Olen menossa jäätyneen olkapään takia nukutusmanipulaatioon, olkapää tuli tähän kuntoon leikkauksen seurauksena...leikkauksesta on jo usea kuukausi. Tietääkö kukaan, kauanko on suurinpiirtein sairausloma tuon manipulaation jälkeen ja minkälaiset ovat kivut?
jäätynyt olkapää
18
24005
Vastaukset
- myös leikattu
Menikö leikkaus jotenkin pieleen? Mitä vikaa sinulla oli olkapäässäsi? Leikattiinko tähystämällä? Missä leikattiin?
- Minnastina
En tiedä onko leikkaus epäonnistunut, olen kuntouttanut olkapäätäni fysikaalisessa sekä kotona ja nyt se vaan on jämähtänyt paikalleen ja voimaakaan ei ole enää kädessä kuten ennen. Oli avoleikkaus, jänteen repeämä sekä ahdas olkapää korjattiin. Leikattiin julkisella puolella.
- ettainnut
Minnastina kirjoitti:
En tiedä onko leikkaus epäonnistunut, olen kuntouttanut olkapäätäni fysikaalisessa sekä kotona ja nyt se vaan on jämähtänyt paikalleen ja voimaakaan ei ole enää kädessä kuten ennen. Oli avoleikkaus, jänteen repeämä sekä ahdas olkapää korjattiin. Leikattiin julkisella puolella.
Et varmastikkaan kuntouttanut sitä kättä oikein. Kuntoutus on se tärkein, että liikkeet palautuvat.
- Asiantuntija
ettainnut kirjoitti:
Et varmastikkaan kuntouttanut sitä kättä oikein. Kuntoutus on se tärkein, että liikkeet palautuvat.
Aina ei kuntoutuskaan takaa onnistunutta lopputulosta. Ei pitäisi myöskään syyllistää!
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen narkoosimanipulaatio. - auts..
Asiantuntija kirjoitti:
Aina ei kuntoutuskaan takaa onnistunutta lopputulosta. Ei pitäisi myöskään syyllistää!
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen narkoosimanipulaatio.jäätynyt olkapää.olin maaliskuun saikulla sen takia kuukauden.kahdesti laitettii kortisonia eipä siitä apuja ollu..edelleen olkapää vaivaa.millainen toimenpide on??nukutuksessa?lääkäri sanoi minulle etten saa päästää pahaan kuntoon kättä,pitää tulla välittömästi vastaanotolle jos kipu jatkuu.ny olen vain sinnitellyt.ku ei mielellään saikkua ottas.kuin vakavaa jäätyminen on?
- Nimetön
auts.. kirjoitti:
jäätynyt olkapää.olin maaliskuun saikulla sen takia kuukauden.kahdesti laitettii kortisonia eipä siitä apuja ollu..edelleen olkapää vaivaa.millainen toimenpide on??nukutuksessa?lääkäri sanoi minulle etten saa päästää pahaan kuntoon kättä,pitää tulla välittömästi vastaanotolle jos kipu jatkuu.ny olen vain sinnitellyt.ku ei mielellään saikkua ottas.kuin vakavaa jäätyminen on?
Hei! Olkapään narkoosimanipulaatio tehdään yleensä heräämössä, jossa potilaalle annetaan nukutusaine verisuoneen. Uni on lyhyt, jonka aikana ortopedi "pyöräyttää" olkapään liikeradat kohdalleen ja joskus laittaa samanaikaisesti kortisonia olkaniveleen. Heräämisen jälkeen olkapää on yleensä kipeä, johon saa vahvoja kipulääkkeitä suonensisäisesti. Heti toimenpiteen jälkeen fysioterapeutti aloittaa kylmähoidon ja liikeratojen ylläpitämisen, joka jatkuu omatoimisesti ohjeiden avulla toimenpiteen jälkeen kotona ja fysioterapiassa.
- auts..
Nimetön kirjoitti:
Hei! Olkapään narkoosimanipulaatio tehdään yleensä heräämössä, jossa potilaalle annetaan nukutusaine verisuoneen. Uni on lyhyt, jonka aikana ortopedi "pyöräyttää" olkapään liikeradat kohdalleen ja joskus laittaa samanaikaisesti kortisonia olkaniveleen. Heräämisen jälkeen olkapää on yleensä kipeä, johon saa vahvoja kipulääkkeitä suonensisäisesti. Heti toimenpiteen jälkeen fysioterapeutti aloittaa kylmähoidon ja liikeratojen ylläpitämisen, joka jatkuu omatoimisesti ohjeiden avulla toimenpiteen jälkeen kotona ja fysioterapiassa.
kiiti sinulle vastauksesta..:) tiedätkö miten pitkä sairasloma olis edessä?
- Nimetön
auts.. kirjoitti:
kiiti sinulle vastauksesta..:) tiedätkö miten pitkä sairasloma olis edessä?
Hei!
Saikkua voi tulla reilusti, riippuu siitä miten pahasti olkapää on jumissa. Mutta vähintään 1kk.
- Nimetön
mulla olkapää ongelmia jo lähes 4v vasemmassa ja viime syksystä oikeassa.Toissapäivänä tehtiin kummankin olkapään manipulaatio narkoosissa,ja täytyy sanoa, että helpotti kerralla.Niveliin laitettiin kortisonia ja 800 buranoita 3-kertaa päivässä, sekä kylmähoitoa ja jumppaa.Kivut ovat siedettäviä,kun on noin vahvat särkylääkkeet.Ennen operaatiota olin kauhuissani,kun pelkäsin kovia kipuja.
- hienoa
Nyt näin jälkikäteen kiinnostaisi tietäämiten menee tällähetkellä olkapäden osalta
- kipuOlga
hienoa kirjoitti:
Nyt näin jälkikäteen kiinnostaisi tietäämiten menee tällähetkellä olkapäden osalta
Kertokaa miten meni leikkauksen tai vastaavasti manipulaation jälkeen? Auttoiko liikerajoituksiin ja kipuihin?
- U-h-r-i
jäätynyt olkapää kolmatta vuotta.Vihdoin pääsin viime keväänä narkoosimanipulaatioon josta ei ollut mitään apua.Sairaslomaa 5vk jonka aikana kuntoutusta.Kauhean kivun kanssa väännettiin käännettiin monta
viikkoa josta ei mitään apua.Pakko hakea aina uutta sairaslomaa kun työn teko on hankalaa.Viikko sitten otin yhteyttä manipulaation tehneeseen kirurgiin joka ihmetteli että vieläkö olet sairaslomalla.Pyysin päästä tähystykseen mutta käski vaan mennä töihin koska eihän siihen pitäis koskea.Lisäsi vielä että pieni haittahan se on vaikka kylläkin lopun ikää vaivaa.Sitten kuitenkin lupaili mahdollisesta leikkauksesta mutta pyysi vielä harkitsemaan.Ensi viikolla ilmoitan että haluan siihen tähystysleikkaukseeen.Terveyskeskuksen päivystäjä tänään totesi että ei siinä mitään sen kummempaa ole se on vaan vähän jumissa ja yritti väkisin vääntää liikerataa normaaliksi.Kyllä vituttaa tämä tälläinen kohtelu.Tuskin yksityisellä puolella olisi kohtelu tälläistä.Ei vaan ole varaa mennä.Suomen terveydenhuoltosysteemiä kehutaan maailman huipuksi mutta syvältä perseestä se on julkisella puolella.- J.a.t.
minulla jäätynyt olka ns.sulaa eli tulee kivuttomaksi sauvakävelyn ja sen jälkeen punttisalia yms. liikunnan ansiosta.
pari tuntia ja taas on olkapäät jumisa.
on fysiota, nark.manipulointi yksi kerta.
ihme juttu.
vain aika parantaa,kuulema.
- Alkaa harmittaa
Hei.
Mulla oli 2 v sitten oikea olkapää jäätynyt. Parani hyvin, tehtiin mobilisaatio. NYT on sitten vasen ja saikulla. Asiat kesken.Ei oo hääviä. Syy: raskas työ?? - minä itte
minulle tehtiin aika tarkka vuosi sitten olkapääleikkaus,oli kalvosinkiertäjät poikki ja rustottumaa. 6vkoa kantositeessä missä tyyny ja sen jälkeen kevyttä harjottelua fyskassa...kipu jatkui.....takaisin lääkärin luo..talvella uusi leikkaus....tehtiin tilaa liikkeelle ja poistettiin edellisen leikkauksen kudosta....sitten todettiin,että olkapää oli jäätynyt....ehdotonta lepoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kevyttä jumppaa 5vkon päästä... ja tässä nyt ollaan kipua edelleen ja käsi rajoitteinen....sairaslomalla ollut vuoden. panacodia 6/pv ja nukahtamislääkkeet.....mieli meni apeaksi niin sain mielialalääkkeet,tosin ei tarvitse enää niitä. että sillai.
- Laureliini1
Minulla ollut viimevuoden 5.3.2011. Lähyien jäätynyt olkapää,kipua levossa,ramppausta lekurissa ja lääkkeitä vaan ja että lepää vaan ...nyt ollaan 26.11.2012 .. Edelleen lepoa vaan..itse ehdotin jo leikkausta koska ei ole kiva tuntea särkyäja hermovihlontaa 24h! Panacodeihin jo niin tottunu elimistö et niitä sais syödä liudan et auttais eikä se vie silloinkaan kokonaan sitä kipua vaan sen"huipun" nyt odotan hyksiltä lähetettä jonne menen juttelemaan ja näyttämään olkapäätäni.rintaliivejä en tänä aamuna meinannu saada kiinni kun käsi ei taipunut taas sit taaksepäin :( arg! Välillä tuntuu että paranemaan mut antaa olla..kohta entistä jumissa koko olkapää
- ent lapinmies
autaako toi leikaus mulla vaivaa vasen olka pää n2vuotta ollut kipee nyt lämpimät ilmat vain pahentaa kipua
- jäässätäälläkin
Kannattaa kokeilla jääkylmässä vedessä olkanivelen liikuttamista. Avannossa tai uimahallin kylmäaltaassa. Kylmä turruttaa kipua paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4124703Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221855- 1451602
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751325Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151176Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791156Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise141084Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671036- 661002
- 381000