Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lastulevyn polttaminen?

Tiiina

Voiko lastulevyä polttaa (esim. takassa tai kaakeliuunissa), vai miten sen voisi helpoiten hävittää?

7

6735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      suuremmat erät eli yli kilon palat pitäisi polttaa pikkuerinä muiden puiden joukossa.

      Lastulevy palaa kuumalla liekillä ja voi tuhota uunin. Kompostuituuhan se maassakin ja palaa juhannuskokossa.

    • polttelija c

      Isot erät kannattaa viedä kaatopaikalle tai muuhuhn jätehuoltoon.
      Lastulevyssä on liian suuri lämpöarvo, että sitä voisi hävittää tulisijassa. Moni on polttanut uuden uuninsa pilalle, kun on hävittänyt rakennustyön aikaisia levyjämiä.
      Tietysti iahn pienen palasen voi lisätä puupesällisen joukkoon, mutta en suosittele käyttämään lastulevyä melkein ainoana polttoaineena.

    • Anonyymi

      Voi polttaa pienissä erissä puun kanssa, itsellä palanut jo 25 v

    • Anonyymi

      Hyvä syy nostaa näin vanha aloitus !

    • Anonyymi

      No voi hitto. Olen kauhealla vaivalla vienyt mm. Vanhat keittiön kaapit kaatopaikalle. Jos olisin leikellyt käsisirkkelillä 30cmx 5-10 cm paloiksi ja laittanut uuniin palikan halkojen joukkoon. Eikai se haittaa jos maalattua on

    • Anonyymi

      Polttelin joskus trukkilavoja isossa pannussa ja lavoissahan on niitä lastulevykuutioita. Meni kyllä mittarit kaakkoon joten lastulevyä pitää polttaa maltilla ja pienempiä eriä. Levyn palasia olen hakannut kirveellä murusiksi ja puut kyllä syttyy nopeasti kun lastulevyn palasia on väleissä sytykkeinä. Pannu saavuttaa nopeasti latauslämpötilan joka tietysti on hyvä. Lastulevy on kuin brikettiä. Liimaa siinä jonkun verran on mutta en savun hajussa ole muutosta havainnut.

    • Anonyymi

      Oon kyllästyny, kaiken kallistumiseen, ja siihen ettei esim meidän kylällä myydä polttopuuta, vaikka mettää on liikaakin, ei kalliilla eikä ees halvalla, muuta ko kavereilleen. Panen sitten kaiken uuniin, mitä käteen sattuu. Tämän mummon päivärahat ei kalliiseen klapiin piisaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe