kissa katsoo kieroon

En tiedä onko vain omistajan korvien välissä, mutta minusta on alkanut tuntumaan, että 1 1/2 -vuotiaan maatiaiskollimme on alkanut nyt ihan muutaman päivän aikana katsomaan sillointällöin kieroon. Välillä katsoo ihan suoraan ns. "normaalisti" ja välillä karsastaa jonkin verran... Pitäisikö tästä huolestua? Mistähän mahtaa johtua? Kissa on terve, rokotukset ja loishäädöt kunnossa eikä mitään muita merkkejä näkyvissä...

huomaan, että etenkin iltaisin kissa katsoo usein vinoon, joten voisiko johtua väsymyksestä tms? (meille muutti juuri vilkas pentu, joka saattaa valvottaa myös isompaa...)

kiitos vastauksista!!

4

2914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissi mirri

Peitäppä vuoron perään silmät, silleen tiukasti. ja tuijaa taskulampulla vuoronperään kumpaanki.

saattaa olla sokeutunut toinen silmä.

• Tepa

Meillä katsoo yksi kanssa kieroon ollessaan todella väsynyt. Välillä yrittää kohdistaa katsettaan, mutta alkaa taas vetämään silmät kieroon ihan itsestään. Näyttää jokseenkin hullulta...

• romangolo

Näin on itsellänikin yksi poikakissa, joka on ikänsä vähän karsastannut, tuntuuhan sitä vähän oudolta katsoa suoraan silmiin, kun kissa katsoo itseään nenänvarteen, tosin ei kovin pahasti. Jos silmä olisi sokea, niin se olisi näöltään ihan erilainen, kuin terve silmä. Hoidossani oli kerran sellainen kissa, jolla toinen silmä oli sokeutunut ja se näytti harmaalta ja mykiö oli ihan erilainen kuin toisessa silmässä.

Se on lähinnä sellainen kauneusvirhe ja persoonallisuus kissalla, mutta oma kissani ei ainakaan ole siitä kärsinyt millään lailla.

Yleensä kieroon katsominen on perinnöllistä, koska sellaista kissaa ei saa käyttää edes kasvatuksessa.

• Anonyymi

Minun yksi 1 ja puol vuotias poika kissa nimeltä viiru katsoo vinoon kun on väsynyt tätä on toistunut jo 1kk ja enemmän en tiedä mitä tehdä onko tämä merkki sokeutunisesta olen vähän miettinyt voiko joku antaa vinkkejä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe