olkapäävaiva

hyvä ortopedi

Huomasin, että tällä palstalla on kirjoitettu paljon olkapäävaivoista. Aion olkapääleikkaukseen ja yksityiselle on mentävä. Ketä suosittelette? Kertokaa jos mielessä hyvä spesialisti!

69

43236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkakunnasta

      Itse olen hyvin tyytyväinen omaan ortopediini ja uskaltaisin hyvin häntä suositella. Pääasia on että tarkistaa etukäteen ketkä ortopedit ovat erikoistuneet juuri olkapääleikkauksiin ja/tai urheiluvammoihin, kyllä kai kaikki ortopedit osaa olkapäitä leikata mutta kannattaa mennä sellaiselle joka ei juuri tee muuta. Monen yksityissairaalan kotisivuilta voi itse etsiä sopivan lääkärin. Oma ortopedini kylläkin suositteli minut leikattavaksi julkisesti koska opetussairaaloissa on paremmat laitteet kuin yksityissairaaloissa, mutta ymmärrän myös hyvin sen että haluat olkapääsi leikattavan nopeasti.

      • hyvä ortopedi

        Helsinkiin olisin menossa. Diacoria olen kuullut kehuttavan???


      • vaihtoehto
        hyvä ortopedi kirjoitti:

        Helsinkiin olisin menossa. Diacoria olen kuullut kehuttavan???

        Jos itse olisin hakeutunut olkapään takia yksityielle puolelle, olisin yrittänyt päästä I. Antti-Pojan hoitoon, Helsingissä esim. Orto-lääkärit lääkäriasema. Käsittääkseni hyvin arvostettu käsikirurgi ja ihan hyvässä maineessa myös Pohjois-Kymenlaaksossa. Hänhän leikkaa myös Kuusankoskella julkisella puolella, jäin siihen jonoon.


      • ja siellä
        hyvä ortopedi kirjoitti:

        Helsinkiin olisin menossa. Diacoria olen kuullut kehuttavan???

        Diacorissa on alppikadulla sellainen spesialisti kuin Harri Heliö. Kaveri on ehkä suomen parhain tai ainakin niihin kuuluva, olkapääspesialisti.
        Kokemusta on (mm 1 viikko takaperin) ja monta kaveriakin on ollut sillä leikattavana.
        Ainoa huono puoli on että varaukset on tehty pitkälle eteen päin ja jää lomalle heinäkuun lopussa, mutta koita saada peruutusaika.


      • hyvä ortopedi
        ja siellä kirjoitti:

        Diacorissa on alppikadulla sellainen spesialisti kuin Harri Heliö. Kaveri on ehkä suomen parhain tai ainakin niihin kuuluva, olkapääspesialisti.
        Kokemusta on (mm 1 viikko takaperin) ja monta kaveriakin on ollut sillä leikattavana.
        Ainoa huono puoli on että varaukset on tehty pitkälle eteen päin ja jää lomalle heinäkuun lopussa, mutta koita saada peruutusaika.

        Kiitos avusta. Minulla on nyt varattu aika Heliölle.


      • olkavaiva
        vaihtoehto kirjoitti:

        Jos itse olisin hakeutunut olkapään takia yksityielle puolelle, olisin yrittänyt päästä I. Antti-Pojan hoitoon, Helsingissä esim. Orto-lääkärit lääkäriasema. Käsittääkseni hyvin arvostettu käsikirurgi ja ihan hyvässä maineessa myös Pohjois-Kymenlaaksossa. Hänhän leikkaa myös Kuusankoskella julkisella puolella, jäin siihen jonoon.

        Jostain kumman syystä luullaan, että käsikirurgit hoitavat olkapäätä. Tosiasia on se, että ksäsikirurgit hoitavat rannetta ja kättä. Jos haluaa hyvän hoidon olkapäähän on syytä mennä olkakirurgille, eikä käsikirurgille, niitäkin suomessa on, esim Diacorissa. Kokemusta on. terv Ei rannevaiva


      • loistokunnossa
        hyvä ortopedi kirjoitti:

        Helsinkiin olisin menossa. Diacoria olen kuullut kehuttavan???

        Ortopedi Harri Hdeliö leikkasi olkapääni ja kuntoutukseta vastasi fysioterapeutti Mikael Allenius, voin vain jälkeenpäin todeta että kyseessä oli loistava duo, käsi on loistokunnoissa!


      • loistokunnossa
        hyvä ortopedi kirjoitti:

        Helsinkiin olisin menossa. Diacoria olen kuullut kehuttavan???

        Ortopedi Harri Hdeliö leikkasi olkapääni ja kuntoutukseta vastasi fysioterapeutti Mikael Allenius, voin vain jälkeenpäin todeta että kyseessä oli loistava duo, käsi on loistokunnoissa!


      • käsivaivainen
        loistokunnossa kirjoitti:

        Ortopedi Harri Hdeliö leikkasi olkapääni ja kuntoutukseta vastasi fysioterapeutti Mikael Allenius, voin vain jälkeenpäin todeta että kyseessä oli loistava duo, käsi on loistokunnoissa!

        Yhdyn edelliseen viestin mielipiteeseen. Harri Heliö on ehdottomasti Suomen paras olkapääortopedi ja kun kuntoutuksesta vastaa Mikael Allenius niin homma hoituu!


      • Oikeasssa olkapäässä kalkkia
        käsivaivainen kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen viestin mielipiteeseen. Harri Heliö on ehdottomasti Suomen paras olkapääortopedi ja kun kuntoutuksesta vastaa Mikael Allenius niin homma hoituu!

        Olisko kertoa kustannuspuolesta jotain, vaikkakin se on tietyllä tavalla sivuseikka, kun on omasta hyvinvoinnista ja loppuelämän laadusta kyse. Kuitenkin se kiinnostaa, kun ei ole laskun maksuun kumppaneita, vaan tinat on laitettava tiskiin omasta pussista.


      • ikänsä urheillut
        käsivaivainen kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen viestin mielipiteeseen. Harri Heliö on ehdottomasti Suomen paras olkapääortopedi ja kun kuntoutuksesta vastaa Mikael Allenius niin homma hoituu!

        sain mikael alleniukselta harri heliön nimen olkapäävaivani hoitoon ja heti seuraavana päivänä rupesi tapahtumaan. oli juossut lähes puoli vuotta eri lääkäreillä jotka vain antoivat kipulääkettä ja pistivät kortisonia. minun olisi pitänyt itse potilaana tietää ja arvioida miten vaikeasta vammasta oli kysymys mutta siksi juuri kävin mm urheilulääkäriasemalla, tuloksetta. nyt minut on leikattu ja parantuminen alkanut.kiitos että löytyy asiallisia lääkäreitä ja fysioterapeutteja jotka ovat lisäksi kiinnostuneita ja mukavia myös vanhoille naispotilaille.


      • vrk
        käsivaivainen kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen viestin mielipiteeseen. Harri Heliö on ehdottomasti Suomen paras olkapääortopedi ja kun kuntoutuksesta vastaa Mikael Allenius niin homma hoituu!

        Ja kuka näitä arvosteluviestejä postaa?:D Joku Heliön/Alleniuksen kamu/sukulainen?D Mistä näitä arvioita temmotaan että joku on "Suomen paras" tmv. Ja miksi pitää olla Suomen paras voidakseen leikata jonkun hiivatin olkapään?!!!! Ei noi leikkaukset saamari niin vaikeita oo että niistä tarttee puhua niin kuin joistain jumalten suorittamista taikatempuista olis kyse. Terveisin yksi lääkärin omainen. Ei silti, varmasti nuo Harrit ja Mikaelit on oikein hyviä ammatissaan mutta miksi lääketieteeseen liitetetään tällaista ihmemystiikkaa?!? Etittekö te Suomen PARHAAN gymekologin kun menette synnyttämään?:DDD


      • Race Wolf
        käsivaivainen kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen viestin mielipiteeseen. Harri Heliö on ehdottomasti Suomen paras olkapääortopedi ja kun kuntoutuksesta vastaa Mikael Allenius niin homma hoituu!

        Samaa mieltä olen minäkin.Parivaljakko on tehnyt minunkin olkapään kuntoon.Suosittelen!!!Suomen paras team!!!!Vielä kun kaverit saadaan RACE WOLF kerhon jäseneksi......molempia kiinnosta prätkät!!!


      • näin on ...
        Race Wolf kirjoitti:

        Samaa mieltä olen minäkin.Parivaljakko on tehnyt minunkin olkapään kuntoon.Suosittelen!!!Suomen paras team!!!!Vielä kun kaverit saadaan RACE WOLF kerhon jäseneksi......molempia kiinnosta prätkät!!!

        Höh! Ja mistä se tiedät, että kumpaakin kiinnostaa
        prätkät? Mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä...ainakin Heliö osaa ammattinsa. Toisesta en tiedä kun ei ole kokemusta.


      • Lätkä-60
        vrk kirjoitti:

        Ja kuka näitä arvosteluviestejä postaa?:D Joku Heliön/Alleniuksen kamu/sukulainen?D Mistä näitä arvioita temmotaan että joku on "Suomen paras" tmv. Ja miksi pitää olla Suomen paras voidakseen leikata jonkun hiivatin olkapään?!!!! Ei noi leikkaukset saamari niin vaikeita oo että niistä tarttee puhua niin kuin joistain jumalten suorittamista taikatempuista olis kyse. Terveisin yksi lääkärin omainen. Ei silti, varmasti nuo Harrit ja Mikaelit on oikein hyviä ammatissaan mutta miksi lääketieteeseen liitetetään tällaista ihmemystiikkaa?!? Etittekö te Suomen PARHAAN gymekologin kun menette synnyttämään?:DDD

        Asiaan on erittäin yksinkertainen vastaus. Spesialistit osaavat parantaa vaivan, jos se ylipäätään on mahdollista. Itse pelasin amerikkalaista jalkapalloa 15. ja voin vakuuttaa, että minä olen juossut monia kertoja ei ammattilaisilla ja tulos 0.

        Esimerkiksi olkapää on arka ja koko luonnon mittakaavassakin harvinainen mm. laajan liikelaajuutensa takia.
        Nyt kun nämä huippuosaajat omaavat usein vahvan urheilutaustan itsekin, he ovat mentaalisaestikin ja ennenkaikkea asenteellisesti huipputasoa. Täytyy tuntea nivelen ja muun kehon toiminta läpikotaisin ja toimenpiteet sen mukaan.

        Luuleeko joku että esim David Becmanin akillesjännitte pääsee peroimaan joku tunari. Ei tosiaankaan. Sakari Orava kylläkn ja tulos erinomainen. Toinen guru on ilkaa Tulikoura. Muitakin on. Kävin hyppääjän polven takia huonolla urheilulääkärilä ja tuoksena kymmenen kortisoni piikkiä ja huolimattomasti tehty leikkaus. Sitten menin toiselle sepälle ja tulos erinomainen. Niillä polvilla kyykättiin vielä 250 kr ja pelattiin maajoukkueessa.

        Varsinkin nämä ortopedi/fyssäri kombot ovat erinomaisia.

        Kunnianhimoiselle urheilijalle vammat ovat kriisi, joita nämä suuret mestarit hoitavat erittäin hyvällä menestyksellä. Helpompi on hoitaa sohvapottiksen kipeytynyttä stoberannetta vaikka kortisonilla.


