Voiko lastulevyä polttaa (esim. takassa tai kaakeliuunissa), vai miten sen voisi helpoiten hävittää?
Lastulevyn polttaminen?
7
7462
Vastaukset
- mutta
suuremmat erät eli yli kilon palat pitäisi polttaa pikkuerinä muiden puiden joukossa.
Lastulevy palaa kuumalla liekillä ja voi tuhota uunin. Kompostuituuhan se maassakin ja palaa juhannuskokossa. - polttelija c
Isot erät kannattaa viedä kaatopaikalle tai muuhuhn jätehuoltoon.
Lastulevyssä on liian suuri lämpöarvo, että sitä voisi hävittää tulisijassa. Moni on polttanut uuden uuninsa pilalle, kun on hävittänyt rakennustyön aikaisia levyjämiä.
Tietysti iahn pienen palasen voi lisätä puupesällisen joukkoon, mutta en suosittele käyttämään lastulevyä melkein ainoana polttoaineena. - Anonyymi
Voi polttaa pienissä erissä puun kanssa, itsellä palanut jo 25 v
- Anonyymi
Hyvä syy nostaa näin vanha aloitus !
- Anonyymi
No voi hitto. Olen kauhealla vaivalla vienyt mm. Vanhat keittiön kaapit kaatopaikalle. Jos olisin leikellyt käsisirkkelillä 30cmx 5-10 cm paloiksi ja laittanut uuniin palikan halkojen joukkoon. Eikai se haittaa jos maalattua on
- Anonyymi
Polttelin joskus trukkilavoja isossa pannussa ja lavoissahan on niitä lastulevykuutioita. Meni kyllä mittarit kaakkoon joten lastulevyä pitää polttaa maltilla ja pienempiä eriä. Levyn palasia olen hakannut kirveellä murusiksi ja puut kyllä syttyy nopeasti kun lastulevyn palasia on väleissä sytykkeinä. Pannu saavuttaa nopeasti latauslämpötilan joka tietysti on hyvä. Lastulevy on kuin brikettiä. Liimaa siinä jonkun verran on mutta en savun hajussa ole muutosta havainnut.
- Anonyymi
Oon kyllästyny, kaiken kallistumiseen, ja siihen ettei esim meidän kylällä myydä polttopuuta, vaikka mettää on liikaakin, ei kalliilla eikä ees halvalla, muuta ko kavereilleen. Panen sitten kaiken uuniin, mitä käteen sattuu. Tämän mummon päivärahat ei kalliiseen klapiin piisaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379