Uroskissan mourunta

KURRNAUU

Olemme ajatelleet ottaa uroskissan, mutta monet ovat varoitelleet meitä siitä, että uroskissa on äänekäs ja alkaa mouruamaan eikä se mourunta kuulemma kastrointiin välttämättä lopu.

Miten tuo asia nyt oikein siis on? Eikö kastrointi mouruntaan tepsikään???

7

1155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhu

Mulla on lähes kaikki ollu kolleja, enkä oo moisesta mouruamisesta kärsinyt kertaakaan... Päinvastoin, mun mielestäni kolli on kivempi kaveri kuin tyttökisu, tokikin se on makuasia =) Jokaisen kollini oon kyllä leikkauttanu, mutta merkkailun takia, en mouruamisen. Joten jos kollin haluat, niin ota pois.
      Mun ainoo kokemukseni tyttökissasta oli just tuo jumalaton huuto,kun kiima alkoi, ei auttanu mikään =( eikä riittäny, että oma kissa huusi, mutta ikkunan takana oli pari kaveria lisää... =(

• hiljaisempia kuin tyttökisut.nimim.kokemusta on...minulla on ollut 6v sitten 4tyttöki8sua ja 3 poikakisua,tytöt ne pahempia oli kuin pojat.nyt tällä hetkellä 2 kollikisua ja ei pidä inahdustakaan,paitsi jos näkee ikkunasta jonkun muun kisun meiän pihalla.ota mielummin kollikisu.

• aczu

otin n. puoli vuotta sitten reilun vuoden ikäisen poika kissan, joka harrastaa huutamista jos asiat eivät mene hänen tahdon mukaan. on leikattu aikoja sitten enkä tiedä onko tämä mouruamista,vai mitä mielen ilmausta. esim.jos aamulla ei heti saa ruokaa huutaa kurkku suorana. ja kun on menossa kakille,ilmoittaa erittäin äänekkäästi että kaikki varmasti tietää..ja joskus huutelee ihan muuten vaan. joskus ääni on vaan kovaa maukumista, mutta siitä se muuttuu oikeasti huutamiseksi.jotkut on kuullut puhelimen välityksellä kissani ja luulleet sitä vauvaksi..=)

• ja kissa

Kollikissa huutaa juu jos sitä ei leikata. Muuten kissan maukuminen on minusta ihan yksilökohtaista. Itsellä kaksi leikattua poikakissaa, toinen juttelee ja huutelee alvariinsa, toinen ei miu'u koskaan.
      Toiset on vaan puheliaampia kuin toiset. Tylsyyttään voi ainakin sisäkissa huudella.

• Tepuli

Jos kissa kastroidaan ajoissa, eikä merkkailu/mouruaminen jää päälle, kastrointi tepsii. Poikakissan voi leikkauttaa jo ennen kuin merkkailu alkaa, myös varhaisia kastrointeja tehdään, mutta esim. 6-kk iässä voit aivan hyvin leikkauttaa kissan, eikä siitä ole mitään ongelmia, eikä se ole välttämättä ehtinyt alkaa merkkailla ja mouruta. Tietty jotkut kissat kehittyy aikaisemmin kuin toiset.

• jakyllätaasmukatiedetään

samanlailla mouruaa naaras kissakin,ja vieläpä paljon pahemmin.
        Uros kissan kuten myöskin naaras kissan saa leikkauttaa VASTA 8kk ikää,ennen 8kk ikää saattaa olla että kissan sydän ei kestä leikkausta.

• Sae
        jakyllätaasmukatiedetään kirjoitti:

samanlailla mouruaa naaras kissakin,ja vieläpä paljon pahemmin.
        Uros kissan kuten myöskin naaras kissan saa leikkauttaa VASTA 8kk ikää,ennen 8kk ikää saattaa olla että kissan sydän ei kestä leikkausta.

Nykyään kissan voi leikkauttaa jo pikkupentuna, alkaen 3-4kk eli luovutusikäisenä. Jotkut eläinlääkärit pitävät vielä noita ikä-/painorajoja, koska eivät ole viitsineet päivittää tietämystään. Tutkimusten perusteella varhaisesta leikkauksesta on jopa enemmän hyötyä: kissa paranee nopeammin, ei tule merkkailua, ei mouruntaa/levottomuutta jne.

http://www.touhstones.net/artikkelit/varhaiskastraatio-sterilisaatio.htm
        (Myös linkit sivun lopussa!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      46
      4309
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      13
      4132
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3388
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      88
      3330
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3167
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      164
      2860
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      4
      2460
    8. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2449
    9. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      60
      2313
    10. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1888
    Aihe