      • Anonyymi
        Race Wolf kirjoitti:

        Samaa mieltä olen minäkin.Parivaljakko on tehnyt minunkin olkapään kuntoon.Suosittelen!!!Suomen paras team!!!!Vielä kun kaverit saadaan RACE WOLF kerhon jäseneksi......molempia kiinnosta prätkät!!!

        Sama pari minullakin työnsä tehnyt täydet pisteet


      • Anonyymi
        käsivaivainen kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen viestin mielipiteeseen. Harri Heliö on ehdottomasti Suomen paras olkapääortopedi ja kun kuntoutuksesta vastaa Mikael Allenius niin homma hoituu!

        Samainen herra puhdistusleikkasi olkapääni ja sanoi, että vuoden pästä kunnossa. 1.5 v myhemmin olkapää huonommassa kunnossa, kuin ennen leikkausta.
        Kävin vuoden päästä leikkauksesta näyttämässä olkapäätä, niin sanoi, että onhan nyt olkanivel liikkuvampi ja käski mennä toisen ortopedin pakeille. Jäi tunnelma, että manit pois.


    • tipulitipu
    • palloilija

      Diacor, Harri Heliö. Johtavia olkapääspesialisteja maailmalla! Suosittelen.

      • Raajarikko

        Stadissa Ars Medicinassa olkapäitä operoiva Jan Lassus on mun luotto-ortopedi. Tekee työtään sympaattisen ihmisläheisellä otteella ja hyvillä tuloksilla :)


      • kiitollinen

        Harri Heliö keikkasi minunkin olkapääni ja jälkitarkastuksessa kysyin häneltä jos hänelä oli suositella hyvää fysioterapeuttia joka voisi hoitaa jatkokuntoutuksen. Heliö kehoitti minua otamaan yhteytä Mikael Allenius:kseen. Ja on myönnettävä että kavereilla oli saumaton yhteistyö. Ennen loppukontrollia Mikael oli keskustellut Heliön kanssa ja tuntui että he todelakin välitivät miten kuntoutukseni etenee. Olen erittäin tytyväinen saamaani hoitoon. Näitä kahta amattilaista voin vilpittömästi suositella!!!!


      • ...

        Olen samaa mieltä kuin pari edellistä keskustelijaa, että huippu ortopedin ja fysioterapeutin yhteistyö takaa hyvän lopputuloksen, minut leikkasi Harri Heliö ja kuntoutuksesta vastasi Fysioterapeutti OMT Mikael Allenius. Lopputulos on erinomainen! Kummatkin ovat erittäin mielyttäviä ihmisiä joiden kanssa tulee helposti toimeen ja ovat rautaisia ammattilaisia!! Kiitos


      • p.k
        ... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kuin pari edellistä keskustelijaa, että huippu ortopedin ja fysioterapeutin yhteistyö takaa hyvän lopputuloksen, minut leikkasi Harri Heliö ja kuntoutuksesta vastasi Fysioterapeutti OMT Mikael Allenius. Lopputulos on erinomainen! Kummatkin ovat erittäin mielyttäviä ihmisiä joiden kanssa tulee helposti toimeen ja ovat rautaisia ammattilaisia!! Kiitos

        Olen erittäin kiitollinen että olen lukenut näitä viestejä, minutkin leikattiin Diacorissa ja kuntoutuksesta vastasi fysioterapeuti Mikael Allenius, voin todeta näin jälkeenpäin että kummatkin olivat alansa huippua, Heliö on kuten piireissä tiedetään alansa huippu, ja kun kyselin kenelle kannattaa menä kuntoutukseen vastasi Harri että "mikael alenius on suomen parhaimpia" kuntouttajia. Ja nyt voinkin vain todetta että olkapääleikkauksen jälkeen käsi on parempi kuin enen loukkaantumista, olen äärettömän tyytyväinen.


      • a-nsuuuu
        kiitollinen kirjoitti:

        Harri Heliö keikkasi minunkin olkapääni ja jälkitarkastuksessa kysyin häneltä jos hänelä oli suositella hyvää fysioterapeuttia joka voisi hoitaa jatkokuntoutuksen. Heliö kehoitti minua otamaan yhteytä Mikael Allenius:kseen. Ja on myönnettävä että kavereilla oli saumaton yhteistyö. Ennen loppukontrollia Mikael oli keskustellut Heliön kanssa ja tuntui että he todelakin välitivät miten kuntoutukseni etenee. Olen erittäin tytyväinen saamaani hoitoon. Näitä kahta amattilaista voin vilpittömästi suositella!!!!

        Heliön Harri paras olkapää ortoperi kenet tiedän! oon nuori vielä ja se leikkasit mut nytten 22.6.2009 mun olkapää meni takakautta pois sioiltaan eikä toiminu koko käsi.ja tayssis kaikki lääkärit vain sanoitvat että psykiatrinen puoli sulle on hyvä että sinne että se on sun päässä ja tipuin 7.10.2008 ja siitä lähtien ne hoki tota mulle ja kun menin Harrille se sano että heti pitää leikata se leikkas sen siitä käynnistä heti seuraavana päivänä ja nyt mun sormet liikkuu ja ranne ja käsi toimii ja kiitos kuuluu harrin se pelasti mun käden! se olis halvaantunut ilman häntä! suosittelen kaikille harri heliöö.se on paras.ei kannata mennä muille olkakirurkeille!!harrille kiitokset! :)


      • olka p
        a-nsuuuu kirjoitti:

        Heliön Harri paras olkapää ortoperi kenet tiedän! oon nuori vielä ja se leikkasit mut nytten 22.6.2009 mun olkapää meni takakautta pois sioiltaan eikä toiminu koko käsi.ja tayssis kaikki lääkärit vain sanoitvat että psykiatrinen puoli sulle on hyvä että sinne että se on sun päässä ja tipuin 7.10.2008 ja siitä lähtien ne hoki tota mulle ja kun menin Harrille se sano että heti pitää leikata se leikkas sen siitä käynnistä heti seuraavana päivänä ja nyt mun sormet liikkuu ja ranne ja käsi toimii ja kiitos kuuluu harrin se pelasti mun käden! se olis halvaantunut ilman häntä! suosittelen kaikille harri heliöö.se on paras.ei kannata mennä muille olkakirurkeille!!harrille kiitokset! :)

        minkä hintaista on tuo mikael alleniuksen olkapää kuntoutus???molemmat olkapäät leikannut heliö diacorilla.


