. Totuus on, että pienemmissä firmoissa joutuu tekemään kaikenlaista, eikä kenenkään kannata liikaa tuijotella sitä, onko joku yksittäinen työtehtävä omalla arvolle sopivaa vai ei. Miksi arvelet, että mua olis jollain lailla höynäytetty?
- Toimistosihteeri
äsk. toimistosihteeri kirjoitti:
Siis olen hyvin pienessä firmassa töissä. Meillä ei ole ketään muuta varsinaista toimistotyötä tekevää kuin minä, joten silloin on mun mielestä ihan oikein, että nimikkeeni on toimistosihteeri. Palkkaus on ihan ok omasta mielestäni. Ja tosiaan kun meillä ei ole varaa pitää mitään erillisiä toimistoapulaisia, niin sihteerinä hoidan sitten myös ne "vähemmän vastuulliset" työt. Paljon myös kirjoittelen tekstejä puhtaaksi ja teen jonkin verran kirjanpitoa, laskutukseen liittyviä asioita ym. En ymmärrä miksi minulla ei voisi olla sihteerin nimike, jos työnkuvassa on mukana myös niitä "ei-niin-vastuullisia" -työtehtäviä. Totuus on, että pienemmissä firmoissa joutuu tekemään kaikenlaista, eikä kenenkään kannata liikaa tuijotella sitä, onko joku yksittäinen työtehtävä omalla arvolle sopivaa vai ei. Miksi arvelet, että mua olis jollain lailla höynäytetty?
Siksi vaan kun nykyään on tuota nimikkeillä pelaamista työnantajan puolelta paljon, kuten lehdissäkin sitä näkee. Haetaan hlöä johonkin hienolta kuullostavaan hommaan ja palkka on aivan surkea, mutta ihan ok jos olet tyytyväinen palkkaasi, mietin vaan edelleen kohdallasi, että voisithan olla esim. toimistonhoitaja, jos kerran firmanne on niin pieni, ettei siellä muita olekaan ja tstonhoitajan nimikkeellähän palkka taas pitäisi olla parempi kuin toimistosihteeri, mutta tiedä häntä nykyajasta nimikkeistä, joku toimii talouspäällikkönä ja toinen toimistosihteerinä ja molemmilla saattaa palkka olla 2000€/kk...
- äsk. toimistosihteeri
Toimistosihteeri kirjoitti:
Siksi vaan kun nykyään on tuota nimikkeillä pelaamista työnantajan puolelta paljon, kuten lehdissäkin sitä näkee. Haetaan hlöä johonkin hienolta kuullostavaan hommaan ja palkka on aivan surkea, mutta ihan ok jos olet tyytyväinen palkkaasi, mietin vaan edelleen kohdallasi, että voisithan olla esim. toimistonhoitaja, jos kerran firmanne on niin pieni, ettei siellä muita olekaan ja tstonhoitajan nimikkeellähän palkka taas pitäisi olla parempi kuin toimistosihteeri, mutta tiedä häntä nykyajasta nimikkeistä, joku toimii talouspäällikkönä ja toinen toimistosihteerinä ja molemmilla saattaa palkka olla 2000€/kk...
Ainakin mä pidän enemmän toimistosihteerin kuin -hoitajan nimikkeestä. Palkkaus mulla on himpun päälle 2000e ja olen siihen tosiaan tyytyväinen.
Olen töissä pienellä yksityisellä lääkäriasemalla. Siksikin esim puhelimeen vastaaminen on täällä ehkä "tärkeämpää" työtä kuin jossain toisessa pikkufirmassa, koska ei meidän lääkärit ja muut voi itse vastailla puheluihin, kun ottavat potilaita vastaan. Meillä kaikki puhelut ohjautuvat mun kautta.
Itse tykkään työstäni tosi paljon, palkasta en valita yhtään. Työtehtävät tosiaan enemmän muiden avustamista kuin mitään vaativaa itsenäistä päätöksentekoa, mutta toisaalta koen ja tiedän olevani tosi tärkeä osa meidän työyhteisöä.
- pärjättäisi
Kävin ensin kauppakoulua 2 vuotta, sitten kauppaopistoa 2 vuotta ja vielä terveydenhuollon sihteerin opintolinjaa noin 1 vuoden. Tekee 5 vuotta. Sihteerinä minäkin. Mutta ei haittaa, jostainhan se leipä on hankittava.
- vikaa
*Kävin ensin kauppakoulua 2 vuotta, sitten kauppaopistoa 2 vuotta ja vielä terveydenhuollon sihteerin opintolinjaa noin 1 vuoden. Tekee 5 vuotta.*
Valmistuitko noista mistään? Jos et niin 2 2 1 = 0.
- smile
Valmistuin merkonomiksi v. 2002 ja tradenomiksi v. 2005. Aluksi olin töissä eräässä yksityisessä firmassa toimistopuolella..palkka kuukaudessa vaihteli työtuntien mukaan n. 1200€/kk. Vaihdoin työpaikkaa ja nyt olen myyntisihteeri tukkuliikkeessä. Alkupalkka oli 1700€/kk. Nyt palkka on jo noussut, mutta olin alunperinkin tyytyväinen palkkaani. Työtehtävät koostuu tarjoilujen ja tapahtumien järjestämisestä, puhelinvaihteen hoitamisesta, postituksesta, tilausten seuraamisesta raporttienmuodossa, erilaisten taulukoiden teosta, laskutuksesta ja hyvitysten teosta, asiakaspalautuksien teosta sekä myyjien opastuksesta atk-asioissa. Työ on itsenäistä ja mielestäni tällähetkellä palkka vastaa työtä.
- JJKing
Tradeksi valmistuin 2000 jonka jälkeen lähdin opiskelemaan kiinteistöalaa ja sitä tietä insinöörin paperitkin tuli luettua. Nyt edelleen kiinteistöpuolella ja palkka 4700 eur kuukaudessa. Sen olen itse huomannut että menestys alalla kuin alalla on täysin itsestä ja omasta tahtotilasta kiinni. Pitää olla tavoite ja suunnitelma miten tavoitteeseen päästään.
- Alemmuuskompleksi?
Tradenomi-opiskelija ja kesätöissä osa-aikaisena syksyn ja talven pankkiiriliikkeessä. Sihteeri? Ei todellakaan!
- että silleen..
Hae muuta paikkaa jos et kestä nykyistä työtäsi! Yksinkertainen ratkaisu..=) Pääsee joku toinen, ehkä sihteerin työtä kunnioittavampi tilallesi..
- Axel78
Ehkä tässä ei ole kyse siitä että threadin aloittanut henkilö ei kunnioita sihteerin töitä vaan se että työnantaja ei osoita kunnioitusta sihteerin työhön kun palkat banaaneina maksaa.
- Ei tradenomi
Sellaista se on. Työpaikkailmoituksissa haetaan mm. kaupan kassaksi tradenomeja. Tavallinen pulliainenhan ei osaa vetää tavaroita liukuhihnalta.
Myös kahvinkeitto on ihan selkeästi ilmoituksen mukaan tradenomien hommaa.
Jos täytyy neljä vuotta opiskella kahvinkeittoa niin huonosti on asiat.
T. Ei tradenomi joka ei osaa keittää kahvia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812