Voiko lastulevyä polttaa (esim. takassa tai kaakeliuunissa), vai miten sen voisi helpoiten hävittää?
Lastulevyn polttaminen?
7
7862
Vastaukset
- mutta
suuremmat erät eli yli kilon palat pitäisi polttaa pikkuerinä muiden puiden joukossa.
Lastulevy palaa kuumalla liekillä ja voi tuhota uunin. Kompostuituuhan se maassakin ja palaa juhannuskokossa. - polttelija c
Isot erät kannattaa viedä kaatopaikalle tai muuhuhn jätehuoltoon.
Lastulevyssä on liian suuri lämpöarvo, että sitä voisi hävittää tulisijassa. Moni on polttanut uuden uuninsa pilalle, kun on hävittänyt rakennustyön aikaisia levyjämiä.
Tietysti iahn pienen palasen voi lisätä puupesällisen joukkoon, mutta en suosittele käyttämään lastulevyä melkein ainoana polttoaineena. - Anonyymi
Voi polttaa pienissä erissä puun kanssa, itsellä palanut jo 25 v
- Anonyymi
Hyvä syy nostaa näin vanha aloitus !
- Anonyymi
No voi hitto. Olen kauhealla vaivalla vienyt mm. Vanhat keittiön kaapit kaatopaikalle. Jos olisin leikellyt käsisirkkelillä 30cmx 5-10 cm paloiksi ja laittanut uuniin palikan halkojen joukkoon. Eikai se haittaa jos maalattua on
- Anonyymi
Polttelin joskus trukkilavoja isossa pannussa ja lavoissahan on niitä lastulevykuutioita. Meni kyllä mittarit kaakkoon joten lastulevyä pitää polttaa maltilla ja pienempiä eriä. Levyn palasia olen hakannut kirveellä murusiksi ja puut kyllä syttyy nopeasti kun lastulevyn palasia on väleissä sytykkeinä. Pannu saavuttaa nopeasti latauslämpötilan joka tietysti on hyvä. Lastulevy on kuin brikettiä. Liimaa siinä jonkun verran on mutta en savun hajussa ole muutosta havainnut.
- Anonyymi
Oon kyllästyny, kaiken kallistumiseen, ja siihen ettei esim meidän kylällä myydä polttopuuta, vaikka mettää on liikaakin, ei kalliilla eikä ees halvalla, muuta ko kavereilleen. Panen sitten kaiken uuniin, mitä käteen sattuu. Tämän mummon päivärahat ei kalliiseen klapiin piisaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004827140- 262551
- 2272548
- 1571844
- 1141728
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21055Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01054