      • vrk
        a-nsuuuu kirjoitti:

        Heliön Harri paras olkapää ortoperi kenet tiedän! oon nuori vielä ja se leikkasit mut nytten 22.6.2009 mun olkapää meni takakautta pois sioiltaan eikä toiminu koko käsi.ja tayssis kaikki lääkärit vain sanoitvat että psykiatrinen puoli sulle on hyvä että sinne että se on sun päässä ja tipuin 7.10.2008 ja siitä lähtien ne hoki tota mulle ja kun menin Harrille se sano että heti pitää leikata se leikkas sen siitä käynnistä heti seuraavana päivänä ja nyt mun sormet liikkuu ja ranne ja käsi toimii ja kiitos kuuluu harrin se pelasti mun käden! se olis halvaantunut ilman häntä! suosittelen kaikille harri heliöö.se on paras.ei kannata mennä muille olkakirurkeille!!harrille kiitokset! :)

        montako ortoperia hän sitten tietää: mahtaa olla mahtava kokemus:D


    • ellida

      Löysin täältä jutun olkapäästä. Itse olen harrastanut lentopalloa 10v. ja on alkanut olkapää vaivata. Olen käynyt monella eri yksityisellä lääkärillä kotipaikkakunnallani, tuloksetta. Löysin jutut aiheesta ja nyt minullakin on varattu aika Harri Heliölle, kiinnostaisi tietää, paljonko suunnilleen maksaa käynti Heliöllä? Kiitos teille, jotka kerroitte kyseisestä spesialistista. Toivon vain kovasti, että syy olkapäävaivaani löytyy, koska haluaisin kuitenkin edelleen jatkaa harrastustani eikä se nyt ole mahdollista.

      • Potilas minäkin

        Vastaanottoaika riippuu sen pituudesta - hinta on muutaman kymmenen euroa.

        Leikkauksen ollessa kyseessä saa hinta-arvion itse tohtorilta tai Diacorin leikkausosastolta. Sekin hinta riippuu siitä onko kyseessä avoleikkaus vai tähystys ja miten laaja operaatio on kyseessä. Itse olen olkapään tähystyksistä ko. paikassa maksanut 2.600 - 3.500 euroa.


    • Aina romuna

      Heliö on operoinut olkapääni kolmesti ja olen ollut tyytyväinen (aina siis uusi vamma tullut samaan olkaan). Ekan kerran jälkeen suositteli fyssariksi Mikael Alleniusta ja yhdyn kyllä kaikkien kanssa tällä palstalla heitä kehuneisiin.
      Siinä on kaksi asiantuntijaa, jotka todellakin välittävät potilaasta ja heidän yhteistyö toimii loistavasti. Itse olen ollut Alleniuksen potilas jo melkein 7 vuotta - niin tyytyväinen olen häneen, että hoidatan kaikki vaivani siellä.

      • Hyvässä hoidossa

        Diacor on loistopaikka näköjään. Minun olkapääni operoi Diacorin sairaalassa Jyrki Halinen, joka on varmaankin Harri Heliön veroinen. Molemmat herrat ovat hyvin potilaskeskeisiä (myös Heliön tunnen) ja toimivat yhteistyössä fysioterapeutti Alleniuksen kanssa, jolla myös vast.otto Diacor/Ruoholahti -yksikössä. Selostavat tilanteen ja toimenpiteet selvällä suomella jo ennen kuin ehtii itse esittää kysymyksiä. Halisen tekemä operaatio sujui hienosti ja paraneminen on ollut erittäin nopeaa. Suosittelen lämpimästi.


      • Tuuleena
        Hyvässä hoidossa kirjoitti:

        Diacor on loistopaikka näköjään. Minun olkapääni operoi Diacorin sairaalassa Jyrki Halinen, joka on varmaankin Harri Heliön veroinen. Molemmat herrat ovat hyvin potilaskeskeisiä (myös Heliön tunnen) ja toimivat yhteistyössä fysioterapeutti Alleniuksen kanssa, jolla myös vast.otto Diacor/Ruoholahti -yksikössä. Selostavat tilanteen ja toimenpiteet selvällä suomella jo ennen kuin ehtii itse esittää kysymyksiä. Halisen tekemä operaatio sujui hienosti ja paraneminen on ollut erittäin nopeaa. Suosittelen lämpimästi.

        Hei! Tiedättekö ketään joka hallitsisi olkapääongelmat Turussa?


      • mussako vika

        Mä en saanu mitää apua heliöltä, eikä näytä kivutkaan kiinnostavan. Itel nyt kolmesti tapaturmas sohjoontunu olka, johon tehty labrum fixaatio joka oli nyt irti ja plus mulktidirektionaalinen instabiliteetti ja nivelrikkoa. Ei tarvii kuulemma tommosia rustorepeämiä korjailla ( ainoa apu viimeksi kipuihin oli tuo fixaatio ), mutta ei tää herra kunnioittanut yhtään minua, luottamus meni. Kerroin kaiken, muttei halunnut oikein edes kuunnella minua ja tuntemuksia. Paska mesta.


      • päpä
        Hyvässä hoidossa kirjoitti:

        Diacor on loistopaikka näköjään. Minun olkapääni operoi Diacorin sairaalassa Jyrki Halinen, joka on varmaankin Harri Heliön veroinen. Molemmat herrat ovat hyvin potilaskeskeisiä (myös Heliön tunnen) ja toimivat yhteistyössä fysioterapeutti Alleniuksen kanssa, jolla myös vast.otto Diacor/Ruoholahti -yksikössä. Selostavat tilanteen ja toimenpiteet selvällä suomella jo ennen kuin ehtii itse esittää kysymyksiä. Halisen tekemä operaatio sujui hienosti ja paraneminen on ollut erittäin nopeaa. Suosittelen lämpimästi.

        Minä jouduin valitettavasti käymään pari kertaa Halisella, "hoito" oli aivan syvältä, ei kiitos koskaan enää.


      • jrppi
        mussako vika kirjoitti:

        Mä en saanu mitää apua heliöltä, eikä näytä kivutkaan kiinnostavan. Itel nyt kolmesti tapaturmas sohjoontunu olka, johon tehty labrum fixaatio joka oli nyt irti ja plus mulktidirektionaalinen instabiliteetti ja nivelrikkoa. Ei tarvii kuulemma tommosia rustorepeämiä korjailla ( ainoa apu viimeksi kipuihin oli tuo fixaatio ), mutta ei tää herra kunnioittanut yhtään minua, luottamus meni. Kerroin kaiken, muttei halunnut oikein edes kuunnella minua ja tuntemuksia. Paska mesta.

        Samat sanat


      • vesicafellica
        Hyvässä hoidossa kirjoitti:

        Diacor on loistopaikka näköjään. Minun olkapääni operoi Diacorin sairaalassa Jyrki Halinen, joka on varmaankin Harri Heliön veroinen. Molemmat herrat ovat hyvin potilaskeskeisiä (myös Heliön tunnen) ja toimivat yhteistyössä fysioterapeutti Alleniuksen kanssa, jolla myös vast.otto Diacor/Ruoholahti -yksikössä. Selostavat tilanteen ja toimenpiteet selvällä suomella jo ennen kuin ehtii itse esittää kysymyksiä. Halisen tekemä operaatio sujui hienosti ja paraneminen on ollut erittäin nopeaa. Suosittelen lämpimästi.

        Jyrki Halinen on erinomaisen hyvä ja myös kuuntelee ja tutkii ammatinpalolla vaikkei leikkausta tarvittaisikaan.


      • jännerepeymä
        Hyvässä hoidossa kirjoitti:

        Diacor on loistopaikka näköjään. Minun olkapääni operoi Diacorin sairaalassa Jyrki Halinen, joka on varmaankin Harri Heliön veroinen. Molemmat herrat ovat hyvin potilaskeskeisiä (myös Heliön tunnen) ja toimivat yhteistyössä fysioterapeutti Alleniuksen kanssa, jolla myös vast.otto Diacor/Ruoholahti -yksikössä. Selostavat tilanteen ja toimenpiteet selvällä suomella jo ennen kuin ehtii itse esittää kysymyksiä. Halisen tekemä operaatio sujui hienosti ja paraneminen on ollut erittäin nopeaa. Suosittelen lämpimästi.

        Hei
        Millainen oli olkapäävaivasi,minkä Jyrki Halinen leikkasi ? Oletko parantunut hyvin ?
        Kiitos etukäteen vastauksestasi


    • Skaboss

      Itsellä on aika varattuna Heliölle nyt maanantaiksi. Solisluu katkesi kuukausi sitten jalkapalloa pelatessa ja väärän diagnoosin johdosta pääsen vasta nyt leikattavaksi (kiitos julkisen terveydenhuollon).

      Osaako kukaan veikata kauan tälläisen leikkauksen jälkeen tulee "toipumislomaa"/kuntoutusta?

      • ei enää ongelmia

        Itselläni on leikattu oikea olkapää kahdesti ja vasen yhdesti. Ensimmäinen leikkaus tehtiin kunnallisella, enkä saanut apua ongelmaani vaan ahtaasta olkapäästä tuli löysä olkapää. Tuon löysyyden pelasti Harri Heliö. Sairaslomalla olin toisen leikkauksen jälkeen 5 kuukautta. Normiaika on noin 3 kuukautta. Itselläni sairaslomaa pidensi kyynärpään jäykistyminen yksipuolisen asennon johdosta.
        Vasemmassa olkapäässä oli sama vika kuin oikeassa. Menin suoraan Heliön luokse.

        Molemmat olkapääni on nyt niin kunnossa kuin ne vaan voivat olla. Ihmettelen aiempaa kommenttia siitä, että Heliötä ei kiinnostanut. Minua hän on ainakin hoitanut todella hyvin ja aina oli kiinnostunut myös kivustani. Olkapään kuntoutus on pitäjänteistä hommaa ja vaatii myös itseltään työtä kuntouttamisen muodossa. Varmaan vuoden olkapää kipuili jonkin verran, mutta hyvä siitä ajan kanssa tuli. Heliö koko ajan kertoikin, että puoli vuotta on lyhyt aika kuntoutuksessa. Vasta vuoden päästä nähdään tulokset.

        Jos vielä itselläni tulisi ongelmia, niin heti kyllää tilaisin Heliötä ajan.


      • ongelmaton olka
        ei enää ongelmia kirjoitti:

        Itselläni on leikattu oikea olkapää kahdesti ja vasen yhdesti. Ensimmäinen leikkaus tehtiin kunnallisella, enkä saanut apua ongelmaani vaan ahtaasta olkapäästä tuli löysä olkapää. Tuon löysyyden pelasti Harri Heliö. Sairaslomalla olin toisen leikkauksen jälkeen 5 kuukautta. Normiaika on noin 3 kuukautta. Itselläni sairaslomaa pidensi kyynärpään jäykistyminen yksipuolisen asennon johdosta.
        Vasemmassa olkapäässä oli sama vika kuin oikeassa. Menin suoraan Heliön luokse.

        Molemmat olkapääni on nyt niin kunnossa kuin ne vaan voivat olla. Ihmettelen aiempaa kommenttia siitä, että Heliötä ei kiinnostanut. Minua hän on ainakin hoitanut todella hyvin ja aina oli kiinnostunut myös kivustani. Olkapään kuntoutus on pitäjänteistä hommaa ja vaatii myös itseltään työtä kuntouttamisen muodossa. Varmaan vuoden olkapää kipuili jonkin verran, mutta hyvä siitä ajan kanssa tuli. Heliö koko ajan kertoikin, että puoli vuotta on lyhyt aika kuntoutuksessa. Vasta vuoden päästä nähdään tulokset.

        Jos vielä itselläni tulisi ongelmia, niin heti kyllää tilaisin Heliötä ajan.

        Heliö on operoinut olkapääni kolmasti. Olkapääni oli todella hankala. Se leikattiin viimeksi puoli vuotta sitten jolloin se oli pahasti löysä. Nyt tuntuu aika hyvältä. Heliö osaa asiansa ja olen ollut erittäin tyytyväinen häneen. Ei ole jättänyt koskaan minua yksin ongelmineni. Suosittelen häntä muillekin.
        Kiinnostaisi tietää oletko käynyt leikkauksen jälkeen fysioterapeutilla ja onko sinulle tehty jokin kuntoutusohjelma? Entä minkä ikäinen olet? Kuinka kauan sinulla kesti saada olkasi kuntoon löysyyden jälkeen?


      • päpä

        Täytyy sanoa että olen tapaturman jälkeen rampannut Diacorissa 6 kk, seurataan, seurataan, menin pari päivää sitten Ortoniin ja leikkaus on ensi viikolla ja palvelu on erinomainen


      • ohhoh, ohhoh...
        päpä kirjoitti:

        Täytyy sanoa että olen tapaturman jälkeen rampannut Diacorissa 6 kk, seurataan, seurataan, menin pari päivää sitten Ortoniin ja leikkaus on ensi viikolla ja palvelu on erinomainen

        Ohhoh, Halista en tunne/tiedä. Itse olen menossa Heliölle. Oletan, että olen valinnut oikein. AC-nivelessä vikaa. Eiköhän hän osaa korjata...


      • Race Wolf
        päpä kirjoitti:

        Täytyy sanoa että olen tapaturman jälkeen rampannut Diacorissa 6 kk, seurataan, seurataan, menin pari päivää sitten Ortoniin ja leikkaus on ensi viikolla ja palvelu on erinomainen

        Ortonissa leikattiin minun polven kierukka.Ei tullut hyvä...kivut jatkuvat....menen Diacoriin jossain vaiheessa Harri Heliön pakeille! Leikkasi mun olkapään ja nyt on parempi,kuin nuorena! Suosittelen Diacoria Harri Heliötä.


    • JT

      Kävin olkapäävaivojen takia alkuun yleislääkärillä, sitten yksityisellä ortopedillä, magneettikuvauksessa,.. lääkemääräys ja ennuste leikkaustarpeesta..

      Sain kuulla Harri Heliöstä ja menin vastaanotolle. Hän pystyi vaivojen ja tutkimusten jälkeen nopeasti päättelemään että kyseessä ns 'heittäjän olkapää'. Hoitona 2xpäivässä tietty venyttely, ja vastasuuntaan kevyttä taljaliikettä. Sanoi pitävänsä leikkaamisesta muttei nähnyt siihen mitään tarvetta, jjatkoi että hoito-ohjeilla olkapää on kunnossa 2-3kk sisällä. Tein työtä käskettyä ja kaikki kunnossa 4vk kuluttua.

      Kannattaa siis mennä erikoistuneelle osaajalle. Suosittelen Harri Heliötä!

    • tapsa34

      Kysymys: Tietääkö joku onko ylipäätään noista kortisoni piikeistä mitään apua, muutakuin hetkellisesti.

      Itsellä vähän käsitys että haitat olisivat melkeinpä suuremmat kuin hyöty.

      • pistos taas saatu

        Enpä osaa sanoa. Sain tänään taas kortisonipiikin syvälle niveleen. Niitä on annettu mulle jo aikatavalla. Epäilenpä auttaako tämäkään. Kaliista lystiä ja tuntui inhottavalta


    • omenapuu

      Onko kenelläkään suositella hyvää olkakirurgia Vaasa- Seinäjoki alueelta.
      Kyseessä on ilmeisesti heittäjän vamma, kiertäjäkalvovamma tai jotain sellaista on diagnosoitu.

    • olka

      Terve!

      Kyllä parhaimmat olkakirurgit taitavat löytyä isoista keskusssairaaloista/yliopistosairaaloista, jotka siellä vastaavat koko olkakirurgiasta mukaan lukien tähystykset, murtumat, proteesikirurgia ja niin edelleen. Moni täysin yksityisellä työskentelevä olkakirurgi tekee vain tähystyskirurgiaa pääasiassa ja varmasti siinä ovat hyviä, mutta työnkuva on aika suppea. Eli ensisijaisesti hakeutuisin tälläisen olkakirurgin vastaanotolle. Moni heistä myös pienessä määrin pitää yksityistä vastaanottoa.

    • jammulle yritä...

      Tässäpä ois yksi erittäin asiallinen ja ei voi kyllä kuin kehua ja suuresti. Olen käynyt parikinkertaa herran vastaan otolla polveni takia josta oli menny sivusiteet poikki alku vaisumpi vamma mitä luultiin... Lähi sukulaisenkin olkapää leikkattii jammulla ja hyvähän siitä tuli siis verrattu siihen mitä se oli... Muista nyt se ettei kukaan tee olkapäästäsi uuden veroista. Mutta suosittelen lämpimästi jammu:a monen huippukiekkoiliankin leikannut. Siis vieläkin pelaavia kiekkoilioita. Hän on kyllä kiireinen mies aikaa voi olla vaikea saada mutta kanattaa ehdottomasti yrittää.

      Hän on mm. liiga jengi jokereiden lääkäri
      tuossa on tietoja mikäli kiinnostaa. työskentelee terveystalolla
      http://www.terveystalo.com/fi/References/Specialist/?Specialist=332&Name=Jammu Öunap

    • vjth

      Kannattaiskohan Harri Heliölle tulla kauempaakin? Olen rampannut lääkäreillä ja ortopedeillä tuloksetta jo 4vuotta. Liikeradat selvästi vajaavaiset ja kipua on varsinkin työpäivän jälkeen, nyt kivut koventuneet entisestään. Hauskinta on, että jopa paljaalla silmällä näkee toisen olkapään olevan alempana (roikkuvan) ja solisluun kiinnityskohdalla on noin sentin korkea "klomppi", joskus saanut kovan iskun olkapäähän.. Osakseni olen saanut tökkimisiä, muutaman heilutuksen ja burana kuurin. Toki röntgenit otettu, mutta harvoin niistä olkapään vaivat selvinnee..

      • miv

        Kyllä kannattaa tulla. Voin suositella häntä. Mistä päin olet? Hyvin on hoitanut todella hankalan olkapääni. Minulla meni pari vuotta hukkaan rampatessani myös kaikenmaailman lääkäreillä. Fysioterapiaa, kortisonipiikkejä, vääriä diagnooseja jne.
        Heliölle mentyäni, kertoi heti leikkauksen olevan edessä. Otettiin varmuudeksi magneettikuvat ja siitä se lähti.


      • Olkapää ongelmainen

        Kyllä kannattaa tulla kauempaakin. Harri operoinut mun olkapän kolme kertaa ja kaikki kerrat mennyt loistavasti. Kuntoutuksesta vastannut Mikael Allenius ja molempiin olen erittäin tyytyväinen. Yhteistä "historiaa" takana n. 8 vuotta molempien kanssa.


    • Nivelrikkoinen1

      Tekeekö Heliö myöskin keinonivelleikkauksia?

      • matlock1

        Kyllä hän tekee..ja erinomaisesti tekeekin! Eräällä paikkakunnalla annettiin diagnoosiksi "frozen shoulder" ja hoidoksi fysioterapiaa...no kivut vain jatkuivat ja jatkuivat ja liikkuvuus olkapäässä väheni. Menin Heliön vastaanotolle tammikuussa 2012 ja parin minuutin jälkeen oli diagnoosi valmis; nivelrikko ja ei muuta kuin keinonivel!! No maanantaina 13.02.2012 aamulla olin Diacorissa, tunnissa uusi nivel käteen ja illalla kotiin. Torstaina 16.02.2012 olin jo töissä (tosin olkapää paketissa mutta kun saan tehdä työtä jota voi tehdä hiukan "invalidinakin")!! Huhtikuun alussa viikko Portugalissa ja golfia kuutena päivänä, yhteensä 108 väylää..ja pallo lensi pidemmälle kuin aiemmin!! Golfoa koko ajan ja nyt eilen Mikael Alleniuksen vastaanotolla, missä erinomainen vastaanotto ja palvelu sekä hyvät ohjeet.
        Voin kyllä sanoa, että olen todella tyytyväinen ja onnellinen!!


      • uskallankohan minä?
        matlock1 kirjoitti:

        Kyllä hän tekee..ja erinomaisesti tekeekin! Eräällä paikkakunnalla annettiin diagnoosiksi "frozen shoulder" ja hoidoksi fysioterapiaa...no kivut vain jatkuivat ja jatkuivat ja liikkuvuus olkapäässä väheni. Menin Heliön vastaanotolle tammikuussa 2012 ja parin minuutin jälkeen oli diagnoosi valmis; nivelrikko ja ei muuta kuin keinonivel!! No maanantaina 13.02.2012 aamulla olin Diacorissa, tunnissa uusi nivel käteen ja illalla kotiin. Torstaina 16.02.2012 olin jo töissä (tosin olkapää paketissa mutta kun saan tehdä työtä jota voi tehdä hiukan "invalidinakin")!! Huhtikuun alussa viikko Portugalissa ja golfia kuutena päivänä, yhteensä 108 väylää..ja pallo lensi pidemmälle kuin aiemmin!! Golfoa koko ajan ja nyt eilen Mikael Alleniuksen vastaanotolla, missä erinomainen vastaanotto ja palvelu sekä hyvät ohjeet.
        Voin kyllä sanoa, että olen todella tyytyväinen ja onnellinen!!

        Onko keinonivelen laitto olkapäähän tosiaankin noin helppo juttu? Oliko kalliskin leikkaus? Kuulostaa todella lupaavalta....jospa minäkin uskaltautuisin Heliön vastaanotolle sitten.


      • Ellukka
        uskallankohan minä? kirjoitti:

        Onko keinonivelen laitto olkapäähän tosiaankin noin helppo juttu? Oliko kalliskin leikkaus? Kuulostaa todella lupaavalta....jospa minäkin uskaltautuisin Heliön vastaanotolle sitten.

        Kiinnostunut.
        Kiinnostaisi kuulla uskalsitko ja kuinka onnistui. Itsekin täällä pähkäilen josko uskaltaisin.


    • olkapäät vaivaa!

      Minkälaisia kokemuksia on tästä Jyrki Halisesta? Osaako hän hommansa yhtä hyvin kuin Harri Heliö, jota täällä on kehuttu paljon.
      Onko tullut olkapäät hyvään kuntoon Jyrkin leikkausten/hoidon jälkeen?
      Minulla on aika hänelle ensi viikolle, joten saisiko vastauksia mahdollisimman pian kiitos!

      • jännittäjä

        Miten olet toipunut leikkauksesta ? Menikö kaikki hyvin ?


      • Polvivamma2014

        huonoja kokemuksia. Hoiti polveani huonosti ja lopulta tajusin lähteä Tulikouralle! Tulikoura hoiti vaativan leikkauksen hienosti.
        Halista en missään tapauksessa suosittele!


    • Angris

      Heliö on varmasti hyvä, mutta multa meni hermot (ei yleensä mene). Samana päivänä kun olisi pitänyt olla sairaalassa hänen leikattavanaan, niin saan 30min. ennen soiton, että Heliö on ulkomailla ja ei pääse tulemaan....

      • vihanen olisin...

        Tosi tyly juttu. Ei tollasta saisi olla. Maksatko leikkauksen itse vai vakuutus? Nytkö tää tapahtu?


      • Olga Nivel

        Herää epäilys miehen kunnosta hoitaa asioitaan, jos vasta leikkauspäivänä havaitsee olevansa vielä ulkomailla. Nyt ainakin tiedän kenen vastaanotolle en ikinä varaa aikoja.


    • Ei Angris

      Pitää ehdottomasti korjata vielä yo lausuntoani. Tässä oli(kin) kyse siitä, että hoitaja ei selkeästi sanonut puhelimessa lääkärin olevan estynyt tulemaan ulkomailta, koska koneet eivät lentäneet. Ko olkaortopedi/kirurgi erittäin pätevä.

    • Kuminauha

      Suurin osa olkapääoperaatioista voitaisiin ennaltaehkäistä oikealla harjoittelulla

      • Tehnyt kaikkensa toisten

        Johan tempasit.... kuminauha! Olen liki 30 v kuntouttanut noita olkapäitä...ja ne jotka päätyvät operoitavaksi niin harvemmin pystytään ennaltaehkäisemään jossei sitten pysy soffalla selällään. Yhtään turhaa leikkausta harvemmin tehdään huvin vuoksi? Se on jo eettisesti väärin. Ja ikääntymisen myötä tulee taas omat ongelmat ja on törkeetä olettaa että ihmisten täytyisi turmella elimistönsä lääkkeillä kivun takia...! Nm. Et vissiin ole joutunut pakon eteen...?


      • ei varaa yksityiseen
        Tehnyt kaikkensa toisten kirjoitti:

        Johan tempasit.... kuminauha! Olen liki 30 v kuntouttanut noita olkapäitä...ja ne jotka päätyvät operoitavaksi niin harvemmin pystytään ennaltaehkäisemään jossei sitten pysy soffalla selällään. Yhtään turhaa leikkausta harvemmin tehdään huvin vuoksi? Se on jo eettisesti väärin. Ja ikääntymisen myötä tulee taas omat ongelmat ja on törkeetä olettaa että ihmisten täytyisi turmella elimistönsä lääkkeillä kivun takia...! Nm. Et vissiin ole joutunut pakon eteen...?

        Onko kellään kokemusta olkapääleikkauksesta Jyväskylän keskussairalan poliklinikalla ja leikkaavista lääkäreistä. kysymys kiertäjäkalvosin repeämä. Onko leikkaus onnistunut vai kivut jatkuneet myöhemminkin.


    • Ellukka

      Entä kokemuksia keinonivelleikkauksesta (nivelrikko)? Mitähän maksaisi yksityisellä ja kuinka olkapää toimii leikkauksen jälkeen? Loppuivatko kivut kokonaan leikkauksen jälkeen... Täällä särkevän olkapään kanssa tuskaileva.

    • aikku4

      Onko kenelläkään kokemuksia uuden Oma Sairaalan (Pohjola) olkapääkirurgeista. Jännerepeämä pitäisi leikata mahdollisimman pian

    • Ei_kortisonia

      Eräs hyvin hyvin arvostettu lääkäri (nimi mainittu tässäkin keskustelussa) sanoi minulle vastaanotollaan, että kortisoni on pahasta - hyvin pahasta . Esim. jänteeseen laitettuna se aiheuttaa jänteeseen kuolion. Kuuntelin suu auki ja ihmettelin asiaa. Hän avasi tietokoneelta pari esimerkkikuvaa ja kertoi että näihin on laitettu kortisonipiikki ja nyt jänteet ovat sököt. Hänen selvä viesti oli että ei missään nimessä kortisonia. Itselleni on kerran laitettu kortisonipiikki, mutta tämän Suomalaisen maailmanlaajuista arvostusta nauttivan huippuerikoislääkärin kommenttien jälkeen en anna ikinä enää pistää itseeni enkä perheenjäseniini kortisonia. En vaikka tilanne olisi mikä. Ongelma/oire pitää ratkaista jollain muulla, kuin kortisonilla.

    • Anonyymi

      Kuulemma muualla maailmassa leikkauksia tehdään helpommin, kuin Suomessa kunnallisella puolella. Itse kärsinyt kai 15 vuotta, koko ajan enemmän. Kolme vuotta sitten oli jo lähete ja luulin meneväni töölöön leikkaukseen. Thomas Ibounig oli lääkäri, mutta eipä tuo leikannutkaan. Selitti vajaan tunnin, kuinka tämä on kustannuskysymys. Kirjoitti vaivastani vähätellen, ohjasi "jumppaamaan" ja käski välttää rasitusta työssä ja vapaa-ajalla. Näin meillä Suomessa veromarkkoja varjellaan.

      Sairauseläkkeelle kai tästä sitten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe