Laivamatka

Pera

Olisiko jollain tietoa että jos otan Viking Linelta miniristeilyn jossa lukee että ei maihinnousua niin estääkö joku oikeasti minua lähtemästä laivasta Tallinnassa? Tai tuleeko siinä tuloselvityksessä jotain ongelmia? Samassa laivassahan menee paljon reittimatkaajia, miniristeily on vaan halvempi.

22

2845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maihin

Ei kukaan mitään tarkistele,ulos vaan laivasta kun laiva tulee Tallinnaan ja kaikki on ok.Minä olen tehnyt sitä monta kertaa,eikä mitään ongelmia missään.

• matkustelija

Olen tollaisen miniristeilyn joskus tehnyt eikä sieltä muistaakseni kyllä ulos päässyt. Eihän se laivakaan kauaa siellä Tallinnassa ole. Jos maihin haluat mennä niin ota päiväristeily, niitä saa suht edullisesti ainakih EckeröLineltä ja Tallinkilta.

• Joskus käynyt

Jos kyse Rosellan "lähde illalla, palaa aamupäivällä"-risteilystä mikään ei estä kävelemästä laivasta ulos kunhan on vaan ajoissa liikkeellä. Keskipäivän miniristeilystä ei kokemuksia, mutta reittimatkustajien on päästävä ulos joten uskoisin että sama pätee eli valmiina lähtöön heti kun laiva tulee satamaan.

• Pera
        Joskus käynyt kirjoitti:

Jos kyse Rosellan "lähde illalla, palaa aamupäivällä"-risteilystä mikään ei estä kävelemästä laivasta ulos kunhan on vaan ajoissa liikkeellä. Keskipäivän miniristeilystä ei kokemuksia, mutta reittimatkustajien on päästävä ulos joten uskoisin että sama pätee eli valmiina lähtöön heti kun laiva tulee satamaan.

Olen lähdössä juuri Rosellan iltalähdöllä ja yö pitää ilmeisesti kaikkien olla laivassa. Aamulla laiva lähtee kohti Helsinkiä ja sitä ennen pitäisi päästä ulos laivasta.
        Kiitokset vastauksista!!

• xxxx.
        Pera kirjoitti:

Olen lähdössä juuri Rosellan iltalähdöllä ja yö pitää ilmeisesti kaikkien olla laivassa. Aamulla laiva lähtee kohti Helsinkiä ja sitä ennen pitäisi päästä ulos laivasta.
        Kiitokset vastauksista!!

Ei pidä olla laivassa olla yötä, voit heti laivan saavutua satamaan lähteä laivasta.

• Pera
        xxxx. kirjoitti:

Ei pidä olla laivassa olla yötä, voit heti laivan saavutua satamaan lähteä laivasta.

Mahtaako päästä, luulen ettei siellä ole tullitarkastukset yms auki siihen aikaan. Tarkoitus oli nukkua laivassa ja lähteä aamulla liikenteeseen, mahtaako se sitten olla mahdollista? Muistaakseni reittimatkaa(yksisuuntaista) varatessa ilmoittaa että maihinnousu tapahtuu aamulla klo 7.00.

• Usko nyt
        Pera kirjoitti:

Mahtaako päästä, luulen ettei siellä ole tullitarkastukset yms auki siihen aikaan. Tarkoitus oli nukkua laivassa ja lähteä aamulla liikenteeseen, mahtaako se sitten olla mahdollista? Muistaakseni reittimatkaa(yksisuuntaista) varatessa ilmoittaa että maihinnousu tapahtuu aamulla klo 7.00.

kokeneita, aivan varmasti pääsee maihin yöllä.Kandee vain mennä heti, kun laiva tulee satamaan.Takaisin ei kyllä pääse kuin seuraavana päivänä.Soita vaikka Viikkarille ja tilaa reittimatka klo 21.00 lähtevään Rosellaan.

• pääsee
        Usko nyt kirjoitti:

kokeneita, aivan varmasti pääsee maihin yöllä.Kandee vain mennä heti, kun laiva tulee satamaan.Takaisin ei kyllä pääse kuin seuraavana päivänä.Soita vaikka Viikkarille ja tilaa reittimatka klo 21.00 lähtevään Rosellaan.

Laiva rantautuu noin puolenyönaikaan ja laskee ainakin automatkailijat pois jotka haluaa. Ja varmasti myös ilman autoa koska laivalla on paljon virolaisia. Muiden täytyy poistua sitten klo 7 alkaen. Se saatko aikasi kulumaan aamuyön tunneilla ulkona on oma-asiasi. Itse matkustan kyseisellä vuorolla Viroon ja palaan vasta seuraavalla 16:45 vuorolla.(en osta miniristeilyä, siihen ei sisältyne paluuta jos jäät maihin, vaan ostat paluun erikseen Tallinnasta)

• Maardu

Mihin nämä laivat oikein menevät ?

• pääsee

Tallinnaan kävelemällä sieltä siltaa (putkea)myöten laivaterminaaliin ja sieltä ulos,hups,olet Tallinnassa ja melkein keskustassa.Ole varovainen,huijarit ovat vastassa jo terminaalissa.Viimeistään Mere Puisteellä alkaa venäläiset narkkarit ahdistella.

• lantsarit mukaanko
        pääsee kirjoitti:

Tallinnaan kävelemällä sieltä siltaa (putkea)myöten laivaterminaaliin ja sieltä ulos,hups,olet Tallinnassa ja melkein keskustassa.Ole varovainen,huijarit ovat vastassa jo terminaalissa.Viimeistään Mere Puisteellä alkaa venäläiset narkkarit ahdistella.

Mikä katu on Mere Puiestee ?

Voiko sen pellon yli itse kävellä ?

• vai 5 kalliimpaa?

Ettei tartte pohtia kysymystä?
      Nuorilla on tietysti seikkailumieltä,mutta ne pitää itse ottaa selville.Eihän siinä oo mitään ideaa jos joku muu on sun seikkailus jo tehnyt ja sä apinoit sitä.
      Mieti miten pääset pummilla Tallinnaan ja takaisin.
      Sekään ei ole mahdotonta,mutta ei oo mitään ideaa jos mä sen sulle kerron,sun pitää itse se hiffaa.

• minttu.55

Mites jos matkustat sellaisella lipulla missä ei ole maihinnousukorttia kuin mennessä, kun menet suomessa laivaan, niin miniristeilyssähän ei anneta paluumatkalle erillistä maihinnousukorttia, koska miniristeilyllä ei käydä maissa. Nyt jos menet tallinnassa maihin sinullahan pitää olla matkalippu paluumatkaa varten, että pääset laivaan.
      Vai meinasitko ostaa paluulipun Tallinnasta.

• mietin kanssa

ja onko tää sitten loppujen lopuks halvempaa.

• käynyt

Olen käynyt muutaman kerran Tallinnassa ns. "päivä Tallinnassa" -matkalla. Viimeksi pari päivää sitten. Siihen matkaan kuuluu, että ollaan yö laivalla, päivä kaupungilla ja 16.45 lähtee Rosella takaisin Helsinkiin.

Koskaan ei kukaan ole maihinnousukortteja kysellyt Tallinnan päässä. Olemme poistuneet laivasta aamulla. Ainoastaan passi on tarkastettu. Ainakin niillä matkoilla, joilla minä olen ollut, laivasta pääsi maihin ilman maihinnousukortin tarkastusta. Samoin maista pääsi laivaan ilman maihinnousukortin tarkastusta. Niitä ei siis missään vaiheessa Tallinnassa kyselty.

• cc_ccc

Jos käyttää tuota sinun tapaasi, niin paluumatkaliput kannattaa kai ostaa jo valmiiksi samalla kuin menoliput, eli Suomesta?

Sitten sellainen kysymys, että kun tuo laiva on 19.45 Helsingissä ja haluan päästä Paunulaisella Tampereelle, niin onko niissä Paunun vuoroissa kova tungos, vai mahtuuko bussiin helposti. Kyllähän niitä busseja näyttää lähtevän sitten toisilta pysäkeiltä, mutta ei liene kovin mukavaa lähteä sitten haeskelemaan kaupunkia sen paremmin tuntemattomana.

• miksi?
        cc_ccc kirjoitti:

Jos käyttää tuota sinun tapaasi, niin paluumatkaliput kannattaa kai ostaa jo valmiiksi samalla kuin menoliput, eli Suomesta?

Sitten sellainen kysymys, että kun tuo laiva on 19.45 Helsingissä ja haluan päästä Paunulaisella Tampereelle, niin onko niissä Paunun vuoroissa kova tungos, vai mahtuuko bussiin helposti. Kyllähän niitä busseja näyttää lähtevän sitten toisilta pysäkeiltä, mutta ei liene kovin mukavaa lähteä sitten haeskelemaan kaupunkia sen paremmin tuntemattomana.

"Jos käyttää tuota sinun tapaasi, niin paluumatkaliput kannattaa kai ostaa jo valmiiksi samalla kuin menoliput, eli Suomesta?"

Vai kannattaako paluulippua ostaa lainkaan, kun sitä ei Tallinnasta laivaan noustessa tarkasteta? Eikä sitä tarvita myöskään kun noustaan maihin Helsingissä. Ainoastaan passit tarkastetaan.

• --piti--
        miksi? kirjoitti:

"Jos käyttää tuota sinun tapaasi, niin paluumatkaliput kannattaa kai ostaa jo valmiiksi samalla kuin menoliput, eli Suomesta?"

Vai kannattaako paluulippua ostaa lainkaan, kun sitä ei Tallinnasta laivaan noustessa tarkasteta? Eikä sitä tarvita myöskään kun noustaan maihin Helsingissä. Ainoastaan passit tarkastetaan.

Rosellaalle mennessä mennä mauhinnousukortilla turvaportin läpi.

• cccccc

Niin onkos noi satamasta lähtevät paunut tupaten täynnä yleesä?

• noin?
        --piti-- kirjoitti:

Rosellaalle mennessä mennä mauhinnousukortilla turvaportin läpi.

"...Rosellaalle mennessä mennä mauhinnousukortilla turvaportin läpi."

Tallinnassa vai?

• cc_ccc
        noin? kirjoitti:

"...Rosellaalle mennessä mennä mauhinnousukortilla turvaportin läpi."

Tallinnassa vai?

Paikallisethan voisivat sitten tulla ilmaiseksi Suomeen, jos ei lippuja tarkistettaisi. Kyllä muistaakseni viime kerralla kun olin, ne tarkistettiin. Tosin siittä on aikaa.

• täynnä!
        cccccc kirjoitti:

Niin onkos noi satamasta lähtevät paunut tupaten täynnä yleesä?

Riippuu ajankohdasta? Ookko menossa heinäkuussa ja/tai viikonloppuna?
        Joskus kun tulin ja bussi tuli ihan täyteen ja piti vielä ottaa Keimolassa kyytiin lentokentältä tulevat, niin Keimolaan tuli lisäbussi, joka ajo Hämeenlinnaan saakka.

Jos oot Treelta lähdössä, niin ookko kysyny Viking Lineltä Tampereelta onko kuljetuksia? Joskus (talviaikaan) niillä on päässy edullisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      250
      4526
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      125
      2965
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2732
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1700
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      17
      1437
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      52
      1295
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1067
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1055
    Aihe