En tiedä onko vain omistajan korvien välissä, mutta minusta on alkanut tuntumaan, että 1 1/2 -vuotiaan maatiaiskollimme on alkanut nyt ihan muutaman päivän aikana katsomaan sillointällöin kieroon. Välillä katsoo ihan suoraan ns. "normaalisti" ja välillä karsastaa jonkin verran... Pitäisikö tästä huolestua? Mistähän mahtaa johtua? Kissa on terve, rokotukset ja loishäädöt kunnossa eikä mitään muita merkkejä näkyvissä...
huomaan, että etenkin iltaisin kissa katsoo usein vinoon, joten voisiko johtua väsymyksestä tms? (meille muutti juuri vilkas pentu, joka saattaa valvottaa myös isompaa...)
kiitos vastauksista!!
kissa katsoo kieroon
4
2830
Vastaukset
- Kissi mirri
Peitäppä vuoron perään silmät, silleen tiukasti. ja tuijaa taskulampulla vuoronperään kumpaanki.
saattaa olla sokeutunut toinen silmä. - Tepa
Meillä katsoo yksi kanssa kieroon ollessaan todella väsynyt. Välillä yrittää kohdistaa katsettaan, mutta alkaa taas vetämään silmät kieroon ihan itsestään. Näyttää jokseenkin hullulta...
- romangolo
Näin on itsellänikin yksi poikakissa, joka on ikänsä vähän karsastannut, tuntuuhan sitä vähän oudolta katsoa suoraan silmiin, kun kissa katsoo itseään nenänvarteen, tosin ei kovin pahasti. Jos silmä olisi sokea, niin se olisi näöltään ihan erilainen, kuin terve silmä. Hoidossani oli kerran sellainen kissa, jolla toinen silmä oli sokeutunut ja se näytti harmaalta ja mykiö oli ihan erilainen kuin toisessa silmässä.
Se on lähinnä sellainen kauneusvirhe ja persoonallisuus kissalla, mutta oma kissani ei ainakaan ole siitä kärsinyt millään lailla.
Yleensä kieroon katsominen on perinnöllistä, koska sellaista kissaa ei saa käyttää edes kasvatuksessa. - Anonyymi
Minun yksi 1 ja puol vuotias poika kissa nimeltä viiru katsoo vinoon kun on väsynyt tätä on toistunut jo 1kk ja enemmän en tiedä mitä tehdä onko tämä merkki sokeutunisesta olen vähän miettinyt voiko joku antaa vinkkejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167089- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1011942En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708